2008
|
|
zenbat eta ‘txikiagoa’ hizkuntza (hedaduraz, hiztunez, diruz/ aurrekontuz...), corpus apalagoak egiten dira; zenbat eta ‘handiagoa’ (hizkuntza), hainbat eta ugariagoak emaitzak, alde guztietatik begiratuta. Aipagarria da alemanezko corpus batzuen neurri eskerga (DWDS Ergänzungscorpus eta DeReKo), adibidez, baina hizkuntza horren corpusgintza tradizio helduak azalduko
|
luke
hori hein batean. Nabarmentzekoa da, bestalde, hain ‘handi’ ez diren hizkuntza batzuetan oso corpus handiak eratu direla:
|
2009
|
|
" izan dezagun pazientzia hizkuntza aldaketak mantsoak eta luzeak dira eta". Pazientzia beharra aldarrikatzen duenak, ondo egingo
|
luke
hori eskatzea, baldin eta euskararen normalizazio zantzu garbiak eta ukaezinak begien aurrean bagenitu. Kontua da, ordea, pazientzia eskatzen duenak herri euskaldunaren etorkizuna modu baikorrean ikusten duela, eta beste batzuek ez dugula halakorik sumatzen.
|
2014
|
|
Ez da hau pentsamendu konplexuan sakontzeko lekua eta espazio gehiago
|
luke
horrek, baina, abiapuntuari helduta, ekintzarako, gure jarduna kokatzen laguntzeko baliagarri suertatu zitzaizkigun ikasgai edo ondorio batzuk ekarri nahi genituzke hona. Kontuan hartuta gainera, ikasgai hauek arnasguneen bilakaera ulertzen laguntzeko ere baligarriak suertatu zaizkigula.
|
2015
|
|
trasladar, transferir... gune/ une batetik bestera" eraman"). Ahozko hizkuntza gure agertokiaren erdigunera eramatea esan nahi
|
luke
horrek, baina badakigu, halaber, agertokia begitantzeko erak ere ezberdinak izan daitezkeela. Zenbat ate, hainbat maratila.
|
2016
|
|
XX. mendeko hizkuntza plangintza aztergai izanik berrikitan (Zalbide, 2015) azaldu dudana laburregia da, nolanahi ere, esparru zabal hori bere osoan ikertzeko: aparteko lan monografikoa merezi
|
luke
horrek, 1940tik 1980ra arteko epeari (eta horren barruko faseei), berariazko atentzioa eskainiz. Zinez merezi lukeen lana da hori.
|
|
— 24 orrialdetik aurrera analisi diakronikoa egiten denean, datuak izan baditugunez, oso interesgarria litzateke" real time" eko emaitzak" apparent time" eko emaitzekin konparatzea. Adinaren araberako banaketa soziofuntzional iraunkorrik badagoen ala ez zehazteko balioko
|
luke
horrek, adibidez. 27 orrialdean agertzen den laukia aztertzea oso interesgarria da, bide batez.
|
2017
|
|
Adimen kolektiboaren apologia egiten du, berrikuntza eta lehiakortasuna ahalbidetzeko estrategia eraginkorra delako, eta ez beste ezergatik. Horregatik besterik ez balitz ere,
|
luke
horren aldeko apustua. Europa aldetik aldeko haizea dator... gu geu ere gai izan ginateke gobernantza eredu partizipatiboak abian jartzeko.
|
2021
|
|
Hartara, errealitateak erakusten digu errotze prozesuan aurreratuen daudenek euskara ikasteko interesa agertzen dutela, baina ez AISA taldeetan baizik eta euskaltegian bertan edo talde arruntetan. Talde horiek eta euskara ikasteko laguntzak eta erraztasunak beste modu batean antolatzea eskatuko
|
luke
horrek.
|
2022
|
|
Emakumeen eta gizonen kale erabileraren arteko alde hau adin tarte guztietan ematen da, baina bereziki esanguratsua da haurren artean eta gazteen artean.
|
luke
horretan sakontzea.
|