Emaitzak: 4
2021 | ||
Zentzu horretan, horiei honako arazoak gehitzen zaizkio BHko literaturaren irakaskuntzan (Colomer, 2010): ...iseinatutako programazioaren eta irakasleak modu esklusiboan kudeatutako ulermenaren alde; (4) Literatur fenomenoaren ulermenari lagunduko dioten idatzizko jardueren eskasia; (5) LHko etapan nagusi den garapen helburu zehatzik gabeko testuaren gozamena oinarri duen praktikaren eta testu iruzkinerako programazio kronologikoan babestutako BHko etaparen arteko arrakala; (6) Didaktikaren egoera horrek | nahiz ikaslearen eta testuaren artean dagoen distantziak irakasleengan sortzen duen konfiantza falta eta ezinegona. | |
Konpromisoa analisian behin eta berriz eta era askotan errepikatu den hitz gakoetako bat izan da, akaso, motibazio edo gaitasunei dagozkionak baino modu ez hain nabarmenean. Hala ere, irakasleen | nahiz ikasleen konpromisoa ikas prozesuak esanguratsuak izan daitezen garrantzizko faktorea da: ikas prozesuarekikoa, norbere buruarekikoa, kide zein gizartearekikoa edota hizkuntza, kultura eta literaturarekikoa. | |
Are gehiago, espazioa ikasleekin adostea eta eraikitzea proposatzen da denentzat erosoa eta esanguratsua izateko. Hala eta guztiz ere, liburutegian dauden mahaiak ere baliatuko dira hainbat zeregin egiteko; ez da, baina, material honetan leku aldaketari buruzko xehetasunik emango, lan dinamikaren arabera bat edo beste erabiltzea irakaslearen | nahiz ikasleen irizpideen arabera utziko baita. Edonola ere, lan egiteko toki dinamikoa izatea proposatzen da, betiere helburuen zerbitzura, eta ez, ordea, alderantziz. | |
Hori aintzat hartuta, euskal kulturak eta euskal literaturak euskarazko elkarrekintza esanguratsu eta eraginkorren bitartez pentsamendua garatzen lagundu behar diote nerabeari, eta horrekin batera, bere identitatea eraikitzen, baina baita kulturaeta hezkuntza komunitate baten parte dela ere. Horrek ID oinarri duten Ikaskuntza Komunitateak (IK) 83 osatzera eraman behar ditu irakaslea | nahiz ikasleak (Ferrada eta Flecha, 2008; Álvarez Álvarez, González eta Larrinaga, 2013) eta, zeregin horretan, elkar ulertzea eraikitzeko prozesua nola antolatzen den eta prozesua arrakastaz burutzeko erabiliko diren estrategiak ezagutzea eskatzen dio irakasleari (Bilbatua, 2010). Horretarako, ikaskuntza dialogikoak diskurtsoaren izaera dialogikoa Bakhtin en (1986) dialogoaren ideian oinarrituta eskatzen duela kontuan hartuz (Wells, 2001), rol eta ibilmolde aldaketa bat aldarrikatzen du Bilbatuak (op.: 28): |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahiz | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Labayru | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
nahi ikasle | 2 (0,01) |
nahiz ikasle | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
nahi ikasle irizpide | 1 (0,01) |
nahi ikasle konpromiso | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |