Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 105

2000
‎Lehenengo atalean Euskal Herrian gehien hedatzen diren hedabideen zabalpenaaztertu du Edorta Aranak, kokapen orokorra emateko. Audientzia azterketak erabiliditu, hain paisaia konplikatua den arlo horretan mapa moduko bat eskainiz.
‎Proflexioa, manipulazio amainari moduko bat da.
‎Aramaio, bizimoduan zein kulturan, kutsadura gutxiko irla moduko bat izan da luzaz.Eredu tradizionalei eta euskarari tinko atxikirik, ez du bertan industrializaziorik ezagutu (oso jende gutxi biltzen zuen ehun lantegitxo bat izan ezik), eta, ondorioz, inmigrazioaren fenomenoa ere txikia izan da beti. Geografikoki ere esparru itxia du, etakotxearen hedapen garaira arte biztanleek ez zuten aukera gehiegirik izan ingurukoherriekin harremanak mantentzeko, Arrasaterekin ez bazen, aspaldidanik aramaioargizakume gehienen lan-lekua izanik.
2001
‎Bestalde, gaur egun ere, kontraesan moduko bat izaten da: metodologia askokitzulpena ikas metodo gisa baztertu arren, itzulpena erabili ohi dute ariketetan.
‎Zein oinarri biologiko eta psikolinguistiko datza bi hizkuntza edo hizkuntza gehiagoren harremanenpean? Buru algoritmo eta eragiketa ezkutuak izan daitezke, eta, zelan edo halan, iagehienetan halako buru itzulpen moduko bat gertatu.
‎– Errazle gidatzaile aholkulari moduko bat izango dute ondoan, barnean garatzen ari zaien tarteko hizkuntza hori onik ateratzen lagunduko diena. Eskuratzaile bakoitzaren euskaldunaldia etengabe kontrolatuz eta diagnostikatuz, norkbere prozesua ezagutzeko eta hobetzeko neurri eraginkorrak errezetatuko dizkie.Eta gauzak ondo baldin badoaz, amaieran, euskaldun berri bat sortuko da.Psiko drama baten aurrean gaude.
‎Sortaldeko hormako leiho biribil txiki bat eta ate zabaldu berrianituen argi iturri bakarrak. Leiho biribileko argi motelduak eraikuntza barrenazeharkatzen zuen aldenik alde, eta presbiterio moduko baten isla itzaltsuak erakusten zituen ekialdeko horman. Ateko argiak, berriz, hezetasunez inarturiko lurrekoharlauza zabal hezeak nabarmentzen zituen».
‎1 Euskararen egoeran oinarrituz hasiko da lehen atala. Bertan euskararenegoerari buruzko datu batzuk emango dira, halako eszenatoki objektiboorokor moduko bat adieraziz. Beharrezkoa dela dirudi, gero psikosoziolinguistikoki teoria eta eredu teoriko berezi batzuk zergatik aukeratu diren etanola aztertu diren hobeto ulertzeko.
‎Horrela, orduan eta euskara ezagutza handiagoa izan subjektuaren sarean eta, ondorioz, erabilpen handiagoa egin, subjektuak identitate euskaldunagoa garatuko du, eta euskaldunekiko jarrera positiboagoaeta orientazio motibazional integratzaileagoa izango du; eta 3) amaitzeko, saresozialak eta aspektu psikosozialek subjektuaren portaeran, edo, bestela esanda, euskararen jabekuntza mailan eragingo dute. Beraz, eta gure ereduan proposatzengenuen bezala, subjektuaren sare soziala eszenatoki moduko bat litzateke, etaEuskal Herrian gertatzen denaren arabera, azpiprozesuak modu batera edo besteragertatuko dira subjektuaren eta objektuaren arteko interakzioan.
‎Adibidez, Piaget eta Vigotski autoreen, interakzionismoaren? makroteoriari jarraituz, halako integrazio moduko batera iritsiko ginateke (ikus 28 irudia): 1) subjektua dagoela, gizabanakoa, objektuekin (kasu horretan, euskara objektu moduan kontsideratuz) harremanak edo interakzioak egiten dituena, eta interakzio horien bitartezgaratzen doana eta portaera esanguratsuak dituena; 2) subjektuaren etaobjektuen arteko interakzio prozesua bi azpiprozesutan banatzen dela:
‎Hauxe da modu labur batean ereduak planteatzen duena: batetik, subjektuarenezaugarri mikrosozialak (soziodemografiko eta soziolinguistikoak) eta interakzio sarea ditugu, eta hori subjektuaren jabekuntza prozesua gertatuko deneko eszenatoki moduko bat izango litzateke; eta, bestetik, subjektua eta objektua ditugu, eta bihorien interakzioa dela eta, hainbat azpiprozesu gertatuko dira (euskara eta euskalhiztunekiko eta gaztelania nahiz erdal hiztunekiko bizitasun etnolinguistiko subjektibo bat, identitate etnolinguistiko jakin bat, jarrera jakin batzuk eta orientaziomotibazional jakin bat). Azpiprozesu horien guztien azken emaitza euskararen jabekuntza prozesuan lortutako gaitasun maila izango da, hori azken portaeramodura kontsideratuz.
‎Horrela, orduan eta euskara ezagutza handiagoa izansubjektuaren sarean eta, ondorioz, erabilpen handiagoa egin, subjektuak identitateeuskaldunagoa garatuko du, euskaldunekiko jarrera positiboagoa eta orientaziomotibazional integratzaileagoa izango du; eta 3) amaitzeko, sare sozialak etaaspektu psiko sozialek subjektuaren portaeran edo, bestela esanda, euskararenjabekuntza mailan eragingo dute. Beraz, eta gure ereduan proposatzen genuenbezala, subjektuaren sare soziala eszenatoki moduko bat litzateke, eta hor gertatzendenaren arabera, azpiprozesuak modu batera edo bestera gertatuko dira subjektuaren eta objektuaren arteko interakzioan». (319 or.) Horrela, hainbat autorek proposaturiko ideiak (Gardner eta Clement, 1990; Clement eta Noels, 1996) enpirikokifrogatzen ditu Arratibelek.
2002
‎Zoritxarrez, gerra galtzean egitasmohura guztiz zapuztu zen. Hala ere, nahiz eta Euskal Unibertsitatea izenburua eduki, bertako irakasgai nagusiak erdaraz emateko ziren, euskal katedra bat izan ezik, euskara teknikoa deritzon irakasgaiaren moduko bat. Bestalde, 1952 urtean OpusDei ren gidaritzapean sortu zen Iruñean Medikuntzako Fakultatea, gaur egunjarraitzen duena eta betidanik gaztelaniaz funtzionatu duena.
‎Neurri horiek zehazteko, fitxa moduko bat erabili dugu, non, besteak beste, eginkizunaren deskripzioa, motibazioa, epeak, arduradunak, baliabideak etaebaluazio adierazleak xedatzen diren.
‎Batzuek diotenez, neuronen arteko loturak eta zirkuituak ezdira finkoak: halako desordena antolatu moduko batek eratzen ditu, hizkuntzaekoizpenekin jazotzen den legez, hau da, hizkuntza elementuak elkarri lotzea etaesaldien kateamenduak, zela edo hala, fraktal moduan azter daitezke. Zer da delakofraktal hori?
‎Gaur egun, gero eta gehiago neuri interesatzen zaidana interesa duena da. Norberaren edo bestearen biluztasunaren bitxikeria morbosoaren asetzean erakargarritasuna duen barne egozentrismo moduko bat. Axolagabekeriaz publikoa inbaditzen duen pribatuaren likiskeria lizunkoia (Mardones, 2001).
‎Altzoko erraldoia baino are erraldoiago, bide bazterrean egon ohi zen, gizatasunaren muga zaintzen. Ohantze moduko bat zuen lanabes eta gizatasun neurri. Bere ingurutik pasatzen zen bidaiaria ohantze hartan eratzaten zuen:
‎Eskuartean duzun liburuak kulturez eta komunikazio ereduez pentsarazi nahi dizu; eta, bide batez, karrerarako sarrera orokor moduko bat eskaini, geroagoko irakasgai berrien aintzinsolas moduan, oinarri jartze moduko ahalegin baten antzera.
‎Teknologia komunikatibo berriei esker, esate baterako, Ameriketako euskaldunek euskarazko produktu kulturala kontsumi dezakete, Euskal Herriko mugetatik at, eta balizko Euskal Herri batean senti daitezke. Muga kartografikorik egon ez arren, muga kulturalaren moduko bat ezar daiteke, kontzientzia kolektiboan baino ez bada ere.
‎Pixka bat beranduago, bitartean bizi izan zen Claude Henri de Saint Simon-ek hauxe argitaratu zuen: «gizartea sare moduko bat da, organismo bat da eta giza gorputzari odolagaz gertatzen zaionaren antzera gertatzen zaio gizarte industrialari diru zirkulazioagaz; gizartearen barruko komunikazioan diruak betetzen du, odolak giza organismoan betetzen duen funtzioa: zirkulazioa bermatzea, atal diferenteen arteko harremana».
‎Platonen filosofia eskuliburu moduko batean azaltzeko saioa da De Platone et eius dogmate (Platon eta bere doktrina), eta zati batzuk baino ez dira iritsi guregana. De deo Socratis (Sokratesen jainkoari buruz) liburu txikian ere filosofia platonikoa azaltzen da, Platonengandik hartu eta bere demonologiaz nahasi eta egokituriko sistema teleologikoa aurkeztuz.
‎Halakoetan, lexikorik gabeko analisia proposatzen da eta, horretarako, stemmer moduko bat eraiki da lexiko itzultzaileen teknologia erabiliz. Lortutako itzultzaileari itzultzaile orokorra deitzen zaio.
2003
‎Azpimarratzekoa da, partaide batzuen kasuan ia obsesiboa delako, dedikaziomonografiko hori, beste inongo gaietan sartu barik horrela Amorebieta Etxanokobiztanleen aurrean sinesgarritasuna gordetzeko. Nolabait ZBeko aktibista batzukautozentsura moduko bat edota automugapen bat egiten dute. Ez dute bertanpentsatzen duten guztia adierazten, beren ideologia pertsonala ez dute bertan hustu, plataformaren izaera mantentzearren.
‎1977ko abenduan Martin Orbek onartu zuen eten moduko bat sortu zela, «ez dut uste alderdi baten edo besteren erruz izan denik. Ez dugu, inolaz ere, Euskal Herrian dugun jende baliotsuena baztertu nahi».
‎Orain dela pare bat urtera arte ezkerreko jarrera ezberdinen artean nolabaiteko debate moduko bat gertatzen bazen ere, geroztik ez da horrelakorik nabari. Anatemizazioak lurperatu du baterakoi gerta zitekeen praktika bat eta gaur nor bere munduan bizi da.
2004
‎I970eko hamarkadaz geroztik zienlziaren eta teknologiaren irudi publiko eta akademikoarenaldaketaren testigu gara. Alde batetik, azken hogeita hamar urteotan zientziak eta teknologiak erosio prozesu moduko bat jasan dute, tzan ere, zientziak galdua du jada IndustriaIraukzan bereganatu zuen ziurtasun irudia. Teknologiak ere galdu du mende hasieran] urrun makina zela medio lortu zuen izaera ongilea.
‎Dena dela, bai ezagutzaberriak direlako. bai askotariko izaera dutelako, ZTG esparruko ikerketek, jakintza ariougari jorratuz, psikologia, soziologia, antropologia, etnografia, kultura...?, zientziak etateknologiak gizartearekin duten harremana aztertzeko metodologia, ikuspegi, lanabcs etainteres aniztasun zabala eskaintzen dute. Hori, ezbairik gabe, oztopo izan da ortodoxiaakademtkoak ikerkctabide berri horien legitimitatea onartzeko orduan, baita, jakina, ZTGriburuzko sarrera moduko bat egiteko orduan ere.
‎–zifragisa, alegia.Gaur egun asko dira bide horretatik,, bizitzaren zentzua? bilatu nahirik dabiitzanak, egia den arren gai horrek nahaste moduko bat sortzcn duela hainbatetan. Bide hori naba, riagoa da hermeneutika metodoaz baliatzen direnengan, bereziki Paul Ricoeur batengan.Filosofia horrek hausnartu nahi duen munduak pertsonen nahi eta behar sakonak jasotzenditu cta hortik datorkio erlijioarekiko iotura, hortik sortzcn diren antropologia mailakogogoetarekin.Sailkapcn honetatik at geratu dircn bi fiiosofo aipatu nahi ditut:
2005
‎Ezezko enuntziatu batean egin izanahizkuntza eraiketa polemikoaren adibide bat da, informatzen duen gatazka aintzathartu ez ezik, bere testuingurua ere osatzen duena, diskurtsoan beste ahots bat, aurkakoa pentsa dezaketenena, tartekatzen duelako. Hots, ukazioa bestearen diskurtso propioan txertatzeko era bat da, aurrez aurre jarritako bi jarreren elkarrizketa birtual moduko bat. Azalpen bat emateko izan ohi den argazki oin bat egitean, bere ohiko diskurtsoaren baieztapen bat bereganatzeak eta inpertsonalaren bidezbilatutako objektibazioak editorial kutsua, argazki oinari ez dagokion egitekoa, ematen dio.
‎Animalien eraniztasunaren azalpen moduko bat 53
2006
‎Ezkontza lotura desegiteari dagokionez, 30/ 1981 Legeak, Konstituzioakaldarrikatutako printzipio berriei jarraiki, aldatu egin zituen bai Kode Zibilekoezkontzaren araudia, bai deuseztasun, banaketa eta dibortzio kasuetan jarraitubeharreko prozedurak ere. Legeak, kasu horiek zehaztea eta ezkontza desegitekozio gisa dibortzioa onartzea helburu izanagatik ere, oraindik erruan oinarritutakozigor moduko bat jasotzen zuen. Izan ere, ezkontza ezin zen, inolaz ere, ezkontideen arteko akordioaren bidez desegin.
‎Zehatzago, gurasoak dira erreferenterik oinarrizkoenak haurren nortasunean; gurasoen artean etengabeko gatazka ikusteak barne haustura moduko bat eragitendio haurrari. Haurrak beharrezko konfiantza galtzen du kanpoko munduari begira, bere nortasuna garatzeko eta pertsona gisa modu osoan garatzeko.
‎bihurtzen du. Badirudi Arrasateko koperatibismoak dilema moduko bati egin behar diola aurre: batetik, identitate kooperatiboaren zeinuei eutsiz gero, hedapen ekonomikoak trabak izan ditzake, eta bide horretatik bere oinarri ekonomikoa kolokan jar liteke; bestetik, bere indar enpresariala inongo balio erreparo barik harrotuz gero, litekeena da, kutxatila espirituz hutsik geratzea?.
‎Unearen arabera ezkorrago ala baikorrago agertuko zaigu gure autorea, etengabeko kulunkatze moduko batean. Kolonizazioaren tesia urrun eramango du batzuetan.
‎Modu horretan, badirudi hauxe iradokitzen dela: arrazoiaren garapenak barne logika moduko bati erantzuten dio, eta ondorioz, hein batean bederen garapen hori izaera unibertsalekoa litzateke.
‎–Burokratizazio unibertsal? moduko baten aurrean gaude, Mendebaldeko arrazionalismoaren, destinoa, bailitzan.
‎Industrializazioaren hastapenak bizi izan zituztenei, Weber tartean delarik, sentimendu itogarri moduko bat nabari zaie; izan ere, gizarte aldaketa sakonak gertatu ziren, eta sarri askotan etorkizunari buruz pentsatzean ilunerantz jo zuten erraz. Hein batean, beldur horiek justifikatuta zeuden, burokratizazioaren gertakariak, ekarri, ekarri baititu hainbat arazo eta episodio ilun (nazien Holokaustoak badu hortik asko).
‎Egia da Weber-ek arrazoi modernoaren bilakaera paradoxikoa aztertzen duenean destino moduko bat marrazten duela. Baina, atzerabiderik ez daukan sekularizazio hori onartu beharra dago, eta halako mundu batean dakarrena ulertu; dualismo etengabean bizitzea dakarrela horrek, alegia:
‎lan honetan irakurleak ez du aurkituko Weber-en pentsamendu osoa, ezta gutxiagorik ere; berdin Frankfurteko Eskolakoen kasuan, eskola horretako pentsalari kopurua eta diziplinartekotasuna ikusita, are fantastikoagoa litzateke horrelakorik planteatzea?; eta beste horrenbeste Habermas en kasuan. Habermas i dagokionez ere, egin kontu autore honi ezagutza, emankortasun eta aportazio entziklopedikoa aitortzen zaizkiola?. Hortaz, aurkezten duguna sarbide moduko bat da, pentsamendu hari bati gerturatze bat, hurbiltze bat, ikuspegi orokorrekoa eta trazu lodikoa. Helburu izan dugu interesa duen edonori, baina, batez ere, euskal unibertsitarioari, ikasle zein irakasle izan, euskarazko lan bat eskaintzea hain emankorra izan den pentsamenduaren zokoetan sartzeko.
‎Arrazionaltasun teleologikoak (formalak, instrumentalak) harreman ezberdinak izan ditzake arrazionaltasun normatiboarekin (materialarekin, baloratiboarekin): gatazka harremana, edo sinbiosi moduko bat. Weber-ek sinbiosia ikusten du hasierako kapitalismo modernoa sustatu zuen protestantismo aszetikoan, geroago ikusiko dugun legez; hots, efikazia eta zentzuak uztartu ziren (kooperatibismoa izan daiteke harreman sinbiotikoaren beste adibide bat; edo sinbiosia bilatzen duen giza esperientzia).
2007
‎Adibidez, administrazio kontseiluari aurkezpen bat egingo diot; hogei lagun aretobatean bilduko ditut eta azalpena egingo diet. Gizartearen aurrean, liburuaaterako dut; edo, nire helburuetako bat paper gutxiago kontsumitzea bada, CDbat aterako dut. Langileei CDa emango diegu, baina intranetaren bidez, asteroatal bat jorratzen joango gara eta iritzia eskatuko diegu, eta ematera bultzatzeko, lehiaketa moduko bat jarriko dugu. Beraz, komunikatzeko plan bat egitenda.
‎Hau da, zor publikoa bermatzen dutenak (finantza ordaintzearren), azkeneanmozkinak eskuratuko dituztenak dira, haiek baitira finantzaren azken bermatzaileak. Espekulazioan aritzen direnentzat, segurtasun sare moduko bat da mekanismohori. Kasurako, Asiako herrialdeek beren zor obligazioak estaltzeko behar zituztenfinantza maileguen iturriak, hasieran haien moneta nazionalak porrotera eramanzituzten finantza instituzio berberak izan ziren.
‎Kazetarigai eta kazetari lagunentzat idatzitako testua da eskuartean hartu duzuna, kazetari batek idatzia. Txosten moduko bat da, kontsultarako liburua, noizean behin errepasatu beharreko bilduma; beharrezkoa denean, hau eta hura berrirakurtzeko.
‎Esku liburuxka bat aurkezten zaizu hemen. Gaian sakontzeko aperitif moduko bat.
‎· Sinekdokea: labur esanda, metonimia moduko bat da, hitz jokoan ardatz kuantitatiboa lantzen duena, kualitatiboaren ordez. Beraz, identifikazioak bikote hauetan gerta litezke:
‎Mailaketa eta hierarkia moduko bat dago kasu honen oinarrian: Jainkoek berek ez dakite oro, are gutxiago gizakiek (Aristoteles, Erretorika, 1397b).
‎Jainkoek berek ez dakite oro, are gutxiago gizakiek (Aristoteles, Erretorika, 1397b). Hierarkia moduko bat planteatzen du argudioak: jainkoek ez badakite, gizakiek ezin dute jakin.
‎Laburbilduz, guretzat, hemen eta orain, pentsamendu eta inferentzia ariketa da argudio bat eraikitzea. Argudioaren txanponak aurpegi bi dauzka; leon kastillo moduko baten aurrean gaude, beraz. Batetik, oro har ongi babestutako oinarri argi bat du argudioak:
‎Hara, konturatu barik, gure ardurako ezagutzaren lehen definizio moduko batekin egin dugu topo. Aristoteles irakurtzen baduzu, ikusiko duzu harentzat erretorikak ematen duela kasu, ardura eta arazo bakoitzean konbentzigarria zer izan daitekeen erabakitzeko ahala.
‎Berez, termino baten esangura posible bat beste bati ematen zaio metaforaren bidez; konparaketa moduko bat da, baina erkaketa lotura eliptikoa da diskurtsoan, eta gure buruan baino ez da. Inoiz, analogia dago metaforaren oinarrian.
‎Alegia, ad populum ereduko apelazioak larrutu. Edo herrikoitasun handiagoa lor dezakeen neurri berri bat proposatu, hordago moduko bat.
‎–Zergatik? galdera moduko bati erantzun nahi liokeen zerbait dago kausaren azpian eta oinarrian. Has gaitezen gai korapilotsuan sartzen, adibide bat jarrita.
‎Horen aldizkariaren bizitza laburrean (bi urte) sinadura ilustreek kolaboratu dute: Goethe-k, Schiller-ek, Humboldt-ek, Fichte-k, Herder-ek, Voss ek, Körner ek, Hölderlin ek, eta klasizismoaren lehen organo moduko bat balitz bezala gelditu da. Gu ohituta gaude klasizismoa eta erromantizismoa ondoz ondoko bi periodo legez ulertzera, lehenbizi klasizismoaren aro bat, zein ere bere baitatik sortu eta garatzen baita heldutasuneraino, eta ondoren haren aurka errakzioaren periodo erromantikoa bat (irrazionala, etab.). Eskema horrek agian Frantziarako balio du, Alemaniarako ez.
‎agerpena den suposizioa, metafisikoa baino gehiago metodikoa beraz384, ideia kantiar araukatzaile baten antzera («kausa aitortuki miaezina») 385, ikerketari zentzu emateko, baina ez kausa efikaz iturrizko moduko bat, handik deus a priori deduzitzeko gizakiaz edo giza izpirituaz. Izpiritu unibertsal horretaz fitsik ez dakigu, jakin, giza ekintza enpirikoetan ikustera ematen zaiguna baino.
‎Bigarren zikloak eten bat dakar, bai naturaren kontzeptuan, bai arrazoimenaren kontzeptuan (Kant, baina Shaftesbury, Rousseau, lehenagotik zetozen iradokitzen, gizon emakumearen sentimendua, estetikoa, morala? arrazoimen moduko bat dela, funtsean arrazoimenak baino hobeto, gizatiarkiago, arrazoitzen duena, beste modu batera Pascal-ek jada bihotzaren arrazoien esaldi famatuarekin deklaratua) 497 XVIII. mendearen amaieran hasi eta, jakin mina gai berrietara lerratuz doa (Iraultzak lehen ez bezala jarrarazten du auzitan, zer diren historia, gizartea), epistemearen eredua «biziaren zientziak» ari dira bihurtzen.
2008
‎Azkenik, O eragilea honela definitzen da: jarduerarentzat garrantzitsuak diren eskemak aktibatzeko erabil daitekeen adimen energiaren kantitate mugatua, edo eskema garrantzitsu horien kokalekua izan daitekeen oroimena edo memoria moduko bat, sarrerak edo gainpraktikak zuzenean aktibatu gabeak, haien aktibazioa handitze aldera. Hala, badirudi O iraupen laburreko biltegiratze funtzioari dagokiola (Pascual Leone, 1978).
‎Kontzentragailuak edo hubak52: hainbat konputagailu konektatzeko aukera ematen duen kutxa moduko bat izan ohi da. Ez dute logika berezirik zirkuituetan eta konexioen kopurua handitzeko baino ez dute balio.
2009
‎Horregatik daude hain ongi zainduta. Lurperatzaileak errolda moduko bat du, hilerrian lurperatuta dauden guztien izenekin etabakoitza non kokatua dagoen zehaztuz». Hilerriko errolda horretan ikusi zuenAgurtzanek bere aitonaren izena.
‎Hala ere, emaitza horiek ez zuten ekarri erregimenaren haustura ez eta altxamendu iraultzaile baten ataria ere. 1933ko amaieratik baztertuta zeuden erreformeiberriro ekiteko jarraipen moduko bat izan zen: nekazaritzako erreformari gogozekitea, eta Euskal Herriari zegokionez, aurreko mendean pribatu bihurtu zirenherri lurrak berreskuratzeko aukera; landa eremuan eta industrian harremansozialen benetako aldaketa; edota autonomia estatutua behingoz onartzea, 1936koudaberrian abian jarri ziren gai handietako batzuk izan ziren.
‎Xare. Egurrezko uztai obalatu baten barruan dauden soka ez oso teinkatuensare moduko batek osatutako erreminta, kirten edo heldulekuduna. Honatx bereezaugarriak:
‎Webgune berriak TOKIKOMeko aldizkarien edizio digitaletako titularrak jaso eta batera aurkezten ditu automatikoki, Euskal Herriko tokiko errealitatearen orainkari moduko bat eratuz. Titular batean klik eginez gero, jatorrizko webgunera eramango gaitu, informazio osoa lehen eskutik jaso dezagun.
2010
‎Aldiz, komunitateak bere baitako elementutzat dumozkinak bere partaideen artean banatzea, hauek duten talentua edo bakoitzaren adimena kontuan izan gabe. Egun, birbanaketa modaz pasaturiko zerbait da, komunitatearen moda pasatu zen bezala, hau batera lorturiko ongizate batean berdintasunez den toki bezala ulertuz; elkarbizitza moduko bat da, bertan aberatsen erantzukizuna zerbait jakina den mailan, behartsuek erantzukizun hauek laguntzan islatzekoduten itxaropenak zentzua hartzen duelarik. Baina giza garapenaren ikuspegitikdesberdintasunak ez dira ekidin beharreko zerbait bakarrik.
2011
‎Halaber, hedabide sozialek titularrak biltzen dituzte. Beraz, titularrek goi mailako SEO (Search Engine Optimization) idazketa eskatzen dute.Eitb.com eko erredaktoreek hedabidearen SEO arduradunaren laguntzaz adostutakoestilo liburu moduko batean oinarrituta lan egiten dute17.
‎Egiteke dagoen kanpo lan hori heldu bitartean, puntu honetan Jakinen ingurukoek egindako ikerketak erabili ditugu aldizkaria eta haren kultur proiektuaren gako nagusiak azaltzeko. Beraz, lan horietatik ateratako datu eta azalpenen sintesi moduko bat aurkezten dugu segidan. Izan ere, Jakin da, euskarazko aldizkarien artean, gehien ikertutako aldizkaria.
‎Zuen inguruaren diagnostiko moduko bat egin ezazue, kontuan hartuz Txepetxen eremu sinbolikoa. Horrela, identifikatu itzazue zeintzuk diren AB, BA, A, B eta Ø hiztunak zuen inguru hurbilean.
‎Diseinatu hizkuntza gutxituak biziberritzeko aholku gida moduko bat. Horretarako, baliatu aurreko gaietan eta gai honetan landutako hainbat ideiez.
‎Nik uste dut irakasgai hau bitxikeria bat dela, inportantzia gutxikoa. «Taller de makrame» moduko bat, ezta? (?) Kuriositatea, galdu egin da.
‎Ordezkoa, hartara. Irudia ez da erreala, horren lekuko moduko bat baizik1.
‎Heziketa moduko bat da alfabetizazio mediatiko deitu dioguna eta, bere zentzurik demokratikoenean, ahalbidetu lioke herritarrari nahikoa trebetasun eta abilezia komunikatzaile, egun munduak darabiltzan media formatu guztietan, modu egokian igorle nahiz hartzaile gisa era arrakastatsuan jarduteko.
‎Gure hipotesi nagusia da ahula dela ikus entzunezko komunikazioaren gaineko gaitasuna gure gazteen artean. Irudiaren gainean, lilura burugabe eta arin moduko bat bizi du gazteak, gogoetazko analisietatik urrun.
‎Azken azpiatala da dekalogo moduko bat, aholku orokorren deskribapen bat: pantaila baten aurrean jartzen garen bakoitzean gogoan hartu genituzkeen zenbait irizpide.
‎Pelikularen izenburua agertu aurreko sekuentzia laburra da landuko dena. Ez dago ez elkarrizketa ezta monologorik ere bertan, eta pelikula osoaren aurkezpen moduko bat osatzen du. Abesti bat entzuten da:
‎Argazki finko moduko bat: lehoi eta Rafiki gainean.
‎DSM IIIan B clusterrean kokatu zuten, nahaste histrionikoarekin, mugakoarekin eta nartzisistarekin batera. DSM III Rak lege hausteen zerrenda moduko bat egiten du nahaste hau deskribatzeko. DSM IVak definizio psikologikoagoa ematen du:
‎irudi bitxi bat sortu zuen, bere jaiotzatiko herabetasuna gainditzeko. Horrela, lasterketa moduko bati ekin zion, munduko aldizkari guztien azalean agertzera eramango zuena. Bere mozorroa bukaeraraino eramatera behartua aurkitu zen Salvador Dalí.
‎Luziak onartzen du betidanik zailtasunak izan dituela gizarte harremanetarako, batez ere «ezezagunekin» jardun behar duenean. «Inoiz ez zaizkit nobedadeak gustatu, nire errutinatik irten behar dudanean urduri jartzen naiz, urdailean korapilo bat sumatzen dut, eta jateko gogoak kentzen zaizkit, beldur moduko bat sartzen zait. Inoiz ez dakit zer esan, ezta ere zertaz hitz egin, denbora guztian nitaz zer pentsatuko duten pentsatzen jarduten dut, eta inguruan gertatzen denari buruz ez naiz ohartzen.
‎Harreman beroagoen itxaropen guztiak galdu eta gehiagotasunezko mozorro nartzisista baten atzean gordetzen hasi zen. Besteen etsaitasunera egokitu edo haien onarpena irabazten saiatu ordez, halako erreakzio formazio moduko bat garatu zuen, eta besteei zakarki erasotzen zien, haien jarrera negatiboaren motibo «objektibo» bat aurkitu uste zuenean. Schopenhauer-ek dio, bere fantasiaren gaztetasunari esker, munduan bere antzeko izakiak ikusten zituen arte, gizartekoitasunerako joera batzuk sentitu izan zituela.
2012
‎Esperientzia praktikoei dagokienez, azken urteotan Mexikon zapatistenestrategia berria aipa dezakegu. Nolabait iraultzaren molde klasikoa iraultzen saiatueta gero (azken finean, ia biolentziarik gabeko iraultza moduko baten perfomanceaeginez agertu ziren Chiapas-etik nazioartera, baina gero saiatu ziren euren masamugimendua Mexiko osora hedatzen eta hor porrot egin zuten), euren lurraldeangorde dira eta bertako antolamendu politiko alternatibo eta ixila (karakolak deitzendira haien esparru organizatiboak, deliberazioan oinarritzen dira eta haien deliberaziomolde indigenak askotan isilik egotea, hausnarrean, es...
‎Esperientzia praktikoei dagokienez, azken urteotan Mexikon zapatistenestrategia berria aipa dezakegu. Nolabait iraultzaren molde klasikoa iraultzen saiatueta gero (azken finean, ia biolentziarik gabeko iraultza moduko baten perfomanceaeginez agertu ziren Chiapas-etik nazioartera, baina gero saiatu ziren euren masamugimendua Mexiko osora hedatzen eta hor porrot egin zuten), euren lurraldeangorde dira eta bertako antolamendu politiko alternatibo eta ixila (karakolak deitzendira haien esparru organizatiboak, deliberazioan oinarritzen dira eta haien deliberaziomolde indigenak askotan isilik egotea, hausnarrean, es...
‎Helburu nagusia da, batetik, identitate bilakaera horretan egitura ideologikomenderatzaileen bortxari izaera natural eta unibertsala eman dioten makinensabotajerako bidea irekitzea. Eta bestetik, jadanik ideologia horren sabotaje gisa lanegiten duten testuen kartografia moduko batekin hastea (Asensi, 2007: 141).
‎Aipatu beharda banaketa ez dela erabat aratza. QTko hainbat testutan anbiguotasun moduko batantzematen dugu, koherentzia falta moduko bat. Izan ere, oro har esan daiteke halaestilo barrokoa nola fase hermetikoa, sistema binario (eta ondorioz) hierarkikoarengoialdean kokatzen direla, besteak beste hirugarren estiloaren ezaugarritzetik osogertu kokatzen direlako3 Alta, Oteiza ahalegintzen da azpimarratzen bi aldeengainditzea dela azken helburua, eta horrenbestez, ez dela bietako baten garaipenaazkenburuko xede estetikoa.
‎Aipatu beharda banaketa ez dela erabat aratza. QTko hainbat testutan anbiguotasun moduko batantzematen dugu, koherentzia falta moduko bat. Izan ere, oro har esan daiteke halaestilo barrokoa nola fase hermetikoa, sistema binario (eta ondorioz) hierarkikoarengoialdean kokatzen direla, besteak beste hirugarren estiloaren ezaugarritzetik osogertu kokatzen direlako14 Alta, Oteiza ahalegintzen da azpimarratzen bi aldeengainditzea dela azken helburua, eta horrenbestez, ez dela bietako baten garaipenaazkenburuko xede estetikoa.
‎Helburu nagusia da, batetik, identitate bilakaera horretan egitura ideologikomenderatzaileen bortxari izaera natural eta unibertsala eman dioten makinensabotajerako bidea irekitzea. Eta bestetik, jadanik ideologia horren sabotaje gisa lanegiten duten testuen kartografia moduko batekin hastea (Asensi, 2007: 141).
2014
‎Orduan, jeneralean mintzatuz, ixilik egotea dagokit niri, baina pentsatu dut zerikertu behar den esango ez badut ere, agian esan nezakeela zer ez den ikertu behar, edo zerk ez duen ikertzerik merezi. Lehenago corpus ak aitatu ditut, eta iruditzenzait corpus mania moduko bat dagoela euskararen inguruko ikerketan. Corpus ilatinez anima kontrajartzen zaio; corpus a gorpu hila da alde batera, eta anima, aldiz, arnasa, eta esan beharrik ez dago arnasa sentibarrentzea edo barrensumatzeaaskozaz zailagoa dela gorpua neurtzea baino, eta alde horretatik ulertzekoa dacorpusgintzaren loraldi hau.
‎Komunikazioaren guruek diote, esaterako, ahozko hizkuntza eta idatzizkoaren arteancontinuum bat dagoela, hots, idatzizkoa ahozkoaren isla moduko bat litzatekeela.Ideia hori, baiki, pentsamenduaren historian nagusia izan da, baina ongi kritikatu etagezurtatua halaber XX. mendearen erditik aurrera (gutxienez).
‎Idatzizkoa ez dela, alegia, ahozkoaren orrazte fintze, eta azken batean, menpeko? moduko bat soilik (Argia,).
‎Zeinahi kasutan, ahozkoaren eta idatziaren arteko muga edo etena ez da betierabatekoa. Autore batzuentzat bitarteko guneak daude, continuum moduko bat, etagaur egun, gainera, komunikazio elektronikoak eta IKTen erabilerak testugintzanduen itzala ikusi besterik ez dago horretaz ohartzeko.
‎antolatzaileak, musika taldeak, teknikariak, espazioak, publikoa, baliabideak... izango ditugukontuan, zenbait proposamen idazteko. Asmoa gida moduko bat egiteko bidea hasteada, jaialdiek nora jo izan dezaten genero ikuspegia barne hartu nahi dutenean16.
‎Auto barruetako eszenen harira, hona hemen beste kasu bat, aurreko poemarenrevival moduko bat dena, hamar urteko tartearekin. Alabaina, testuingurua antzekoaizanik, aurrekoa gaztaroaren berrespena bada, beste hau, berriz, gaztetasunarenbindikazioa da.
‎Herri euskalduna da Busturia eta orduanere hala zen baina Espainiako etorkin haien etorrerak eta batez ere auzo bakarrera etortzeak, San Kristobalera, auzo horretan, geto? moduko bat sortzea ekarri zuen, honekin esan nahi dut erdaldun horiek guztiak bertanauzoan pilatu zirela eta bertako euskaldunen hizkuntz ohituretan eragin negatiboa izan zutela. Beste 4 auzoakaskoz ere euskaldunagoak izan ziren eta orain ere horrela dira, nahiz eta gaur egungo errealitatea aldatuz doan, hau da, auzo erdaldunena izan arren, bertako herritar asko euskaldundu egin direlako.
‎Imagen y realidad (1985) izenburua duen lana burutzen arituziren ikertzaileek nahiko argi azaldu zuten momentu hartan ez dagoela froga edotatestigantza nahikorik matriarkaturik izan zenik sinesteko. Mito moduko bat litzateke, ideologia bat, gizartean zabaldu eta eratu dena. Edonola, haren existentzia frogatuezin bada ere, argi dago fUntzio sozial bat bete duela:
‎Anorexikoek muturrera daramate berdintasunezko feminismoak gorputz emearekiko sentitzenduen erdeinua; izan ere, saiatzen baitira subjektua pentsatzen transzendentzia aratz gisa, gorputzmugarik gabeko nahi aratz gisa. Nahimenezko megalomania moduko bat erakusten dute, norberakegindako eta norberak erabat kontrolatutako subjektuaren fantasia, ezer eta inor behar ez dituensubjektua.
‎apetituaren jaitsiera, pisuaren galera edo irabaztea, insomnioa edo hipersomnia, nekea, energia gabezia, libidoaren jaitsiera. Deprimitua dagoenak ez du negar egiteko motibazio handirik, eta sarritan, triste sentitu arren, anestesia afektibo moduko bat agertzen du. Gauerdian edo goizean goiz esnatzen da sarritan, eta kosta egiten zaio berriro lo hartzea.
‎Hipokondriaren kasuan, sintomen azpian dagoen gaixotasun larriak kezkatzen du pertsona; aldiz, konbertsio nahastea duenaren arreta sintometan ardazten da, eta gaixotasunarekiko belle indifférence moduko bat ere agertzen du batzuetan.
‎Batzuek ez dute esperientzia errepikatzen; beste batzuek beren kabuz errepikatzen dute edo esperientzia edukitzeko gidak hartzen dituzte; izan ere, LSD kontsumitzearen arrisku ezagunenetako bat «bidaia» txar bat izatea da. Zenbaitetan, izu ikarazko eraso moduko bat agertzen du, haluzinazio desatseginak gertatzen dira, zoro bihurtzeko beldurrez. Batzuek, gainera, egoera psikotikoraino heltzen dira, eta ospitaleratu beharra egoten da.
2015
‎Ernetze hau da landarearen infekzioaren lehen pausua. Zelula ezespezializatuak hazten, adarkatzen eta fusionatzen doaz, komunikatuta dagoen sare moduko bat osatuarte. Sare honi, mizelioa deritzo.
‎Estatu nazioa. XX. mendearen erdialdetik amaieraraino, eskualdeko estatu nazioen ezaugarri nagusia zentralismoa izan da; azken hamarkadetan, ordea, zatiketa moduko bat ikusten ari gara, non botere ez estatalak boterea bereganatzen ari diren. Botere berri sorta hori erlijio taldeek, tribuek, gizarte zibileko hainbat sektorek eta boterea lortu nahi duten bestelako elkarteek osatzen dute.
‎Antolakunde eta talde sorta horrek ezaugarri jakin batzuk dituen testuinguru bat ikusiko du, zeinak egoera modu erradikal batean eraldatzeko apustua indartzera bultzatuko dituen. Buruzagi arabiar gehienen inpunitateak, palestinarren etengabeko sufrimenduak eta mundu mailako aldaketek erresistentzia islamiko internazional moduko bat martxan jartzea eragingo dute, segurtasun mailan eraldaketa transnazionalak garatzen diren aldi berean. Batzuek Munduko Ordena Berriaren beste aldea edo «beste NATOa» bezala definitu dute antolakunde hori, eta Afganistango gerran borrokatu zutenen parte hartzeak pisu handia izango du haren barnean.
‎Maila ideologikoan, zenbait mugimenduk sistemaren barruan hitzarmen edo egokitzapen moduko bat lortzera bideratutako irteerak bilatzen dituzte. Beste talde batzuek, ordea, alde bortitzena erakustea erabakiko dute, beren lan politiko edo militanterako oinarri ideologikoa ezarriz.
‎«Eraso prebentiboak». Termino horrek beste terminoekin batera estrategia esku hartzaile berriaren zati bat osatzen du, eta horrek azkenean, «giza eskubideen militarizazio» moduko bat lortzen du mundu mailan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia