Emaitzak: 10
2000 | ||
Eta zein da —galdegiten dizut nik, jaun André—, zein da diferentzia eta zein da aldea zozoaren eta ene artean, baldin osabak zozoari buruz errana egia bada? Zeren ni ere halaxe bainabilkizu neure esplikazioneekin harat eta honat, | mundua ulertu nahi eta ezinean, zimendu sendo baten bila, non aterbe edo pausalekuren bat eraiki dezakedan, neure buruaren gerizatzeko. Eta hitz batzuk bildu eta, neure arrazoinaren eta neure adimenduaren orratzaz, haien josterat entseiatzen naiz, amets dudan habia eta ene kezken eta buruhausteen gozalekua egiteko asmotan: | |
2009 | ||
Egia horien atzetik dabilenak zera bilatzen du soilik, munduak gizakiaren barruan jasaten duen metamorfosia: | mundua ulertu nahi du, baina mundu humanizatua... 80 | |
2011 | ||
Orain, guk orain 40 urte?" guk" esatean esan nahi dut nire belaunaldiak?, gure aurrekoek eta 60ko hamarkadako eta 70eko hamarkadako jendeek zuten eta genuen egarri eta anbizio intelektuala eta | mundua ulertu nahia eta pentsaera batean egituratu nahia, munduarekiko gure ikuspegia eta ikusteko manera... Hori uste dut desagertu dela. | |
Izan ere, gizakiok ere arrain gaztearen antzera gabiltzala iruditzen zait: sudur puntako begiradaz geure | mundua ulertu nahi eta ezinean, agian, oztopo nagusia ikuspegia bera dela ezin konprenituz. | |
2015 | ||
Ez dut | mundua ulertu nahi; berak ni onartzearekin konformatzen naiz. | |
2016 | ||
Fenomeno horrek hitza behar izan zuen gure etxean, haur gehienek sei zazpi urteen bueltan | mundua ulertu nahi izaten dutelako. Zergatik ez gaitu horrek edo hark agurtu, zergatik ez du hark nirekin jolastu nahi? | |
2018 | ||
Idazle gisa, berriz, lan berrian erlijioa ardatz hartu izanaren harira, Isaiah Berlin pentsalariaren ideia bat ekarri zuen gogora: erlijioa mespretxa daitekeela, baina | mundua ulertu nahi bada, ezin dela bazter utzi esan ei zuen. «Mundua ulertzeko saio bat da Capeauren liburua, oso atsegina eta dibertigarria, eszeptiko baten ikuspegitik egitate erlijiosoan sakontzen duena». | |
2019 | ||
Umorerik ez omen zen falta izaten, ezta barrerik ere, eta zenbaitetan algarak ederrak ere izaten omen ziren. Edadeko emakumeak eta gazteak hizketan aritzen ziren bitartean, neskato gazteak gustura egoten omen ziren haien kontuak entzuten, ikasi eta | mundua ulertu nahian. Miren Aranburu elkarrizketatuak ongi gogoratzen du bera umea zela nola entzun zion atso bati, beste bati ahopeka esaten: | |
2020 | ||
Leibniz, Descartes eta Spinoza. Leibnizek, | mundua ulertu nahian, gauza guztiak osatzen dituzten ustezko sustantzia txikien beharra planteatu zuen eta monada izenarekin bataiatu zituen. Monada haietan gurutzatzen ziren Leuzipok aurreikusten zuena eta gure garaian Rutherfordek formulatutako atomoak. | |
2022 | ||
Bizi dugun, egiten ari garen | mundua ulertu nahi genuke. Gure pentsamendua ordenatu eta juzgatu, munduarekin ahalik zuzenen jokatu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
mundu | 10 (0,07) |
Lehen forma
mundua | 10 (0,07) |
Argitaratzailea
Alberdania | 2 (0,01) |
Pamiela | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Karmel aldizkaria | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
mundu ulertu | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
mundu ulertu nahi | 10 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |