Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Eta Txillardegiren lanak errotik erauzten ditu kontzeptu horiek hartuta abiatzen den berreuskalduntze egitasmoa. Berehala esango digu euskara bera ordezkatu nahian dabiltzan frantsesa eta espainolarekin gatazkan dagoela euskararen herria4 Eta Euskal Herria berreuskalduntzea dela honek irauteko duen modu bakarra5 Eta eremu politikoan ebazten dela auzi linguistikoa6.
‎Berehala esango digu euskara bera ordezkatu nahian dabiltzan frantsesa eta espainolarekin gatazkan dagoela euskararen herria. Eta Euskal Herria berreuskalduntzea dela honek irauteko duen modu bakarra. Eta eremu politikoan ebazten dela auzi linguistikoa.
‎Flandria, Eire, Quebec, Katalunya, Suomi, Letonia, Lituania, Estonia... Txillardegiren geografia ezin zorrotzago hautatua da jantzi nahian dabilen euskaltzalearentzat.
‎Flandria, Eire, Quebec, Katalunya, Suomi, Letonia, Lituania, Estonia... Txillardegiren geografia ezin zorrotzago hautatua da jantzi nahian dabilen euskaltzalearentzat12 Berak jarri gintuen lurralde horiei begira, berak erakutsi lurralde bakoitzeko egoera eta esperientzia ezagutzeko gakoak. Besteren esperientzian bilatu zuen Txillardegik euskaltzaleak berea ulertzeko behar zuen mamia.
‎Euskaltzaleontzat ere oso ezaguna da kontatu berri duguna. Abertzale erdaldunak, euskotarrak, izan dira eta dira gure herria askatu nahian dabiltzan gehienak. Horietako asko elebidun, baina, hala ere, funtsean, erdaldun, azken hizkuntza hauxe dutelako kultura, ezaguera eta emozioen eremu sinbolikoan hizkuntza nagusia.
2011
‎Azken ikuspegi batek, berriz, ideien ikuspuntu integratzaileago batetik, diskurtso indartsua edukitzeak duen balioa azpimarratzen du. Ikuspuntu honen arabera, gatazka egon badago, eta euskalgintza harri bitxia aurkitu nahian badabil ere, diskurtso oso ona izan arren ez da dena konponduko:
2012
‎Nazioartean euskararen antzeko egoeran egon daitezkeen hizkuntza gutxituak sustatu nahian dabiltzan pertsona, elkarte, erakunde eta abarrei ere egin diezaike ekarpenen bat ikerketa honek. Batez ere Europar Batasunean dauden hizkuntza gutxituen inguruko ikerketei lagundu die gureak, egoera sozioekonomiko antzekoan daudelako eta, aldeak alde, politika alderagarriak egon daitezkeelako beren artean.
2019
‎Laburpena. lekukotasun bat hartu eta agertzen diren emozioak azaleratu ditugu, hiznet hizkuntzaplangintza ikastaroaren karietara burutu sakontze proiekturi esker. hala, ikuspegi psikologikotik kasu baten bizitza historia ekarri dugu, hizkuntz komunitate osoa islatzen duelakoan. gure kasuak –hemendik aitzina Jakilea, haurtzaroan, egoera traumatikoa bizi izan zuen hizkuntzari dagokionez. kontua da, psikoterapiaren seigarren urtean ohartu duela bere zailtasunen iturri nagusienetarikoa hizkuntzaren debekatua eta kanpokoa baliatzera bortxatua izan dela. hau da, zuberoako herri ttipi batean etxe eta herriko hizkuntza naturala euskara zuten. Baina, bortz urtetan Jakilea eskolarat igorri zutelarik, bertan, hizkuntza errotik debekatu egin zioten. ondorioz, bi urtez mutu egon zen. hala, bera eraikitzen zuen hizkuntza debekatu egin zioten bai etxean bai eta eskolan ere. horiek hola, Jakileak, oraingo egunean, 44 urterekin, bizi normala egiteko zailtasunak baditu, eta psikoterapiari esker badu sei urte, korapilo guztiak askatu nahian dabilela. korapilo potoloena, gai honen muina da: trauma psikosoziolinguistikoa. kasuaren lekukotasuna, bere terapeutarena m.
2020
‎Itxialdian zehar, etxean bakartuta egoteak suposatzen zuen isolamendua apurtzeko teknologien balioa ere eguneroko erronka bihurtu zen, eta bitartekorik egokiena aurkitu nahian genbiltzan guztiok, gazte zein nagusi.
‎Itxialdian zehar, etxean bakartuta egoteak suposatzen zuen isolamendua apurtzeko teknologien balioa ere eguneroko erronka bihurtu zen, eta bitartekorik egokiena aurkitu nahian genbiltzan guztiok, gazte zein nagusi. Edozelan ere, unibertsitarioen artean ez zen nolanahikoa izan besteekin komunikatzen igarotako denbora.
2021
‎Bistan da, beraz, adin kritikoa dela DBHko hasiera zikloa, ikasleak psikologikoki aurrerapauso bat eman nahian baitabiltza, eta, helduen mundu horretan sartzeko eredu berriak behar izaten dituzte. Eremu erdaldunetako ikasleek jasotzen dituzten eredu gehienak erdaldunak izan ohi dira; eta eremu euskaldunetako ikasleek, berriz, inguruan dituzten input mediatiko boteretsuen eraginpean, zaila izaten dute euskara erabiltzeko hautuari eustea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia