2008
|
|
Artikulu honen izenburu hori handiustekoa iduri daiteke. Halere, euskararen alde egiten dena aztertzen, neurtzen, ebaluatzen entseatzea garrantzitsua dela uste dugu, nondik nora gabiltzan ulertzeko, zer eta
|
nola
egin behar dugun jakiteko, hots gure hizkuntzaren aldeko lana hobetzeko1 Ikerketa alor horretan Erramun Baxokek parte hartu eta hartzen du noski Ipar Euskal Herrian. Bistakoa da, bere biografiak erakusten duen bezala, gure lurraldeko euskararen eragile inportanteenetarik bat izanez haraindian, hausnarketa ekarle garrantzitsuenetarik bat izan eta izaten dela oraino.
|
|
Euskararen alde egiten dena aztertzen, neurtzen, ebaluatzen entseatzea garrantzitsua dela uste dugu, nondik nora gabiltzan ulertzeko, zer eta
|
nola
egin behar dugun jakiteko, hots gure hizkuntzaren aldeko lana hobetzeko. Ikerketa alor horretan Erramun Baxokek parte hartu eta hartzen du noski Ipar Euskal Herrian.
|
2012
|
|
1, 2 eta 3 irudietan ikus daiteke kale erabileraren neurketa egiteko fitxa baten eredua. 1 irudiko fitxa sei ataletan banatu dugu, datu bilketa
|
nola
egin behar den azaltzeko:
|
2015
|
|
Irakasleen hitzek aukera ematen dute gaiaren gaineko gogoetan sakontzen hasteko eta hainbat galdera proposatzeko: zer gertatzen da arlotik ahozko aurkezpen bat egiteko eskatzen denean?, nola egiten da ahozko hori?, zer ebaluatzen da?, ebaluatzeko irizpideak argi al daude?, ahozko hori landu al da?, eta noiz eta
|
nola
egin behar da lanketa hori?, nork egin behar du?, zein baliabide behar dira horretarako?...
|
2019
|
|
5 Zein dira arnasguneen erronka nagusiak? 6 Zer egin liteke, erronka horiei egoki erantzuteko?, eta 7 gauzak
|
nola
egin behar dira," hemen eta orain", erronka horiei egoki erantzuteko, zazpi puntu horietaz jardungo dugu beraz, puntuz puntu, ondoko orrialdeotan. amaieran, zazpi puntu horien haritik, lau iritzi emaile adituren ekarpen oharrak eta aurrera begirako gogoeta saiotxoa erantsi zaizkio azalpenari.
|
|
5 Zein dira arnasguneen erronka nagusiak? 6 Zer egin liteke, erronka horiei egoki erantzuteko?, 7 Gauzak
|
nola
egin behar dira," hemen eta orain", erronka horiei egoki erantzuteko?
|
|
zer ziren, zer dira eta zer izango ote dira? c) Konpartimentazio soziolinguistiko eta moldaera soziokultural berria. guztiz bat nator, arnasguneetako etorkizuna bertako biztanleek diseinatu eta garatu behar duten ideiarekin. uste dut gakoetako bat" Moldaera soziokultural berri bat adostu eta aplikatu behar da" esaldia zehaztea dela. hain zuzen ere," gauzak
|
nola
egin behar diren hemen eta orain" frogatzeko eta moldaera soziokultural hori zer izan daitekeen usaintzeko, oso informazio iturri interesgarria izango da tolosaldea datozen urteetan. galtzaundi euskara taldea eskualdeko bilakatu da. arnasguneetako gazte talde ekintzaile eta kementsua sartu da bertara lanera, herriz herri batzordeak osatu dituztelarik eta dinamika berriak eragiten ari direlar... Bestalde, tolosaldeko euskararen mahaia antolatzen ari da eskualde mailako hizkuntza politika koordinatu eta bideratzeko. eskualdearen ezaugarri soziolinguistiko, demografiko eta ekonomikoak zeintzuk diren jakinda eta udalen eta euskalgintzaren arteko harreman normalizatuak eta aktibaziorako aukerak eta borondateak ikusita, sinistuta nago, esperientzia emankorra eta bide erakuslea gertatuko dela. eta espero dut, urte gutxi barru praktikan ikusi ahal izango dugula, arnasguneen gaur egungo" sabaia" non dagoen eta" moldaera soziokultural" berriak zer eman dezakeen. moldaera soziokultural berri hori sortuko bada, nolanahi ere, arnasguneetako herritarrak ahaldundu egin dira. gaiaren inguruko informazio zuzena zabaldu da herritarren artean eta formakuntza berezia landu eskoletan (haur irakasle gurasoekin) eta beste eragileekin arnasguneen garrantziaren eta erantzukizunaren kontzientzia errotu eta zabaltzeko eta autoestimua eta harrotasun sanoa indartzeko. motibazioa eta ilusioa erein, komunitate sentimendua indartu eta aktibazio sozialerako aukerak profitatu moldaera soziokultural berria sortze aldera.
|
2023
|
|
Euskalgintza, administrazio publikoa, sindikatuak, enpresa pribatuak, hezkuntza eragileak... kezkatuta daude euskarak eremu honetan duen presentziarekin, eta, horren ondorioz, gero eta gehiago aipatzen da arlo sozioekonomikoa euskararen biziberritzean. Horren erakusle dugu 2022ko maiatzean izan berri den Udaltopeko gaia" Eskolak bakarrik ezin badu... Zer eta
|
nola
egin behar dugu udalerrian hobeto 16 urte bitartekoentzat hizkuntza politika egokia antolatzeko?".
|
|
Azken hamar urteetan, aktibazioan egin du apusturik handiena Topaguneak, arreta eragite lanetan jarriz. Baina ondo aztertu dugu elkarteetan zein neurritan eman den bilakaera hori eta eragiletzan sakontzeko zer eta
|
nola
egin behar dugun.
|