Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Bosgarren atalean Euskal Herria hedabideetan nola islatzen den aztertzeari heldudio Jose Inazio Basterretxeak, baina azterketa oso grafikoa eginez: eguraldi mapekbirsortzen duten eremu geografikoa sozialki esanguratsua izanik, Euskal Herrianirakurtzen den prentsak eta ikusten diren telebista nagusiek zein eremu geografikoislatzen duten erakusten digu modu oso eskuragarrian.
‎Galderak, ordea, ez du zalantzan jartzen gureondorioa: gure asmoa ez da egunkariek Euskal Herriaz eraiki duten irudiaren azterketahistorikoa egitea, une jakin batean dagoen errealitatea hedabideetan nola islatzen denikertzea baizik. Une hori ez-ohikoa edo berria bada, berripaperek ez ohikotasun edoberritasun hori jasotzen ote duten edo nola interpretatzen duten jakin nahi dugu, datuenbilketa eta azterketaren bitartez.
2002
‎Ez dago esan beharrik, horretarako baldintza den komunitaterik ezean, azken hori egituratzea dela lehen erronka. Ondoko orrietan, lanean zehar orain arte egindako hausnarketak esparru politikoan nola islatzen diren erakutsi nahiko da.
2004
‎Ekonomia errealitatearen alde bat denez eta, hori islatuz, zientzia ekonomikoazientzia orokorraren zatia denez, bitan banatuko dugu galdera hau: a) nola islatuekialdeko oinarri filosofikoa errealitatearen ezagutzan?; eta b) nola islatu ekialdeko oinarri filosofikoa ekonomiaren errealitate konkretuaren ezagutzan?
‎Maitasunaren ikuspegitik, aurreko atalean egin dugu balorazio hori, etaatal honetan bere formulazio zientifiko bat zirriborratu dugu. Beraz, atal berri batean sartuko gara; atal horretan ekonomiaren errealitate konkretuaren formulaziohori nola islatu dugu erronka.
‎batzuekkausatzen dute, alegia, objektu horien azalerek argi izpien luzera islatzeko moduek.Horregatik, Lockeren arabera, mundu materialaren ikusmolde kausala garatzen den neurrian, ez du ezertarako balio koforea gisako kualitateak objektu materialei esleitzeak, nikkoloreaz dudan esperientzia azai dezadan. Nik kolore horren edo haren esperientzia izateaez da objektuaren berezko kualitateen mcndeko gauza, nire begisarean talka egiten duenargiaren mendekoa baizik eta, hori dela eta, objektuak argia nola islatzen eta absorbatzenducn, halakoa izango da esperientzia. Eta islatze eta absorbatze horiek objektuaren azalarenegituraren arabera gertatzen dira.
2012
‎Gehienbat, eztabaidarako kontzeptua da oraindik gaur egun etamataza diskurtsibo honen hari asko, hain zuzen ere, orain dela 50 bat urte abiatzendiren zenbait prozesutan hasten dira. Euskal Herriak gaur duen esanahi politiko zeinkulturala pasa den mendeko 60 hamarkadatik hedatzen den prozesu politiko, sozialeta kultural zehatz batean du abiapuntua eta funtsean ikertu nahi duguna zera da, prozesuarekin batera jaiotzen den estetika musikal berri batek nola islatzen bainaaldi berean (bir) sortzen laguntzen duen etnoidentitate berritu baten agerpena.
‎Gehienbat, eztabaidarako kontzeptua da oraindik gaur egun etamataza diskurtsibo honen hari asko, hain zuzen ere, orain dela 50 bat urte abiatzendiren zenbait prozesutan hasten dira. Euskal Herriak gaur duen esanahi politiko zeinkulturala pasa den mendeko 60 hamarkadatik hedatzen den prozesu politiko, sozialeta kultural zehatz batean du abiapuntua eta funtsean ikertu nahi duguna zera da, prozesuarekin batera jaiotzen den estetika musikal berri batek nola islatzen bainaaldi berean (bir) sortzen laguntzen duen etnoidentitate berritu baten agerpena.
2017
‎Orain arte kultura profesionala eta erakunde kulturak lanbide eta erakundeen genero tipifikazioan nola islatzen diren azaldu da, elementu independente bezala.Alabaina, bata bestearekin interakzioan dihardute erakunde kultura batean kultura profesional ugari egon ohi direlako, eta kultura profesional baten kide direnek erakunde ezberdinetan lanean jarduten dutelako (Zanten, 2003; Champy, 2009; Raelin, 1985). Kultura profesionalari atxikitutako baloreak, organizazio zehatz batean onesten diren baloreak baino aitzinago ikasitakoak dira, formazio prozesuan barneratuak ala profesio konkretu bat burutzeari loturikoak (Raelin, 1985).
2019
‎Era berean, aukera zuzen bat baino gehiago egoteak orain arte baliatutako denbora lerroen ebaluazio erabakiakezbaian jartzen ditu eta erronka berriak azaleratzen ditu, gaur egun arte automatikoki sortutako denbora lerroakordena bakarra onartzen duen urre patroi bakarrarekin konparatu izan baitira. Etorkizunean, egoera anbiguoakokertzat hartzen ez dituzten ebaluazio neurriak eta sistemak sortu behar izango dira eta urre patroietan aukeraaniztasuna nola islatu erabaki behar izango da.
‎Denbora lerroen ebaluazioan aurrera egiteko, anbiguotasuna nola islatu da etorkizuneko erronkarik handiena.Alde batetik, anbiguotasuna kontuan hartzen duen urre patroia nola sortu erabaki behar izango dugu. Bestetik, anbiguotasun hori ontzat hartuko duen ebaluazio sistema definitu behar izango dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia