Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2000
‎Baina, bestalde, nik uste dut aldaketa handia dagoela, Beluna Jazz en agertzen zen amets mundu hori, mundu surrealista hori, azken lanean nahiko mugatua dagoelako." (Benito, Jon: Gara I)
2015
‎Oh! Euzkadiren barruan baziren diskusioak, biolentziari buruz eta abar, nik uste dut detonantea... Detonantea ez, aitzakia izan zen Ramon Etxezarreta agertu zela pankarta batekin, Guibert, azpeitiar bat, bahituta zegoela eta, haren aldeko manifestazio batean.
2018
‎Ba nik uste dut ordea, hobe izango dela baketan uzten baldin badiote bere erara bizitzen, sentitzen eta pentsatzen. Hemen sortu baino besterik ez diote egingo.
2021
‎Eta gazteak zelan erakarri, ezta? Eta nik uste dut hor eskolak duela erronka bat, gizarteak duela erronka bat. Ez dakit dagoen haustura, baina bai dago beste loturak bideratzeko beharra".
‎" Eta, hala ere, nik uste dut literaturak, euskal literaturaz horretaz ari baldin bagara, lagundu lukeela izan denaren, denaren eta izan daitekeenaren kontzientzia hartzen. Gutxienez kontzientzia hartzen, gero bakoitzak egin dezala ongi iruditzen zaiona.
‎orain eta gaur hilezkorra naiz eta izango naiz. Eta nik uste dut hori bilatzen duela literaturak, izan bideo-joko formatuan, telesail formatuan, musika formatuan edo paperezko formatu horretan". (IEE1)
‎" Guk, adibidez, badaukagu programa bat Hezkuntza Departamentuan Idazleak ikastetxeetan. Liburuak gozagarri izena duena, eta nik uste dut oso esanguratsua dela jartzen zaien izen hori, ezta. Liburuak gozagarri:
‎" Zuk gustua baldin baduzu, nik uste dut transmititzen duzula. Zuk bizi baldin baduzu gustu bezala eta plazer bat bezala, eta gero etxean ez dakit zenbat liburu irakurtzen badituzu edo baldin badaukazu horretarako zaletasuna, hori transmititzen da, hori sumatzen da.
‎" Batzuetan, beldurra ematen digula kontrolatzen ez dugulako hainbat aplikazio edo hainbat produktu; beldurra ematen digu hortik aterako dena ezin daitekeelako kontrolatu bestea kontrolatzen den moduan, baina nik uste dut horrelako zerbait egiten dutenean eta beldurra kentzen dugunean, askoz trankilago doa kontua. Nik noiz edo noiz egiten dut, ba booktrailerrak, ba egiteko modu desberdin bat da, eta bide horiek eskoletan zabaldu behar ziren, eta batez ere, prestakuntza behar da.
‎LI7: Azkenean, nik uste dut euskara batu hori, guk gure euskalkia erabiltzen dugunez egunerokotasunean, arrotz bezala egiten zaigula. Segun ze hitz... Orduan ez dugu horrenbeste konektatzen, ze guk egunero erabiltzen duguna ez da euskara batua.
‎LI6: Batua ez da oztopo bat, baina nik uste dut alde batetik baietz.
‎" Nik beti begiratzen dudana da ikaslearen pertzepzioa zein den; aldaketa sasoi horretan ze espero duen munduaz, ze espero duen helduaz. Eta nik uste dut hor traizio batekin topo egiten duela: berak idatzi nahi du, ez du irakurri nahi, idatzi nahi du.
‎Jarrera kritiko batekin. Hori nik uste dut ezinbestekoa dela". (AIR1)
‎(LI4)" Nirean lagunek ez hainbeste, baina gurasoek asko. Transmititu didate haiek niri txikitatik zaletasun hori eta nik uste dut horregatik gustatzen zaidala gaur egun. Ez eskolan erakutsi didatenagatik, baizik eta etxean erakutsi didatenagatik". (LI6)
‎Nola egin hori. Bestela bakoitzaren esku geratzen da eta hor nik uste dut nahiko galduta gabiltzala".
‎Edo amak gomendatutako liburuak; edo lagunak eskutik eskura hasi ziren pasatzen liburuak eta hortik iritsi zitzaizkidanak. Orduan, nik uste dut hori ez dela ahaztu behar. Zaletasunak pizten dira, irakurzaletasuna, musikazaletasuna edo beste zaletasun asko norbere zaletasunetatik.
‎Praktikatik egin behar da, eta ez denbora kenduta. Gero aditzak landu daitezke bertso batean edo poema batean, eta deklinabidea ere bai, edo eratorpena; hori guztia landu daiteke testu literario batekin zein ez literario batekin, baina planteamendua nik uste dut alderantziz izan litzatekeela, baita ere ikusita euskal literatura eta euskal hizkuntzaren garapena zelan joan den".
‎" Baina argi daukadana da, eredu onak emanda, ikasleek beraien errealitatea esplikatzeko sistemak asmatzen dituztela, eta nik uste dut hori izan litzatekeela idazkuntza berri baten oinarri. [...] Ez nabil esaten honekin literatura ona eman behar zaionik edo ikasleak hautatu behar duenik; ikaslearentzat literatura ona da bere sentimenduei, bere emozioei, bere afektu momentuei hobekien egokitzen zaion literatura hori, formatuak formatu eta generoak genero.
‎Baina egin dezaten euskaraz beraiek nahi dutena. Eta nik uste dut hor dagoela transbertsalitate bat, ezta. Hau da, gauza asko helburu bati jarraiki eta gauza askoren bidez, modu askotara.
‎" Ez diogu uzten ikasleari bere irudimena eraldatzen, bere sentimenduak azaleratzen, eta nik uste dut hor dagoela gakoa. Literaturak gainera nik uste dut horretarako balio behar duela:
‎" Ez diogu uzten ikasleari bere irudimena eraldatzen, bere sentimenduak azaleratzen, eta nik uste dut hor dagoela gakoa. Literaturak gainera nik uste dut horretarako balio behar duela: ikaslearen sentimenduak haizatzeko, boza izan behar du, ezta?
‎Gero norbera da nor erabakitzeko zer egin horrekin. Gaitasunei dagokienez, 18 urterekin ateratzen den neska mutiko batek gai izan behar du adierazteko adierazi behar duena euskaraz, idazteko idatzi beharrekoa euskaraz, eta nik uste dut hori lortzen dela. Bestea, jarrera eta, hori ez da bakarrik eskolaren eginbeharra.
‎" Gaur egun, konpetentzia bidezko sistemarekin edo metodologiarekin nik uste dut oso oso erraz daukagula, edo erraztasun handiarekin, txertatzeko literatura, bai materia edo arlo behikular moduan, bai beste arloetako gai guztiak horren inguruan lantzeko. Ni benetan oso oso sinetsita nago haur batek liburu bat aukeratzen badu, izan DBHn izan Batxilergoan, benetan liburu hori maite badu, ikasturte horri dagozkion arlo guztiak eman ditzakeela.
‎Hori da. Eta beharbada argitaratuko ez balitz, aurpegia eman beharrik ez balego saria irabaziz gero, nik uste dut asko gehiagok parte hartuko zutela". (AIR1)
‎" Ariketa izan zen bakoitzak aukeratzea idazle bat eta horri buruzko aurkezpen bat egitea. Baina nik uste dut ez duela zeratzen. Aurkezpenetan nire ustez...
‎Gainera, nik uste dut hizkuntza hobetzeko eta hizkuntzari buruz ikasleek duten iritzia hobetzeko bide bat dela literatura". (MIR1)
‎" Zuk gustua baldin baduzu, nik uste dut transmititzen duzula. Zuk bizi baldin baduzu gustu bezala eta plazer bat bezala, eta gero etxean ez dakit zenbat liburu irakurtzen badituzu edo baldin badaukazu horretarako zaletasuna, hori transmititzen da, hori sumatzen da.
‎" Euskaraz arriskatzeko edo esperimentatzeko aukera handia dagoela iruditzen zait eta nik uste dut hortik etorriko dela bai euskal kulturaren bai euskal literaturaren erakarpen maila. Proposamen ausartetatik, eta zer galdu gutxi daukanak arriskatu dezake.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia