Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2000
‎Hemen, gure lana ez da zentratu, gutxiengo egoeran dauden taldeek gehiengoan daudenekin harremanetan jartzen direnean ekoizten dituzten prozesu guztiakaztertzen. Ondoren agertuko ditugun bi ikerketa enpirikoekin, aurreko bi prozesuakilustratzen saiatuko gara bakarrik.
2001
‎Guk euskaldunak atera nahi ditugu eta, beraz, gure lana ez da izan beharbakarrik hizkuntza egiturak eta horrelakoak irakastea; gurean euskarairakastea beti egon da loturik motibazio eta erabilerarekin. Datozkigunikasleak motibazio batekin datozkigu eta ateratzean zaletuak bihurtzenditugu.
‎Artikulu honen hasieran esaten genuen bezala, Euskal Herria euskalduntzekohelburuarekin ari garenok, euskara erabiltzen duten pertsonak behar ditugu. Beraz, gure lana ez da bukatzen euskara ikasten dutenean, erabiltzen dutenean baizik.Helburu hori lortzeko, ez da bukaera arte zain egon behar. Aitzitik, gaitasunkomunikatibo partziala lortzen duten neurrian, aurrerapausoak emango ditugu, ikasi duten hori beren ingurune hurbilean praktikara eramateko; eta, era berean, ingurune hurbilean dauden euskaldunek parte hartu behar dute aktiboki ikaslearenikas prozesuan, berau azkartzeko, eta batez ere, ohitura komunikatiboak sortzeko.Honela ikasteari kulturgintza deitu diogu.
‎Eskualde erdaldunen kasuan ikasleen lana ez da izaten euskara erabiltzea, euskara zabaltzea baizik, ikastera jende gehiago hurbil dadin, edo zertxobaitikasteko?. Herriko dendaria, mendigoizale taldeko lagunak, lagun taldea, familia, ikaskideak... den denek osatzen dute gure ingurunea; horiekin burutzen dugukomunikazioa, eta aurrerantzean ere horrela izango da.
2002
‎Ondoren, beste 40 hiztegietorri dira. UZEIren lana ez zen, ordea, Koldo Mitxelenaren oso gustukoa, eta1981eko abenduan Muga aldizkarian sona handia eduki zuen idazlan bat argitaratuzuen (Mitxelena, 1981). Bertan, UZEIren lana aitzakiatzat hartuta, euskarararennormalizazio prozesua kritikatu zuen, gehiegizko abiadura zeramalako, gaztelaniaren menpe jarriz hiztegi espezializatuen bitartez.
‎Hartu zen lehenengo neurria hauxe izan zen: curriculum guztietatik euskara irakasgaia ezabatzea, errektorearen hitzetan «unibertsitatearen lana ez baita hizkuntzak irakastea». Hurrengo hilabetean eta ongiaukeraturiko data batean? 1990eko azaroaren 20an?
‎Bi egile soilikaipatuko ditugu, adibide gisa. Juan Jose Larrea Conde-ren tesiak, helburu zabalagoak baditu ere? lana ez da arlo politiko eta instituzionalera mugatzen?, elkarrenartean erlazionaturiko beste gai batzuez gain, boterearen bilakaera, krisialdia etaberrantolaketa feudala aztertzen ditu Goi Erdi Aroko Nafarroan, XII. menderaarte11 Aldi berean, XI eta XII. mendeen arteko Nafarroako historia politikoa etaEstatu feudalaren osaketa aztertzen duten heinean, kontuan hartu behar dira CarlosLaliena Corbera re...
‎Guztira 780 latinidazleren berri dugu, baina soilik 140ren lanak ezagutzen ditugu. Gainera kopiagileak eurak izan dira askotan testuetako irakurketa jakin batzuen arduradun, interpretazio lana ez baitzen beti erraza. Kopiagileek eurek aitortzen dute testua, hobetu?
2003
‎Bide horretan egindako lana oso emankorra izan zen, eta 1979an argitaratu zuen bere lehenengo hiztegia, Fisikakoa. Ondoren beste 40 hiztegi etorri ziren8 UZEIren lana ez zen, ordea, Koldo Mitxelenaren oso gustukoa, eta 1981eko abenduan Muga n sona handia izan zuen idazlan bat argitaratu zuen9 Bertan, UZEIren lana aitzakiatzat hartuta, euskararen normalizazio prozesua kritikatu zuen, gehiegizko abiadura zeramalako, gaztelaniaren menpe jarriz hiztegi espezializatuen bitartez. Artikuluak polemika zabala sorrarazi zuen euskalgintzako sektoreen artean10, eta UEUko zenbait kidek, Jose Ramon Etxebarriak (Fisika hiztegiaren arduraduna) eta Jesus Mari Txurrukak, bakoitzak bere aldetik, euren iritziak eman zituzten11; Mitxelenaren salaketak ukatzeaz gain, beraien ustez «arlo bakoitzeko komunitate zientifikoak berak, erabaki behar du zeintzu hitz erabiliko dituen eta bakoitzarekin zer adierazi nahi duen».
2005
‎Bego. Baina autoreen ekarpenak ez duabiapuntu hori ezkutatu, egin duten lana ez da, ez zuen izan nahi, azterketahotz aseptikoa, bertan ageri diren ahots guztiek ere ez dute tonu eta urrutiramendubera:
‎Tutoretza lana ez da irakasleen erabaki kolektiboetan oinarritzen Z O
2006
‎Lan profesionala urkoari zaion maitasunaren adierazpena da, eta Jainkoari zor zaion esker onaren seinale (in majorem Dei gloriam). Horregatik, lana ez da inposizioa bailitzan bizi behar; ez da bizi behar zerbait amorragarria edo gogaikarria balitz bezala. Kristaua, kristau ona, prestu eta ardurati behar da azaldu.
‎Benetan, frogatu den moduan, iragarleak edo agentziak edozein unetan utz dezake kontratuazio unitateak osorik edo partzialki bete ez baditu (Pérez de la Cruz, 2001: 255) bertan behera, eta, horrenbestez, publizitate lana ez ematea alde bakarreko ukotzat jo daiteke; ondorioz, hedabidea prestazioa emateaz libratzen da. Dena den, erantzuleak kaltearen ordaina eman dio hedabideari eta prezioa osorik ordaindu, baldin hedabideak beste publizitate bat erabilita kontrataturiko denbora edo espa64 Ezin da ongi jakin, azken pasarte hori kontuan harturik, iragarlea edo agentzia libratu ote den hedabideari edozein kalte ordain emateaz.
2007
‎Goian esan dugunez, egungo lana ez materiala da, erabat informatizatua, mugikorra, era askotakoa, sozialdua, baina lan hori guztia, baita lan prekarioakedota emigranteen lana ere, monetan neurtzen da. Dirua, moneta da ikertu behardena.
‎Indiako produktudiseinuan eta programazio trebetasunetan, Kuala Lumpureko diseinu integrazioan, Hong Kong eko finantza zerbitzuetan, Txinako zenbait erregiotako kanpo iturrikomanufakturan Bangaloreko eta Kuala Lumpureko lan geltokiek gidatuak, Penanguharteko osaketa muntaian, eta Estatu Batuetako salmentan. Enpresaren lana ez danazio mailako jardueren batura, baizik eta hedaturiko negozio sistema bat sareprozesu gisa funtzionatzen duena, informazio komunak kontrolatuta, eta emaitzazhorizontalki eratua.
‎gizon harek bere hizkuntzaz mintzo diran lagunak ditu; eta emaztetzako bere hizkuntzaz mintzo dan emakume bat aukeratzen. Erosteko, mintza ditekean dendetan sartzen da, eta lana ez du aurkitzen, eta ezin gainera, gor mutu izan lukeen lantegietan. Bere egiazko mundua, beraz, bere hizkuntzak mugatzen dio goitik behera.
2008
‎egiten zuten modura?, beraiei komeni zitzaien modura baizik. Hau da, lana ez zen tailer guztien artean banatzen, bitartekariei preziorik hoberenak eskaintzen zizkietenen artean baizik. Horrek guztiak adierazten digu ofizialki gremioek indarrean jarraitu arren, errealitatean beraien indarra eta eragina zeharo murriztuta zegoela.
2009
‎Erbesterako hurbilketa honek, ezinbestean, hasiera hasierako historiarenbertsio frankistak baztertzea eta berriak onartzea esan nahi zuen. Horrela, Ricardode la Ciervaren lana ez zen mugatu El Ruedo Iberico k argitaratzen zituen lanenkontra zuzenean ekitera bakarrik. Horretaz gain, diktaduraren oniritzia jaso zezaketen atzerrian idazten ziren lan historikoak Espainiaratzen eta bertan zabaltzen erelan egin zuen.
‎Elkarrizketa amaitutakoan baina, lana ez da amaitzen. Ikertzailearen lanaren besteparte baten hasiera da honakoa, elkarrizketa bera bezain garrantzitsua:
‎Emakumearen kasuan, berriz, egoera ez da berdina izaten, batez ere, familiaren eraginez. Kasu horretan, lana ez da jarraitua izaten, eta lan munduan sartu irtenugari egon daitezke.
‎Albistegietan tartea izan dezake. Baina kazetariaren lana ez da inondik inorahor amaitzen. Hor hasi besterik ez da egiten.
‎Bestalde, esan beharra dago bulegotik kanpo egiten den lana ez dela betiesker onekoa eta emankorra izaten. Batzuetan, bi ordu edo hiru irauten duenudalbatza batean esandakoarekin lauzpabost albiste idazteko beste izango dugu, hainbat gai mahai gainean jarri eta landu direlako.
‎Politikari bati elkarrizketa bat egitera zoazenean, ezzaitez berarekin eztabaidatzera joan. Bere esanetan kontraesanak ikusten badituzu, kontraesanez galdetu; edo zure galderari ez diola erantzun uste baduzu, egingaldera berriro; edo errealitatearekin bat ez datorren daturen bat eman duela ohartubazara, nabarmendu hori hurrengo galderaren bidez. Baina, zure lana ez daelkarrizketatua konbentzitzen saiatzea, irakurleari haren argudioak ahalik etaargien azaltzea baizik.
‎Hedabideen lana ez baita itxuraz gertatzen dena kontatzea, benetan gertatzen denabaizik, bere plegu, zimur eta atzealde guztiekin. Eta honek, gehienetan, ez duzerikusirik bertsio ofizialekin.
2010
‎Betebeharren artean honakoak azpimarra daitezke: zebitzatzen duen epaitegi edo auzitegia kokatzen den herri edo hirian bizi behar da (BJLOren 370 art.), ordutegia bete behar du (BJLOren 189 art.), gatazkak ebatzi behar ditu, eta ezin ditu legearen iluntasuna, urritasuna edo isiltasuna alegatu bere lana ez egiteko (ZKren 448 art.), ezin du Justizia Administrazioa maltzurkeriaz atzeratu (ZKren 449 art.) eta burutzen duen funtzio jurisdikzionalaren egikaritzan ordenamendu juridikoa errespetatu behar du (EKren 9 art.).
2011
‎7 Zigortua lanera ez badoa bidezkoa den arrazoiaren ondorioz, ez da ulertukohark jarduera bertan behera utzi duenik. Hala ere, galdutako lana ez zaiozenbatuko kondena likidatzeko; bertan adierazi da, ezarritako egunedo lan saio guztietatik, zigortuak zenbatetan egin duen lan.
‎Hartu zen lehenengo neurria hauxe izan zen: curriculum guztietatik euskara irakasgaia ezabatzea, errektorearen hitzetan, unibertsitatearen lana ez baita hizkuntzak irakastea?. Hurrengo hilabetean eta ongi aukeraturiko data batean? 1990eko azaroaren 20an?
‎Departamentuetan beraz, ez zen sustatzen euskal adarraren garapena. ...ntratatzeko ekimena ez zela unibertsitatearena edo fakultatearena izan, irakasle batzuen ekimena baizik585, eta pertsona horiek hain zuzen ere osatzen zutela fakultateko Euskara Batzordea586 Bestalde, fakultatearen administrazioari dagokionez, Bultzak salatzen zuen ikastetxeko idazkari guztiak erdaldunak izatea baita agiri ofizialak erdaraz egotea ere, eta beraz Euskararako Kabinete Teknikoak bere lana ez zuela betetzen, «bere berezitasunik nabariena inoperantzia izanik»587.
‎Lehena, zentroko euskararen irakaskuntzaren antolaketa, nahiz eta ohartzen ziren «Euskara irakastea Unibertsitate mailako lana ez dela» (Hainbat egile, 1977: 131) baina ezinbestean hari eman zioten lehentasuna, klaseak erdiinprobisatuz.
‎– Nahaste konpultsiboa duena perfekzionista da, eta lana ez du inoiz amaitutzat ematen.
2012
‎Derridaren lan filosofikoaren eta kritikoaren helburua izanzen beti 60ko hamarkadaren amaieran De la Grammatologie idatzi zuenetikMendebaldeko filosofiaren erroetan dagoen logozentrismoaren kritika. Aipatuden lehen lana ez da zentzu horretan salbuespen bat, eta filosofiak tradizionalkianimaliaren afera tratatzeko modua ere logozentrismoaren beste adierazpen batengisa jotzen du. Gizakia ez diren gainerako animaliak izendatzeko eta definitzekoorduan, arrazoiak eta hizkuntzak eskaintzen dion ahalmena dela bide, gizakiak bereburua dominazio posizioan jartzen du eta botere hori baliatuz gainerako animaliaguztiak animaliaren, singular pluralean, kategoria pean azpiratzen ditu.
‎albiste agentziak, komunikazio kabineteak, iragarleak?) babestuago agertu ohi da. Adibidez, kazetaritza ekimena erredakzio taldean partekatuz gero, eguneko lana ez dator prentsaurrekoek baldintzatuta. Aldiz, informazioa bilatzeko errutinarik sortzen ez duen erredakzioaren kasuan, prentsaurrekoek eguneko albisteen aukeraketan ahalmen handiagoa izango dute (McQuail, 2010:
‎Orobat, 19 artikuluaren bigarren paragrafoaren arabera, ez betetzea erabat justifikatuta legoke ez hedatzeko arrazoia iragarle edo agentziari egotz dakiokeenean; esaterako, lana biltzen duten euskarriak hedabideari banatu ez izana. Benetan, frogatu den moduan, iragarleak edo agentziak edozein unetan utz dezake kontratua bertan behera, eta, horrenbestez, publizitate lana ez ematea alde bakarreko ukotzat jo daiteke; ondorioz, hedabidea prestazioa emateaz libratzen da. Dena den, erantzuleak kaltearen ordaina eman dio hedabideari eta prezioa osorik ordaindu, baldin hedabideak beste publizitate bat erabilita kontrataturiko denbora edo espazio unitateak osorik edo partzialki bete ez baditu (Pérez de la Cruz, 2001:
2017
‎7 irudiaren bidez, ikasleei galdetzen diet euren alfabetatze eta integrazio prozesuan gainontzeko irakasleek erakutsitako inplikazio mailaz. Irakasle hauen lana ez da soilik ikasleak alfabetatzen laguntzea, baina helburu hori ere zeharka bete lukete.
‎Kapitalismoak ez luke funtzionatuko hau gabe. Ez dago produkziorik erreprodukziorik gabe, eta zentzu horretan, emakumezkoen lana, eredu produktibo kapitalistarentzako ezinbestekoa da (Federici, 2004). Erreprodukzioa ere lana da, eta inolako zalantzarik ez dago beraz, lana ez dela ekonomia merkatuan balioa sortzenduen soldatapeko aktibitatea soilik, baizik eta haratago doala. Puntu hau argi utzi ostean ordea, irakurketa errazagoegiteko intentzioz, artikulu honetan lanaren kontzeptua, enplegua edo ordaindutako lanari erreferentzia egitekoerabili dela ohartarazi nahi da.
‎Formazio akademikoa amaitu ostean, erabat indibidualista eta lehiakorra den lan eremuanartistak karrera egin nahi badu bederen, deialdiak begiratu, proiektuak garatu, dosierrak prestatu, bekakeskatu, tailerrak antolatu, hitzaldiak eman, formatzen jarraitu, erakusketak bisitatu, kontaktuak egin edo saresozialetan egotea ezinbestekoa du. Artista garaikidearen lana ez da tailer edo estudioko lanera mugatzenbakarrik. Lana sortu, bilatu, aurkitu, gauzatu eta saltzearen ardura beregain erortzen da.
‎Honela, prebentzioarenbarruan, erizain profesionalen funtzioei dagokienez, osasun hezkuntza egitea berebizikoa da. Hala ere, garrantzitsua da aipatzea kasu honetan prebentzio lana ez dela populazio osoa heztean oinarritzen, baizik eta pertsona egokiei une egokian sindrome honen inguruko informazioa ematea dela (Dias et al., 2005). Detekzioa egin ostean, jada arazoa agertzean, horren tratamenduan parte hartu da, beharrezkoak diren sendaketak eginez. Kasu batzuetan, deribazioa egitea ere beharrezkoa izango da.Oro har, modu multidisziplinar batean jardun da, sendagile, psikologo, gizarte langile, etaabarrekin.
2019
‎Irakaslearen rola nagusia literatura berdintzaile baten irakaskuntza da. Bere lana ez daeuskararen transmisioan eta testu batzuen hautuan mugatzen. Euskal literatura sistema berrizproduzituz bere klaseetan, gizartearen makurrak zabaltzen ditu.
‎Etorkizunera begira, lan honetan garatutako metodologia bera aplikatu daiteke beste motatako komunitateetan, erabakitzen den komunitatearen baitan adinaren araberako banaketa egin litzateke eta barneko harremanakaztertu. Honek erakusten du, egindako lana ez dela mugatua eta aplikazio ugari izan ditzaken metodologia bateanoinarritzen dela. Horrez gain ere, idazketa formatik habiatuta beste aldagai demografiko batzuk iragartzea izangoda asmoa, generoa edota klase soziala antzemateko aukera eduki arte, dena soziolinguistika eredu hartuta.
‎Artegilearen lana ez da erabateko sorkuntza, oparitzat eman eta jasotakoaren garapena baizik.Eskaintzaren onarpena da, berriz gerta ezinezkoa, bizipen estetiko semantiko aberatsari emandakoerantzuntzat egiazko mundu osoa daukana (Heidegger, 2002: 47).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia