Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Harkaitzetara inguratu nintzen neu ere. Ez nuen ulertzen zer egin zezaketen hainbeste denboran. Edurneren eta mutilaren bide paraleloa hartu nuen, baina hamarren bat metro urrutiago.
2005
‎Ez nekien Adelarenak eta Juliorenak aurrera jarraitzen zuenetz, baina jarraituko zuela pentsatzen nuen neurekiko. Adelak hondar gainean eraikia zuen eraikin gotorraren alde hark kezkatu egiten ninduen; ez nuen ulertzen zer arraio ikusten zion Julio txepel hari, inguruan iraultzaile lerden askoak edukita, eta haietako asko Adelaz nabarmen gustaturik, gustatzeko moduko emakume pertxenta zen eta; hala ere, susmoa nuen Julioz gain beste askorekin ere ibiltzen ote zen nire maistra, zeren pixkana haren izaeraren alderdi ezezagun bat ari bainintzen ezagutzen: askatasun sexuala, iraultza sexuala; hartan ere aitzindari zebilen, nonbait, nire maistra.
‎Nik ez nuen ulertzen zer arraiogatik ateratzen zuen bere onetik haur errugabe baten ahotik irtendako esaldi arrunt hark. Ez nuen ulertzen.
‎Hau guztia idazten dut neure buruari zerbait argitu nahirik, neure denbora zerbait ulertu nahirik, ezen odolez eta suz egin ninduen denbora baten seme naiz, eta nolabaiteko azalpen bat aurkitu nahi diot honi guztioni, erre egiten bainau ez ulertzeak zer gertatu zen eta zer gertatzen ari den inguruan. Modu berean, eta neure bizitza konkretura etorrita, ez nuen ulertzen zer gertatzen ari zitzaion Adelari, nire ereduari, nire nerabezaroko gidariari, nire Atenea jainkosari. Adelaren pare, Alejandra Pizarnik, Alfonsina Storni, Silvia Plath... eta halakoak etortzen zaizkit burura.
2006
‎" Aitari ez zaio gustatzen txirikordekin ibil zaitezen zure adinean". Ez nuen ulertzen zer zerikusi zuen nire adinak txirikordak erabiltzearekin. " Eta ez dut haserrerik nahi".
2009
‎Petrilaren atzeko aldera joan nintzen ostera ere. Ezin nuen ulertu zergatik margotu zituzten horma haiek. Zeozer egiteko asmoa izango zuela jabeak otu zitzaidan lehenengo.
‎Egun hartako poza zapuztu zidan, eta urteetan eta urteetan eraman dut nirekin sententzia hura: oso ondo ulertzen nuen pobreak zeruko loreak izatearena, baina ez nion logikarik ikusten aberatsak infernuko legatz izateari, ez nuen ulertzen zer egiten zuen legatz batek esaldi hartan ezta infernuan ere, harik eta jakin nuen arte arrain preziatuaren hitzak laratza ezkutatzen zuela, sutondoko kebidetik zintzilik dagoen katea. Sabaitik (zerutik) zintzilikatutako kateak (loturak) pertza (mundualdia) eta sua (infernua) batzen zituen:
2010
‎Paretetan pintadak hasi ziren agertzen. GORA ETA V. GORA ETA VI. Ordurako banekien zer zen ETA, baina ez nuen ulertzen zergatik agertzen ziren talde armatuaren ondoan V edo VI zenbakiak zeinu erromatarrez idatzita. Etxean galdetu nuen baina ez zidaten ezer esan.
‎Satisurduri jartzen ari zen. Ez nuen ulertzen zertan jarri behar zuen hain irmo berari gehiago ez zihoakion kontu honekin eta honegatik ari nintzen neu ere egoskortzen bost baino askoz gehiago axola ez zitzaidan auzi ziztrin honekin. Berriro ere arnasa sakon hartu, gominaz betetako ilajeari igurtzi sakon bat eman, gorbata pixka bat laxatzeko keinua egin eta bota zidan:
2019
‎Anek telea zeukan bere gelan, bigarren eskuko PlayStation bat pila bat jokorekin, kirol zapatilak, ibiltzean aktibatzen ziren argitxo batzuekin, musika aparatua, cd dorre erraldoi bat eta dvd eta liburuz beteriko biblioteka bat, eta horiezaz gain mila jostailu Karmenek eta haren ahizpak, Aneren izebak urteetan zehar erosi zizkiotenak. Nik banekien gure aitak Karmenek baino askoz diru gehiago irabazten zuela eta ez nuen ulertzen zergatik Anek zeuzkan gauza horiek guztiak eta nik ez. Zerbait nahi nuen bakoitzean Kristinarekin borrokatu behar izaten nuen eta beti esaten zidan ez zegoela nire kapritxoetarako lain diru.
2020
‎egokiera desberdinetara egokitzen zituen aurretik ondo oldoztutako hainbat esaldiren efektuak. Ikusten ari nintzenak ikusita, neu ere sartuta nengoen, ez nuen ulertzen zergatik, kontrolatu beharreko kanpamenduko handikien amarauneko mapan.
‎Noski, sarritan haize bortitzak genituen, auzoko agureak" viento sin clónico" zirela zioskun eta ez nuen ulertzen zergatik besteek hartaz barre egiten zuten.
2021
‎Oso gustuko nituen neure poemak, perfektuak iruditzen zitzaizkidan ia. Ez nuen ulertzen zertan desberdintzen ziren haiek eta benetako poemak, argitara emandakoak, egiazko poetenak. Ez nuen ulertzen neba arrebei leitzeko ematen nizkienean zer dela-eta egiten zuten barre burlaizez eta zergatik esaten zidaten hobe nuela grekoa ikastea.
‎Ez nuen topatzen besterik esateko. Orduan bolada txar txarra hasi zen niretzat, eta denbora alferrik galtzen ematen nuen arratsaldea batere plazerik egiten ez zidaten hitzen artean, errudun ustez eta lotsaz eskolarekin zerikusia zuen guztian; behin ere ez zitzaidan burutik pasa ere egin lanbide okerra hautatu izana; nik idatzi egin nahi nuen, baina ez nuen ulertzen zer dela-eta ziren bat batean bihurtuak egunak hitzez hain idor eta urri.
‎Gure aita" zurrunkiloari" ez zion batere graziarik egiten ni ofizio hartan ikusteak; nahiz eta amak esaten zion utziozu gizona zer kalte egingo dio ba, aita sutu egiten zen, ea zer atarramendu zen hura, musikak txoriburuak sortzen zituela eta halakoak botaz. Eta nik ez nuen ulertzen zer ote zen hain larria, ezta ulertu nahi ere, plazeraren plazeretan egoten bainintzen musikaz inguratuta, Auxtin Ttikiri panderoarekin edo danborrarekin lagunduz, aita kontra egonik ere ama eta aitona alde neuzkan eta; hain zuzen, aitonak oparitu zizkidan hala danborra nola panderoa, aita amorrarazteko, apustu egingo nuke, ez baitzuen gogoko aitaren zintzotasun gehiegizko hura.... Aitonak berak ezarria zuen dantzaldiaren ohitura hura taberna aurrean.
‎Baina ez zen hemen matrikulatu. Ez nuen ulertu zergatik ez, egin nion mesedearekin... badakizue, nanaren kontuarekin. Batzuetan bat bere ikasleak maitatzera heltzen da, niri min eman zidan harrezkero haren berririk ez izateak, egia esan.
‎Hasieran ez nuen lerroburua ulertu. Ez nuen ulertu zertaz ari zen, hilarri hizkeran idatzitako esaldi hark zer saldu nahi zigun, alegia:
2022
‎– " Nik ez nuen ulertzen zergatik hainbeste jende gazte tankerako ezagutu edo sumatu izan dugun, antifaxista, zela esaten zuena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia