Emaitzak: 7
2002 | ||
Denok ulertzeko moduan, esan dezagun material hau HABEren kurrikulu berriaren 2 mailari egokitzen zaiola. Bati bainogehiagori irudituko zaio Hezkuntzari (IRALEri) begira eginegia edo hartara lerratuegia; izan ere, | lan esparru horretakoak baitira, neurri handi batean, aukeratu direngaiak eta eskatzen dituen atazak edo eginkizunak. Dena dela, handia da ataza kopurua, eta era askotakoak gaiak; horregatik, iruditzen zaigu erraz eta egoki erabillitekeela helduak euskalduntzen oro har, eta zenbait ataza baita DBHn ere, ereduko eta A ereduko ikasleekin. | |
2010 | ||
Ezin dugu ukatu, ez, hizkuntzalaritza oraindik oso urrun dagoela eginkizun horien soluzio idealetik. Bizitza linguistikoaren" osotasuna" mailaz maila azaltzerakoan aurkeztu dugun hizkuntza soziologiaren | lan esparru hori, egiaz, oso modu ezberdinean izan da jorratua hizkuntzalaritzaren aldetik. Soinu formekin loturiko prozedura gramatikalekin alderatuz —askoz ere lehenago garatutakoak direnak—, edukiekin loturiko metodo gramatikalak, bai euren lanketan bai euren aplikazioan, askoz ere atzeratuago daude. | |
2011 | ||
lanera kanpora joan behar izaten da maiz, euskarazko solaskideen kontzentrazio demografikoa ondotxoz ahulagoa den ingurumenetara. Mintzagaiak eta idatzizko jardunak aparteko eragozpena erantsi ohi diote | lan esparru horretako euskal jardunari. posible da hor ere, ordea, hizkuntza baliabideak eta euskarazko harreman sareak sendotzea. Funtsezkoa da elementu hori ere, bai talde txikitan eta bai, ahal balitz, sekzio osoetan. | |
2013 | ||
Horretarako, mahai bat eratu zuen sektoreko profesionalekin eta Jaurlaritzako teknikariekin. Ikasketa plana diseinatzea eta proiektua aurrera ateratzeko beharrezkoak ziren alderdi teknikoak zehaztea izan ziren | lan esparru horren eginkizunak. Proiektuaren ildo nagusiak aurkeztearekin batera eman zuten kokalekuaren berri. | |
2014 | ||
«Niretzat, askoz interesgarriagoa da irudi abstraktu baten aurrean bakoitzak gauza ezberdin bat ikusteko gaitasuna izatea», gaineratu du Nietok. Sorkuntza oso garrantzitsua da | lan esparru horretan. «Mural bat sortzea marrazki bat egitea baino zerbait gehiago da». | |
2016 | ||
Lan esparru bakarra da hezkuntza, euskararen aldeko ordainsarisistema (ez erabatekoa, baina bai nagusitasun nabarmenekoa) ezarri duena bere alde. Azken 35 urtean egin da hori, bereziki, EAEn; 30.000 irakasle baino gehiago dira, egungo egunean, | lan esparru horretara sartu ahal izateko EGA, HE2 edo antzeko maila frogatu behar izan dutenak. Hots, irakasle izateko euskaldun izan behar da hemen (EAEn, beste maila batean Nafarroan, ondotxoz ahulago Iparraldean). | |
Koordinazio taldea sortu dute Altsasuko Udalak, gizarte zerbitzuak, osasun etxeak eta Udaltzaingoak Foruziangoak. Jardunaldi baten bidez Sakanako eragileei koordinazio | lan esparru horren berri eman diote. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan | 7 (0,05) |
Lehen forma
lan | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Guaixe | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lan esparru | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
lan esparru hori | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |