Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2004
‎Zorroztasunaren eta egiaztapen enpirikoaren mesedetan jardun beharrean, hizkuntzaren estatus erreala gizarte errealitatetik at irudikatzeko joerak bikoiztasun gaizto batean murgiltzen gaitu maiz. Izan ere, hizkuntza zerbaitetarako tresna huts gisa hautematen badugu, errealitate sozial, kultural eta sinbolikotik kanpo dagoen izaki moduan hautemateko joera nagusitzen zaigu, batetik; bestetik, berriz, hizkuntzarekin lotura zuzena ez daukan mundutzat jotzen dugu gainerako guztia. Horra, bada, balizko bikoiztasunaren oinarria:
2009
‎Hau da, gizarteak emakume gazteak etorkizuneko ama eta emazte gisa hautematen ditu eta ez langabetu gisa. Era berean, gizon gazteekiko langabeziaren aurrean larritasuna nabarmena da, gazte horieketorkizuneko familiaburu moduan hautematen baitira.
‎Izan ere, gizarteak emakume gazteak etorkizuneko ama eta emazte gisa hautematen ditu eta ez langabetu gisa. Era berean, gizon gazteekiko langabeziaren aurrean sortzen den larritasuna nabarmena da, gazte hauek etorkizuneko familia-buru moduan hautematen baitira.
2011
‎Horrenbestez, gizabanakoen eta gizataldeen arteko diferentziak, munduan izateko modu jakin eta bereizgarriak ukatu eta birrindu zituen Ilustrazioaren ikuspegiak. Gizatasunaren bereizgarri eta ezaugarri oro, legezko eta hegemoniazko gizaki arauetatik aldentzen zen guztia, desbideratze moduan hauteman zuen. Ilustrazioaren doktrina hori ezin hobeto zetorkion nazionalismo jakobinoari.
‎norberaren identitatea zuzentzeko gaitasun kaxkarra eta besteekin kooperatzeko trebetasun eskasa adierazten ditu nortasunaren nahasteak (Cloninger, Svrakic eta Przybeck, 1993). Identitate galeraren ikuspegitik, norberaren eta besteen kontzeptu gutxi integratua adierazten du identitatearen lausotzeak; norbere burua huts eta kontraesankor moduan hautematen du eta besteak ere azaletik hautematen ditu (Kernberg, 1987). Pertsona arteko ikuspegitik, besteekiko harremanetan gertatzen diren pentsamendu, sentimendu eta ekintzen patroi moldatu gabe eta errepikatu moduan definitzen dira nortasunaren nahasteak (Benjamin, 1996).
2013
‎Bertol Arrietak narrazio liburu interesagarria eskaintzen jakin digu. Gure izakeraz (izanaz?) hausnartzeko eskuliburu gisa eta, espresioa onartzen badidazue, etxetik ibiltzeko dosi psikoanalitiko ttipi moduan hauteman dut nik. Guztiz gomendagarria.
2014
‎Portaeraren inhibizio sistema indartsua dutenek erantzun bortitza ematen diete kritikari eta bazterketari. Horrela, fobia soziala dutenek portaeraren inhibizio sistema indartsua dute eta mehatxagarri moduan hautematen dituzte gizarte egoera asko; ondorioz, egoera horietatik babesteko mekanismoak martxan jartzen saiatzen dira. Bestalde, senitartekoen artean fobia sozialaren aurrekariak dituzten pertsonek, aurrekari horiek ez dituztenek baino probabilitate gehiago dute nahastea jasateko.
‎Denboraren nozioa hasieran oso loturik dago espazioaren nozioari, bi pertzepzio espazial jarraituren arteko iraupen moduan hautematen baita denbora. Erritmoetan eta haien esperientzia pertsonaletan oinarrituta eskuratzen da denboraren nozioa.
‎– Autoginefiliarekin (bere burua emakume moduan hautemateak sortzen duen kitzikapen sexuala).
‎– Autoandrofiliarekin (bere burua gizon moduan hautemateak sortzen duen kitzikapen sexuala).
‎Hautematearen distortsioa gertatzen denean, guregandik at dagoen kinada bat hautematen dute zentzumenek, baina kinadaren ezaugarriei ez dagokien moduan hautematen dute.
2019
‎Gizarte primitiboetan, mendekotasun horretaz ez dira jabetzen eta ez da planteatzen, baina hor da, zuzen zuzenean eta berez; errazagoa da hura mediatizatzea gizonak bere buruaren kontzientzia argiagoa hartu duenez geroztik, bere burua berresten eta kontrajartzen ausartu denez geroztik. Eta, egiaz, gizona transzendentzia gisa mamitzen da, proiektu gisa, baita emana zaion zerbaiten moduan hautematen baldin badu ere bere burua, pasibo moduan, euriaren eta eguzkiaren gorabeheren mendeko; orduan ere, espiritua eta borondatea berresten dira gizonarengan, bizitzaren nahasmenduaren eta kontingentziaren kontra. Modu askotan emakumeak hezurmamitzen duen arbaso totemikoa, izan animalia edo izan arbola, printzipio maskulino bat da, argiago nahiz lausoago; emakumeak haragizko existentzia iraunarazten du, baina elikatzaile hutsa da, ez sortzailea; ez du sortzen inolako alorretan; tribuaren biziari eusten dio haurrak eta ogia emanez, ez besterik; immanentziara kondenatua dago; gizartearen alderdi estatikoa baino ez dagokio, bere baitan itxitako alderdi hori.
‎Arazoa da Komunan bilatzen dela ekonomia, edo Komuna ikusi nahi dela ekonomian, eta egin litzatekeena da Komunatik ekonomia gainditu, desertatu, saboteatu eta hackeatu. Zilegitasuna kendu behar zaio Ekonomia Politikoari Zientzia eta Egia gisa, gure zientzia lekutu, mendeko eta partzialen bidez; balioaren logika eta jabetza pribatuaren instituzioa indargabetu behar dira, eta erabileraren balioa indartu eta gauzak komunitatearena bihurtzeko eta gauzez jabetzeko modu hori bultzatu; ekonomia habitus moduan hauteman eta erauzi behar da, eta bestelako bizimolde batzuk (jarduteko, ekoizteko, erlazionatzeko beste modu batzuk), deskolonizatuak, bultzatu behar dira. Horrek ez du esan nahi komunetan, hainbat modutan behe behetik eraikitzen ari diren produkzio jarduerei eta azpiegiturei garrantzia kendu behar zaienik.
2020
‎KAFEA nahasteko moduan hautematen zaio Marieri ez dela ostatura edari bila etorri, konpainia eske baizik. Baina ez dakiela nola, eta ez dela ausartzen inorengana hurbiltzera, hain justu jende gutien dagoen barraren aldea hautatu baitu aulki luze batean eseri eta sobreko deskafeinatuari koilaraz buelta eta buelta aritzeko.
2022
‎Ikerketaren arabera, Hego Euskal Herriko gazteek ez dute immigrazioa «mehatxu» edo «lehia» moduan hautematen. Hala ere, ez dute uste garapen ekonomikoari ekarpenik egin diezaiokeenik, ezta «kanpotar kopuru jakin batzuk» hartu daitezkeenik ere.
2023
‎" Materia noble eginda ateratzen da fabrikatik eta langileak aldiz zikinduta ateratzen dira"; Marxek burutazio bera adierazi zuen hitz are gogorragoetan; honen araberan, aurrerapen teknikoak egiten saiatzen diren guziek ziurtasun bat buruan finkatuta atxiki behar dute: gaurko fabrikatzeko moduan hauteman litezkeen mota guzietako eskasetan batto ahalik eta lasterren konpondu beharra dago: ez dela deus egin behar lan moduaren dorpetasuna areagotuko lukeenik, dena egin beharra dago zailtasuna tipitzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia