2009
|
|
Sarearen bidez prestatu eta heztea" ikastaroa egin nuen Euskal Herriko Unibertsitatean. Hantxe antzeman
|
nuen
euskararen irakaskuntzari leiho berri bat zabaltzen zitzaiola. Nire aurreikuspenak zuzenak izan zirelakoan nago.
|
|
Ikasle horietako askok hizkuntzarekin harremanetan jartzeko gogoa agertzen dute. " Eskolaz kanpoko jardueretan (solfeo, antzerkia...) etengabeko harremana
|
nuen
euskararekin, eta horrek indartu egiten zuen nire motibazioa. Nire lagun batzuk baserrian bizi ziren, eta euskaraz mintzatzen nintzen haiekin".
|
|
Nire lagun batzuk baserrian bizi ziren, eta euskaraz mintzatzen nintzen haiekin". " Gero eta kontaktu gehiago izan
|
nuen
euskararekin, eta ilusioa egiten zidan amari esaldi solte batzuk erakustea. Izan ere, biok genuen euskara ikasteko interesa".
|
|
" Nire ustez," D" ereduari esker izan naiz gai euskaraz nahiz gaztelaniaz moldatzeko, bai maila pertsonalean, baita maila profesionalean ere...". " Hasieratik gustuko
|
nuen
euskara, polita eta alaia zen eskolara joatea. Asko abestu eta jolasten genuen.
|
|
Asko abestu eta jolasten genuen. Ustekabean hitz egiten
|
nuen
euskaraz".
|
|
Hurrengo aipuek nahiko ohikoa den jokabidea adierazten dute: " Hasiera hasieratik espazio eta egoera guztietan erabiltzen
|
nuen
euskara, baina urteekin erdararen erabilera nagusitzen joan da lagunartean, jatetxean, aisi aldian". " Gauza da kasu batzuk alde batera utzita, ni erlazionatzen nintzen pertsona guztiek zekiten euskaraz hitz egiten, baina gaztelaniaz hitz egiteko joera hartu genuen eta hau gaur egun ere mantentzen da"
|
2010
|
|
[Elizondo]... Txikitan, lehenengo 2 urtetan gutxi gorabehera, etxean ez
|
nuen
euskararekin harreman askorik izan, nire gurasoek ez baitzekiten euskaraz. Hala ere, nire amatxik noizpeinka hitz batzuk euskaraz botatzen zizkidan (berak euskaraz dakielakoz), nahiz eta normalean gazteleraz solastu(...) eskolara joaten hasi baino lehen(...) urte bat pasatu nuen haurtzaindegian eta hor, nire ikaskideekin batera, hasi nintzen euskaraz solasten.
|
2011
|
|
Bigarren adibide bat ere jarriko dut, gipuzkoako herri batean gertatu zitzaidana. Ikastaro batean esan
|
nuen
euskarak erritoetan ikusmolde zaharrak atxiki dituela. harrituta geratzen ziren irakasle ziren ikasle batzuk esaten nienean, adibidez, eguberriak" egun berriekin" lotzen direla; ez ziren ordura arte konturatu. erdal kulturetan" natividad" ospatzen da eta guk" egun berriak" ospatzen ditugu. Antropologoek esaten dute hori solstizioaren inguruko gaia dela.
|
2012
|
|
Paula Kasares – Euskararen belaunez belauneko jarraipena hizkuntza sozializazioaren paradigmatik harremana garatu dute gazte heldutan. euskara gutxi asko beren bizitzan sartu eta bere egin dute. honela dio Itsasok: senargaiak euskaraz egiten zuenez"... ni segitu
|
nuen
euskara, euskara, euskara. eta orduan ia nire hizkuntza bezala gelditu zen" (Itsaso, 5 FG). euskarazko sozializazio berant eta jakinaren gainekoa izan dute. Antza, subjektuek beren lehen hizkuntza izan ez den batekin (batzuetan familian txertatuta egon den eta bertze batzuetan familian inoiz izan ez den hizkuntza batekin) eratzen duten harremanak hartzen du indarra. hiztuna hizkuntza horri atxiki zaio hala nahi duelako, harremanen bidez bere bizitzan sartu baitu. horrek ekarri die subjektuei, umeak izan dituztelarik, euskaraz hazteko erabakia.
|
2017
|
|
" Es que ni honea etorri baino lehenago ia ez
|
nuen
euskera erabiltzen, o sea, ikastolan, antzerkia egiterakoan eta hola, bai, baina... klasekoekin eta egia da beti erderaz hitz egiten nuen" (H2)
|
2018
|
|
Nik ainitzetan pentsatu dut, ez banintz sekulan bertso eskolara joan ez nintzatekeela pertsona berdina, ez nintzatekeela orain naizen pertsona ta ez banintz ikastolatik pasa oino guttiago. Izanen nintzen desberdin desberdina zenta
|
ez
nuen euskara ikasiko beraz ez nintzen bertsotan hasiko beraz ez nituen... eta beraz azkenean euskara nere identitatearen parte da bainan batzuentzat naturala da, sortzen dira euskal familia batean eta ez dute pentsatzen;" nere burasoak ez baziren euskaldunak izan...", naturala da haientzat baina neretzat ez da hain naturala izan. Batzuek ikasten dute euskara, ikastolan mintzatu dira, kurtso orduetan eta punttu, eta ez dute gehiago galderarik, ez dizkiote galdera gehio pausatzen haien buruari, bainan ni, zinez nere eraikuntzaren parte izan den zerbait da eta euskarari esker egiten ahal ditut orain egiten ahal dudan guzia[...].
|
2023
|
|
Tesian bertan erantzun nion horri. Alde batetik, azpimarratzen
|
nuen
euskara elkarteak zeharo gutxi ikertuak izan zirela (eta direla oraindik). Beste alde batetik, azpimarratzen nuen mundu mailan tankera honen fenomenoak zeharo bakanak zirela (eta direla oraindik).
|
|
Galdera horri aldez edo moldez behin baino gehiagotan erantzun behar izan diot. Alde batetik, azpimarratzen
|
nuen
euskara elkarteak zeharo gutxi ikertuak izan zirela (eta direla oraindik). Beste alde batetik, azpimarratzen nuen mundu mailan tankera honen fenomenoak zeharo bakanak zirela (eta direla oraindik).
|