2000
|
|
Leonardo da Vincirekiko aipamena
|
nola
ulertu behar da. Leonardoren zein testuri buruz diharduen ezin argitu izan dugu, Lopez Gasenik bezala, lagunentzako, eruditoentzako edo adituentzako bakarrik diren aipamenen klabearen falta sumatzen du irakurleak honelakoetan.
|
|
mailan. Bai, zaila izango zaiguhori
|
nola
ulertu behar den azaltzea. Zailago oraindik neurketa egitea.
|
2001
|
|
Baina,
|
nola
ulertu behar da zehazki sentimenaren eta adimenaren arteko harreman hori?
|
2002
|
|
Horren perspektiba zabaletik, arrazak desberdinak direla edo batzuk besteak baino hobeak direla zientifikoki frogatzeko pentsaera sasi intelektual jakin batzuek eginiko saiakerak
|
nola
ulertu behar ditugu?
|
2003
|
|
Deszentralizazioaz ari gara, baina
|
nola
ulertu behar dugu deszentralizazioa terminoa. Zenbaiten ustez Frantziako Estatua «deskontzentratua» da.
|
2005
|
|
Espainiako Konstituzioa, Kodeak eta arau judizialak birgizarteratzeaz ari direnean,
|
nola
ulertu behar dugu termino hori?
|
|
3 Aipatu zuzenketaz gaiz, bada bestelako zuzenketa oraingo honetan lege ezarpenaren denbora arloari, ez baizik eta ezarpenaren arlo materialari heltzen diona. Berriro ere funtsezko berme juridikoak
|
nola
ulertu behar direnekin zerikusia duen zuzenketa dugu.
|
2006
|
|
Edo akaso Rodriguez Zapaterok eta PSOEk esan al dute noizbait beraiek ez dutela euskal herritarren borondatea errespetatu? Edo lurraldetasunaren ikuspegitik
|
nola
ulertu behar da vasco PSOEko eta Espainiako gobernuburu baten ahotan. Edo zergatik ikusi behar dira orain edukiaren ikuspegi soiletik espainiar legalitate, Konstituzioa eta beste zenbait kontzeptu beste begi batzuekin?
|
2007
|
|
Horren artikulu batzuk Konstituzio Auzitegiaren apirilaren 8ko 11/ 1981 epai ospetsuak deuseztatu zituen. Epai interpretatibo horrek argi eta garbi ezarri du
|
nola
ulertu behar den greba eskubidea.
|
|
Antzeko zerbaitek inoiz guztiak bat egiten ahal gaituela sinesteko oinarriakizan badirela ez dugu ukatuko. Hain zuzen ere, helburu horri buruz urratsakemateko asmoz, eta guztion Europa eraikitzeko gogoari jarraikiz, ezinbestekoa da, batetik, egun zertan gauden ohartzea eta, bestetik, europarrok gure antzekotasunaketa berezitasunak
|
nola
ulertu behar ditugun jabetzea.
|
2008
|
|
Hogei urte pasa dira eta lan eremuetan euskara nola dagoen ikusi besterik ez dago. Euskara hizkuntza ofiziala dela esaten denean
|
nola
ulertu behar da lan munduan izandako garapen eza. Edo, beste era batera esanda, erdarak daukan monopolio hutsa??.
|
|
[GAIA], argumentu bakarreko aditz ez akusatiboak: ugaldu>(, langileak ugaldu dira?), hasi>(, argia hasten denean?), zabaldu>(, argia zabaldu da), galdu>(, gizonak galdu dira?); zalantzazkoa da
|
nola
ulertu behar ditugun prezio altxatze> eta prezio goratze, edo ez akusatibo gisa, edo [ARAZ LE, GAIA] gisa. Lehen balioan hartuz gero, hauek ere ez akusatiboen sailean sartuko genituzke.
|
|
aukera eginez gero, berdin izango litzaiguke orri irtete> eta orri erorte>
|
nola
ulertu behar diren(, orriak erori/ irten dira, ala, orriak erori/ irten zaizkio [zuhaitzari]?), bietan, gaia?
|
|
Arau hauek
|
nola
ulertu behar diren dioenean, aurreko atalean behin eta berriz azpimarratu dugun kontua aipatzen du hemen ere, testuingurua kontuan hartuz hizketa egokitu egiten dugula alegia.
|
2009
|
|
Inork ez digu esango herria
|
nola
ulertu behar dugun
|
|
Guk badakigu elkarrekin aritzeko esparru anitz ditugula, baina inoiz ez diegu eskatuko LAB edo ELAri independentziari uko egiteko. Era berean, ezin dugu onartu inork guri esatea herria eta lan harremanak
|
nola
ulertu behar ditugun. Batasuna egon daiteke sindikalismotik heltzen badiogu, baina politikatik heldu nahi diote.
|
|
Honela zioen, gutxi gorabehera, idazleak: " Euskal hiztun batek
|
nola
ulertu behar du Oteizaren edo Chillidaren euskal estetikari buruzko tesia egin duen EHU UPVko irakasle batek ez aintzat hartu izana Mitxelenak edo Letek edo Kortadik horretaz guztiorretaz euskaraz idatzitako lan sendo eta aberatsak?".
|
|
Kulturaren hibridazio prozesuekin loturik dauden zailtasun identitarioei buruzko gogoeta sakonak jasotzen dira. Kantagintza gaitzat harturik, baina errealitate nazional osoa kontuan harturik, modernitatearen eta tradizioaren arteko debatea
|
nola
ulertu behar den eztabaidatzen da. Edota kantagintzak memoriaren eta ahanzturaren arteko eztabaidarekin duen lotura erakusten da (oso eztabaida bizia izan zen" trantsizioa" deitzen dugun aldi horretan).
|
2010
|
|
–En igualdad de condiciones? delako hori, hasteko,
|
nola
ulertu behar da: –ikasle guztiek aukera berdinak?
|
|
hizkuntza bietan, poseer un conocimiento práctico suficiente?
|
nola
ulertu behar da, izan ere. Hizkuntza batean zein bestean jarduteko behar adinako gaitasun praktikoa, ez ezagutza teoriko hutsa, eskuratu behar dute ikasleek:
|
|
Martitxonea zen etxe hori, gure maisua, bere emazte eta seme alabekin, koarto batean bizi zenekoa. Etxe handia da Martitxone, gaur Don Esteban Irurtzun apeza bizi dena, baina,
|
nola
ulertu behar da un quarto de la casa hori, koarto huts gisan, edo etxeko lau bizitzatako bat bailitzan. Zena zela, bistan da orduko maisuek ez zirela gaurkoen maukan bizi.
|
|
Bitarte horretan egina behar du beraz Eskudero berriak. Baina
|
nola
ulertu behar da un suelo de casa hori. Lehengo Eskudero zahar eta Andresene bitartean zena?
|
|
—Eta
|
nola
ulertu behar du gure osabak, heuk, idatzi duan horrek, ez baldin baduk ulertzen?
|
2011
|
|
Hori jakinda,
|
nola
ulertu behar dugu Parlamentuaren saioa. Hau da, pentsatu behar dugu klonatuen okelaren auzia hartu duela zintzotasunez merkatua demokratizatzeko aukeratzat, eta, tamalez, ez duela arrakastarik izan?
|
2012
|
|
Horretxegatik ausartuko ginateke esaten egitura parentetiko bidez agertzen diren xehetasun eta iruzkinak askotan oinarrizko enuntziatuan agertzen direnak baino eragingarriagoak direla eta inolaz ere ez alde batera uztekoak (Dafouz Milne 2001). Hondarrik hondarrean esatariak bere bereak dituen iruzkin eta hausnarketen hari solteak dira, testua bera ulertzen eta
|
nola
ulertu behar dugun adierazten digutenak.
|
|
Beraz, ez dira bata bestearen jarraian paratzen direnak, batak bestearen egitura hautsiaz baizik. Parentetikoen balioa, ordea, ez da hautsi duten enuntziatuarekin erkatuz lortzen; hauek informazioa gehitu baino areago, informazio hori
|
nola
ulertu behar dugun instrukzioak ematen dituzte.
|
|
Hura izan zen, berak ikusitakoaren arabera, Malenek aurpegira begiratzen zion aurreneko aldia. Ez zekiena zen
|
nola
ulertu behar zuen begirada hura. Samurtasuna adieraz zezakeela ondorioztatzeko, zolitasun biziegia islatzen zuen, eta amorrua isur zezakeela esateko, distiratik ere hautematen zitzaion.
|
|
Galok ez zekien
|
nola
ulertu behar zituen ahots apal eta barrenkor hark esan zizkion hitzak. Lagundu egingo zion ala salatu egingo ote zuen?
|
|
Hori euren gaztaroarekin... Hortaz,
|
nola
ulertu behar dute beste inorena?
|
2013
|
|
Aurreko zatian ez ezik, birformulazioan ere beste baten ahotsak sartzeko balio du. Aipuan agertzen den enuntziazioa
|
nola
ulertu behar den argitzeko instrukzio esplizitu bati zabaltzen dio bidea hurrengo adibidean:
|
2014
|
|
Arrasateren baietza jaso izan balute, ordea, nekez zabalduko zuten atzoko batzarrean entzundakoa. Kooperatiba taldeak erantzun publikoa jakinarazi baino ordu batzuk lehenago Edesako talde eragileak plana erretiratzea
|
nola
ulertu behar da, orduan. Itxura batean, Basauri eta Bergarako Confort adarrarentzat bideragarritasun plana garatu zutenek amore eman dute, baina Mondragonek bere erabakia jakinarazi baino ordu batzuk lehenago iragartzea are presio handiagoa egiteko modua ere izan daiteke, nahiz eta dagoeneko ez duen ematen horretarako beta dagoenik.
|
|
eskubide nazionala ez du fundamentatzen) dinastiak, arrazak, hizkuntzak, erlijioak, interes ekonomikoen loturak, geografiak. Ohar bedi, beraz, ez dela nazioa bere baitan zer den definitzea bilatzen, baizik hura erlazio politiko juridiko gisa
|
nola
ulertu behar den. Azkenean agituko da (hemen), Renanentzat izan ere nazioa ez dela erlazio juridiko politiko horixe besterik;, hitzarmen sozial?
|
|
1672 Okerrago: biztanle norbanako hori irakurleak zehazki
|
nola
ulertu behar duen lauso gera dadin edo, hurrengo perpausean nazioarekin identifikatua uzten da: –Le voeu des nations [biztanleena?] est, en définitive, le seul critérium légitime??
|
|
Eztabaida horrek beste eztabaida batera gakartza, eta arazoaren gakoaren gakoa hor ebanjelioak bihurtzen dira: zer testu mota dira horiek?,
|
nola
ulertu behar dira horko mirarien, albisteak?. Villasanterentzat ebanjelioek dokumentu historikoen izaera dute, eta mirarien kontakizunak Jesusek esan eta eginen protokoloak bezalatsu hartu behar dira, hitzez hitz, lau ebanjelistek idatzita dauden bezalaxe14 Renanek balio historikoa ez die zeharo ukatzen testu ebanjelikoei, baina izaera historikoa bai?
|
|
Aurreko jardueretan, energiaren ezaugarriak aztertu dituzu, eta ikasi duzu energia ez dela ez sortzen ez galtzen. Hori horrela bada,
|
nola
ulertu behar ditugu energia aurreztu behar dugu edo energia gehiegi kontsumitzen dugu esaldiak, hain maiz entzunak?
|
|
giza maitasunaren erreinua, mundu zaharraren suntsiketa iraultzailea, erresignazioa eta mundutik alde egitea. Zentzu horretan, ezin dugu inolaz ere argi izan
|
nola
ulertu behar ditugun ‘emozio sakonenarekin’ suaren eta uraren amaierako suntsiketa ikusten duten gizon emakumeak: nortzuk dira?
|
2015
|
|
Hau da, pottkideek euskal literaturako gai klasiko horietako bati heltzen zioten:
|
nola
ulertu behar da euskal literatura, euskaraz idatzitako obren bilduma gisa soilik ala Euskal Herrian erdaretan idatzitakoak barnebilduta. Erantzuna:
|
|
–Ezker Abertzalearen barne kohesioa ez zen, abiapuntuan, behar bestekoa izan. Prozesua bera
|
nola
ulertu behar zen argitzeko ikuspuntu ezberdinak zeuden?. 160
|
|
– Egoitza hauek
|
nola
ulertu behar diren dio.
|
|
– Egoitza hauek
|
nola
ulertu behar diren dio.
|
2017
|
|
uztarri bat da bi populuentzat, elgarri zurrunki loturik atxikitzeko egina, ber ildoan xuxen ibiltzera behartuz biak ber urratsean. Noiz eta
|
nola
ulertu behar dute?
|
2018
|
|
Itzulpengintza, batez ere literatur arlokoa, ezagutza asmo zintzo eta osasuntsu batek gidaturik dagoela pentsatzeko joera dugu gaur egun, baina Napoleonen adibideak konplikatu egiten du uste hori. Hastapenetik, itzulpengintza eta literatura konparatzearen jarduera" garaipen" eta" konkista" kontzeptuei lotuta joan da, helmuga hizkuntzak markatu duelako zer den itzuli beharrekoa eta
|
nola
ulertu behar den hura. Ez duzu nire hizkuntzan hitz egingo liburuan ezin hobeto aztertzen du Kilitok itzulpengintzaren alderdi ilun hori, baita arabiar munduan izan duen eragina azaldu ere.
|
|
Iragan astean sinatu zuten Bilboko Udalean herritarren segurtasunaren aldeko ituna. Zorionez, hainbat ordezkari politikariren ahotsak entzun ziren, eta zehaztu zuten zer
|
nola
ulertu behar den segurtasuna; paradigma aldatu beharra dagoela proposatu zuten.Orain dela gutxi, Giorgio Agambenen artikulu bat irakurri dut; gogoeta sakona egiten zuen segurtasunaz eta demokraziaz. Eta hauxe zioen gutxi gorabehera:
|
|
Berez, teoria horren langaia jatorrizko hitzarmenen fikzioetatik harago doa: kontratuaren teorialariek esaten dute erakusten dutela
|
nola
ulertu behar liratekeen modu egokian instituzio politiko nagusiak. Herritartasuna, enplegua eta ezkontza kontraktualak dira, baina, kolpean etendako kontratu teoria baten ikuspegitik begiratzen zaienez (teoria irendua da, literalki), kontratu soziala eta enplegu kontratua, sistemaz, ez dira agertzen behar bezainbeste, eta ezkontza kontratuari ez ikusi egin ohi zaio.
|
2019
|
|
Aa!, eta aizu! Beste hau
|
nola
ulertu behar da. Urriko San Denisetan, haizea ezkontzen gauerditan.
|
2020
|
|
Galderak beste bat behar du izan: sortzailea izateko
|
nola
ulertu beharra dago tradizioaren eta disidentziaren arteko harremana. Irazuren berbek eta idazkiek erakusten digutenez, bi Irazu ditugu izen beraren azpian.
|
|
Gure bizitza da aldatzen ari dena:
|
nola
ulertu behar dugu hemendik aurrera pribatutasuna32. Zer egin, adibidez, gurea bezalako kultura komunitarista eta etxetik kanpora oinarritutako batekin, adibidez, Euskaraldia bezalako egitasmo arrakastatsu baten kasuan (Calzada 2020b)?
|
2021
|
|
Ondoko adibideetan, adjektiboaren ezkerreko izenaren eta adjektiboaren oinarri den aditzaren arteko harremanari erreparatuz, argi dago
|
nola
ulertu behar dugun harreman hori: zangoek erakarri egiten dute (norbait), begiradak tentatu egiten dute (norbait), aurkikuntzak nahiz faktoreak (aurkikuntza horren bidez, faktore horren bidez) erabaki egiten da, azterketak nekatu (nekarazi) egiten du norbait, giroak negar eragiten dio norbaiti, eta eta abar.
|
|
Idazkerari dagokionez, marrarekin zein bereiz idatz daitezke elkartu sintetikoetako osagaiak. Hala ere, bereiz idatziz gero, zalantza sor daiteke batzuetan
|
nola
ulertu behar den begien aurrean dugun elkartua, izen elkartu sintetikotzat ala atributu egiturako elkartutzat (§ 7.1.3c); intsektu hilgarri, esaterako, izan daiteke ‘norbait hiltzeko ahalmena duen intsektua’ (ziztada da hilgarria), baina izan daiteke ‘intsektuak hiltzeko substantzia edo gaia’ Nahasketarik sor ez dadin, atributu egiturako elkartuaren irakurketa duena bereiz id... intsektu hilgarri/ intsektu hilgarri (bide beretik molekula hartzaile/ molekula hartzaile, etab.). Zain bigarren osagai dutenak, aldiz, elkarturik ematen dira.
|
|
4.2.4a Bi atzizkiak batera aztertuko ditugu, gin/ gile atzizkiak bezala hauek ere erabilera eta balio berekoak direlako. Aditzoinei erantsi eta ‘egile’ adierako izena sortzen dute bi atzizkiek (nahiz beheraxeago zehaztuko dugun
|
nola
ulertu behar den ‘egile’ adiera hori). Azkuek aditzoinaren amaieraren arabera banatu zituen bi atzizkiok:
|
2022
|
|
Jainkoaren kasuan, dikotomia antagonikoa ez al da, bada, honela planteatzen: sinesten duzu Jainkoa badela edo ez duzu sinesten, baina Jainkoa pixka batetik askoraino izan daitekeela esanda,
|
nola
ulertu behar dugu?
|
|
Globalizazioak dena berdindu eta pobretzen duen honetan, aldaketa bizkor eta zoroetatik at geratzeak ez du zertan txarra izan. Komunikazio eremuan iraultzarik eduki ez izate hori
|
nola
ulertu behar den, zalantzan nago oraindik: kaosetik salbatu eta sendoago egiten ote gaituen, edo orain 40 urte sortutako enpresa eta egiteko moduei lotuta mantentzen gaituen, sosak eta boterea birbanatu gabe.
|
|
Errepikan. Horretan beste ezagun bat jin zen, eta hasi zen testua esplikatzen, guri,
|
nola
ulertu behar zen, zer zen iparraldeko egoera politikoa, eta notabilismoaren kaltea. Hari pentsatu nuen berriki mansplaining tratatzen zuen artikulu baten irakurtzean, irudikatzen nuen bere inguruko emazteei hilerokoen funtzionamendua azaltzen.
|