2004
|
|
Zu, ondo dago hori ta egia izango da; baina
|
lehen
ere sermoirik asko entzunak gara ihardesten dio entzule batek eta eten egiten dio hitzaldia.
|
2007
|
|
Baliteke
|
lehen
ere euskal izenak egotea lurralde horretan, zeren autrigoien leinu zaharraren lurrak Errioxa Goien eta Burgoseraino heltzen baitziren. Den lez dela, ziur dakiguna da Erdi Arotik aurrera euskal izenok ugari azaltzen direla hor, toponimia nagusian ere bai, baina batez ere txikian.
|
2013
|
|
Txerria hiltzeak negurako elikagaia, jakia segurtatzea adierazten du. Baina
|
lehen
ere etxe guztietan ez zen hiltzen txerria, hori edukitzea gauza handia izaten zen, baratzeko generoarekin batera negu luzeari aurre egin ahal izateko.
|
2021
|
|
GE3 k zehaztutako bigarren erronkan irakurketa komunitate bateko kide izatearen esperientzia eskaintzen duten irakurketa partekatuko jarduerak antolatzea proposatzen zen. Irakurketa eta literatura izaera sozialekoak zirela adierazi da
|
lehen
ere, eta halako izaerako lanketek duten inpaktua handia dela onartzen dute ikasleek eurek ere, batetik, nerabezaroan batez ere berdinkideen eragina oso handia dela kontuan hartu behar delako, eta, bestetik, literatur esperientziak eskain dezakeena partekatzea, iritziak, sentsazioak, bizipenak edota argumentuak, esaterako, motibaziorako eta, beraz, zaletasun zein atxikimendurako faktore gisa ikust...
|
|
Izan ere, irakasleek curriculuma eta ezarritako helburuak betetzeko estu dabiltzala aitortzen dutela esan da
|
lehen
ere. Dituzten eskola orduak nahikoak ez direla salatzen du DGIR1 ek, Euskara eta Literatura ikasgaian BHn, adibidez, astean dituzten hiruzpalau saioetan denetarik irakatsi behar izaten dutelako:
|
|
Zentzu horretan, hori bera berresten du IIR1 ek eta aurrera begirako soluzio gisa funtziona dezaketen bi gako eskaintzen ditu: alde batetik, zenbait kasutan, sorkuntza ezerezetik proposatzen dela eta ez, agian, modu mailakatu batean
|
lehen
ere agertu den ideia da hau; eta, bestetik, beste formatu batzuen konbinazioetara jotzeaz gain, testuen luzerekin egin daitekeen modulazioak lagun dezakeela.
|
|
Analisi horretan, gazteak euskal literaturara ekartzeko ezintasunaz edo zailtasunaz ari da parte hartzailea eta nerabe euskaldunen literatur hizkuntza hautuak gaztelaniara jotzen duela argi adierazi dute hainbatek
|
lehen
ere, baita gazteek eurek ere. Nerabeek zein helduek hizkuntza gaitasuna nabarmendu dute beste arrazoi batzuen artean, baina LIR2 k beste iritzi bat azaltzen du eta konpromiso sozial, kultura eta politiko faltari jartzen dio azpimarra:
|
|
Humanitateen gainbeherak eta literaturaren prestigio nahiz balioespen faltak eztabaidaren abiapuntua ezartzen dutela ondorioztatu da
|
lehen
ere, eta horri aurre egin behar zaiola aldarrikatzen dute parte hartzaileek. Garenetik eta dugunetik ekitea proposatzen du BIR1ek; horren jabe izanda, baina euskal literatur sistema indartze eta euskal literatura prestigioa emate aldera urratsak ematea, alegia, euskara bera balioestearekin batera, noski.
|
|
akademi65 Carretero k (1985) hezitzaileek eta irakasleek nerabezaroa etapa nahasi eta istilutsu gisa ikusteko joera agertzen dutela dio, Coleman aipatuz, baina, egiazki, nerabeengan antzeman daitezkeen baina momentu berean gertatzen ez diren problematiken gainean eraikitako estereotipoa besterik ez dela ohartarazten du. Hots, nerabeen inguruan eraikitako pertzepzioak sarri errealitate distortsionatu bati besterik ez diola erantzuten. koki emaitza onak dituzten ikasleak izan ohi dira; emakumeak hau
|
lehen
ere zehaztu den zerbait da; irakurtzeaz zein sortzeaz harro azaltzen direnak; beste adierazpide kultural artistikoekin lotura duten gazteak, antzerkia edota dantza, esaterako; irakurketarako pasioa beste kide batzuekin edota irakasleekin ere partekatzen duten ikasleak, baita irakurgaiak ere; eta, azkenik, irakurtzeko ohitura eta zaletasuna dagoen etxean edo inguru hurbiletan hazitakoak lirateke.... Alabaina, ezaugarri horiek ez dira sistematikoki jasotzen, ezta denak aldi berean ere, eta beraz, oso erlatiboa den profilaz ariko ginateke.
|