2000
|
|
Gizarte atalean eta Iritzi atalean aurkitu dugu euskara gehien, gutxi gutxi halaere, datu guztien arabera. Bai atal batean eta bai bestean ere,
|
nahiz
gizarte gaiak izan, nahiz iritzi gaiak izan, euskararen ingurukoak dira, batez ere, argia euskaraz ikustenduten horiek. Euskarak metahizkuntza funtziorik nabarmena du Diario Vascon.Bestalde, euskarari buruzkoak ez diren euskaraz idatzitako artikuluek Euskal Herriadute jomuga.
|
|
Platon-en eskolakoek egindakoaren arrastoarisegituz, antzerkia idazten. Gizabanakoaren
|
nahiz
gizartearen askatasuna bereizinahi izan zuten ilustratuen aurrean, tinko bezain gogor, estaturik gabeko kulturakolonizatuen eskubideak aldarrikatzen beti (Les Temps Modernes aldizkariko bi aleEuskal Herriari buruz kaleratu zituen, 1972an eta 1976an).
|
2002
|
|
Praktika, agintariena
|
nahiz
gizartearena bere osotasunean, askoz kamutsagoada, ordea.
|
|
Inkomunikazioa komunikazio partziala edo komunikazio distortzionatzailea... komunikazio mota desberdinak baino ez dira. Harreman pertsonalean
|
nahiz
gizarte harremanetan, diskurtsoa bezain garrantzitsua da diskurtsorik eza. Esatea bezain garrantzitsua da ez esatea.
|
2003
|
|
Han eztabaidatutakoaren harian, idazki honen bitartez zenbait hausnarketa etadatu aurkeztu nahiko genituzke; XXI. mende honetan gure eginbehar ditugun ingurumen
|
nahiz
gizarte erronka horiei aurre egiten lagunduko digutenak, hain zuzenere.
|
2007
|
|
Herri guztiak berdinak baldin badira beren desberdintasunean, esan nahi baita desberdinak direlako direla berdinak, eta giza
|
nahiz
gizarte askatasunak denentzat desiragarriak eta onuragarriak baldin badira, bada, Herri guztiei dagokie aske izatea.
|
2009
|
|
Izan ere, hizkuntza pentsamendusozialerako bitarteko nagusia da (Holtgraves, 2002). Hizkuntzaren bidez komunikatzen dira estereotipoak pertsona arteko mailan
|
nahiz
gizarte mailan. Beraz, hizkuntzaren erabilera aztertzeak portaera soziala ezagutzeko bidea zabaltzen du.
|
2011
|
|
6 Lehoi Erregea filmaren hasierako sekuentzia eman zaie ikustera eta, ondoren, eztabaida kritikoa garatu da eskola gazteekin, hizkuntza filmikoa deskribatzeko eta bertan azaltzen diren giza
|
nahiz
gizarte balioak analizatzeko.
|
|
Telebistak igortzen dituen ideologia zantzuak eta giza
|
nahiz
gizarte balioak zerrendatzeko eta arrazoitzeko unean, maila ahuleko diskurtsoa erakusten dute.
|
2012
|
|
Jabetze horretan berebiziko garrantzia izan du aurrerakuntza teknologikoek, superkonputadoreen existentzia batik bat, ahalbidetu duten informazio pilaketak (Cleveland, 1993). Modu horretan banakoen
|
nahiz
gizartearen arreta erakartzea eta mehatxua errealagoa, nabariagoa eta hurbilagoa egitea lortu da (Man, 1991).
|
2014
|
|
Batean duten ezaupide pragmatiko hori oso zabala izan daiteke, hizkuntzareneremua ere gaindi dezakeena. Ezagutza horren errainuak ager daitezke afektibitatezkofaktore edo alderdietan (esatari norentzakoen hurbiltasuna, begikotasuna), kulturalderdietan (bizibidean eta bereziki, literatur eta kultur ezagutzan, etikan, politikan.)
|
nahiz
gizarte mailako ezaugarrietan (belaunaldi berekoa izan edo ez, gizarte mailan, arraza eta jaioterrian...). Jakina da solaskideek batean duten mundu ezaupide horrekizango duela arrastorik diskurtsoan, edo, hobeto, bien arteko komunikazio trukean.
|
2017
|
|
gisa baizik (Herrera, 1993). Etiketa pisutsu horren ondorioak izango dira errespetua, begirunea zein zilegitasuna ukatzea, eta zaurgarritasuna eta babesgabetasuna areagotzea; edo, bestela esanda, balio galera, gutxiespena nahiz mespretxua, eta diskriminazioen
|
nahiz
gizarte desberdinkerien gehiagotzea (Juliano, 2004).
|