Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2002
‎O ro har, demokrazia eta berdintasuna nahi ditugu egungo gizartea gidatzeko, balio sozial handiko hitzak dira horiek biak mundu aurreratuetan. Demokrazia eta berdintasun linguistikoak errebindikatzen ditugu guk unibertsitate euskalduna sortzeko unean.
2003
‎Lantegietan lankide sareak ditugu, ikastetxeetan ikaskide sareak, he rrietan lagunarteak, elkarteetan lagun-multzoak, senitartekoak ere hortxe dira. Guneak, harreman sareak, berezko taldeak euskaldundu nahi ditugu , hots, kideen arteko euskarazko erabilera sustatu. Hizkuntzaz jabetzeko gramatika buruz hartzea beharrezko ez denez gero, ez eta bestelako irakaskuntza gidatuaren bidez ikastea ere, erabiltzeko testuinguruak sortu beharko dira.
2006
‎Bukatu baino lehen, eztabaida honetan kontuan hartzen ez diren aspektu batzuk aipatu nahi ditugu . Hauen artean, hainbat irakaslek ikasketarako material lagungarriak dauzkaten ikasleen arabera moldatzeko egiten ari diren lana aitortu, hutsetik sortuz zein iturri ezberdinak erabiliz, horietako asko betiko testuliburuak izanik.
‎Herriko gizonik prestuenak bildu nahi ditugu , ta ez da, hain zuzen, gaurko hau horretarako unerik gaiztoena; baina, ba dakigu ezinezkoa izanen zaigula hori, arik-eta unibersidadetako ikastaroetarako hizkuntza egoki ta bakar bat eskaintzen ez diegun artean. (Ibid., 6 or.)
‎Eskerrak emateko orduan, fitxa bibliografikoak osatu ahal izateko laguntza eskaini diguten guztiak eskertu nahi ditugu . Hasteko, liburuak eskura utzi dizkiguten argitaletxeak:
‎Hasteko, liburuak eskura utzi dizkiguten argitaletxeak: Elkar, Ttarttalo, Txertoa, Susa, Erein, EHU, UEU, Elhuyar, Euskaltzaindia eta beste zenbait, horien artean hainbat udal. Fitxa bibliografikoak bidali dizkiguten editorialak ere gogotik eskertu nahi ditugu . Ulergaitza bada ere, bada erantzun ez digun argitaletxerik.
2008
‎Baina gero haurrak eta gazteak literaturara erakarri nahi ditugu . Nola, ba?
‎Dena dela, kopuruei buruzko datu horiez gain, aztertzea merezi duten zenbait elementu adierazi nahi ditugu hemen, eta, horrela, immigrazioak eta kultura-aniztasunak euskal gizartean bizikidetzarako eragin dituen eta oraindik ere eragiten dituen erronkei buruz hausnartzeko, baita subiranotasunaren aldeko prozesuari eta bizi dugun hizkuntza-normalizazioari eragiten dizkien erronkei buruz hausnartzeko ere.
‎Aski ezaguna denez, unibertsitate kide zenbait —ikasleak batez ere—, agertu dira prozesu horren aurka. Hori dela eta, ezaugarri horiek aurkezteaz gain, prozesuaren aurka erabili diren zio nagusiak eztabaidatu nahi ditugu , uste baitugu zio horiek oso oinarri ahulak dituztela.
2009
‎Hortaz, euskaraz bizitzea da gure aukera. Aukera hori hartu dugunontzat euskaraz bizi ahal izateko baldintzak sortu nahi ditugu eta horretarako ari gara lanean euskalgintzan. Horregatik ere hizkuntzarentzat esparruak garatu eta zabaldu nahi ditugu; geure bizitza euskaraz normaltasunez egin ahal izateko.
‎Aukera hori hartu dugunontzat euskaraz bizi ahal izateko baldintzak sortu nahi ditugu eta horretarako ari gara lanean euskalgintzan. Horregatik ere hizkuntzarentzat esparruak garatu eta zabaldu nahi ditugu ; geure bizitza euskaraz normaltasunez egin ahal izateko.
‎Blanca Urgellen hitzei berrespena eman zien Patxi Lopez lehendakariak Euskararen Egunean, abenduaren 3an Loiolan irakurritako adierazpen instituzionalean: " euskara eta libertadea elkarrekin lotu nahi ditugu ; euskarazko kultura demokratikoa, tolerantea eta aurreiritzi gabekoa bultzatu nahi dugu; euskara ez da ideologia konkretu baten ondare" (agiriaren zatiak dira).
2011
‎Urrunago, Genoan (Italia), azal aldaketan zegoen horma batean irakurria: " Non vogliamo i fatti, vogliamo promesi" (Ez dugu egitaterik nahi, promesak nahi ditugu ). Literaturaren promesa.
‎Finean, Euskaraz bizi nahi dut dinamika ez da kanpaina bezala planteatzen; hau da, ez da euskararen aldeko beste kanpaina bat. Dinamika horren bidez herritarrak, eragileak, elkarteak urratsak emateko bidean jarri nahi ditugu .
2013
‎Berriak era guztietako interpretazioak izan zituen, oso politizatuak gehienetan, eta arrazoi, edo arrazoi ildo, bakarrari loturik normalean. Artikulu honetan arrazoi horiek guztiak, eta gehiago, agertu nahi ditugu , sailkatu, aurkeztu, eta amaieran, euren arteko erlazioa bilatuz, azken balorazioa egingo dugu.
‎Jose Maria Mardonesek —bai gaur eguneko pentsamenduan, bai erlijioari buruzko gogoetan, aditu ezaguna eta onartua2— arretaz ikertu du erlijioaren eboluzioa postmodernitatearen giroan. Artikulu honetan, hain zuzen ere, postmodernitatearen eta erlijioaren arteko harremanak direla-eta, pentsalari horren gogoetak aurkeztu nahi ditugu , gure testuinguru sozialean eta kulturalean iradokitzaileak izan daitezkeelakoan.
2014
‎Atzera begiratuz, beraz, 1956ko urte hartan Jakin abian ipini zuten ikasle gazte eta argi haiek gogoratu eta ohoratu nahi ditugu , ondorengo ibilbide luze hau nolabait markatu zigutenak. Orobat, urte askotan gurekin batera zuzendaritzan edo taldeko lanetan esku hartu duten guztiak ere gogoratu eta eskertu nahi ditugu.
‎Atzera begiratuz, beraz, 1956ko urte hartan Jakin abian ipini zuten ikasle gazte eta argi haiek gogoratu eta ohoratu nahi ditugu, ondorengo ibilbide luze hau nolabait markatu zigutenak. Orobat, urte askotan gurekin batera zuzendaritzan edo taldeko lanetan esku hartu duten guztiak ere gogoratu eta eskertu nahi ditugu .
2016
‎Alegia, artista plastikoak, emakumezkoak, euskaldunak eta gazteak. Horren kontzientzia zuzena izanik plazaratu nahi ditugu gure bizipenak eta esperientziak.
2017
‎1 Euskal hizkuntzarekiko Humboldten interesa, egiaz, lehen aldiz Euskal Herrira etorri baino lehenagokoa da; zentzu honetan, gogora ekarri nahi ditugu berak 1799ko martxoaren 4an Kunthi eta 1799ko apirilaren 26an Schillerri idatzitako bi karta. Hauxe dio lehenengoan:
‎Euskal Herrian, ordea, badirudi, ezkerreko eta demokrazia liberaleko tradizioek bat egin dutela gaur demokrazia kontzeptuan oinarritutako nazio kontzeptu berria taxutzeko; beharbada, oinarrian hori izan delako azken 50 urteetako joera. Hain zuzen ere, joera horiek aztertu nahi ditugu artikulu honetan.
‎Lehen mailako bertsolariek ez dute ia inoiz pottorik egiten, beren errimak txukuntasun miragarriaz osatzen dituzte, melodiaren erritmoa ederki gordetzen dute, eta jarritako gaiari paregabe lotzen zaizkie behin eta berriro. [...] Halaz ere, txapelketaren norgehiagokako probaleku estuan ikusi nahi ditugu . Eta hortarako juradu baten epaiketa behar, puntuazio bat eman, bertso ‘hobea’ eta ‘txarragoa’ bereizi.
2019
‎Azkenik, erakunde publikoen eta herri mugimenduen zein herritarren arteko lankidetza ahalbidetzen duten jardunbideak aipatu nahi ditugu , kasu analisietan sartu aurretik. Ibarra, Martf eta Gomak (2002:
‎Horrenbestez, Zaindu maite duzun hori ingurura eramanda: nolako maitasun eta zaintza harremanak nahi ditugu aukeratu etxearekin eta etxean, auzoarekin eta auzoan, hiriarekin eta hirian, lurraldearekin eta lurraldean, gure geure gorputzarekin eta gorputzean?
‎proiektu soziala, alegia. Zer proiektu sozial nahi dugu garatu, zer funtzio nahi ditugu garatu etxebizitzaren, auzoaren, hiriaren edo lurraldearen forma horren barruan. Zeri erantzun behar dio forma horrek?
‎Etorkizuneko hiriak birpentsatzen gabiltzan honetan, jasangarritasunaz gain gailentzen diren ezaugarriak hauexek dira: hiri inklusiboagoak, parekideagoak, askotarikoagoak, arduratsuagoak eta kohesionatuagoak nahi ditugu .
‎Badakigu proiektu kolektiboak ez direla errazak eta gure zailtasunak eta gatazkak izango ditugula. Kontziente gara proposatzen dugun proiektuak ez duela esan nahi guztiok lagunak izan behar dugunik, baina elkar babeserako mekanismoak modu formalean egituratu nahi ditugu . Horregatik, indar asko jartzen ari gara prozesuaren zaintzan:
‎Horren bitartez, egungo etxebizitza kolektiboetan (blokeetan) gertatzen den eremu publiko eta pribatuaren arteko banaketa lausotu dezakegu. Hau da, norberak bere etxebizitza unitatea izateaz gain-intimitatea bermatze aldera-, espazio komunak diseinatu nahi ditugu .
‎• Abaraskak ekoizpen, banaketa, kontsumo eta finantziazio harremanak eratu nahi ditu, justizian, lankidetzan, auzolanean eta elkarren arteko laguntzan oinarrituta. Guretzat nahi ditugun bizi-baldintza hobeak besteentzat ere nahi ditugu : horretarako, ikuspegi horretan kokatzen diren egitasmo eta proiektuekin koordinatu eta sinergiak sortzea ezinbestekoa da.
2020
‎Nola sentitzen du? Egia txiki horiek, handiek baino pisu handiagoa dutenak, horiek azaldu nahi ditugu . [...] Garai honetan, egiak bilatu nahi dituzte idazle eta artistek, oro har.
2021
‎Horrenbestez, soslai desberdinetako 63 gazteren iritziak eta bizipen politikoak bildu dira ikerketan. Lerro hauek baliatu nahi ditugu guztiei eskertzeko eskaini diguten denbora eta agertu diguten prestasuna. Izan ere, beren ahotsek osatu dute ikerketaren muina.
‎Time is money. Zoria eta ustekabea existentziatik erabat alboratu nahi ditugu , ibilbidea optimizatu eta bizitzaren kudeaketa digital eraginkorra bideratu. Nola heldu naiteke herriko plazara?
‎Urteroko ohiturari jarraituz, liburu ekoizpenaren emaitzak aurkeztu eta aztertu nahi ditugu aurten ere. Jakina denez, Joan Mari Torrealdaik 1976tik 2017 arte, urtero-urtero etenik gabe, liburugintzaren ikerketa soziologiko sistematikoa osatu eta Jakin aldizkarian argitaratu zuen.
2022
‎Hamarkada luzea eman dute Arregik eta Urbeltzek Euskal Herriko hamaika herri kurrituz, bertako dantza-ohiturak ezagutuz, ikasiz eta ahanzturatik ateraz eta gure gramatika koreografikoen nondik norakoak deszifratzen saiatuz. " Gaur eguneko euskaldun bezala dantza egiteko modua aurkitu nahi dugu, baina horretarako lehengo gure dantza zaharrak aztertu eta ikertu nahi ditugu ", azaldu dio Urbeltzek Rikardo Arregiri 1967ko elkarrizketa batean.
2023
‎Eskerrak emateko orduan, fitxa bibliografikoak osatu ahal izateko laguntza eskaini diguten guztiak eskertu nahi ditugu : Elkar, Ttarttalo, Txertoa, Susa, Erein, EHU, UEU, Alai, Amesgile, Euskaltzaindia, Astiberri, Balea Zuria, Beta III Milenio, Dakit, Desclee De Brouwer, Harriet, Igela, Labayru, Susaeta argitaletxeak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia