2002
|
|
Espetxeak bisitatzen dituztenek ongi uler dezakegun nazka sentitzen dute egoitzotako zikinkeria eta usain nardagarria pairatu behar izaten dutenean. Halatan, bada, gero eta beharrezkoagoa izan presoentzat kanpokoen bisita, orduan eta errazago egiten du ihes jendeak haien ingurutik; gero eta nardagarriagoa izan bertako bizilagunen egoera, orduan eta urriagoak haien bizi baldintzak hobetzeko esperantza; hemen aurkezten dugun printzipioan oinarrituriko zigor etxean, ordea, ez
|
legoke
ez nazkarik, ez eta arriskurik ere. Izan ere, zerk dakar infekzioa?
|
2006
|
|
Orobat, 21 artikuluaren bigarren paragrafoaren arabera, ez betetzea erabat justifikatuta
|
legoke
ez hedatzeko arrazoia iragarle edo agentziari egotz dakiokeenean; esaterako, lana biltzen duten euskarriak hedabideari banatu ez izana. Benetan, frogatu den moduan, iragarleak edo agentziak edozein unetan utz dezake kontratuazio unitateak osorik edo partzialki bete ez baditu (Pérez de la Cruz, 2001:
|
2007
|
|
Kritikatua izan da, gogorki sarritan, baina ez da sekula erabat baztertua izan; ezinezkoa baita ekintza humanoa argudio barik, limurketa barik, erretorika barik: horiek gabe, ez
|
legoke
ez filosofiarik, ez erlijiorik, ezta politikarik ere.
|
2008
|
|
a) gorputz sinpleak elkarrengandik sortzen direnez, gorputzek ez dute beti haiek beraiek (alegia, sua edo lurra) izaten jarraitzen; b) mugimenduaren kausari dagokionez, ez du argitu kausa bat ala bi (alegia, Adiskidetasuna eta Gatazka) ezarri behar den; c) aldaketa ezabatzen dute (aldaketak aurkarientzako azpigai bat behar baitu). Anaxagorasen homeomerien doktrinari buruz, Aristotelesek absurdoa dela pentsatzen du; izan ere, a) homeomerietan nahastu aurretik, osagaiek banandurik existitu lukete; b) edozein nahasketa litekeena balitz, ezaugarriak edonola eman litezke; c) ez du ezer berririk esaten (kausa materiala eta eraginkorra besterik ezartzen ez baitu); dena nahasturik balego, orduan ez
|
legoke
ez entitaterik ez ezaugarririk. Azkenik, pitagorikoen doktrinei buruz ondoko kritika hauek aurkitzen ditu:
|
2010
|
|
unibertsoa erabat homogeneoa izango balitz, ez litzateke inongo egiturarik sortuko. Ez
|
legoke
ez galaxiarik, ezta izarrik ere. Baina unibertsoaren hasieran fluktuazio txikiak zeuden, hau da, gune batzuetako dentsitatea beste batzuetakoa baino pixka bat handiagoa zen.
|
|
Aipu erretorikoa gnome> figurarekin lotzen da, eta lekukotasuna esleitzen zaio. Figura honek berbaldiaren formarekin lotu gabe, sententzia funtzioa du; horrela, orokortasuna ez
|
legoke
ez forman ez eta proposizioaren edukian ere, baizik eta sententzia hura sostengatzen duen elkartean; bestela esanda, haren ardura enuntziatiboa duen elkartean (Compagnon 127 or.).
|
2012
|
|
Orobat, 19 artikuluaren bigarren paragrafoaren arabera, ez betetzea erabat justifikatuta
|
legoke
ez hedatzeko arrazoia iragarle edo agentziari egotz dakiokeenean; esaterako, lana biltzen duten euskarriak hedabideari banatu ez izana. Benetan, frogatu den moduan, iragarleak edo agentziak edozein unetan utz dezake kontratua bertan behera, eta, horrenbestez, publizitate lana ez ematea alde bakarreko ukotzat jo daiteke; ondorioz, hedabidea prestazioa emateaz libratzen da.
|
2014
|
|
Eguzkia gure sistemaren jatorria eta zentroa da. Argirik gabe ez
|
legoke
ez haize, ez ur, ez lur, ez surik: «Lehenengo argia izan zen, ondoren gizakia».
|
2019
|
|
164 Idealizaziorik gabe ez
|
legoke
ez ezkontzarik ezta bestelako inolako konpromisorik ere. Ezinbestekoa zaigu nolabait elkarbizitza antolatua eratzeko.
|
|
–Gaizkiak berak/ barnean du bere ongia, eta ez da utzi behar hura gal dadin?. Kreatzailearena baino ezin izan den ikuspuntu bat harturik, ahalguztiduna, orojakilea eta onbera dela uste izaten denez?, Claudelek bat egiten du kreazio osoarekin; infernurik eta bekaturik gabe, ez
|
legoke
ez askatasunik eta ez salbaziorik; mundu hau ezerezetik sortu zuenean, Jainkoak aldez aurretik pentsatu zituen hobena eta erredentzioa. Juduen eta kristauen begietan, Evaren desobedientziak oso toki txarrean jarri zituen haren alabak:
|
2022
|
|
...musu emango didazu egunero etortzen natzaizulako, bezero ona naizelako, baina bele jauna, hargatixe ez dizut musu eman nahi, hain zuzen egunero zatozkidalako, eta gaur musu ematen badizut, promes egin didazu bihar ez zarela etorriko, ez zatzaizkidala inoiz berriz etorriko, eta ongi legoke orduantxe bertan korrituko balitz, nik musu emango diodala eta berak alde egingo duela tratuaren erdian, ongi
|
legoke
ez balitz hain zaila, hain zaharra, eta orduan, alferrikako luzamendu hauen erdian, Moises agertzen da berriz bere mendiaren gailurrean, ile zuria haizeak darabilkiola, besoak zabalik hamar manamenduak jasotzeko prest, herri idolatra eta Lur agindua, bai, eta bitartean bere ahoa nire aurpegiaren kontra zapaltzen da, Jainkoaren kolerari ematen diot neure burua, neure aitari ni egun batean puta egi...
|