2001
|
|
Honen aurkako argudioa ere aurkezten du: bolen arteko talkak irudikatzen ditu, baina batak bigarrenari energia zinetikoa eman beharrean (edo gero honek hurrengoari, eta abar), bolaren kontzientzia igorriko litzateke batetik bestera; azkeneko bolak denen kontzientzia izango
|
luke
bere kontzientzia izango balitz bezala, baina ez litzateke denboran eta espazioan gauza bat eta berbera izango, substantzia, arima edo pertsona.
|
|
Isla desertu batean gizaki bakar galduak ez
|
luke
beretzat bakarrik bere txabola apainduko, ez bere giza itxura, ez luke lorerik bilduko eta gutxiago ereingo apaingarritzat edukitzeko.84
|
2004
|
|
Badirudi Husserlek eragin tamalgarri edo zorigaiztokoaz diharduenean horrelako zerbait iradokitzen duela eta esentzialismoaren aurka sekula eman den borrokarik latzenetakoa, alderdi askotatik oso beharrezkoa eta arrakastatsua izan zena, esentzialismo berri batean amilduko zela zoritxarrez. Horrek morrontza berri bat ekarriko
|
luke
berarekin, hots, eredu deduktiboarekiko mendetasuna, gailurrean izanbehar absolutu bat jartzen duena kateaketa deduktiboaren abiapuntu modura. Eredu deduktibista huts hau behar besteko kritikarik gabe, zalantzaren galbahetik pasarazi gabe, onartzean etzango litzateke, hain zuzen, Descartesen hutsa.
|
|
Horretarako, eta hasteko, etika zientifikoak xehetasunez zehaztu
|
luke
bere objektu behakorraren maila. Generikoki giza egintzak eta jokabideak ditugu behaketa iturri nagusia, definizioan azaldu dugunez.
|
|
Goberna daitekeena (hots, hizkuntzaren, ezagupenaren edota boterearen bidez goberna) ezin daiteke mistiko izan, goberna daitekeen oro munduko eta mendeko baita. Eta, hipotesi absurdo batean, mistiko dena goberna balitz, mistiko denak ez
|
luke
bere burua agertuko, ez genuke sekula sumatuko zer ote den.
|
2006
|
|
Animalien artean boterea bai baina autoritaterik ez dago, libertatea eta kontzientzia eskatzen baititu. Buruzagiaren agindua transmitituko lukeen fonografoak ez
|
luke
beraz autoritaterik.
|
2009
|
|
Aukera argi eta garbi legoke, ez litzateke arima hilezkorraren aldekoa," arima hilkor askoren" aldekoa baizik, eta historiaren aldekoa, bilbe koherentearen fabulan nekez uztar litezkeen indarren etengabeko borroka konponezina den ikuspegitik. Inkoherentzia horrek, hain zuzen, historiaren tamalezko genealogia miserablea —historiografiaren Entstehung hori, interpretazioen borroka latz eta anker gisa— posible bihurtuko
|
luke
bere buruari buelta eman eta bera ere genealogiko bilakatzea, adiskidetzeko edo artekaritza lanak betetzeko ez, baizik eta parte hartzaileak elkarrengandik bereizteko, elkartzeko zeinahi ahalegin indarrik gabe uzteko:
|
2014
|
|
Horri Lacanek ‘kastrazio sinbolikoa’ deitzen dio: norbera fidela izan behar bada bere maitasunarekiko, ez
|
luke
bere maitasunaren arreta zentro nagusiaren mailara goratu, bere zentraltasunari uko egin lioke.
|
2021
|
|
" lana, gaur egun, ez da askatasuna. Emakumeak mundu sozialista batean soilik segurtatuko
|
luke
bere askatasuna enplegua lortzearekin batera" (II: 449).
|
|
Bi libertatek elkar onartzea: horrexek izan behar luke zinezko amodioaren oinarria; maitaleetako bakoitzak norbere gisa eta beste gisa bizi behar
|
luke
bere burua: ez batek eta ez besteak ez lioke uko egingo bere transzendentziari, ez batek eta ez besteak ez luke mutilatuko bere burua; biek elkarrekin agerraraziko lituzkete munduan balio batzuk eta xede batzuk.
|