2003
|
|
Ni han joan nintzen barkuan. Eta barku ingelesak egin zuen hurrengo bidaian
|
nire
aita ere etorri zen Donibane Lohizunera. Donibanen beste bizitza bat aurkitu genuen.
|
2004
|
|
Baita amonak
|
nire
aita ere, bere garaian.
|
2005
|
|
Nire pausoak jarraitzen ahalegintzen zinela. Eta
|
nire
aitak ere ez zuen besterik buruan.
|
2007
|
|
Zergatik egiten dudan lo tabernan? Etxeko errentagatik 300 dolar ordaindu behar ditut hilero, eta
|
nire
aitari ere lagundu behar diot. Tabernan lo egingo ez banu, 7 dolar gastatuko nituzke garraioetan egunero.
|
|
Hemen, Diario Vasco egon da, eta azken hogeita hamar urteotan monopolioa lortu du.Jendea hain ohituta dago formatu horretara, ezen, azkenean, fikzio bat sortu dela: Gipuzkoa hor islatzen dena dela sinestea. Beraz, udal bateko ustelkeria kasubat salatuz ateratzen bagara,
|
nire
aitak ere esaten dit: «Ez al zarete bazterrakgehiegi nahasten ari?».
|
2008
|
|
UNAI. Axola ez bazaizu?
|
nire
aita ere aretoa ikustera igoko da.
|
2009
|
|
zure aita beste gizon guztiak bezalakoa zen, bazituen grinak, ahuleziak, denok bezalako egoa, besteok ez bezala mozorrotua agian, inozoak liluratu eta bereganatzen baitzituen; galdetu al diozu inoiz zeure buruari ea benetan hilik ote duzun ama, ez ote zuen ihes egin senarraren etengabeko desleialtasun" mistikoak" jasan ezinik, beharbada Aurovillen ere efeboak eta dontzeila samurrak limurtzen ibiliko zen yoghi zintzoa. ...uek ezin dituzte ezabatu sentimenduak eta giza grinak; horixe da, ordea, kontua, Sara, egoaren uholdeei eusteko sortua baita yoga; baina, Ananda, nola sinets ditzakezu oraindik horrelako asmakeriak, gertatu den guztia gertatu eta gero, zer uste duzu, liburu horiek maitagarrien ipuinak direla?, eta zure aita sentimendu ororen nagusi, ipotxen errege balitz bezala?; berriro iraintzen nauzu, Sara, eta
|
nire
aita ere bai, hura gizon betea zen, behin eta berriz erakutsi zuen hori; ez dizut esaten hala ez zenik, Ananda, baina hark ere zakil tentekorra zuen, ar gehienek bezala, eta neska eta mutil gaztetxoak atsegin zituen, pederastiaren mugaraino, eta ez dakit zuon bion arteko harremana bera ere oso sanoa izan ote zen, intzestuaren usaina hartzen diot...; urde halakoa, zerria, zerria, zure gogoa gorotz... Gogamen lohia duzu, Sara, ez zara konturatzen haizeak nondik jotzen duen ere, zertarako landu ditugu hainbeste yoga liburu, honetarako?, ez duzu zipitzik ere ulertu; zeu zara, Ananda, ezer ulertzen ez duena, yoga liburuek ezin dituzte ezabatu sentimenduak eta giza grinak; horixe da, ordea, kontua, Sara, egoaren uholdeei eusteko sortua baita yoga; baina, Ananda, nola sinets ditzakezu oraindik horrelako asmakeriak, gertatu den guztia gertatu eta gero, zer uste duzu, liburu horiek maitagarrien ipuinak direla?, eta zure aita sentimendu ororen nagusi, ipotxen errege balitz bezala?; berriro iraintzen nauzu, Sara, eta nire aita ere bai, hura gizon betea zen, behin eta berriz erakutsi zuen hori; ez dizut esaten hala ez zenik, Ananda, baina hark ere zakil tentekorra zuen, ar gehienek bezala, eta neska eta mutil gaztetxoak atsegin zituen, pederastiaren mugaraino, eta ez dakit zuon bion arteko harremana bera ere oso sanoa izan ote zen, intzestuaren usaina hartzen diot...; urde halakoa, zerria, zerria, zure gogoa gorotzez beterik dago, berriro iradokitzen baduzu aitak bortxatu egiten ninduela, hil egingo zaitut; nik ez dut halakorik esan, Ananda; hil egingo zaitut, Sara, jainkoa, zer gertatu zaigu, hain ondo zihoan dena; ez mehatxurik niri, gero, Ananda, dena ondo zihoan nik guztiari men egiten nion bitartean, baina ni neu izan nahi dut orain, eta begira zer esango dizudan, prest nago yogaren bidean sakontzeko eta Iñigok eta Xabierrek proposatzen duten zorakeria hori ere errespetatuko dut, muga bateraino behintzat, baina aldi berean ni neu izan nahi dut, jende guztiak bezala gozatu sexuaz, larrua aurretik eta atzetik jotzen didazula sentitu, zergatik da hori zikina, orgasmoak izatea, gozamenez eztanda egitea, zure sabelaren gainean lokartzea eta esnatzean zakila miazkatu eta berriro gure gaztetasunaren sua berpiztea, ekin, bizi, eta ez soilik zure zakila barruan dudala geldirik iraun, tantra meditazioan, otoitzean, eta garbiketa praktika amaigabeak eginez larrutan egin behar dugun bakoitzean, pentsatuz ez dakit zer eroriko zaigula zerutik, gauzarik ederrena balitz ere ez leukake zertan ito gure grina eta gure egoa, bai, egoa, Ananda, ni neu izan nahi dut, ego hutsa; zu zeu, Sara, zu zeu, zeurekeria horretan itoko zara, ez duzu ikusten lakioan erortzen ari zarela, ez duzu ikusten liluramenduaren infernura arrastatzen nauzula; eta gustura asko irristatzen zara nirekin batera, memelo alaena, baina onartu egin behar duzu, obsesionaturik bizi zara, naturalago jokatu behar dugu, normalago, Ananda, hainbeste nahasmen mistikorik gabe; nahasmen mistikoa diozu, milaka urtean milaka pertsona zintzok eta hainbat santuk ondutako jakintzari nahasmen mistikoa deritzozu; beharbada ez dira irakaspen okerrak, Ananda, agian dena egia da, baina gu hemen eta orain bizi gara, geure gurari eta ametsekin, eta ezin dugu amildegian behera bota geure nortasuna, ez iezadazu eskatu ni neu izateari uko egiteko, hori inoiz ez, izan ere modu ezkutu bat baino ez da emakumearen zapalkuntza puta hau luzatzeko, ulertzen, polit horrek?; zeu zara, Sara, ezer ulertzen ez duena, emakumearen zapalkuntza diozu benetako askatasun osoa eskaintzen ari natzaizularik, bai baitakit nora noan, behin izan nintzen-eta hantxe, Kailas mendian, nire izatearen gailurrik gorenean, nortasun oroz harago, eta gailur hura bion artean iraunkor bihur dezakegu, hantxe geratu betiko, eta handik euskal arraza berria hedatu mundura, eguzkiaren errainuen antzera, fida zaitez nitaz; erabili egin nahi nauzu, Ananda, igo zaitez zeu bakarrik mendi arraro horretara, behin han izan bazara berriro ere igoko zara, nahi duzun denbora guztian geratu, lagunduko dizute Iñigo eta besteek euskal zera horretan, eta ni hemen behean zain geratuko natzaizu, bihotz zabalik, ez zaitut gorroto, Ananda, nire bizitzako gauzarik onena zara, baina ezin dizut jarraitu amildegira; amildegi deitzen diozu gailurrari, burugabe horrek, baliteke bakarrik berriro igotzea lortzea, baina zuri loturik nago, zutaz maitemindurik, eta nuke bakarrik egin bidaia hori zurekikoa eten gabe, zu nire bizitzatik ezabatu gabe, eta ez zaitut galdu nahi, maite izan dudan emakume bakarra zara, eta bizitza osoan dudan bakarra; hori desira da, Ananda, hara; ez, Sara, maitasuna da; desira, Ananda, ego hutsa, niri aurpegiratzen didazun berbera.
|
|
Gogamen lohia duzu, Sara, ez zara konturatzen haizeak nondik jotzen duen ere, zertarako landu ditugu hainbeste yoga liburu, honetarako?, ez duzu zipitzik ere ulertu; zeu zara, Ananda, ezer ulertzen ez duena, yoga liburuek ezin dituzte ezabatu sentimenduak eta giza grinak; horixe da, ordea, kontua, Sara, egoaren uholdeei eusteko sortua baita yoga; baina, Ananda, nola sinets ditzakezu oraindik horrelako asmakeriak, gertatu den guztia gertatu eta gero, zer uste duzu, liburu horiek maitagarrien ipuinak direla?, eta zure aita sentimendu ororen nagusi, ipotxen errege balitz bezala?; berriro iraintzen nauzu, Sara, eta nire aita ere bai, hura gizon betea zen, behin eta berriz erakutsi zuen hori; ez dizut esaten hala ez zenik, Ananda, baina hark ere zakil tentekorra zuen, ar gehienek bezala, eta neska eta mutil gaztetxoak atsegin zituen, pederastiaren mugaraino, eta ez dakit zuon bion arteko harremana bera ere oso sanoa izan ote zen, intzestuaren usaina hartzen diot...; urde halakoa, zerria, zerria, zure gogoa gorotzez beterik dago, berriro iradokitzen baduzu aitak bortxatu egiten ninduela, hil egingo zaitut; nik ez dut halakorik esan, Ananda; hil egingo zaitut, Sara, jainkoa, zer gertatu zaigu, hain ondo zihoan dena; ez mehatxurik niri, gero, Ananda, dena ondo zihoan nik guztiari men egiten nion bitartean, baina ni neu izan nahi dut orain, eta begira zer esango dizudan, prest nago yogaren bidean sakontzeko eta Iñigok eta Xabierrek proposatzen duten zorakeria hori ere errespetatuko dut, muga bateraino behintzat, baina aldi berean ni neu izan nahi dut, jende guztiak bezala gozatu sexuaz, larrua aurretik eta atzetik jotzen didazula sentitu, zergatik da hori zikina, orgasmoak izatea, gozamenez eztanda egitea, zure sabelaren gainean lokartzea eta esnatzean zakila miazkatu eta berriro gure gaztetasunaren sua berpiztea, ekin, bizi, eta ez soilik zure zakila barruan dudala geldirik iraun, tantra meditazioan, otoitzean, eta garbiketa praktika amaigabeak eginez larrutan egin behar dugun bakoitzean, pentsatuz ez dakit zer eroriko zaigula zerutik, gauzarik ederrena balitz ere ez leukake zertan ito gure grina eta gure egoa, bai, egoa, Ananda, ni neu izan nahi dut, ego hutsa; zu zeu, Sara, zu zeu, zeurekeria horretan itoko zara, ez duzu ikusten lakioan erortzen ari zarela, ez duzu ikusten liluramenduaren infernura arrastatzen nauzula; eta gustura asko irristatzen zara nirekin batera, memelo alaena, baina onartu egin behar duzu, obsesionaturik bizi zara, naturalago jokatu behar dugu, normalago, Ananda, hainbeste nahasmen mistikorik gabe; nahasmen mistikoa diozu, milaka urtean milaka pertsona zintzok eta hainbat santuk ondutako jakintzari nahasmen mistikoa deritzozu; beharbada ez dira irakaspen okerrak, Ananda, agian dena egia da, baina gu hemen eta orain bizi gara, geure gurari eta ametsekin, eta ezin dugu amildegian behera bota geure nortasuna, ez iezadazu eskatu ni neu izateari uko egiteko, hori inoiz ez, izan ere modu ezkutu bat baino ez da emakumearen zapalkuntza puta hau luzatzeko, ulertzen, polit horrek?; zeu zara, Sara, ezer ulertzen ez duena, emakumearen zapalkuntza diozu benetako askatasun osoa eskaintzen ari natzaizularik, bai baitakit nora noan, behin izan nintzen-eta hantxe, Kailas mendian, nire izatearen gailurrik gorenean, nortasun oroz harago, eta gailur hura bion artean iraunkor bihur dezakegu, hantxe geratu betiko, eta handik euskal arraza berria hedatu mundura, eguzkiaren errainuen antzera, fida zaitez nitaz; erabili egin nahi nauzu, Ananda, igo zaitez zeu bakarrik mendi arraro horretara, behin han izan bazara berriro ere igoko zara, nahi duzun denbora guztian geratu, lagunduko dizute Iñigo eta besteek euskal zera horretan, eta ni hemen behean zain geratuko natzaizu, bihotz zabalik, ez zaitut gorroto, Ananda, nire bizitzako gauzarik onena zara, baina ezin dizut jarraitu amildegira; amildegi deitzen diozu gailurrari, ...uek ezin dituzte ezabatu sentimenduak eta giza grinak; horixe da, ordea, kontua, Sara, egoaren uholdeei eusteko sortua baita yoga; baina, Ananda, nola sinets ditzakezu oraindik horrelako asmakeriak, gertatu den guztia gertatu eta gero, zer uste duzu, liburu horiek maitagarrien ipuinak direla?, eta zure aita sentimendu ororen nagusi, ipotxen errege balitz bezala?; berriro iraintzen nauzu, Sara, eta
|
nire
aita ere bai, hura gizon betea zen, behin eta berriz erakutsi zuen hori; ez dizut esaten hala ez zenik, Ananda, baina hark ere zakil tentekorra zuen, ar gehienek bezala, eta neska eta mutil gaztetxoak atsegin zituen, pederastiaren mugaraino, eta ez dakit zuon bion arteko harremana bera ere oso sanoa izan ote zen, intzestuaren usaina hartzen diot...; urde halakoa, zerria, zerria, zure gogoa gorotz...
|
2010
|
|
Mugan liburuen kontrolak eta zentsurarenak katakunbetako garai latz hauetanez zuten, noski, laguntzen testuen zabalkundean. Bestalde,
|
nire
aita ere besteabertzale eta errepublikazale anitz bezala erbestea lazki sufritu beharrean aurkituzen, eta oso bertsozale eta idazte zale izan arren, aitortu behar dut, jubilatu zeneanhasi zela bere bizitzako pasadizoak bertsotan ipinten eta beste zenbait ixtorioidazten, zeren eta nola idatzi erbestean bizirauten nahiko lan zutenean?
|
|
–Amaren nobioa baldin bazara,
|
nire
aita ere izango zarelako.
|
|
Estatu Ministeriaren zorionak errebizitzeko ohorea ere izan dut, errege agindu bidez, kargua betetzen fina eta eta berorren Handientzari zerbitzatzen nekagaitza izan naizelako. Honetaz aparte, espainiar Nazioarekiko atxekimendua eta maitasuna frogatu dut aukera izan dudan guzietan, eta ez bakarrik nik,
|
nire
aitak ere bai, bera ere Espainiaren alde jarri da beti Alhucemasen bertako jendearekin izan diren arazoetan, eta hagatik zigorrak sufritu behar izan ditu bere jendearen partetik. Gainera, nire anaia estudiatzen ari da eskola honetan, estudioak espainiar kausaren alde erabiltzeko.
|
2011
|
|
–Gauza horietan sinesten duk oraindik???; eta Alejandrok erantzun zion: . Ez, baina
|
nire
aitak ere igandero pizten zioan Begoñako Ama Birjinari, eta??. –Hau, ordea, Pilarreko Ama Birjina duk, eta Zaragozaren alde egonen duk??, adarra jo zion Atilanok;. Hau Pilarrekoa izanen duk, bai, baina nik Begoñakoa diat bihotzean, eta Begoñakoari jarriko zioat.
|
|
eta
|
nire
aita ere bai. Aita imana da, aitona imana zen,
|
|
Jean Ibarnegarai. Ibarnegarairekin ez zen biziki konpontzen, eta
|
nire
aita ere ez. Nire aitak ukana zuen edukazioa aita amen aldetik, funtzionarioak baitziren, eta ez ziren arrunt Ibarnegarairen aldekoak.
|
2015
|
|
Behintzat nik ziurtatzen dizuet ez direla sartuko azken bi egoitza hauetan; izan ere, gidaria, hau da, Jesus ona, galtzen badute, ez dute biderik aurkituko; nahiko izango da gainerako egoitzetan ziur badaude. Bada, Jaunak berak dio bidea dela; argia dela ere badio, eta ezin daitekeela inor Aitagana joan Beraren bidez izan ezik; eta, ni ikusten nauenak
|
nire
Aita ere ikusten du?. Hitz hauei beste esanahi bat ematen zaiela esango dute.
|
2016
|
|
Taberna horretan
|
nire
aita ere egon zitekeen. Garai haiek oso gogorrak ziren.
|
|
Baina
|
nire
aita ere jasanezina zen, eta amak eta berak beti lortu zuten aurrera ateratzea.
|
|
Agian nik eta
|
nire
aitak ere hori egiten genuen.
|
2018
|
|
Baina ni beti izan naiz Finn!! Eta
|
nire
aita ere Finn zen. Eta nire aitona.
|
2019
|
|
" Ezin da izan", jarraitu zuen pentsakor: " Orain arte inork ez zekien Mary Nicizanye Burundikoa zenik, eta nik ez diot inori aipatu
|
nire
aita ere hangoa zela, Bihoni ez bada, baina Bihonek ez daki lubakian hilik agertutako afrikarra Mary Nicizanye dela, ez eta Burundikoa denik ere". Izozkailuan denbora asko eman ondoren jakia egoten den bezala zegoen; ezin zuen hitzik egin.
|
|
—Bai, bai, croupier izan da, mahaiburu, gelaburu. bere aita bezalaxe. Bere aitak, Benantzio nire aitonak, Donostiako Gran Casino ospetsuan egin zuen lan, giltza eman zioten arte, 30eko hamarkadan uste dut gertatu zela, gutxi gorabehera, eta
|
nire
aitak ere beti kasinoetan egin du lan, baina Frantzia aldean. Orain Biarritzeko Kasinoan ari da.
|
|
Ezta
|
nire
aitak ere.
|
2020
|
|
Nahikoa da, potroetaraino nago hau guztiaz orro eta guzti egin dut benetan erresumidurik falta zitzaidana
|
nire
aitak ere komedia honetan parte hartzea. Ze hostia gertatzen ari da?
|
|
Denok badakigu gehienok larrilarri, ia hilzorian, daudenean gutako mediku baten bila doazela antxintxiketan, kristau faltsuak eta guzti ere izanda hiriko hoberenak garelakoan, badaezpada. Banoa sekula santan ez itzultzeko, eta ez naiz hemendik ospa egiten duen nire kastako bakarra,
|
nire
aitak ere laster ospa egingo du bere etxea Miranda de Ebrora aldatzeko. Bai, jaun andreok edo dena delakoak, Flandeseko ehunak edo bertan hauekin irundako oihal, mihise edo bestelako zapi txit estimatu batzuk ere ez ziren inoiz iritsi gure kostaldeko inongo porturaino.
|
|
Beti gosez zegoen pertsonaia zen eta janaria lortzeko komeria ederrak egin behar izaten zituen. Gerra osteko urteetan milaka pertsonak pairatutako gosetea irudikatu nahi izan zuen marrazkilariak, eta
|
nire
aita ere multzo horren barnean sartzen zen.
|
2021
|
|
Ikasleek eurek ere transmisio hori etxean sustraitzen dela baieztatzen dute: " Nire lehengusuak eta
|
nire
aitak ere irakurtzeko pasioa eta gustua txikitatik irakatsi didate" (GL). Arestian aipatzen zen eredugarritasunaren bidez:
|
|
Lasaitasun handia hartu nuen. Eta noski,
|
nire
aitarengan ere pentsatu nuen. Bera ere pozik egongo zatekeen».
|
|
Pentsatu dut, agian,
|
nire
aitak ere bere buruaren ardura gutxi izan zuela eta horregatik ezin izan zela nitaz arduratu. Baina ez da fundamentuzko argudio bat.
|
|
Pentsatu dut, beharbada,
|
nire
aitak ere alkoholarekin arazoak izango zituela, baina hori ere ez zait arrazoi pisutsua iruditu alabaz ahazteko, alaba galtzen uzteko.
|
|
Ezta
|
nire
aitarena ere.
|
2022
|
|
Buldainek 1980ko hamarkadan San Joan plazan egindako mural bat da, hain zuzen, oraingo Cantamañanas jaialdiaren nolabaiteko hazi. " Buldainek bere tailerrean ari ziren bertze herritar anitzekin egin zuen mural hori;
|
nire
aita ere aritu zen margotzen, eta nik neuk ezagutu nuen, desagertu zen arte". Murala zegoen eraikina eraitsi egin zuten, eta, ondorioz, obra galdu zen.
|
|
Kontua da nire gurasoena izan aurretik nire aiton amonena izan zela: ni neu ez ezik,
|
nire
aita ere hazi zen hor. Kontua da etxe berriago batera aldatzeko saldu zutela, zahartzen hasiak zirelako ustez (igogailua etab.), baina kontua da uste dudala amari astuna egin zitzaiola betidanik ama aitaginarreben itzalean bizitzea eta, jada hilak ziren arren, arantza moduko bat kendu zuela apartamentu zentrikoago baina argi gutxiagoko batera joanda.
|
|
Buldainek 1980ko hamarkadan San Joan plazan egindako mural bat da, hain zuzen, oraingo Cantamañanas jaialdiaren nolabaiteko hazi. «Buldainek bere tailerrean ari ziren bertze herritar anitzekin egin zuen mural hori;
|
nire
aita ere aritu zen margotzen, eta nik neuk ezagutu nuen, desagertu zen arte». Murala zegoen eraikina eraitsi egin zuten, eta, ondorioz, obra galdu zen.
|
|
Gogoratzen dut Haize txikia zenean ere nola kostatzen zitzaidan geldirik egotea, ez egitea, patxada, sentitzea gorputzetik. Ume batek eskatzen du hori, eta
|
nire
aitak ere bai orain. Hor egotea, kalitatez, presentziaz.
|
2023
|
|
Nire aitari entzuna nion ordea ETAkoak Euskal Herria askatzeko borrokan ari direla, betiere borroka guztietan hildakoak suertatzen direla, Historiak ezin argiago erakutsi bezala. Eta hala eta guztiz ere,
|
nire
aitak ere muzin egiten zien ETAkoei, erabiltzen zituzten baliabideak guztiz zilegiak ez zirelakoan baitzegoen, are gutxiago eraginkorrak, batez ere demokrazia ezarri eta gero, zeren eta demokrazian gauza guztiak mahai gainean eztabaidatzeko aukera zegoela uste baitzuen, alegia.
|
|
Bai. Eta
|
nire
aita ere ez.
|