2013
|
|
Euskal tradizio idatzian bertan ere bazuen lekukotasunik. Euskaraz argitaratutako
|
lehen
liburuan bertan.
|
2014
|
|
gugan bere hazurrutsa itzi dabe?. Hortaz bada bizkaitar deputatuei eskainitako euskal izkindea, eskatuz, bide batez, Azkueren
|
lehen
liburu hura Bizkaia zenaren, hil oheganean, jartzeko,. Bizkaia berbiztu dadinerako?, bizkaitarrek gogo bihotzez, maite baitute bere ama laztana?. Ez da konpainia makala Bizkaia zenaren ondoan, hizkuntza, zendu?, hizkuntza, hil, baten gramera bat:
|
2019
|
|
Baina hori esan bezain azkar aitortu behar da idazteko era aski nahasia erakutsi zutela gure josulagunek
|
lehen
liburu eredugarri hartan eta lesakarrak bere edizio gehienetan, berdin eman baitzituzten era batera zein bestera idatzirik koherentzia larregirik gabe, alegiaperpaus osagarri gehienak.
|
2020
|
|
Idazlearen
|
lehen
liburuan bezala, bigarren honetako espazio urbanoek ere garrantzi handia dute gurutzatutako istorioak garatu eta eleberriari paisaia komun bat emateko. Eleberrian agertzen diren espazioak bi taldetan bana daitezke, denbora literarioan hartzen duten posizioaren arabera:
|
2021
|
|
Miren Agur Meaberen testuen artean ahots propioaren eta identitate femeninoaren bilaketari dagokionez, bere
|
lehen
liburua da aipagarriena. Han, emakume poeta izatea zer den, nola bizi duen eta idazketak nolako garrantzia duen erakusten du.
|
|
76). Meabek
|
lehen
liburuan ahots berri femenino baten behar hori erakusten du, eta esan daiteke gaur egun literaturan duen tokia definitzeko lan garrantzitsua izan dela Oi, hondarrezko emakaitz!. Halere, hurrengo formulazioetan, lehen liburuko erregistro liriko emotiboari eta transzendenteari beste enuntziazio modu batzuk gehitu zaizkio, eta Meabe jostaria eta ironiko kritikoa azaleratu dira, Rosalek (2013:
|
|
Meabek lehen liburuan ahots berri femenino baten behar hori erakusten du, eta esan daiteke gaur egun literaturan duen tokia definitzeko lan garrantzitsua izan dela Oi, hondarrezko emakaitz!. Halere, hurrengo formulazioetan,
|
lehen
liburuko erregistro liriko emotiboari eta transzendenteari beste enuntziazio modu batzuk gehitu zaizkio, eta Meabe jostaria eta ironiko kritikoa azaleratu dira, Rosalek (2013: 366) dioen moduan, erregistro ironikoa eta parodikoa baitira emakume poesia garaikidean gehien erabiltzen diren enuntziazioak haien ikuspuntu kritikoa iradokitzeko.
|
|
Izenburutik bertatik, zuzenean gorputzeko hizkerari egiten dio erreferentzia, eta poema liburu osoan horri buruz idatziko du. Gorputza izango da
|
lehen
liburuan sortzen duen ahots femenino hori ardaztuko duena, eta modu honetan, Oi, hondarrezko emakaitz! lanean hasitako autoafirmazioarekin jarraituko du, hizkera berri bat azalaren kodean zifratuz.
|
|
Emakume idazleen lanez eta egoerari buruzko hausnarketa kritikoa bildu duten ikerlanak dira, egileen testigantzak jasoz, azken hamarkadetan euskal emakume idazleen garapenari buruzko hausnarketa eginez. Azken urratsen artean, euskaraz sortutako
|
lehen
liburu bilduma feministaren altzoan garaturiko Lisipe proiektuaren aurkezpenean Jule Goikoetxeak (2016) aipatu zuenez," beharra zegoen eta masa kritikoa ere badago orain horrelako proiektu bati hasiera emateko". Erronkei dagokienez," erronka politiko, sozial, ekonomiko eta kulturalak asetzeko pentsamendu liburua da".
|
|
Aniztasun formal handia erakutsi du bere liburuetan zehar, oharrak bezain laburrak dira poema batzuk, hausnarketa solteak; beste poema batzuk postalak dira, oroigarri moduan igorritako hausnarketa arinak. Prosan idatziak daude batzuk, eta beste batzuek koplak edota haikuak bezalako espresio laburra eskaintzen dute, apenas oharmen estetiko baten islapena Izan ere, Miren Agur Meabek etengabeko hausnarketa eskaini digu poesia egiteari buruz,
|
lehen
liburuko" Arkitektura" izenekotik hasita (Oi, hondarrezko emakaitz!, 1991: 31) azken liburuko poesiari buruzko poemetaraino.
|