Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Garai hartan asko zen, eh! Orduan pentsatu nuen bertsotan egitea edo ikastea. Pixkanaka pixkanaka herritara joan eta bertsolariak entzuten nituen, eta haiekin lagunartean tabernan kantatu.
2005
‎Ze bilatzen duguna ez da fama inondik inora ere, arrakasta baizik, edo bueno, ez arrakasta zehazki, errekonozimendua da gehiago, edo enfin, zelan esan, egiten duguna, noizbait, nonbait, norbaiti, baliozko gertatzea. Bateon batek, udako gau epel batean, txozna bazterrean, duela zazpi urte bota nuen bertsoa kantatu diezadala, adibidez.
2008
‎Dezentetan tokatzen da galdera hori entzun beharra, eta bekatua non dagoen aurkitu ezinik nabil. Ez dakit ez ote daukan lehen aipatzen nuen bertso sorkuntzaren prestigio galerarekin zerikusia. Gaur egun, 60 pertsona izan litezke, bertsolaritzara profesionalki dedikatzen direnak arlo eta erakunde ezberdinetan.
‎Bai, txiki txikitatik izugarrizko afizioa izan nuen bertsotara. Eta uste dut Arantzazura etortzean zerikusi pixka bat eduki zuela bertsolaritzak; ni mutikoa nintzela, bertsoak Arantzazu aldizkarian bakarrik irakurtzen ziren, gure etxean behintzat bai.
2009
‎Inoiz salduko eta ziurrenik inprimatu ere egingo ez nuen bertso sorta baterako bertsoak zetozkidan, goiz hartan. Ia ia zuria izateraino argia zen asto berriarekin nindoan, txistuka.
2010
‎Bertsogintzari lotutako atalarekin amaitzeko, Andoni Egañak bertsolaritzari egin dio ekarpenik handiena aitortzeko eskatu zion Alberdik: “Duela 19 urte erabaki nuen bertsotara bakarrik dedikatzea. Funtzionarioa nintzen, eta hura dena laga eta bertsotara bakarrik dedikatu nahi nuela erabakitzea gogorra izan zen.
2011
‎Frantsesez ere jaso nuen bertso bat. Gauza da, domeka eguerdi batean, Frantziako lau trobadore egon zirela katedralaren aurrean kantuan.
2015
‎“19 urterekin hasiko nintzen gutxi gorabehera, 1993ean. Bertso munduan banenbilen lehendik, baina ez nuen bertsotan egiten. Gaiak jartzen nituen han hemen, baina oraindik oso gutxi.
2016
‎Hasieran pentsatzen nuen bertso jarriak bazterretik erdigunera ekartzen laguntzeko euskarri egokia izan zitekeela Bertsolari, baina bistan da horretan ez genuela asmatu, eta hortantxe geratzen zait niri frustrazio puntu bat.
2017
‎" Uxue Diaz de Cerio etortzen da bertsolaritza irakastera Armentia ikastolara, Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailan, 15 egunean behin. Hor ezagutu nuen bertsoa. Gero galdetzen du nork hasi nahi duen bertso eskolan, ikastolan bertan baina eguerditan, gehiago lantzeko.
‎Lehengo batean trikitixa jo nuen bertso jaialdian. Jendeari bazka merkea eman geniola iruditu zitzaidan.
‎Iritsi eta txapela jantzi, orduan. Gustura egin nuen bertsotan eta gaiak orokorrean interesgarriak iruditu zitzaizkidan. Egia da baita ere kontzentratzekoarazoak izan nituela:
‎Ni bertsotan hasi nintzenean ez zeuden ez Maialen, ez Irazu, ez Igor, ezta Unai ere. Familiaren jatorriagatik ere ez nuen bertso giroarekiko lokarririk. Nire kultura erreferentziak ere beste batzuk ziren eta ez nuen gozatzen.
2019
‎Berrogeita hamabost urte joan dira bitartean. Gogoan dut debutean abestu nuen bertsoaren amaiera:
‎Neure buruari ez nion sinestarazi eta exijitu finalera heldu nintekeela; gehiago borrokatu behar nuen, eta ez arratsalde pasa joan saiora. Azkenean, ez nuen bertsotan gozatzerik eta ondo pasatzerik lortu. Oraingo honetan, finalerdietara iristen banaiz posible da Tolosan kantatu behar izatea.
‎Askotan kantatzen zuen berak etxean. Gustuko nuen bertsoz gogoratzen zuen mundu zahar hori. Euskal kantari tradiziozko batek, Jean Mixel Bedaxagarrek dio euskaldunon memoria kantuen bitartez transmititu dela, kantatu izan dugulako dagoela bizirik gure hizkuntza.
2021
‎Ez dut oso oroitzapen ona, egia erran; oso gaztea nintzen urte nituen, eta oroitzen dut urduritasun eta bertigo handia nituela, eta ez nuela bereziki ongi pasatu. Ondotik, nahiko azkar erabaki nuen bertsoa uztea, askotariko arrazoiengatik. Hurrengo bi Xilabetan ez nuen parte hartu, eta hurrengoa 2019ko taldekako Xilaba izan zen; hor, guztiz kontrako oroitzapena dut.
2022
‎Hau gertatu zenean Rosaliak 16 urte zituen eta ezagutu behar zuen. Bat batean atzeman nuen bertso horiek barnean duten min guztia. Dena hasten da esanahia hartzen.
‎Nolako mejora egin duzun! ”. Nabaritu nuen bertso mundutik kanpoko aitortza bat ere, nola egiten duen txapelketak erakusleiho lana bertso munduan eta bertso mundutik kanpora ere. Eta gero horrek ekartzen dizkizu eskaintza arraroak… Badu nik espero ez nuen dimentsio bat.
‎Eta nola, azken orduan, bertso xinple bat botatzea beste biderik ez nuen sumatu. Eta nola, gerora, nik txartzat jota hasi nuen bertso hura bihurtu zen ospetsu. Bertsolaritzan ere nonbait “Elisa uste eta Teresa izan” gertatzen da.
‎Oroitzen naiz, ttikitan edo behintzat gazteagotan, nola joaten nintzen Xilabako finalaren ikustera. Joan nintzen lehenengo aldiz, 10 urte edukiko nituen, bertso eskolan hasi berria nintzen, eta aitzineko urteetan ez nuen bertsoarekin lotura handirik izan. Taula gainean ziren bertsolariak miresmen handiz begiratzen nituen, lau orduz, adi.
‎Argi nuen bertsoak txertatzen ahal zirela istorio bat eramateko. Mattin Lerizarekin egon nintzen Baionako gaztetxean Aire ahizpen Neska bat haur beharretan kantua lehen aldiz entzun nuelarik.
‎Esan ordez, frogatu egingo nuen. Hasi nuen bertsoa, zer egitera nindoan neuk bakarrik nekiela. «Kontxan lehengo astean lehen tirabiran, Urdaibai aurretik ta berdeak segidan.
2023
‎“Faktore garrantzitsua izan zen banuela lehengusu bat bertso udalekuetara joaten zena garai horretan. Hala izan nuen bertso udalekuen berri, eta urte hartan joan nintzen Zuhatzara bertso udalekuetara. Euskarri garrantzitsua izan da urte luzez Euskal Herriko beste zenbait gazterekin zaletasuna konpartitzea”.
‎Aita bertsotan ari zelako, ohitura nuen berarekin saioetara joateko, eta hala hurbildu nintzen mundu horretara. Hezkuntza arautuaren garaian hasi nintzen bertso eskolan, orduan hartu nuen bertsoari lotutako lehen erabakia, aurretik inertziaz ari nintzela uste dut”. Geroztik ari da bertso eskolan:
‎Hamar urterekin hasi zen bertso eskolan, eta lehen aldi hartan hiru urtez aritu zen bertan: “Hamahiru urterekin beste kontu batzuei denbora gehiago eskaintzeko utzi nuen bertsoa, eta hamazazpirekin hasi nintzen berriro ere. Guraso bertsozaleak ditut, eta horrek eramango ninduen ni ere zaletzera.
‎Ahalik eta gutxiena erortzea bazen nire lanketaren parte. Saio hori amaitu zenean oso urruti ikusten nuen finala, baina kristoren gogoa sentitu nuen bertsotan egiteko, eta beste gorputzaldi batekin saio on bat uzteko.
‎Batzuetan gehiago asmatuz, besteetan gutxiago, baina, nik uste elkarrizketak egiten asmatu nuela. Ametsekin ofizioetan hasi eta lehenengo bertso puntuagarrian erantzun egin nionean ikusi nuen bertsotarako nengoela, eta hori aprobetxatzen saiatu behar nuela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia