2008
|
|
Garbi dago Euskara Batutik abiatu behar dugula eremu erdaldunetan, baina garbi dago, era berean, Portugaleteko euskaldun berriak bizkaitarrekin izango duela harremanik gehien, eta hala Gasteizkoak bizkaitarrekin eta gipuzkoarrekin, nafarrekin Tafallakoak, eta Lapurdi eta Nafar roa Beherekoekin Baionakoak. Horrela laburtuko zaie eta errazago egingo etxetik euskaraz ez dakien ikasle horiei inguruko euskaldunekin jardun ahal izateko bidea15 Hau da, inguru erdalduneko eskola baterako hemen proposatzen dugun ereduaren arabera, euskara batuak hartuko luke lehentasuna, nahiz eta eredu bateratzaile hori
|
modu
zabalean ulertzen dugun (tokian tokiko edo inguru hurbileko ezaugarriak biltzeko joera duena) eta ez eredu murritz, estu eta gogortu baten gisa. Tafallan, esate baterako, ezin ditugu Bortzirietako edo Sakanako bereizgarriak erabili, baina bai Nafarroa osoan hedatuta daudenak (esan/ erran, bultzatu/ bulkatu, ezer/ deus, ibai/ ugalde, eta abar... aurreragoko baten zehaztu dira zein ezaugarri diren horiek eta zein jarraibide proposatzen den ahozko eredurako eta idatzizkorako).
|
2013
|
|
Honekin, Eskualduna astekariaren diskurtsoaren argazki orokoreta ahal bezain osoa egin nahi izan dugu. Orain arte ez zen ikertu Eskualduna astekariak Lehen Mundu Gerraz egin tratamendua hain
|
modu
zabalean. Zehaztasun anitz eskaintzen duen argazki orokor horrekin ekarpen interesgarria egin dugula espero dugu.
|
2014
|
|
Bilbo hartu zuen Arestik kontradikzio horren agerrune nagusi tzat, Euskal Herri osoaren metonimia gisa. intrahistoria da Ga briel Arestiren erreferentzia metodologikoa. Bilboko jendartea eta
|
modu
zabalagoan euskal gizartea dira bikoiztasun horretan harrapatuak aurkitzen direnak, historian zehar. nekazaria eta jauntxoa. oinaz eta Ganboa. Herritarra eta hiritarra, bizkaitarra eta bilbotarra.
|
2015
|
|
9.2 Testuen azterketa, interpretazio, balioeste eta erabilerarako metodoak eta estrategiak ugariak dira. Bada horiek
|
modu
zabal eta landuz azaltzen dituen bibliografia nahikorik. Segidan adieraziko dira, soilki, testuetara hurbiltzean kontuan izan beharreko oinarrizko jarraibide zenbait.
|
2020
|
|
Euskal esparru literarioa" dominanteen artean den" hizkuntza azpiratutzat jo daiteke eta beraz," literariotasunaren aldetik azpiratu" diren idazleak sortzen dituela erran.268 XX. mendean, euskal esparru literarioak hiriburu literariotzat hartzen du Donostia eta
|
modu
zabalagoan, Gipuzkoa erdigunetzat. Gainontzeko sei euskal hiri nagusiak Donostiarekiko" periferikotasunean" gelditzen dira.
|
2021
|
|
4082) diskurtso markatzaileentzat egiten duten sailkapenari jarraituta, birformulatzaileen multzoan kokatu ditugu, eta zehazkiago, birformulatzaile urruntzaileen sailean. Nolanahi ere, izendapen hori oso
|
modu
zabalean ulertu behar da.
|
|
Flexioari dagozkionak adierazten dituzte (modua, denbora, aspektua, pertsona), baina, esan bezala, eduki semantikorik gabeak dira; ez dira subjektuaren predikatu. Predikatu nagusia, hain zuzen ere, azpimarratutako elementuak dira (polita, musika zalea, kezkatuta, ederrak, beroa); era honetako predikatu nagusiei gramatikaren tradizio batzuetan atributu ere deitzen zaie, eta nolakotasuna adierazten dute,
|
modu
zabalean, baina ez aditzaren osagarri bezala, subjektu bati dagokion predikatu gisa baizik.
|
|
Ez dit esan [noiz etorriko den]; Ez dut erabaki [nori emango diodan]; Ez dugu pentsatu [nora joango garen]. Horrelako zehar galderetan, beraz,
|
modu
zabalago batean ulertu behar da" galdera" kontzeptua. Mota honetakoak dira harridura perpausak ere:
|
|
Izenaren" aldaketa" hori oso zentzu zabalean hartu behar da hemen, batzuetan ez baitute benetan izenaren inolako ezaugarririk adierazten, nola ez den, esan bezala, ezaugarritasun hori aski
|
modu
zabalean hartzen. Bistan da etxe handia, auto garestia edo gerla izugarria sintagmetako adjektiboek ezaugarri baten berri ematen digutela.
|