Emaitzak: 6
2016 | ||
Frederick Engelsek hauxe dio Origin of the Family, Private Property and the State [Familiaren, jabego pribatuaren eta estatuaren sorburuaz] | lan klasikoan: jabego pribatua sortu arte, ez zegoen gaur ezagutzen dugun sexu ezberdintasunaren modukorik. | |
2017 | ||
Bereziki garrantzitsua izan da gaur egun | lan klasikotzat jotzen den Maria Miesen Patriarchy and Accumulation on a World Scale (1986): eurozentrikoa ez den ikuspegi batetik berraztertzen du metatze kapitalista, Europako emakumeen patua Europaren kolonietako hiritarren patuarekin lotuz, eta emakumeei kapitalismoan eta globalizazio prozesuan dagokien lekua beste modu batean ulertaraziz. | |
Genero horretakoa da, esate baterako, John Forden Tis a Pity She, s a Whore (1633) [Lastima emagaldua izatea], non lau emakumezko pertsonaietatik hiru hil, exekutatu eta erail egingo dituzten, ikasbide modura. Emakumea diziplinatzearekin lotutako | lan klasikoak dira hauek ere: Joseph Swetnam, The Arraignment of Lewed, Idle, Forward, Inconstant Women (1615) [Lotsa gutxiko emakume lizun, alfer eta aldakorren salaketa]; edota The Parliament of Women (1646) [Emakumeen parlamentua], batik bat erdi mailako klaseko emakumeen aurka zuzendu zen satira, beren burua senarren gainetik jartzeko legeak egiten oso okupatuta bizi ziren emakumeak islatzen zituen lana.72 Bien bitartean, etxean eta etxetik kanpo emakumeen jokabidea kontrolatzeko lege eta tortura modu berriak onartu ziren. | |
Europan sorgin ehizak izan zuen esanahiaz lehen ikuspegi bat eskaintzen digu Michael Taussigek, haren | lan klasiko batean: The Devil and Commodity Fetishism in South America (1980) [Deabrua eta salgaiaren fetitxismoa Hego Amerikan]; egileak dio deabruari buruzko sinesmenak sortu ohi direla produkzio modu bat beste batek ordezkatzen duen garai historikoetan. | |
Beste kontu nabarmen batzuekin batera, badu kontsumo modernoak, | lan klasikoaren aldean, ezaugarri berezi bat: lana errepikakorra, beti berdina izaten zen, nekea eragiten zuena; kontsumoak, berriz, aldiro aldakorra izan behar du, lehia etengabe bat, antsietatea eragin behar duena. | |
2019 | ||
KLASIKOAK ALDIAN BEHIN, gizaldian behin, berraztertu lirateke, berrikusi eta berritzuli. Ber aurrizkian (eta berri eratorrian) egon daiteke arte | lan klasiko batekiko harremanaren giltza. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan | 6 (0,04) |
Lehen forma
lan | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
ELKAR | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
lan klasiko | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
lan klasiko bat | 2 (0,01) |
lan klasiko jo | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |