2002
|
|
Nola, bada, ailegatu euskal unibertsitatera? EHUren transformazio gradualetik
|
letorke
euskal unibertsitatea.
|
|
Euskal Unibertsitateaeuskararen komunitatearen gorenmailako eragilea dela ulertu behar dugu, euskararen normalkuntza bizkortu eta egonkortzen duen eragilea alegia. ...rati euskaldunak, Euskaltzaindia, Kontseilu a, Ipar Euskal HerrikoHizkuntza Kontseilua, ikastolak, unibertsitatez kanpoko hezkuntza gune euskaldunak, administrazio publikoetako euskara zerbitzuak... horiek dira, oraingoz behintzat, euskararen komunitatearen hezurdura eta ardatza, eurek barik gauden egoeran baino askoz okerrago geundeke; Eus kal Unibertsitatea amaraun horren beste atal bat osatzera
|
letorke
.
|
2006
|
|
Kalitate galera horren bide beretik
|
letorke
, gainera, kultur eta ideia aniztasunaren aurkako erasoa. Azken batean, maileguak ekoizleen soiltze nabarmena lekarke, eta, soiltze horrekin batera, testugintzaren kultur ikuspegien uniformetzea.
|
|
modan dago orain bigarren trantsizioaz hitz egitea. Agian ez
|
letorke
gaizki birpentsaketa bat goitik behera euskararen lehenengo trantsizioaz ere, antolaera politikotik linguistikoraino. Franco hil eta, formula batzuk inprobisatu ziren.
|
2007
|
|
Euskal Herria nazio gisa aitortuz gero, subjektu politiko berri baten errekonozimendua
|
letorke
aitortza horretatik, eta horrek subjektu berri horren balizko eskubide politikoei buruzko hausnarketa eskatzen du (autodeterminazioaz, lurraldetasunaz, burujabetasunaz...), eta, baita ere, subjektu berri horren barnean dagoen gehiengo gutxiengoen erlazioei buruzko hausnarketak egitea, erabaki politikoen mapa berria zehaztea... Espazio politiko geografiko batean gehiengoa osatzen duen iritzi moldea beste batean gutxiengoa nola bihurtzen den ikusteak beldur apur bat ere ematen dio, agian, Arteta demokratari5 Ur horietan sartu baino nahiago du Artetak lanbropean utzi gai ontologikoa.
|
2012
|
|
Beste hau ere, apika: ez
|
letorke
txarto Indiako historiari eta esperientziari begiratu bat eskaintzea. Ea nor animatzen den.j
|
2019
|
|
Parte hartze horrek hiru ardatz nagusi dauzk: kronologikoki ordenatuz gero, lehenik elkarbizitza eredu baten sorrera
|
letorke
, ondoren eraikinaren diseinua, eta, behin eraikita, horren kudeaketa ere modu kolektiboan egitea. Fase guztietan, diseinu parte hartzailearen ondorioz, erabiltzaile guztien behar zehatzak ezagutu eta horiekin espazioa eta proiektua bere osotasunean diseinatzea da helburua.
|
2020
|
|
Rousseaurengandik, ez du onartzen gizakia zintzo jaio eta gizarteak gaiztotzen duela. Aitzitik, Azurmendik giza askatasun anbibalente gazi gozoaz duen ikuspuntuarekin bat
|
letorke
Rousseauren bigarren diskurtsoak, desberdintasunari buruzkoak, dakarren egiaztapen hau: biologiak erabaki du usoak alea jan behar duela eta katuak okela.
|
|
Kolpe bakoitzak izan ekonomia, energia, klima eta bioaniztasuna, edo euron arteko elkarreraginajendartearen atal/ funtzio bat higatu edo desegingo luke. Ondoren, nolabaiteko susperraldia
|
letorke
, baina heldu barik lehenagoko egoerara. Kolpez kolpe beherantz, beharbada susperraldi txikiekin gora eginez, baina beherako bide orokor luzean.
|
2023
|
|
Horren ondorioz, arau monoteistak kolokan daude eta bizimodu esanguratsu eta asebetegarriagoekin ordezkatzeko desirak gain hartu die. Beste bizimodu hori bat
|
letorke
natura eta unibertsoa hautemateko dugun moduarekin, eta ikusmolde eta pentsamolde pluralistekiko interes berpiztuarekin garatuko litzateke, aniztasuna eta konplexutasuna balioetsita.
|