Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎Denbora lantzeko ere modu ezberdinak erabiltzen ditu. Ipuin batzuetan flash back ak ugariak dira, besteetan ez...
‎Batzuk pertsonaia aktiboak dira baina pasiboak ere badira dexente. Memoriarekin asko jolasten dut, hildakoak, bizirik daudenak, modu ezberdinetara agertzen dira pertsonaiak, hori bai. Ipuinei aniztasuna ematea gustatzen zait, baina ez dut pertsonaia galeria bat osatzeko intentziorik izan.
2009
‎Sasoiaren arabera, aipatu ditugun modu ezberdinak erabili izan dituzte lurra laiatu edo lurreri buelte emoteko.
‎Kromoekin mutilek eta neskek hartu dute parte, nahiz eta batzuek eta besteek olgeta mota ezberdinak egin, eta modu ezberdinetan olgatu izan duten. Tronpaka eta kinkika olgatzea mutilen gauza izan da gehienetan.
‎primeras, segundas, terceras... Tabekin olgetako hamaika modu ezberdin egon dira lekuaren, garaiaren eta olgetariaren gustuaren arabera.
‎Behin osagile egokia aurkitu eta gero hasten zen osabidea. Euskal Herrian zehar begizkoa osatzeko modu ezberdinak ezagutzen dira. Jatabeko kasuan, berun urtuaren bidez egiten zen; ez hori bakarrik, begizkoena egin zuen erruduna zein zen ere jakitera ematen zen.
‎Gizarte klase diferenteek leku eta modu ezberdinak aukeratzen zituzten. Eta izan dira, arra modura urregorrizko txanponak eroan eta ezkontza Gorlizeko Kasinoan ospatu izan duten jatabearrak ere.
2011
‎Lur jaubedunak alkarregandik bereizteko modu ezbardinak erabili izan dira Busturian be XX. mendean zehar, beste lekuetako antzean. Zabalduena, munarriak edo mojoiek ipintea zan.
2017
‎Beste hainbatek, ordea, oso modu ezberdinean irakurri dute Obabakoak, ondorioa atera dutelarik Atxagak arras eragin okerra izan duela euskal literatur sistemak azken hiru hamarkadotan izandako garapenean. Ahots gaitzesle horietako bat Joseba Gabilondo da, antzeko jarrera ezkorra harturiko kide batzuk aipatu dizkiguna:
‎Beste batzuok ez dugu jada Bihotzarena bezalako egia esentzialetan sinesten. Gure ikuskeran ontasuna, beste ideia guztiak bezala, kontzeptu zehatzezina da, unetik unera modu ezberdin batean interpretatuz baino ez duguna iraunarazten. Ontasuna pitzatuta dago, hala egon da beti, gaiztakeriarekin modu banaezinean nahasita.
‎XX. mendeko nobelagintzaren garapenari buruzko bere analisian, Alan Wilde literatura irakasle estatubatuarrak ironia darabil leitmotiv modura, periodo horretako poetika edo korronte literario behinenak ironikotzat jo eta ironia modu ezberdinen arabera bereiziz. Leitmotiv horren aukera eztabaidagarria da, poetika edo korronte horietako batzuk nostalgikotzat jo baikenitzake ironikotzat bainoago.
2018
‎Etniker Taldeetako kideen artean denetarik dago: emakumeak eta gizonak; gazteak eta helduak; ikasketa era askotakoak eta ez hainbestekoak; fededunak eta fedegabeak; pentsaera politiko desberdinetakoak; hainbat euskalki erabiltzen dituztenak, gaztelania modu ezberdinak, edo frantsesa; mendiek banandutako paisaietan edo lautada zabaletan mugitzen direnak; eta aldeak alde, elkarrekin orain ere.
2019
‎Beraz, bikotekideak indar edota botere aldetik pareko daudenean ere, gizonaren eta emakumearen pertsonaiak karakterizatzerakoan, arrazionalismoa eta intuizio femeninoari erreferentzia eginez, maitasuna edota leialtasuna ulertzeko gizonen eta emakumeen modu ezberdinez hausnartzen dihardu. Halaxe adierazi zion egileak Boulevar irratsaioan Javier Muguruzak eginiko elkarrizketa batean emakumeen eta gizonezkoen maitasun moduen arteko ezberdintasunez:
‎Bikotekideen harremanean, emaztea da profesionalki nagusi eta protagonisten harremana ez da menderakuntza psikikoan oinarritutakoa. Bikote harreman simetrikoago horretan gatazka bat kokatu du egileak, desleialtasuna eta konfiantza falta, emakumeek eta gizonek duten maitatzeko modu ezberdinez ari da hausnartzen egilea, ez gehiago indarkeria sinbolikoaz, aurreko hiru narrazioetan bezala.
‎Abusu emozionalak jasaten dituzten gizonak ere badira, baina estatistikoki askoz gutxiago, eta ez dute haur eta emakumeek adina beldur sentsaziorik pairatzen eta ez dira haiek adina adoregabetzen eta desesperatzen (Evans 1992). Jorge Corsik eta Luis Boninok (2003) adierazi zuten moduan, indarkeriaren erabilera modu ezberdinean esleitzen zaie kulturalki gizonei eta emakumeei, eta horregatik, gatazka egoeretan aski naturalizatua dago gizonak abusura jotzea.
‎Gerrako kronikak lanean ere, tratu txarren eta genero indarkeriaren auziaren iraunkortasunaren gai zailari aurre egin ahal izateko ironia erabiltzen da. Errekurtso hori modu ezberdinetan adierazten da. Javier Rojok El Correon eginiko kritikan azpimarratu zuen ironia gertaeretan, pertsonaien karakterizazioan etab. erabiltzen zela (1996).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia