Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2006
‎kataluniar te jadanik hasita daude, eta euskal te eztabaida behintzat jadanik irekia dago, dikatzen ari den euskal kurrikulumaren barruan sartuz. Gure testuinguruan beti zaigu interesgarria kataluniar testuinguruan gauzak nola ematen eta bilakatzen diren ikustea; baita zenbakiaren aztergai honekiko ere.
‎Garrantzitsuena, ostera, irabaziak eta galerak non eta nola ematen diren jakitea da"
‎VII. Taulan agertzen den modukoa, hain zuzen ere, zenbait kasutan hiztunak irabazi (erdaldungoaren bizkar) eta bestetan galdu. Garrantzitsuena, ostera, irabaziak eta galerak non eta nola ematen diren jakitea da.
2009
‎Funtsezko egiten zaigu orduan kideen arteko dinamika edo elkarrekintza sumatzea jakiteko zer ezaugarri dauden taldeetako muinean sistema osoari nortasun berezia emanez. Izan ere, kideak nola ematen zaizkion elkarri, nola uztartzen den bata bestearekin, zein den elkarrekin egiten duten dantzaren erritmoa, hori guztia daukagu beste edozer baino lehenago ezagutu beharra. Sistemaren ezaugarria, bada, kideek ahalbideratzen duten elkarrekintzan datza.
‎Gutako bakoitzak, bestalde, parte hartzen dugun taldeetan, gure hizkuntza jarduera egokitu egiten dugu talde horren dinamikara eta arauetara. Ondorioz, azterketaren azpimarra ez dugu jarri bikotekide horien ezaugarri indibidualetan; aitzitik, talde gisa bikote bakoitzak garatu duen harreman mota edo izaera ezagutzea bilatu da —hizkuntza erabilerari dagokionez, beti ere—, eta izaera horretan nola eman den aldaketa prozesua: nola garatu den kasu bakoitzean harremaneko ohiko hizkuntza aldatzera eraman dituen dinamika.
2012
‎diskurtso, praktika, sinbolo, gertaera, narrazio eta horiek denak subjektu gorpuztu direlako. kate luze hartan, inoiz izandako euskal zeraren arrastoan, joan dira sortzen euskal subjektu berriak. Ni euskalduna esan duen orok neurri batean edo bestean diskurtso horietatik (prêt à portereko modaz lepo zeuden armairuetatik) hartu du zer jantzi eta nola eman zentzua euskalduntasunari. Artefaktuz egindako euskalduna, bistan da, artifiziala da:
2014
‎Alegia, eremu erdaldunenak eta euskaldunenak geografikoki urrundu xamarrak egotea eta bien tartean, beste tipologietakoak egotea. Noski, hau ez da beti betetzen, izan ere, herrien arteko harreman naturalak zer nola eman izan diren (nork norekin izan ohi duen harreman gehiago) eta herri bakoitzean eragina izan duen hizkuntza politika ere adierazgarria baita herrien bilakaera soziolinguistikoaren argitan. Hona, esandakoaren erakusgarri, euskararen gaitasun datuen araberako Euskal Herriko irudia:
2015
‎Arlo honi garrantzia ematen bazaio, zein urrats eta nola eman zehaztea ez da zaila eta aipatutako argitalpenean irizpide oso argiak agertzen dira. Gehiegizko baliabide handiegirik gabe lorpenak ere epe laburrena ikusten dira, eta hizkuntza ohiturak lantzeko bidean ezinbestean kontuan izan beharreko esparrua da.
‎Hau da, ikasleak komunikatiboki zentzua daukaten proiektu eta egoeretan murgiltzen dira, eta egoera horietan jarduteko testu generoak ekoizten ikasten dute SDen bidez. Adibidez, proiektu komunikatiboa baldin bada udal gobernuari udalbatza batean jendaurreko eskaria egitea eskolarako bidean dauden espaloiak konpon ditzan, proiektu hori gauzatzeko ikasleek ekoizten ikasiko duten testua jendaurreko ahozko eskaerarena izango da. Eta SDan zehar askotariko jardueren bidez landuko dute, besteak beste, jendaurrean azalpenak nola eman, eskaerak nola egin eta haiek nola argudiatu.
2022
‎Artikuluan zehar planteatzen ari garen ereduari dagokiola berriz, uste dugu kontzeptu hauek hizkuntzaren marko ez diskurtsiboaren garrantzia aitortzen dutela: izan ere, ikusi da praktika komunitate kontzeptuak artikuluan zehar aldarrikatu den hizkuntzaren testuingurua kokatzen eta inguruko praktikekin harremanetan jartzen laguntzen duela; hizkuntza sozializazio paradigmak berriz, testuinguru hauetan euskararen sozializazioa transmisioa nola ematen den ulertzen lagunduko luke; eta azkenik, testuinguru hauek egokiak suertatzen badira, hizkuntza mudantzak emateko aukerak areagotu egingo direla suposatu daiteke. Hain zuzen, hiztun berrien mudak ikertzerakoan hiztunaren testuingurua faktore garrantzitsua dela diote:
‎zer leku izango du euskarak? Lehentasuna izango badu, nola eman. Zein izango da enpresaren ohiko lan hizkuntza edo zer bultzatuko da berariaz?
‎Bestetik, espazio publikoan eman den pertsonen arteko harremanen eraldaketa ere jasoa dago datu horietan eta, horrek, gizarteak espazio publikoa nola erabili duen islatzen du. Datuen eta espazioen bilakaeraren arteko loturek Euskal Herrian giza harremanak nola eman diren ulertzen lagunduko digute. Azpimarratu, azkenik, hastapenetan den ikerlerro honi tiraka, espazioaren izaerak euskarari nola eragiten dion ere hautematen hasteko aukera paregabea dugula.
2023
‎Baina, erabileran jauzi bat eman behar badugu, gero eta mugimenduago izango bagara, eta gero eta saretuago lan egin, maila lokala eta nazionala askoz gehiago uztartzea funtsezkoa izango da. Topagunearen III. Kongresu honen bigarren fasean, mugimenduaren antolaketa eta saretzeari buruzko gogoeta erabakigarria izango da mugimenduaren trinkotzean, bateratasunean eta koordinazioan jauzi bat nola eman dezakegun elkarrekin definitzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia