Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2011
‎Sabaira begiratu eta hortik ez zitzaidan iruditzen arriskua etor zitekeenik. Barrenak esaten zidan argazki hori aterako zela, hala edo nola egin behar zutela, eta mundu osoko hedabideetan argitaratuko zela gainez zuritutako errege barregarria. Baina non ote?
‎—Hara nola egin behar den —esan dit segidan—, ikasi ondo!
2014
‎Faltsukeria izugarria bada orain elbarrien tratamenduan, hauen erakusteak edo integratzeak zer erran nahi du? Antzerkia nola egin behar dute elbarrituek. Nahasirik besteekin?
2015
‎ELAk eta LABek ikusten zuten LHKko eztabaidaz eta lan hitzarmenetako negoziazioez gainera, kontzientziazio eta mobilizazio lan handia egin behar zela gizartean enpleguaren aldarrikapenaren inguruan; lan hori nola egin behar zen zehazterakoan, ordea, erakunde baten eta bestearen ikuspegiak ez zetozen bat: ELAk 1998ko lehen urte erdirako proposatzen zuen sei hilabeteko kontzientziazio eta mobilizazio kanpainari, 606 apirilean greba orokorra egiteko konpromisoa eransten zion LABek; ELArentzat LABen ikuspegia oso mekanizista zen, lehentasuna kanpainaren zentzua eta helburuak jendartean barneraraztea baitzen, eta soilik ondoren ikusi ahal izango zen greba orokorra deitzeko baldintzarik ba ote zegoen; ELAk susmatzen zuen LABek greba orokorra deituko zela bermatu nahi zuela ororen gainetik, eta askoz gutxiago inporta zitzaiola gainerakoa.
‎Bigarren estatutu hark handik aurrerako aldaketa guztiak nola egin behar ziren zehaztu zuen: " CANeko Estatutuen onarpena eta aldaketa egiteko beti honako tramitea egingo da:
2017
‎Gurasoek, eta beraien kimuek, ikastetxe jakin bat hautatzerakoan, zerbitzu batengatik ordaintzen duten neurrian, nahi dutena aldarrikatu eta eskatzeko eskubidea dutela pentsatzen dute, ikastetxea denda bat eta irakaslea zerbitzaria bailiran. Profesional txarrak nonahi daudela jakinda ere, medikuei nola sendatu behar duten, mekanikoei nola konpondu behar duten eta arkitektoei nola eraiki behar duten esaten ez badiegu, zergatik esan behar diegu irakasleei nola egin behar duten beraien lana. Zenbait lekutan egoera da horren gogorra, non irakasle batzuek defentsa pertsonalean trebatu behar/ nahi izan duten broma barik.
‎Ikastetxeek ederki ulertu dute bezeroak ondo zaindu beharra dagoela eta, horrexegatik, ikastetxearen erabakietan kontseilu zein asanbladen bidez aktiboki parte hartzen dutela sinestarazten zaie, benetan ezer gutxi erabaki dezaketenean. Honek guztiak mesfidantzazko giroa zabaldu du ikastetxe askotan zehar, gero eta guraso gehiagok irakasleei beren lana nola egin behar duten esaten dieten neurrian, doazelako gutxika zapuzten irakasle eta gurasoen arteko harremanak; Non da benetako eskola komunitatea?
‎Produktuak prozesu luzea behar badu ere, kimuen nondik norakoen informeak eskatzen dituzte une oro. Ez dute soilik informaturik egon nahi, seme alaben hezkuntza proiektuan ere eskua sartu nahi baitute maiz; inplikaziorik gabe, ordea; hau da, irakasleei zer eta nola egin behar duten agindu nahi diete, baina eskuak garbitzen dituzte irakasleek laguntza eskatzen dietenean (kontuz! Honekin ez dugu esan nahi gurasoek at mantendu behar dutenik.
‎Paradoxikoa bada ere, edo ulergaitza, gurasoek beraien seme alabak Oskolak heztea nahi dute, beraiek ez baitute denbora eta indar nahikorik(" horretarako eramaten ditugu eskolara, hezi ditzazuen!"); beraien zuzenbideei jarraituz, noski, beraiek baitira bezeroak. Bezatu beharreko txakurrak balira bezala, eskolara bidaltzen dituzte askok eta askok bertan bezatu ditzaten gauzarik oinarrizkoetan ere, askotan, ardura hori beraiena izango ez balitz bezala —irakaslei dagokie lan hori, horretarako ordaintzen baitiete; eta, ordaintzen duten neurrian, lana nola egin behar duten agintzeko eskubidea omen dute— Askok ez dute seme alaben guraso izan nahi, laguna baizik. Oso guraso hipermodernoak dira, seme alaben berdinak... eta ze gustura murgiltzen diren lokatz hauetan!
2018
‎Ez zuen agindu bat betearazi, baina komunitate bakoitzari exijitu zion bere lana ongi egin zezan eta baliabide publikoak ongi balia zitzan. Honela, bada, curriculumaren eraldaketa irakasleen mintegi erraldoi baten gisara kudeatu zen, Vooke Plana deitu zitzaion horretan; eta noosfera guztiaren artean erabaki zuten Bologna plana nola egin behar zen, eta nola aplikatu behar zen.
‎Urtebeteko Master bat eskatuko genieke ordezkapen lan-postu horietan aritzeko, eta, horrez gainera, ordezkapen hori urteetan luzatuko balitz, mediku titular izateko aukera ere emango genieke. Erabaki hori justifikatzeko, argudia genezake erizainek ikasi dituztela erien zaintzak nola egin behar diren, eta biologo batek ezagutzen duela giza gorputza maila molekularrean.
‎Nor bere diziplinako berezilaria den arren, guztiek dituzte oinarrizko ezagutza psikopedagogiko berdinak, eta irakasle guztiek bereganatu dituzte euren lanbidean dituzten berariazko gaitasunak: besteak beste, gainerako irakasleekin kooperazioan nola egin behar den lan, hausnarketa kolektiboetan nola jokatu behar den, ikasleen gurasoekin nola komunikatu behar diren, edota ikastetxearen hurbileko inguru sozialarekin zein motako elkarlana gauzatu behar duten.
2019
‎Lehenik, inperatiboaren funtzioa aztertzerakoan konturatu gara, esaldi baten gainean jartzen ahal den afektibitate kargaz lagundurik, hiztunak, aginte esaldi baten bidez solaskideari zer nahi duen, zer eta nola egin behar duen, edo biak batera, edozein gauza burutzeko holako esaldi bat erabiliko duela. Kontua da gauza horiek lortzeko inperatibozko esaldiak ezin aproposagoak direla.
2021
‎Memoriarik gabeko irakasle ohiak dira ikuskariak maizegi, gehienetan ikasgeletako egunerokotasunetik eta horietan sortzen diren arazoetatik ihes egindakoak. Erreta bukatu aurretik gora eta gora egin dutenak bizitza hobe baten bila, erreta edo erretzear dauden horiei lana nola egin behar duten esatera pasatu direnak. Modu batean edo bestean, beraien helburua irakasleon eta zuzendarion lana erraztea eta laguntzea lukeen arren, benetako helburua arazoak saihestea baino ez da, hots, suebaki lanak egitea.
2022
‎Gure rola doitzen asmatu behar dugu leku bakoitzeko sentsibilitateen eta antolakuntzaren ekosisteman. Ez gatoz gauzak nola egin behar diren esatera. Baina ez gatoz bidaidetza konplaziente bat egitera ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia