Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎Elkarrizketa erdi egituratuak egin dira aurretik aipatutako galde sorta erabiliz, bi modu desberdinetan. Alde batetik, Gipuzkoako Gurutze Gorrira joan gara, laguntza eskatzen duten etorkinekin egoteko, eta beste alde batetik, autonomoa den jendea aurkitzeko elurrezko bolaren teknika erabili dugu.
2009
‎Bestalde, alde guztiek hartzen dituzte kontuan ingurumena, ekonomia eta jendartea, baina horien ikerketa eta inplikazioak modu desberdinean ebaluatzen dira:
‎zer den arrisku arazo bezala ulerturikoa; ebidentzia irizpidea; mehatxu tipoen eta efektu potentzialki arriskutsuen identifikazioa; onargarritasun lerroak; errore tipoen arteko konpentsazioak; zeharkako ondorioak; eragin metagarriak, efektu ekologikoak edota kalte atzeraezin potentzialak. Horiek oso modu desberdinean uler litezke, ikuspuntu tekniko huts batetik begiratuta ere. Modu honetako auziek berresten dute analisirako eremu eta kontsiderazioak lotuta daudela alternatibak, parte hartzea edota bizitza eredua integratzearekin.
‎ez da gatazka bat ezagutza teknikoa dutenen (pertsona arrazionalen, neutralen) eta herritarren (pertsona irrazionalen, ideologiadunen) artekoa, baizik eta bizitza eredu desberdinak izanik ezagutza gatazka bat ere badago; auzi teknikoaz gain, proiektuaren alderdi sozialak, kulturalak zein ekonomikoak ikertzea ere posizio ideologiko batek motibaturiko kezka zientifiko eta tekniko bat da. Guztiok joko dugu defendatu nahi dugun hura justifikatzeko balioko digun ezagutza demostratzera; ingurumena ulertzeko modu desberdinak leudeke, gure proiektu interesen arabera, eta ondorioz ingurumenaren gaineko ezagutza modu bat erabiliko dugu, etab.
‎Irakurketa horrek bi arazo ditu: alde batetik, baieztapen hori edukiz oso modu desberdinean hornitzen duela alde bakoitzak (nola ulertu ongizatea, jasangarritasuna, ekologia, etab.); eta, bestetik, adierazpen horrekiko posizio hartzea aldatu egiten dela (adierazpen berbera sinets edo kritika liteke, aldez aurretiko ezagutza iturri eta kezka guneen arabera.)
2010
‎Osagai kognitiboari men eginez, parte hartzaileen erdiak kontzeptuarekin erlazionatuta dauden elementuak aipatzen ditu, indarkeria bere modu desberdinetan azalduz: tratu txar fisikoak, psikologikoak eta sexualak, egun dagoen arazo aipagarri bezala.
‎Indarkeria bere modu guztietan aipatzen da; indarkeria fisikoa, indarkeria psikologikoetaaindarkeriasexuala.Horrela, indarkeriafisikoak (n= 35; %28) barne hartzen ditu tratu txar fisikoak (n= 23;% 18,4), non sartzen diren eraso fisikoen modu desberdinak (kolpeak eta jipoiak), hala nola emakumearen gorputzean min egin dezaketen edo lesio fisikoak sortzen dituztenak (ubeldura, erredura, ondorioak), kasu batzuetan heriotzara ere eramanaz (n= 12;% 9,6) su. Indarkeria psikologikoak (n= 28;% 22,4) tratu txar psikologiko edo emozionalak (n= 10;% 8) barne hartzen ditu, hala nola gutxiestea eragiten duten ekintzak edo sufrimendua dakarten jarrerak.
2012
‎Haurtzaroan zehar neska eta mutilen artean desberdintasunik nabarmentzen ez bada ere, nerabezarora iritsi ahala neskengan depresio sintomek gorantz egiten dute eta mutilen depresio tasak bikoizten dituzte (Del Barrio, 1998; Kessler, Avenevoli eta Ries Merikangas, 2001; Lewinsohn eta Clarke, 1994). Antza denez, desberdintasun horiek estres egoerei aurre egiteko modu desberdinen eta pubertaroan gertatzen diren aldaketa hormonalen ondorioa izan daitezke (Angold, Costello, Erkanli eta Worthman, 1999). Gainera, nerabeen artean neskek behagarriak ez diren sintomak aurkezten dituzte batik bat, eta, mutilek, aldiz, behagarriak direnak (Abad, Forns eta Gómez, 2002).
‎Kasu horretan, suspenditzea espero zuen haurra pozik jarriko da, eta hamar batekin gainditzea espero zuena, berriz, triste edo haserre. Gertaera baten aurrean pentsatzeko modu desberdinak ditugula argi dago, eta pentsatzeko modu batzuk besteak baino osasuntsuagoak dira. Depresioa pairatzen duten haurrek beren distortsio kognitiboak detektatzen, zalantzan jartzen eta pentsamendu errealista eta positiboagoekin ordezkatzen ikasi behar izaten dute.
‎Aipatutako bi alde horiek oso modu desberdinetan ikertu izan dira. Hartara, azken bi hamarkadotan, ikerlan ugarik izan ditu hizpide euskarazko hasierako herri komunikabideen gorabeherak, batez ere, aldizkariak xede hartuta?, eta, aldiz, oso ikerketa gutxik jarri du arreta Goiena Komunikazio Taldea moduko euskarazko talde multimedia berrietan3.
2013
‎Ildo horretatik, Osasunaren Teologiak ematen duen beste interpretazio horretatik, oinazea tratatzeko analgesiko opiazeoak erabiltzearen inguruko aipamenek (jada, 1957an, Pio XII.ak abiatu zituenak) are gehiago erlatibizatzen dute minaren balio askatzailea. Norberaren bizitzaren jabe edo arduradun izateari dagokionez, ikus daiteke, era berean, balio berrietara erlatiboki egokitu izana; eutanasia ez zuzena edo pasiboa bezalakoen aipamenak alde batera uztean, izan ere, aipamen horiei eustea arazo litzaieke sedazioa beren gain hartzeko edo ankerkeria terapeutikoaren prozedurak baztertzeko?, onartu egiten dute askotan, modu desberdinean bada ere, azken sedazioaren praktika, zeren eta, haien hitzetan, sedazioaren helburu nagusia ez baita heriotza eragitea, heriotza bizkortu arren oinazea arintzea baizik, eta, beraz, intentzionalitate horrek badu beraientzat balio moral ulergarririk.
2015
‎Gainera, ikerketaren atal honetan jasoriko datuak koherente datoz ikerlanaren lehen urratseko emaitzekin: bi ataletan ariketa modu desberdinak izanik eta ikasle taldea ere desberdina izanik, halere bietan adituek erakutsi dute hagitzez malgutasun handiagoa, baita joera ere, atzerakarga txikiagoko hurrenkeren alde, ikasle gazteek baino.
2017
‎eta modu desberdinetan konbinatzen dira haien artean. Seigarren irizpidea gutxitan aurkitu dugu; uste dugu estereotipoen kontrako ahaleginak lanketa eta presentzia gehiago merezi duela.
‎Giza garuna osagarriak diren baina modu desberdinean funtzionatzen duten eta gorputz kailukara deritzon egituraren bitartez konektaturik dauden bi hemisferiotan banatzen da. Ezkerreko hemisferioak, gorputzaren eskuineko aldea kontrolatzen duena, era analitiko eta sekuentzialean prozesatzen du informazioa.
2019
‎Goraxeago aipatu bezala, aldaketa sozialaren beharraren ikuspuntutik egiten du lan, jomuga horixe izanik. Aipatzen du zapalkuntza oso modu desberdinetara bizitzen dela jakin behar dela. Gainera, intersekzionalitateak zapalkuntza konplexua dela ulertzen duela dio eta, beraz, modu horretara erantzun behar zaiela; autore horren aportazioa intersekzionalitatearen baitan, opresioaren edo dominazioaren matrizea da, «Matrix of domination» izenez ezagutzen dena.
2020
‎Olariagaren interesa ez da soilik ez lehendabiziz historiografikoa; aitzitik, haren esanetan, Protagorasen erlatibismoa" interes handia izateaz gain, gaurkotasun handia daukan eta filosofiari erronka nagusiak planteatzen dizkion ideia konplexuz osatutako pentsamenduaren sistema bat da" (115 orrialdea). Iritzi hori argudiatzeari ekiten dio kapitulu osoan zehar, eta horri begira, Olariagak Grezia klasikoaren mundu ikuskera, testuinguru politikoa deskribatzen ditu, Sokratesen eta sofistikaren arteko eztabaida filosofikoak," gizaki" kontzeptua ulertzeko modu desberdinak eta Protagorasen erlatibismoaren zutabe nagusiak aztertzen ditu" Gizakia da gauza guztien neurria" tesi ospetsuaren analisian murgildu aurretik. Hori dela-eta, azpimarratu behar da Olariaga Joseph Margolis (1991, 1995) eta Ugo Zilioli (2007) akademikoen irakurketa aberatsean kokatzen dela.
‎Honela, hizkuntzen arteko harremanak, maila desberdinetan aurkitu genituen neurri holistiko eta analitiko desberdinak erabiliz. Hori dela eta, jakin genuen, ikasle eleaniztunon kasuan, hizkuntzen ikaskuntza ez dela modu isolatuan gertatzen, eta hizkuntzen arteko harremanak modu desberdinetan eta indar desberdinekin gertatzen direla.
‎Tokian tokian, lanbidea modu desberdinean antolatu zen. Bilbon salmentagune bakarra merkatu plaza zen bitartean —" que ningunas panaderas vezinas de la dicha villa que no vendan ningund pan en sus casas saluo en la plaça" 40—, Lekeition etxe partikularretan kokatutako dendetan egiten zen, esaterako, 1421eko epaiketa batean aipatzen zen honetan:
‎Hainbat egilek (Contreras 2004, 2010; Greenberg, 2003; Garcia, 2005; Salmeron, 2010; Carbonell, 2015; Garaa, 2017; Carneros, 2018) elementu komun gisa aipatzen dituzte partaidetza nagusi izatea, askatasuna, errespetua, autonomia, ahalduntzea eta sormena. Elementu horiek modu desberdinetan errepikatzen dira, baina, hezkuntza alternatiboaren definizio hermetiko eta dogmatiko bat mugatzeaz harago, Hezkuntza Mugimendu Alternatiboko joerak biltzeko gai den interpretazioalor zabala eta askotarikoa proposatzen dute egileek. Horrez gain, aipatu nahi dugun ñabardura bat egiten du Carnerosek (2018) eredu itxiko eskola alternatiboei eta eredu irekiko eskola alternatiboei buruz.
2021
‎Egileak bere eskubideak mantentzeak, edota argitaratzaileei besterentzeak, zuzenean eragiten dio argitalpenaren hedapen eta berrerabilerari. Horretaz gain, eskubideen jabetza bezain garrantzitsua da erabiltzen den lizentzia mota, egileez aparte irakurleei ere lanak modu desberdinetara zabaldu eta berrerabiltzeko aukera ematen baitie.
‎Orain arte lan honetan laburki azaldu nahi izan da argiaren metaforaren ibilbide xume bat, pentsamenduaren historian zehar hartu dituen adiera eta formulazio desberdinak aztertuz. Hain zuzen ere, nahiz eta azterturiko hiru ikuspegi horiek argiaren metafora modu desberdinean eta interes desberdinarekin erabili, hirurek dute zerbait komunean: desberdintasunak desberdintasun, oro har argitasuna egiarekin eta jakinduriarekin erkatu dute, eta iluntasuna, berriz, ezjakintasun edo ulergaiztasunarekin.
‎Faktore horien artean, ezaguna denez, adina, generoa, arraza, ikasketa, posizio soziala, irabazpideak, etab. dira ikertuenak. Faktore horiek egoera bakoitzean modu desberdinean eragin lezaketenez, beharrezkotzat jotzen da faktore bakoitzaren portaera testuinguru desberdinetan ikertzea. Bariazio estilistikoari dagokionez, solaskide mota eta komunikazio testuinguru desberdinetan hiztunen jokamolde eta asmoak dira ikergai.
‎UHa modu desberdinetan definitu izan da (Simonson eta Seepersaud, 2018; Simonson et al., 2019). Orokorrean, urruneko hezkuntza, ezinbertzean irakaslea eta ikaslea distantzia fisikoak banatuak direlarik, espazio berean egon gabe, interakzioa osagai integral gisa duten 12 urtera bitarteko, goi mailako hezkuntzako edo etengabeko hezkuntza testuinguruetan gertatzen diren ikaskuntza jarduerak (2008) dira.
2022
‎Narrazio egiturari dagokionez, bereizgarririk handiena da filmek modu argian erabili dutela egitura zirkularra, eta horrek harreman zuzena du bidaia mitikoekin, alegia, pertsonaia nagusiaren heldutasun prozesuarekin. Halaber, filmak ez dira soilik iraganari modu desberdinean gerturatzen eta istorio ezberdinak kontatzen, baizik eta bakoitzak ezaugarri formal jakin bat ere badu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia