2008
|
|
Euskararen morfologia hain diferentea bazen, beste hizkuntzetarako produktuak gurera egokitzeko arazo larriak aurkituko behar bagenitu beti, hoberena zen morfologiaren azterketari lehenbailehen sakonki ekitea. Beraz, itzulpen kontuak gerora utzi eta lexikoa eta morfologiari ekin genien
|
modu
sakonean; tresna horiek geroago itzulpenerako erabili ahal izango ziren... baita beste hainbat aplikaziotarako ere! Geroago etorri ziren morfologiaren gaineko aplikazio informatikoak, gorago aipatu ditugunak, geroago etorri ziren ere beste tresna eta aplikazio konplexuagoak.
|
|
Azterketa sakona behar dugu, euskarazko hedabide horien erabileraren eta erabiltzaileen ezaugarriak eta interesak identifikatzeko eta
|
modu
sakonean ezagutzeko. Hizkuntzaren erabilpena eta hedabideen kontsumoa norabide bereko ardatz positiboan jartzeko, beharrezkoa da analisi lan hori.
|
|
Azterketa sakona behar dugu, euskarazko hedabide horien erabileraren eta erabiltzaileen ezaugarriak eta interesak identifikatzeko eta
|
modu
sakonean ezagutzeko. Hizkuntzaren erabilpena eta hedabideen kontsumoa norabide bereko ardatz positiboan jartzeko, beharrezkoa da analisi lan hori.
|
2018
|
|
Antzuolako herritarren diskurtso eta praktikak". Lan horretan, gaur egun azterketa ugari eskatzen ari den generoaren araberako hizkuntza hautuak nola eta zergatik gertatzen diren aztertzen da, baina, espezifikoki are eta
|
modu
sakonagoan galtze prozesuan dagoen hitanoaren erabilera. Ikerketak erakusten du gizarteko beste desoreka batzuen isla bezala, kasu honetan ere, alde nabarmena dagoela gizonezkoen eta emakumezkoen hitanoaren erabileran.
|
2019
|
|
Topagunearentzat eta berau osatzen dugun Euskaltzaleen Mugimenduarentzat biziki interesgarria da bazkide garen Soziolinguistika klusterraren proiektu zientifiko honetan parte hartzea. Izan ere, euskararen indarberritze prozesuan aktibismoaren eta zientziaren arteko zubiak indartzea premiazkotzat jotzen dugu, bien arteko ezagutza transferentziak indargarri baitira, adituak eta arituak elkarlotzen dituen neurrian eta errealitatearen
|
berri
modu sakonago eta zabalagon ematen duen moduan.
|
2020
|
|
"... Praktika teoria Praktika dinamikaren bitartez beste batzuek praktikarekin ikasi dutena bilatzen dugu, baina dagoeneko ordenatua. Teorizatzea pentsamendu eta praktikaren arteko joan etorriak egitea da errealitatea, eta darabilgun praktika,
|
modu
sakonagoa batean konprenitzeko. Praktikatik datorren teoriak ikusmolde sakonago bat ematen digu, praktika berriak sortzen dituen ikusmolde berri bat." (Sol� s; Maldonado 2012)
|
2022
|
|
Hizkuntza ekologiaren diskurtsoa zein euskararen arnasguneen kontzeptua oraindik ez daude barneratuta hezkuntzaren eremuan eta irakasle guztiek orokorrean, eta hizkuntzetakoek bereziki, soziolinguistika esparruko formazio beharra daukate. Ondorioz, ikasleek euskararen normalizazio prozesua ez dute
|
modu
sakonean barneratuta: galera prozesua, berreskuratzeko beharra, hizkuntza hautuak kontzienteki egin beharra.
|
2023
|
|
Ikerketa honetan metodologia kualitatiboa erabili da fenomenoa maila sozialean eta
|
modu
sakonean ulertzeko, analizatzeko eta azaltzeko (Delattre, Moulette, eta Ocler 2009). Ikerketa kasu azterketa bat izan da, aztertutako errealitatearen" berezitasunak, idiosinkrasia eta zehaztapen lokalak" islatzeko (Bujan Vidales 2001, 134).
|
|
Azterketa kualitatiboa nagusitu da azterketa honetan, komunitatearen pertzepzioak eta ikerketa gaiaren azpiko arrazoiak
|
modu
sakonean ulertzeko.
|
|
Datuak sortzeko teknikei dagokienez (Mayan 2009, 66), ikerketa honetan metodo mistoa erabili dugu, datu kualitatiboak eta kuantitatiboak bildu eta aztertu baitira (Creswell 2013). Hala ere, azterketa kualitatiboa nagusitu da azterketa honetan, komunitatearen pertzepzioak eta ikerketa gaiaren azpiko arrazoiak
|
modu
sakonean ulertzeko (Barriga 2015; Mayan 2009; Silva Corvalán 2001). Ground theory (teoria funtsatua) ikuspegiaren alderdi batzuk ere ageri dira, ikerketa prozesuaren izaera induktiboa dela eta (Glaser eta Strauss 1967); aurrez garatutako marko batean datuak egokitzen saiatu beharrean, kasu honetan, ondorioak zuzenean sortu dira komunitatearen ikuspegien bilketa eta azterketatik, eta errealitate baten deskribapen bihurtu dira (King 2010, 271).
|