2001
|
|
Beraz, errealismoaksortzen du errealitatea, eta ez alderantziz. Errealismoa, hortaz, ez da mimesisapoiesisa baino, hots, sorkuntza, eta hortik
|
letorke
sortzen duen errezeloa. Ba otedago horren froga hoberik, zentsurarekin betidanik izan dituen harremanak baino. Bovary andereak Flaubert epaitegira eraman zuen; Thomas Mann-ek Alemanianazifikatuan eta hainbat idazle sobietikok Sobiet Batasunean zori bera ezagutuzuten.
|
2002
|
|
1.2 Azterketa horretan agerian gelditzen da nola ibilian ibilian jo dugun gaitasun linguistikoaren kontzeptutik gaitasun komunikatiboarenera. Gaur egungoikuskera gehienetan, hizkuntza gaitasuna gizabanakoaren berariazko ezaugarriadateke, ama hizkuntzaren eskuratzeari lotuta
|
letorke
eskuarki eta gramatika dukeardatz nagusi. Haatik, gaitasun komunikatiboaren ideiak hizkuntzaren izaera soziala eta erlatiboa jasotzen du eta aintzat hartzen ditu komunikazio ekintzan biltzendiren abilezia eta baldintza asko.
|
|
Gaitasunaren kontzeptua trebetasun linguistikoenari estuki atxikita
|
letorke
, hori bai, aintzat hartzen da horretarako ikasleak hizkuntza baliabidehainbaten jabe behar duela izan.
|
|
izango dira, noski, bera bezalakoak; artean bera gabe bizi izan gara, noski; berak ere itsusiaren zer berdinak egiten ditu eta badakigu egiten dituela, eta gajoa kirats nazkagarriz usaintzen da, otseinek ihes eta ezkutuan barre egiten diotela. Eta bitartean kanpoan utzi duen maitale negartiak atalburua lorez eta girlandaz jazten du eta atezango harroak lurrintzen, eta gizarajoak ateorrietan musuak inkaturik uzten ditu; onartua izanik, ostera, sudurrera letorkiokeen lehen bafadan, hanka egiteko arrazoi jatorrak bilatuko lituzke eta luzaz entseiaturiko elegia panpoxa behera
|
letorke
eta bere burua ergeltzat joko luke, maiteari hilkor bati dagokion baino gehiago esleitu diola ikusirik. Eta gure Venusek badakite hori; horrexegatik saiatzen dira euren bizitzaren eszena ostea ezkutatzen maitasunaren zerrendan katigatu nahi dituztenei; alferrik, ostera, zeure gogoan dena atera baitezakezu argitara eta barre haiek guztiak azter eta, bihotz onekoa bada eta ez gorrotobera, zeuk ere ez ikusi egin eta giza akatsak barka.
|
2005
|
|
betiko egoera sakratutzat joko luketen elementuen hauspotzea. Sakralizazioprozesu horretan zerikusi handia du historiaren eta tradizioaren erabilerak.Berrikuntza tradizioaren eta historiaren kontra
|
letorke
. Baina bi elementuak ez dirazurrunak, dinamikoak baizik, eta galdetu beharra dago tradizioak eta historiak noizegiten duten bat, noiz hartzen duen bakoitzak bere aldetik, noiz eta zergatiktraizionatzen duen batak bestea.
|
|
ordenatua, metodikoa eta logikoa?. Autorearentzat, testuaren ordenamendua hari honetatik
|
letorke
–ezagunetik ezezagunera, orokorretik partikularrera, handitik txikira, horixe da araua, idazteko orduan ERRAZTASUNA eta ERREPIKAPENA ere kontuan hartzekoak direlarik?.
|
2006
|
|
Lan hauen zikloa itxi eta berri bat hastera
|
letorke
Saizarbitoriaren Hamaikapauso (1995), belaunaldi baten kronika, eta, era berean, trantsizio horren balantzeaegiten duena. Balantze hotzagoa, esaterik badago.
|
|
Kolonizazio, edo gutxienik, mediatizazio? horretatik
|
letorke
askatasunaren galera Habermas en iritzian. Logika sistemikoen (logika ekonomikoaren eta logika politiko administratiboaren) dinamika hazkorraren ondorioz, bizitzaren munduko eremuak, iritzi publikoa eta bizitza pribatua?
|
2007
|
|
Kasu horren ondotik, ikerketa ugari egin dira. Arriskuaren erregulazioa eta politika zientifikoen arduradituzten instituzioekiko konfidantza falta, hain zuzen ere, mezuetan «there is norisk» esatetik
|
letorke
(Eldridge et al., 1998). Mezuaren zergatia, industriababesteko erabakian legoke (O' Brien, 2000).
|
|
Beraz, lehenengo galdera sorta hortik
|
letorke
: zergatik da naturala bikotehauen lehen osagaia eta ez bigarrena?
|
2009
|
|
Bi norabideko prozesu bat gertatu dahalakoetan, norberaren esperientziaren eta ikuspegi zabalago baten arteko harremanean: batetik, norberaren senitartekoei gertatutakoari buruz jakin mina piztenda lehenik, eta ondotik
|
letorke
ikuspegi zabalago baten baitan zer nola txertatzendiren jakin nahi izatea. Bestetik, gertakari jakin batzuen gaineko ezagutzatikabiatuta, norberaren senitartekoei zer nola eragin zien jakin nahia.
|
2010
|
|
naturaren mugek mugarritzen dute justizia. Etorkizun bideragarriko eredu bat ez
|
letorke
bat egungo ibilbide ekonomikoarekin, eta gainerakonpentsazio bat eskatuko luke duela asko eginiko xauketaren ondorioz, herrialdeaskori oinarrizko baliabideetara sarbidea izateko aukera galarazi izanaren truke.Mundu finitu batean justizia eskakizunek beti beste ongizate modu batzuenbilaketari baturik joan behar dute (Sachs eta Santorius, 2007).
|
2011
|
|
Muga lerro hori baino lehenagoko etapara egindako atzerakada eta finkapenak egituraketa psikotikoei dagozkie. Primitiboenetik garatuenera ordenatuz, lehenik egitura eskizofrenikoa egongo litzateke, ondoren egitura malenkoniatsua
|
letorke
eta, jarraian, muga lerroaren kontra, egitura paranoikoa kokatuko litzateke.
|
2012
|
|
Bigarrenez, berdintasuna gizonezkoen arauarekiko ezberdintasunaren baieztapen bezala kontzeptualizatua da; egintza positiboen estrategia bat
|
letorke
ikuskerahorrekin, horretara soilik mugatua ez egon arren.
|