Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Parisera atseginez joango nintzateke, baita mezatara ere. Vasconia librea gauza handia litzateke, mundu osoak luke zer ikasia. Sinetsi nahi dut Vasconia librea ez litzatekeela gero Euskal Herriaren aurka oldartuko.
2005
‎Garaitsu hartan etorri zen apaiz berria parrokiara. Gertakizun horrek ez luke zertan eraginik izan kontakizun honetan, baldin eta ñabardura batzuk tarteko ez balira, eta batik bat haren etorrerak ekarri zituen ondorioak kontuan hartuko ez balira. Gaztea zen apaiza, jardunzalea; segituan deitu zien gazteei, jolastoki bat antolatzeko, eta orobat liburutegi bat eta hitzaldietarako nahiz bileretarako areto bat prestatzeko, guztia apaizetxe handiaren soto zabalean.
2008
‎Gauza bera gerta  tzen zitzaidan niri: ...zken momentuko zirkin itsusi baten gorabehera, Inaziok bezala tratatu, berorrek ez daki zer den trapuzar bat banintz bezala bizitzea, trapuzar bat naizela sentitzea; Inaziok, ordea, gozotasunez tratatzen ninduen beti eta laztana esaten zidan, edo kariño, baina ez gixon melenga bat delako, ez, ez da melenga, niri ez zaizkit gizon melengak gustatzen, berorrek moto gainean ikusi izan balu ulertuko luke zertaz ari naizen, ar arra da, zaldun bat zaldi gainean bezalakoa, ez dakit berorrek ikusia duen Gregory Peck Vespa baten gainean dabilen pelikula hori, mingain puntan daukat titulua, pelikula ikusi nuenetik gustatzen zaizkit motoak, ederra da gizon bati gerritik heldu eta kilometroak eta kilometroak egitea, haizeak ilea banatzen dizula eta kilimak sentituz sabelean...
‎Lehenago? Nekez asmatuko luke zer esan Tomasi, ez luke zuritzerik izango inoren motora igo izana.
2009
‎Normala eta egin beharrekoa deritzogu babesteari, jakina. Baina babestu ez ezik bultzatu ere bultzatu egin nahi duenak esan luke zer nolako abantailak ikusten dizkion eredu horri, B eta ereduen aitzinean; are gehiago, euren seme alabak haur hezkuntzan matrikulatu dituzten gurasoen %95ek bizkarra erakutsi dionean. Izan ere, zerbait egin bailitzateke aukera onena omen dena alboratzen dutenak horrenbeste balira!
‎Sintomek badute atal ez historikoa, norbere estruktura psikikoarena ez beste inorena den zerbait, baina badute, aldi berean, dimentsio sozial eta historikoa, unean uneko diskurtso eta praxi hegemonikoekin lotu beharreko atala. Barruko korapiloak askatzeko nor bere baitan biltzeak ez luke zertan ekarri politikarekiko eta konpromiso sozialekiko deslotura. Alderantziz:
2018
‎Berriro pantailan oharrak jasotzen ari da. Loreak jakin nahiko luke zer idatzi duen.
2019
‎Olarrak ere, edo bere sabeliztunak? izango luke zer kontatua Joyceren bi nobelen irakurketetatik jasotakoei buruz, jatorrizko bertsioan bezala gaztelaniazkoetan, eta, jakina, Aldasororen itzulpenetan. Olarrak eta sabeliztunak izango lukete zer kontatua Ulisesen irakurketaz (lehen ere aitortua duena aitortuko luke Olarrak bertan, hau da, Ulises irakurtzeari ekin zion lehen aldian ez zuela bukatzea lortu).
‎Olarrak eta sabeliztunak izango lukete zer kontatua Ulisesen irakurketaz (lehen ere aitortua duena aitortuko luke Olarrak bertan, hau da, Ulises irakurtzeari ekin zion lehen aldian ez zuela bukatzea lortu). Narratzaile orojakile batek ere izango luke zer kontatua liburuari buruzko exegesi eta interpretazioen ugariaz, eta haren inguruan sortutako mitoaz, obraren benetako balioaz eta eransten joan zaizkion geruzez eta baita erantsi zaizkion goroldiozko faltsia kulturalen farfailaz... Bestalde, nobelako narratzaile orojakileak kontatu liguke zer adierazten duen halako obra bat euskaratzeak euskararen sistemarentzat oro har, euskal literaturarentzat noski eta itzulpengintzarentzat partikularki.
2020
‎Denbora urtu egiten da idazten ari denean, moteldu eta zabaldu egiten dela dirudi, izatez oso bizkor pasatuagatik, eta behin baino gehiagotan gertatu zaio burua jaso eta orduak pasatu direla ikustea. Ezin esplikatu ahal izango luke zer duten Marianneri idazten dizkion email horiek bere baitara hainbeste biltzeko, baina ez zaio iruditzen huskeria denik. Badirudi haiek idaztearen esperientzia printzipio zabalago eta oinarrizkoago baten adierazpena dela, beraren nortasunean dagoen zerbait, edo are zerbait abstraktuagoa, bizitzarekin berarekin zerikusia duena.
‎Inork ez luke zertan jakinik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia