2008
|
|
Kultura gaietan hartzaile, bestearen zordun, beraz geranez gero, bidezko da, noski, hiztegian ere hartzaile eta zordun agertzea. Gogoetak gerok sortu bagenitu, ez genduke gabiltzan bezala jakite gauzetan eta, beste hizkuntzetan sortu dituzten hitzak itzuli
|
nahian
ibili beharrik. Gauden gaudenean, ordea, maiz nabaritzen dugu premia hori.
|
|
na gainerakoei indarka sartu
|
nahian
zebiltzalakoan, horrek besteei zekarkien autono mia galerarekin. Noski, norbaitek, agian hitz gogorregiekin, gipuzkoar inperialismoa deitu izan zuenaz ari naiz.
|
|
gordetzea10, hitzen ordena eguneroko hizketan bezala jariotzea, ez ote lekzioa azaltzen jar dutearen eskakizun? Giza portaeran eragiteko eratu duen lekzioa argudioaren gain eraikitzen bada, aukera batzuen onurez hartzailea konbentzitu
|
nahian
badabil, eguneroko hizketaren ordena gordetzea aurreko baldintzekin bat egitera dator. Nola uztartu, bestela, lekzioa ematea xede izan eta adierazteko orduan eguneroko mintzairatik urrutiratzea?
|
|
Horregatik, Lakak dioen bezala, euskarazko produkzio idatziak gora egin eta hezkuntzan ere erabili behar bazen (adibidez katedran) arau batzuk behar ziren. Eta bai Azkue zein Arana Goiri arau horiek ezarri
|
nahian
zebiltzan, baikotza bere proposamena eginez. «Dena den, bat zetozen zalantzarik gabe premia nagusiena zein zen ikustean, eta baita Katedrak irabazlea nolabait arauemailearen lekuan jartzen zuela pentsatzean»5 Beraz katedra norbere proposamen ortografikoak egiteko boteregune gisa ageri zen.
|
|
Hala ere, laster jabetu zen Bretainian ematen zuten irakaskuntza elebiduna ez zela hain apartekoa; eta Azkuek eredutzat erabili nahi zituen plöermeldarren bretainierazko eskola materialak, adibidez, egon ere ez zeuden (bretainierazko gramatika soilak baliatzen zituzten eta hizkuntza hartan katixima irakastera mugatzen ziren) 238 Alta, Arbelbideren laguntzaz Plöermel anaiak ekartzeko eta beraiekin euskal ikastetxeak sortzeko asmotan segitu zuen. Bitartean, Nafarroa Garaian ere, oinarrizko hezkuntza euskaraz emango zuen zentroak antolatu
|
nahian
zebiltzan Campion eta bereziki Estanislao Arantzadi. Zehazki Iruñean umeentzako ikastetxe pilotu bat sortu gura zuten, andereño erlijioso batzuen ardurapean.
|
2014
|
|
Beren beregi sortzaileak sor lanarekin izan ditzakeen erronka hauei, zehatz mehatz literarioak ez diren alderdiak gehitzen zaizkio, idazlanari ahalik eta iraunkortasunik luzeena eta oparoena bermatzeko eginahalean. Bistakoa da Arestik argitalpen elebietara jotzen duenean, hartzai learen eremua zabaldu
|
nahian
dabilela. zeinahi kasutan harrigarria ez dena eta are gutxiago indarrean dagoen sistemaren aurka egitea xede duen idazlanaren egilearengan. itzulpenak gehiagorengana heltzeko modua erraztu bazion ere, argitalpen elebia ez da erakargarriena eta Euskal Herrian euskaraz ez zekitenengana iristeaz gain, muga hauen gainetik, gaztelaniaz mintzo den hiztun komunitatearen merkatuan sartzeko, merkatu horre...
|
2016
|
|
Berrikuntza nahi zuen. Larzabalek aipatzen zuen berritzearen beharra, eta euskal antzerkigintzaren indartzeko bideetan pastoraletik abia zitekeela erakutsi
|
nahian
ibili zen. Entseguak egin zituen, Xiberoatik kanpo antolatu zuen, zuberotarrak ez ziren aktoreekin.
|
2021
|
|
Forma horren ordez, nahirik edo nahian erabiltzen da: Gure elkartean sartu nahirik/
|
nahian
dabil aspaldion; Lana laster bukatu nahirik/ nahian ibili da igeltseroa, eta gero komeriak!
|
|
Forma horren ordez, nahirik edo nahian erabiltzen da: Gure elkartean sartu nahirik/ nahian dabil aspaldion; Lana laster bukatu nahirik/
|
nahian
ibili da igeltseroa, eta gero komeriak!
|