2001
|
|
Txokolate apur bat hartuko
|
nuke
orain.
|
|
" Hil zenean ikusi nuen zer egin nuen. Egia esan, baina, zer egingo
|
nuke
orain beste neska batez erdi banintz. Lurperatu egin nuke".
|
|
Halakoak ziren beti Oesteko heroiak, ausartak baina krudelak, seguruak baina trikimailuzaleak, arduratuak baina isilak, hausnarrean beti baina laburrak, zinikoak esango
|
nuke
orain. Eta horrela hasi ginen, jarreraren etika horrekin, hamabi hamahiru urteko neskatoak inpresionatzeko, malborooo ezik gure celtas filtrogabeak cowboy begiradarekin erretzen.
|
2004
|
|
Agindua zor denez, euskarari buruzko bigarren irudikapen eredua ekarri nahi
|
nuke
orain hona aurrekoarekin alderatzeko. Bigarren euskara kontzeptu hau arras soila da bere gorritasunean.
|
2007
|
|
Esan nahi baita nahiko trakets egiten genuela, etxean bakarrik, eta ahalik eta gutxien. Galdetu baligute, euskara maite genuela esango genuen, zintzoki eta sakonki maite ere, baina eguneroko bizitzan lotsatu egiten ginen geure hizkuntzaz, barre ere egiten geniola esango
|
nuke
orain. Pentsatu besterik ez dago nolako grazia egiten ziguten Txomin del Regatoren txisteek, eta nolako burlak egiten genizkien erdaraz guk bezain ondo egiten ez zutenei.
|
|
Georges Brassens zen kantaria, eta urteen buruan Anje Duhaldek euskarazko bertsio bat egingo zion. Gustura deituko
|
nuke
orain irratiren batera, eskaturiko abestiak jartzen dituzten saio horietako batera, eta horixe esango nieke, jartzeko mesedez. Les copains d, abord. Georges Brassensena; edo Anje Duhalderena bestela, gauza bera dena:
|
2008
|
|
–Bai, baina dudan guztia emango
|
nuke
orain ahizparen orezta eduki eta gainean eramateagatik. Ez al zituen berak ere munduko akats eta bekatu guztiak bizkargaineratu Kalbarioko nekaldian?
|
|
Xehetasun horiek aletuta, ordea, bada besterik ere ikusmolde abertzaleak galbahetik igaroarazterakoan. Hala, abertzale gehien gehienen garun galbahetik pasarazi behar genukeen uste oker bat nabarmendu nahi
|
nuke
orain. Nork edo zerk sinestarazten die gure abertzale sutsu edo epelei euskararen herria salbatua legokeela zorioneko, burujabetza?
|
|
Hirugarren bidegurutze honetan kulturaz ari gara gehienbat, eta kultura idatziaren zertzeladetan murgildu nahi
|
nuke
orain. Alde horretatik, gauza jakina denez, ahozko kultura da identitate etnikoaren ezaugarri nabarmen bat.
|
|
–Bai, baina dudan guztia emango
|
nuke
orain ahizparen orezta eduki eta gainean eramateagatik... Ez al zituen berak ere munduko akats eta bekatu guztiak bizkargaineratu Kalbarioko nekaldian?
|
2010
|
|
haragia zaldi ero aseezina bihur zitekeela, alegia, edonori ihes egin ziezaiokeena, motzean lotu ezean; edo bekatu itsusi bat egin nahi ez nuelako, Helena damutzeko moduan lohi zezakeena??; egia da, halaber, nioen?, ni, neure tokiari eutsiz, puntu hartan gelditzen nintzela?, airezko puntu hartan? esango
|
nuke
orain, zuk muturra okertuko badidazu ere, Damaso?, debeku marra igaro gabe, Novalisen eta maitasun neurrigabearen lore urdina gogoan, neurriaren zentzu gutxieneko bat gidari, artean Novalis ezagutzen ez nuen arren; halaxe esan dut, eta halaxe gogoratzen ditut gauza haiek; eta ez ditut, ez, neure, merituak, aipatzearren kontatzen, zin degizut, tontotzat ere hartuko ninduke batek baino gehiagok, seguru baietz, Helenarekin era lohi eta basatiago batean ez jokatzeagatik?, hitz hori ere aspaldi sartu bainuen, zer da, bada, merituak egitea, guztia edo ia guztia emana datorkigunean!?
|
|
–Zorion osoa nahi
|
nuke
orain, zioen ia arnasestuka?. Alabak gurekin egon behar du une hauetan.
|
|
Hurrengo hitzorduan barkamena eskatu zidan, jakina, eta nik ere barkamena eskatu, eta horrela egon ginen biok irribarretsu, eskuak eskuetan lotu genituen arte; edo" lotu zitzaizkigula" esan behar ote dut?, zeren eskuak bai baitzekien ordurako beste eskurako bidea, eta zeren eskuak eskua aurkitu bezain laster mugagabetu baitzitzaizkigun gorputz arimen mugak, barkamenak gure aldeak eta bestelakotasunak limatu balitu bezala eta harrokeriaren ertzak jan, nitasun bat beste nitasun batean urtuz eta bi gorputz zeudèn tokian bakarra osatuz...; bai, egia da egoera haietan haragiaren bultzada nabaritzen nuela neure baitan, beti aurrerago bultzatzen ninduena, nengoèn puntutik haratago, baina egia da, halaber —denboraren aterpe hartan aroma hura aditzen nuelako, Bécquerren poemen esentzia desdenborazkoarekin lotuta egon zitekeena eta nortasunaren alde ekintzailea geldiarazten zidana; edo susmoa nuelako apaizen ahotik mila bider entzuna egia izan zitekeela: haragia zaldi ero aseezina bihur zitekeela, alegia, edonori ihes egin ziezaiokeena, motzean lotu ezean; edo bekatu itsusi bat egin nahi ez nuelako, Helena damutzeko moduan lohi zezakeena... —; egia da, halaber —nioen—, ni, neure tokiari eutsiz, puntu hartan gelditzen nintzela —‘airezko puntu hartan’ esango
|
nuke
orain, zuk muturra okertuko badidazu ere, Damaso—, debeku marra igaro gabe, Novalisen eta maitasun neurrigabearen lore urdina gogoan, neurriaren zentzu gutxieneko bat gidari, artean Novalis ezagutzen ez nuen arren; halaxe esan dut, eta halaxe gogoratzen ditut gauza haiek; eta ez ditut, ez, neure" merituak" aipatzearren kontatzen, zin degizut —tontotzat ere hartuko ninduke bate...
|
2011
|
|
Neure buruarekin negoziatzen aritu behar
|
nuke
orain, afaritarako neure buruari zer egingo diodan pentsatuz; konpainia izatea guztiz gogaikarria izan daiteke; zein gogorra den asperdura; eta nola aspertu nauen. Teknologiak ere atzera itzultzeko tresnak ematen dizkigu dirudienez, iragan galduen erakusleihoa dirudi Facebookek bere ahotan, non Herrira itzultzen zaren, institutura, are ikastolara, edo ospitale berean zurekin batera jaio zirenengana beharbada.
|
2015
|
|
Lehen bulkada, aitor dut, handik ihes egitea izan genuen biok, ikara ere gizonona baita, eta librea, baina eutsi egin genion hala ere, ez nekike esaten nola, eutsi, begietan lau apopilo, lau izar, lau itxaropen, eta gogoan dut baloi batekin ere ibili ginela jokoan, saskibaloian, gurutzearen puntan saski halako bat ipinirik, nahiko barregarria egia esan behar bada. Ni ez nintzen ordu arte sekula kirol hartan ibili, bai ehizan edo tauromakian, baina segituan jarri nintzen, eta hiruko saskiratzeak ere bazirela esan zidan Otok, seiko marratik asmatuz gero eta abar, eta lehiaketa egin genuen, bai ba, ea nork gehiago sartu; aise irabazi niola adierazi behar
|
nuke
orain, lotsagarri uzteraino, nik hura jakina, eta ez zuen ondo hartu nire domina, nire erramu koroa, ereinotz gozagarria, eta esan zidan ez hartzeko lo erramu koroan, alegia hurrena berak irabaziko zidala, erdaratik hartutako aforismoa geurera ekarriz, baina guztiz baldar ikusten den bezala, trakets edo gangar, oka egiteko moduan ere bai. Eta horixe egin nuen gainera, nire destaina erakusteko oka egin nuen Otoren aurrean, hamar hatz eztarri zuloraino sartuta, nerabezaroan ikasi genuen legez.
|
|
Nire bizitza osoa sorkuntza ekintzetara dedikatu dut eta
|
nuke
orain suntsiketa ekintzetan parte hartu. (?) Benetan uste dut nire herrikideak hobeto lagundu ditzakedala orain arte egindako lanarekin jarraitzen badut, lan horretarako dohaindua eta trebatua naizenez gero.
|
|
Pentsatzen jarrita, muttikokeria bat, ausardia merkea iruditzen zait orain eserleku trukaketarena; umekeria, errespetu falta eta irakurleak nahi duen guztia. Orain dela 18 urteko gauzak ari naiz epaitzen, ordea, 16 urte nituenekoak, eta, beharbada, orain ez bezalako freskotasuna neukan orduan, formalismoak aintzat ez hartzeko balorea; hitz batean esateko, lotsagabeagoa, bere on gaitz guztiekin; lotsagabekeria esango
|
nuke
orain, lotsagabetasuna orduan.
|
|
Beltz ikusten du etorkizuna: ?
|
nuke
orain alde egin, Fidel bizirik dagoen bitartean, zain duguna erabateko kaosa dela iruditzen zaidalako. Ez dago etorkizunik?.
|
|
Adarbakar hegaldun bat
|
nuke
orain
|
2017
|
|
Saiatu nahi
|
nuke
oraina bizitzen. Eta hau ni izatea, orain, saiatzen.
|
2018
|
|
Hasieran ulertezina da eta gero, bortizki, alde guztietatik, munduaren barrutik, oinazea heldu da, hartu egin ninduen oinazeak, berarekin eraman, ez nuen deus ikusten, oinazerako baino ez nintzen, ez nekien zein oinaze, haur bat behar baino hilabete batzuk lehenago galdu izanarena ala oinaze berri bat ote zen. Oinaze berri bat zela esango
|
nuke
orain, jaiotzerakoan hil zitzaidan semea ez nuen sekula ezagutu eta orduan ez nuen orain bezala neure buruaz beste egin nahi izan.
|
|
Errealaren eta bizitza politikoa kontzeptuaren presentzia oinarrizko ezaugarria izan da zure ibilbidean. Esango
|
nuke
orain, agian inoiz baino gehiago, zure lana osagai politiko indartsu batek hartu duela, orainarekiko ardurari eta testuinguruaren kontzientzia aktiboari lotuta, irudi batzuetan azal daitezkeen erreferentzia zehatzetatik haratago. Zentzu honetan, zein izango litzateke zure bizitza politikoa artean?
|
2019
|
|
Hura sasoia!?, esan ohi zenuen egindako balentria gogoratuta. . Nahiago
|
nuke
orain orduko indarra banu?.
|
2020
|
|
–mutilaren begiak bilatu ditu; burua mugituz adierazi dio hark baietz, konprenitu duela. Argi dago Babil ez dela inorekin hizketan hasiko, baina Txarrok seguru egon nahi du denek garbi ulertu dutela nola jokatu behar duten– Tira, jar gaitezen mahai horretan, asto karga bat ardo edanen
|
nuke
orain berean!
|
2021
|
|
Adarbakar hegaldun bat
|
nuke
orain
|
|
nahikoa
|
nuke
orain.
|
|
–Bihar gauean kontatuko didazu –esan nuen Aliciak– Ohera joan behar
|
nuke
orain.
|
2023
|
|
Nire analisi honetan, asko zor diot Gayatri Chakravorty Spivak teorialari politikoaren lanari; izan ere," Can the Sub Altern Speak?" artikulu apurtzailean, lehenbizikoz azpimarratu zuen nola europarrek uste duten ezagutzen dutela bestea eta nola kokatzen duten beste hori zapalduen testuinguruan. Spivaken esaldi ospetsu hura," gizon zuriek gizon marroiengandik salbatzen dituzte emakume marroiak", esparru teoriko gisa erabili dut liburu honen zati handi batean.1 Spivakek azpimarratu zuen subalternoek ezin zutela hitzik egin; nik azpimarratuko
|
nuke
orain ematen zaizkiela subalternoei hitz egiteko aukera batzuk baina ez zaiela entzuten, oraindik eraitsi gabe baitaude supremazismo zuriaren zimenduak (batik bat kolonialismoak eta neokolonialismoak gorpuztuak). Spivaken lana ez bezala, hau ez da teoria feministari buruzko liburu bat, baizik eta praktika feministari eta haren genealogia konplexuei, iraganeko arazoei eta arazook gure orainean hartu duten forma berriei buruzkoa.
|