Emaitzak: 4
2002 | ||
Bistan da, lan didaktikoa exijentea da, eta | lan horretarako hizkuntza baliabideegokiturik gabe, gure azalpenetan errepikapen antzuetan ibili gara, txiribuelta deserosoetan, zeinek azken buruan gure irakaskuntza lana zaildukoduten; justuki, gorago imajinatu dugun software imajinario mugatu eta desegokituhorrekin gertatuko zitzaigun bezala. Esan nahi baita, batzuetan osagarri luze bainaondo antolatu batean bil daitekeen informazioa ez dela hain erraz biltzen ahalosagarri laburrez osatutako esaldi koordinatuetan (gainkostuak daude). | |
2010 | ||
Lan hori, ordea, ez da instituzioena bakarrik; guztioi dagokigu ondare hori zaindu eta sustatzea. Eta bi hizkuntzen arteko desoreka zenbaterainokoa den kontuan izanik, zaintze | lan horrek hizkuntza gutxitua, alegia euskara babestuko duten neurri eraginkor eta positiboak eskatzen ditu. Aplikatu dugun politikak gaztelaniarekin errespetuz jokatzen du, elebitasuna baliotzat hartzen du, eta hizkuntzen bizikidetza gizartearen kohesiorako aktibotzat dauka. | |
2017 | ||
Nagusitasun horretarako arrazoi bat izan daiteke euskarazko eta gaztelaniazko sistemen etamerkatuen elkarlana. Hau da, euskaraz lehenik eta gaztelaniaz gero kaleratu direnargitaletxeetako batzuk (besteak beste, Gero Mensajero, Giltza Edebe, Alfaguara Zubia) Espainiako estatuko argitaletxeen euskal adar edo ordezkariak dira; horrela, hizkuntza gutxitubatean argitaratzean, aukera handia dago argitaletxe berak | lan hori hizkuntza hegemonikoan ereeskatzeko (Lopez Gaseni, 2000; Zubillaga, 2013). | |
2023 | ||
Erlijio zaletasuna, arte zaletasuna eta ibiltzeko zaletasuna ederki konbinatzen zituen Vincentek.1876ko urriaren 3an Isleworth etik idatzitako gutunean (75) Londonera bidaia luze bat egin zuela esaten zion Vincentek Theori. Beretzako moduko lana portuko klerigoaren laguntzailea izatea zela, | lan horretan hizkuntzak ezagutu behar zirelako, atzerritarren, marinelen eta gaixoen artean lan egiteko. Londonen hainbat lagun eta Goupil en galeria bisitatu zituen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan | 4 (0,03) |
Lehen forma
lan | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lan hori | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
lan hori hizkuntza | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |