Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎Begira ezazu nola hitz egiten duten haurrek, haien hitzak samurrak edo gogorrak diren.
‎aholkularitzaren prezioa handia izaten da. Baina baita esku hartzea bera ere, hau da, bere eremuan sartzea, zer egiten duten eta nola hitz egiten duten begiratzea, ondoren hitz egin ahal izateko, askotan aholkularitza eta ikuskaritza nahas baititzakete. APPCC sistemaren aplikazioa Garrantzitsua da AKPKA sistema bat ezartzea, sektoreko enpresentzako eskuliburu orokor bat prestatuz, kasu bakoitzaren berezitasunak eta erantzukizunen izendapena sartzeko beharrezkoak diren eranskinekin, ETEaren aukeretarako gehiegizko kosturik ez sortzeko.
2006
‎“Zer gertatzen zaizu ama? ” ipuina sortzeko ideia, “tresna terapeutikoa” izan nahi duena, ama gaixoen eta seme alaben arteko komunikazioa sustatzeko helburu nagusiarekin sortu zen. Kasu zailetan, “amak ahaztu egiten du nola hitz egin semearekin; egin behar dena gogoraraztea da, berak ederki dakiela nola egin”, esan zuen adituak. Bestalde, ipuinaren ilustratzaileak, Meritxell Giralt haur hezkuntzako irakasleak, esan zuen “haurra gehiegi babesteko” joera orokorra dagoela.
2008
‎Azter ezazu, era berean, umeek pertsonalari nola hitz egiten dioten, gertutasun eta maitasun frogarik ematen duten.
‎Dena belarri haiz; alegia, ongi asko dakizu gazteek nola hitz egiten duten?
‎Haurtzaro eta nerabezaroan, besteei begira egoten nintzen etengabe, nola hitz egiten zuten begira, eta arlo honetan jakin beharreko guztia ikasten ahalegintzen nintzen; ikusi eta ikasi.
2009
‎Ikertzaileek 3 urte bitarteko haurren gizarte ulermena neurtu zuten. Ikusi zuten nola hitz egiten zuen ama bakoitzak hiru urteko seme alabekin, elkarrekin irudi batzuk begiratzen zituzten bitartean. Konturatu ziren irudietako pertsona batzuen gogo aldartea deskribatu zuten amen haurrek informazio hori jaso ez zutenek baino hobeto egin zituztela gizarte ulermeneko ariketak.
2012
‎Haurrak nola hitz egiten duen: keinuak interpretatzea
‎3 Gauzak modu erraz eta zehatzean eskatzea 1,8 4 Adeitsua eta zuzena izatea hitz egitean Haurrek batez ere adibidearekin ikasten dute. Hitz adeitsuek ondo sentiarazten dituzte, eta nola hitz egin behar den erakusten diete. Hitz zakarrek, ordea, gaizki sentiarazten dituzte, eta, gainera, haietan izaera bera dute eta antzeko portaerei aurrea hartzen diete.
2013
‎Gainera, gurasoek oso oinarri garrantzitsua dute tratamenduan: nola jokatu eta nola hitz egin ikasi behar dute haurrek, nahasmendua maneiatu, semearen hizketa onartu eta autoestimua bultzatu. Haurrak ideia eta sentimendu negatiboak garatu baditu, komunikazioa saihesten du eta gizarte harremanetarako edo autoestimu baxua izateko zailtasunak ditu; horiek ere terapian landu behar dira.
2016
‎Haurrekin hitz egiteak adimena bultzatzen du Zenbait ikerketak erakusten dutenez, gurasoen eta seme alaben arteko erlazioaren alderdi nahiko oinarrizkoak dira haien adimenean eragiten dutenak. Gurasoetariko bat da gurasoek haurrei nola hitz egiten dieten. Betty Hard eta Todd Risley, Kansasko Unibertsitateko ikertzaileak (AEB)), hainbat geruza sozioekonomikoren 42 familia aztertu zituzten, eta, hala, beren haurrak zazpi hilabetetik hiru urtera bitartean garatzen jarraitu zuten.
2017
‎Zientziak frogatu duenez, ahots zorrotz eta positiboagoa da lau hankako lagunek beren gizakiei arreta gehiago eskaintzea. Artikulu honetan, txakurrei eta katuei nola hitz egiten zaien azalduko da, tonu zorrotzek beren arreta zergatik hartzen duten eta ahotsa animalia horiei zenbat nahi zaien esateko modua. Txakur eta katuei buruz hitz egiten dugu, haurtxoei bezala Ziur eszena horietako bat baino gehiago familiakoak direla:
‎Beraz, «zentzuzkoa da gure hitz egiteko modua garatua izatea, nahiz eta agerikoa den animaliek ezin digutela hitzez erantzun», dio Sarah Jeannin etologoak. Espezialista honek aztertu du harburuekin nola hitz egiten duten haiekin bizi direnek. «Gurasoek seme alabekin hitz egiteko erabiltzen duten ahots tonuaren oso antzera egiten dugu», aitortzen du.
2019
‎Horregatik, Internet familian komunikazio osasungarria lortzea da eskura ditugun tresnarik onenetakoa adingabeak linean babesteko. Eta zuek, nola hitz egiten duzue Internetez zuen seme alabekin. Zein puntu iruditzen zaizkizue eraginkorrenak?
‎Nola esan “oso gaizki egiten ari zara” oihurik gabe. Kontuz ibili, sorbalda jo, txartel laranja erakutsi… adingabearen arreta erakartzeko modu “klabeak” dira, eta, aldi berean, oihuak, hitzaldiak eta diskurtsoak saihesten dira. Baina gero, haurra lasai dagoenean, beste egun batean edo gauean, hitz egiteko eta hobeto egin dezakeen eta bihar nola hitz egin esateko unea izango da. Seme alaba zaharragoekin, etxeko arauak hozkailuan jarri eta sinatu daitezke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia