Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Araneko gertakaria erasi dutenek,* Teofilok parte txarrekoak zituela eta katubilakatzen zela segur baitziren ere, beste mundukoen jestu bat erantsi diote, estalgiarenmotiboa. Baina motiboa bera aldakorra izanik (baikorra sobrekama ederraz estaltzeaOrozkon, ezkorra kapa sarea botatzea Zeberion), ez dakigu zer bilatu zuten berenauzoan biziriko gertakari latz bati gaineratu diotenean, lazgarria areagotzea, motiboezkorra?
‎Karrantzako koba eta leize ugarien artean Pozalagua da ezagunena. Ranero mendiaren ekialdean kokatuta, kobazulo ederrenetarikoa da, espeleologiaren mundukoen ustez. Ez zen 1957 urteaa arte ezagutu, dolomia harrobiko ohiko leherketa baten ondoren, langileak kondarrak jasotzen ari zirela ezusteko zuloa ikusi zuten arte.
2001
‎Nola kantak maiz baitire mundukoen ahoan,
2004
‎Eta hasieratik irekita utzi duela eriijioari eta Jainkoari buruzko okerreko joeraren ildoa, nondik sasijainko edo idoloak sor daitezkeen: aipatudugun Mendebaldeko intelektualen jainkoa esaterako, urteak a' urrera hutsal agertu dena.Mendebaldeko oinarrizko pentsaeran cgitura horri Heideggerrek onioteologia deitu dio.Izen horrekin mundukoen izatea pentsatzeko era iruzurtia izendatzen da, baina baita,, erlijioa ikusteko era guztiz desegokia ere. Esan daiteke nahasmendu horren iokatzartean mugitu dela askotan pcntsamendu sekulartua.
‎Globalizazioaren fenomenoekonomiko horrekin kapitalaren eta jendearen mugimendu libreetarako ez direla inola etainondik eragozpen izango aurresuposatzen da. Haatik, ekonomia garatuek gero eta mugahertsiagoak jartzen dituzte hirugarren mundukoen miseria eroso bizi diren herrietan sar ezdadin. Azken buruan, jokoan dagoena cz da soilik baz.tertu ekonomikoen bizia. giza eskubideen defentsa egiteko neurriak baino.
2007
‎Eskutitzean zine mundukoez ere mintzatu zinen, Irakeko gerrari ezetz esateagatik PPren eskutik jasotako kritikez. Zine mundukoen talde eta aldarrikapen kontzientzia horrek bizirik al dirau?
2008
‎Horregatik, Kataluniak bere borreroaren alde bozkatu du inolako zalantza izpirik gabe Espainiako iragan hauteskundeetan, gertatuak gertatu eta gero: Jose Luis Rodriguez Zapatero gezurtia buru duen PSOEren oinpeko zerri bihurtzea; Kataluniako Estatutuaren murriztea onarturik guztien barregarri geratzea; Prateko aireportuko anabasa mengela; Carmel kasuaren inguruko erantzukizun oro saihestea; Renfeko aldiriko tren sarea hirugarren mundukoen pare gertatzea; Espainiaren kontrolpeko argindar azpiegiturak buxatzea. Horrek argitzen du zergatik irribarre egiten duten hainbat katalanek, ume txikien pare, aitortzen dutelarik borrero atseginari eman diotela beren botoa, borrero desatseginari eman ordez.
2010
‎Harrigarria dirudi, baina urte batzuetatik hona, esku telefonoa bihurtu da hirugarren mundukoen kreditu txartel (halako bat erosteko baliabideak dituztenentzat, jakina).
2011
‎nahiz eta gauza batean ados zeuden, biek baitzuten harrokeria gizakiaren akats handientzat, botikariak bizitza Jainkoaren dohaintzat zuelako eta medikuak hutsaren hurrengotzat: erran nahi baita fedeko gizona zela don Mariano, sasoi onekoa, halako eran, non Bibliaren irakurketak, konparazio batera, are gehiago sendotuko baitzuen bere sinesmenean; don Damián, aldiz, adineko gizona zen, eszeptikoa; Bibliako liburu guztien artean, Kohelet zuen bere kuttuna, ia buruz zekiena eta bere eszeptizismoa are gehiago indartu zuena, eta umorea zorroztu, munduko eta mundukoen goiti beheitiak oro huskeriaren huskeria baino ez zirelakoan. Eta umore hura hondar muturreraino eramaten zuen batzuetan, bere buruarekin eta bere profesioarekin ere sartzen zelarik.
2013
‎" Jakitun" horiek, inola ere, ez ziren neutralak, baizik interes finantzario zehatz batzuen defendatzaileak, nahiz eta hamabi kideetatik bat UGTko ordezkaria izan, nahiko kritikoa berau, eta bigarrena CCOOekoa. Azken honek bat egin zuen finantza mundukoen ordezkariekin.
2015
‎Hau da egiazko bidea. Horrela lagunduko didazu, zuk hau ulertuz, mundukoen galbidea dela-eta negar egiten, haien desira, ardura eta pentsamendu guztiak kontrakoa lortzera bideratuak baitoaz?.
‎Baina bai zentzugabekeria nirea apaltasuna eta hildura goresten hastea, dagoeneko aintzazko Erregeak goretsiak eta bere hainbeste lanez berretsiak dituenean! Bada, ene alabak, hemen ahalegindu behar da Egiptotik irteten, haiek aurkitzean aurkituko baituzue mana; gauza guztiak zapore gozoko egingo zaizkizue; mundukoen ahosabairako zapore txarrekoak badira ere, gozo egingo zaizkizue zuei.
2016
‎Behin edo, zientziak halako egiak egia bilakatzen balitu, katoliko fededunei ezinezkoa izango litzaieke orain arte izandako sinesmenak balio gabe gelditzea, lehengo denboretan suntsitu zituztenak nolazpait nagusitzea, eta Big Bangarekin bezala, irtenbide negoziatu batera hurbilduko lirateke, eguzkia eta planeta guziak Jainkoak sortu izan balitu bezala, gezurra zela jakin arren. Irudiz irudi, Edenean eta lurrean biziriko bizia beste mundukoen sinesmen berezien aitzinean etsitu ote litzateke. Egiatan arazo latza, agian Jainkoak kontrolatua ere, esan nahi baita, Jainkoak zientziaren lorpenak murrizteko ahalmena izatea eta bere ezizatearen egia biluzirik agertzea baino, hobe zelako gauzak luzatzea, horretan eta nolazpait bere izatearen froga erakutsiz.
2018
‎Gaia zabala baita, bi ardatzetan garatuko ditut argudioak eta bi ataletan azalduko. Hurrengo kapituluan begiratuko dugu nola dibinitate femininoen izaerak baldintza dezakeen lur gaineko emazteena, ea mundu honetakoen egoera beste mundukoen isla denez. Kapitulu honetan, berriz, gure mitologiako kondairetan agertzen diren emazteei so egingo diegu, zelan ikusiak diren eta zer status duten, mende honetako aurrerakoiek errebindikatzen duten berdintasuna erdietsi dutenez, bizitzako edozein arlotan.
‎Hau da," zeruan bezala lurrean ere", borondate bat eta bera? Mitoak pentsatzeko tresnak dira eta mitologiak badu zerikusia soziologiarekin, baina bien arteko korrelazioa ez da beti zuzena eta segur da hemengo emazteak ez direla beste mundukoen kopia: goianderearen gurtzeak ez diela agintea ekarri erakusten du historiak.
‎Apezaren irudia, beraz, ez da beti biziki ortodoxoa, mitologiak bereganatu baitu eta bere erara aldarazi baitu, sisteman sarrarazteko. Eta halere, edo horregatik, ortodoxian ere badituzte apezek beste mundukoen kontrako baliabideak eta exorzista bat izaten da katedraletan, deabrua ohiltzeko deabrutuen gorputzetik, kristianismoaren eta paganismoaren ideiak elkarrengandik oso urrun ibili ez diren seinalea.
2022
‎Sorginkerian, aldiz, gaizkiaren iturburuaren (sorginaren) eta biktimaren (sorginduaren) arteko harremanak" barnekoak" dira, batik bat: jendeek (sorginek) dute gaizkia eragiten eta jendeek (sorgin gabetzaileek) sendatzen, nahiz eta sorginek beste mundukoen laguntza jaso, deabruena eta izpiritu gaiztoena edo haien aliatuena (Perrin 1995: 82).
‎Badirudi jendeek debekatua dutela gauaz kanpoan ibiltzea, beste mundukoen monopolioa edo dela, haietako batzuek esaera ospetsu hau esaten baitiote kanpoan desorduan dabilenari: " Gaua gauezkoentzat eta eguna egunezkoentzat".
‎Herri mitologiako akelarreko partaideei laminak deitzen zaie batzuetan, eta elkarren antza zerbait badutela pentsatzekoa da, nahiz eta biak bereizteko irizpideak ez diren falta: sorginak mundu honetako jendeak dira, jendeengandik sortu eta haien artean bizi diren" gu bezalako" izakiak, beren ahal bereziak beste mundukoen eskutik dauzkatenean ere. Kasu batzuetan sorgingoa herentziaz jasotzen ahal den arren, esan daiteke ez dela sorgin sortzen, bilakatzen baizik.
2023
‎Erresuma Batuan, 1989an, Margaret Thatcherren gobernuak antzeko azterketa egin zuen, eta laborantza ministeritzak azaldu zuen eragingarriak izateko oso gogorrak izan zuketela neurriek eta erresumaren lehiakortasun ekonomikoa izugarri kaltetuko zutela eta orduan, hor ere, bide horretan ez abiatzea hobetsi zuten. Energia ministeritzak gehitu zuen Erresuma Batuaren isurketak mundukoen %3 baizik ez zirela (isurketa historiko metatuak airoski ahantziz), eta Txinaren igoerarekin ehuneko hori txikiagoa ere bihurtuko zela. Beraz, ahalegina klima aldaketa saihestean baino, egokitzean jartzea lehenetsi zuten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia