Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Ikasturte amaieran egindako balorazio horietan, irakasleek garrantzia emandiote irakasteko moduaren gainean hausnarketa egiteko parada izateari; etadiseinuan hartutako esperientzia oso baliagarritzat jo dute, lan handia egin beharizan zutela aitortzen bazuten ere.
‎Bistan da hedabideek arazo politikoen ezagutza eta sozializazio prozesua (edo haien estaltze prozesua) bizkortzen dutela. Eta hedabideek ezagutzen dugunaren eta inguruko mundua ezagutzeko moduaren gainean eragina badute, eragin hori munduaren aurrean bideratzen ditugun jarreretara ere zabalduko da maila batean edo bestean. Aski dugu pentsatzen jarri eta gogoan hartuko bagenu zein iritzi-giro nagusituko zatekeen Espainiako Estatu osoan irrati, telebista eta egunkari guztiek Lizarra-Garazi Akordioa eta haren ondoko gertaerak horren modu sektarioan tratatu ez balituzte, gatazkari irtenbidea zabaldu nahi zion aukera politiko-sozial maioritariotzat hartu izan balute; editorialetan fronte kutsuko terminoak alboratu izan balituzte; zurrumurruak eta egiazko gertaerak bereizi izan balira eta gertaeren berri egiazko garrantziaren arabera eman izan balitz... kritikari edo Akordio horren indar sinatzaileekin zituzten desadostasunen gaineko eztabaidari uko egin gabe, horrela portatu izan balira.
2007
‎Langileak babesteko osagaien fabrikatzaileek, inportatzaileek eta hornitzaileek nahitaez ziurtatu behar dute halakoen eragingarritasuna, baldin eta horiek eurek gomendatutakoaren arabera instalatzen badira, eta eurek gomendatutako baldintzetan eta moduan erabiltzen badira. Horretarako, informazioa eman beharko dute, osagai horiek babesten duten arrisku-mota, arrisku-mota horren aurkako babes-maila, eta osagaiak zuzen erabili eta mantentzeko moduaren gainean .
2011
‎2011ko lehen seihilekoan informazioa eta aholkuak emateko 637 jarduera egin dira Genero Indarkeriaren Biktimei Laguntzeko Zuzendaritzaren bulegoetan, 36 diru-laguntza eman dira eta etxebizitza bana eman diete genero indarkeriaren biktima izan diren bost emakumeri. Horrez gain, Eusko Jaurlaritzan biktimak artatzeko leihatila bakarra jarri da martxan, sexu esplotazioaren eta adingabeei eragiten dien moduaren gainean sentsibilizazio kanpaina espezifikoak egin dira, eta sexu esplotaziorako erabiltzen diren gizakien trafikoari buruzko baliabideen gidaliburua eta genero indarkeriari eta lanean sexuagatiko jazarpenari aurrea hartzeko liburuxkak kaleratu dituzte.
‎Saiakera bat da, baina ez du saiakeraren formatu arrunta. Idazteko moduaren gainean , Keparekin bat nator. Nahi dena nahi den moduan esan arte, senpe­rrenak egin behar dira, eta ondorioak hor daude.
2013
‎Irakasleak dioena entzutea baliagarria da, baina irudiak ikusita entrenatzaileen munduan feedback edo retroinformazio legez ezagutzen duguna ematen da. Geure igeriketa moduaren gainean ditugun kontzeptuak aldatu egiten dira bat-batean. Gure helburua informazio hori guztia demokratizatzea ere bada.
‎Azterlan honetan ikusi ahal izan dugu, Sainz eta Sagastak (2005) diotenaren harira, unibertsitate-mailan eta CLIL metodologiaren baitan gauzatutako hezkuntza-testuinguruan, irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboek eta sustatzen diren jarrera komunikatiboek eragin zuzena dutela gelan ematen den ikaste-irakaste prozesuan. Ikerketa honek azaleratzen du irakasleak erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak eta jarrera komunikatiboek sustatzen duten giroa zuzenean itsu-itsuki daudela lotuta ikaste-irakasteko moduaren gainean eraikita daukagun kontzepzioarekin (Coll eta Onrubia 2001), nahiz eta ikerketan, irakasleari gauzatutako elkarrizketan horren ebidentzia zuzenik jaso ez den. Litekeena da irakaslearen aldetik ebidentzia jaso ez izana, Cuadrado-k (1993) dioen bezala, irakasle gehienak ez direlako kontziente gelan martxan jartzen dituzten komunikazio-mekanismoez eta ez dituztelako estrategia horiek ezagutzen.
2014
‎Stirton eta Lodge-k (2001) diote gardentasunak eskatzen duela ahotsa eta ordezkaritza batetik, eta, bestetik, produkzioa (aukeraketa eta informazioa). Bi autore horien esanetan, gardentasunak zentzurik zabalenean zera esanahi du, herritarrek izan dezatela zerbitzu publikoak eskaintzen diren moduaren gainean eragiteko aukera (kontrolatzeko aukera), euren iritzi eta lehentasunak oinarri hartuta. Eta ondoren, izan dezatela haien inguruan hartzen diren erabakien berri.
2023
‎ezaugarri hori LELTBren 1.1 artikuluan modu espiritualizatuan edo malguan mendekotasunaren inguruan jasotako kontzeptuaren aurkakoa da(" beste pertsona baten antolaketaeta zuzendaritza-esparruan..."). Horrenbestez, langile autonomoak erabateko kontrola du lana egiteko moduaren gainean , inolako baldintza juridikorik ez baitago horren inguruan. Bestela esanda, ikuspuntu tekniko eta funtzionaletik langile autonomoak askatasun eta independentzia juridikoa izan behar du; eta beste horrenbeste lana antolatzeari dagokionez ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia