2008
|
|
Kanpo inpaktu gogorraren ordez, barne inpresio ondo landua nahiago du juizio estetiko ikasiak, hau da, gutxi batzuen eskura dagoen kodeak. Halako kode batez sortutako izenek interpretatze
|
lan
bati esker hunkitzen dute. Laburbilduz:
|
2009
|
|
Halaxe ikusten da Ibarretxe Antuñanok egindako zenbait ikerketatan (2003, 2004b). (10) adibidean, The Hobbit en 6 kapituluko esaldi baten itzulpena ageri da, Ibarretxe Antuñanoren
|
lan
batetik hartua (2003: 161). Argi ikusten da euskarak ingelesak bezala joka dezakeela Bideari buruzko espresioekin, aditz bati bat baino gehiago lotuz.
|
|
1 Testu hau beste
|
lan
baten birmoldaketa eta eguneratzearen emaitza da, hain zuzen ere, «Medioambientalización de la política de Desarrollo Rural: el caso de la Comunidad Autónoma Vasca (CAV)» komunikazioarena (V Nekazaritza ekonomia Kongresua.
|
|
Azken batean, norbaitek jabetza eskubidea eskuratzeko betekizunak nola eta noiztik bete dituen zehaztea beste
|
lan
bat da eta, alor juridikoan beti gertatu ohi denez, kasuz kasu aztertu beharrekoa gainera.
|
2010
|
|
Hortik ote dator Manexek inoiz edo beste aipatu izana bere euskara zela «pobrea eta Iparraldekoa»? Baieztapen zinez harrigarria haren euskarazko hitzaldiren bat entzun zuen edonorentzat, baina niri hitzez hitz egina, euskarazko
|
lan
bat eskatu nion batean.
|
|
Horrela, egun, bitartekari funtzioak pertsona fisikoak zein juridikoak bete ditzakete, betiere aurretik horretarako prestaketa edo gaikuntza egokia galdatuz. Zehatz mehatz, R 15 Code de Procédure Pénale (Décrets en Conseil d' État) delakoak dio «fiskalaren bitartekari» gisa gaitutako pertsona fisiko eta elkarteak izenda ditzakeela fiskalak bitartekari
|
lan
bat burutzeko Code de Procédure Pénale ren 41
|
2011
|
|
Helburuak goian aipatutako biak badira ere, badago bidean jorratu den beste
|
lan
bat, orain arte egin barik zegoena: 2000 urteaz geroztiko euskarazko telebistako fikzio seriatuaren katalogazioa eta deskripzioa.
|
|
Gure asmoa etorkinei ahotsa ematea izan da, baita indarkeriarekin zuzenean lotura duten agente sozialen ikuspegia azaleratzea ere. Informazioa landa
|
lan
baten bitartez eta elkarrizketaren teknika erabiliz jaso dugu.
|
2012
|
|
Obra berrienak espazio abstraktuetan eraikitzen baditu ere, guk lan zaharragoak aztertuko ditugu, hain zuzen ere, laurogeiko hamarkadakoak. Garai horretan 1981 urteko
|
lan
bat aurkitzen dugu, izenbururik gabea, non Bilboko Kasilda parkeko pergola ikus daitekeen hondoan. Hemen pop hizkuntzatik aldenduz joan dela esan daiteke, beste lan batzuk kontuan hartzen baditugu.
|
|
Antzeko paisaia agerrarazten duen beste
|
lan
bat Gonzalo Chillidaren Altos Hornos de Vizcaya koadroa da, urteen artean egina eta bilduma partikular batean gordetzen dena gaur egun, nahiz eta kasu honetan Donostian dagoen. Artista gipuzkoarra da, eta zaila da sortzaile honi etiketa bat jartzea.
|
|
Raul Urrutikoetxearen Euskaldunan ikusi dugu nola laukizuzen horizontala estutu egiten den, horizontalitatea markatzen den bitartean. Egile berberaren Realiadad diferidan ere enkoadrea guztiz aldatzen dela ikusi dugu, koadro bati aurrez aurre begiratu ordez, 35 koadro aurkitzen ditugularik
|
lan
baten barnean.
|
|
Espainiako Sari Nazionala jaso duten euskal idazleei dagokienez, gutxiegi dira ondorio garbiak ateratzeko9 Edonola ere, pentsa daiteke narrazio
|
lan
batek sari hori jasotzeak segurtatu egiten duela irakaskuntzaren zirkuituan sartzea, hedabideetan eta saltokietan daukan oihartzuna dela-eta. Ildo horretatik, aipatzea komeni da Mariasun Landa dela, saria irabazitako hiru idazleen artean, oihartzun gutxien izan duena aztertutako ikastetxeetan.
|
|
Autore horiek, zortzi pentsaera distortsionatu mota bereizten dituzte, depresioa duten pertsonei aplika dakizkiekeenak: ...dezake bere eskuetan duen guztia apurtzen duela); 2) etiketak, hots, hanka sartze batek norbere buruari buruzko egiaztapen negatibo eta irrealak egitera bultza lezake pertsona (adibidez, bizikletatik erortzeagatik «ez dut ezertarako balio» pentsatzea); 3) iragazpena, hau da, munduari iragazki negatibo batetik begiratzea eta gauzen alde negatiboak besterik ez ikustea (adibidez, ikaskideen aurrean
|
lan
baten aurkezpena egin ondoren laudorioak jaso badira, baina hurrengo baterako aurkezpena denbora barruan egin behar dela esan bada, laudorio guztiak ahaztu eta etxera joatea pentsatuz aurkezpen luzeegia egin dela); 4) dena edo ezer ez gisako pentsamendua, hots, gauzak guztiz onak edota guztiz txarrak bailiran hautematea, ñabardurak kontuan izan gabe (adibidez, «festa honetan dibertigarria eta a... Ziur begira ari zaidala gero bere lagunei kontatzeko inozo bat naizela eta haiekin nitaz barre egiteko» gisako pentsamenduak izatea edozein delarik ere beste pertsona begira egotearen arrazoia); 7) kontrol gabeziaren ustea, hau da, banakoak uste izatea ezer ez dagoela bere esku eta egiten duena egiten duelarik ere, gauzak izan behar duten modukoak izango direla (adibidez, pertsona batek uste izatea gauza negatiboak gertatzen zaizkiola zorte txarra duelako eta zorte txar hori gainditzeko ezin duela ezertxo ere egin); eta 8) arrazoiketa emozionala, hots, pertsonak argudio logikoetan oinarritutako arrazoiketa erabili ordez, arrazoiketa bere emozioetan oinarritzea (adibidez, pozik dagoen pertsona batek pentsa dezake bere bizitza primerakoa dela, baina, bihar triste badago, bere bizitza desastre hutsa dela pentsatuko du).
|
|
Kolokazio bati izaera berezitua onartzeko nahikotzat jo ohi da osagaietako batek (izenak normalean) balio berezitua (edo terminologikoa) edukitzea, baina aipatu ditugun bikote horien kasuan bi osagai berezituz osaturiko kolokazioen aurrean gaudela esan daiteke. Hurrengo
|
lan
baterako uzten dugu kolokazio horiek diskurtsoan duten sarritasuna eta rola sakonago aztertzea.
|
|
Era berean, hurrengo
|
lan
batean sakontzeko uzten ditugu lan honetan aipatu ditugun beste zenbait egitura eta ezaugarri, hala nola eragiketa matematikoekin eta teknologia prozesuekin sortzen diren kolokazio lexikoen bilketa eta azterkuntza zehatzagoa, kolokazio askotako osagai diren aditz berezituen bilketa eta deskribapena eta kolokazio ez lexikoen azterkuntza mota gehiagotara hedatzea.
|
|
Ondoren datozen kolokazioen azterketa hurrengo
|
lan
baterako utziko genuke, bestelako problematika agertzen dutela uste baitugu. Baina aipa ditzagun laburki, ikerketa osoaren norabidearen berri izateko, bederen.
|
|
5 Gure taldeko batek parte hartu du irakaskuntzaren arloko euskararen estandarizaziorako euskal erakundeek bultzaturiko ekimenean, eta berriki argitaratua du
|
lan
bat zientziaren eta teknologiaren arloko erabilera espezializaturako gomendioen bilduma bat (Etxebarria, J.R. (2011): Zientzia eta teknikako euskara arautzeko gomendioak, Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia, Gasteiz).
|
|
393). Rico k (1997), matematikako curriculumaren antolatzaileak aztergai dituen
|
lan
batean, unitate didaktikoak tradizionalki egituratu dituen ardatzat hartzen du testuliburua. Ez du proposatzen testuliburuak ebaluatzeko eredurik, baina balizko eredu horren antolatzaileek eduki lituzketen ezaugarri eta adierazle batzuk finkatzen ditu.
|
|
Lege horren osteko Saioka proiektuak, euskara estandarrean, Hegoaldeko Lehen Hezkuntzako zortzi mailak beteko ditu. Lehenbiziko ikastolak lege horren babesean eratu zituzten, eta 1979an UZEIk burututako «ikastoletako textuliburuak» txostenean aipatzen zenez, «ia ezerezetik hasiriko
|
lan
bat da».
|
|
Bestalde, langintza esparrua nolabait zehaztu beharrez, Batxilergoko testuliburuetan jarri dugu arreta, lehenbiziko urte horietan hasi eta ia ia gaur egun arte. Lehen Hezkuntzako testuak askoz ugariagoak izan dira, eta beste
|
lan
baterako utzi behar ditugu. Bestetik, 1990eko lege aldaketaren ondorioz, Batxilergoa lau urtetik bi urtera igarotzeaz batera, ordura arte ez zegoen etapa berria sortu zen, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (DBH), hain zuzen.
|
2013
|
|
Jatorrizko hizkuntzan dagoen material batek hainbat etapa burutzen ditu ikus entzuleek etxean euskaraz ikusi arte, eta arestian ikusi denez, hainbat profesionalen eskuetatik igarotzen da. Hona, labur azalduta, kanpo produkzioko
|
lan
batek euskaraz bikoiztu arte egiten duen bidea.
|
|
Mari Luz Esteban-en zuzendaritzapean, 2011n, EHUn, aurkeztu nuen aipatutako tesia. Geroxeago, tesi horretan oinarrituriko beste
|
lan
bat, izenburu berekoa, argitaratu zuen 2012an Utriusque Vasconiae argitaletxeak.
|
2014
|
|
Lorpen zuzenei loturiko azterketak oso urriak badira ere (Brammer eta Walker, 2011), badago iraupen luzeko langabezia murrizteko Ipar Irlandan erosketa eta kontratazio publikoan oinarrituriko proiektuaren eragina jasotzen duen Erridge eta Henningan en Public Procurement and Social Policy in Northen Ireland: The Unemployment Pilot Project (2007)
|
lan
bat, zeinetan EKPI bidez helburu sozialak, kasu honetan iraupen luzeko langabetuak murriztea, lortzea posible dela ondorioztatzen den. Zehatzago esateko, Ipar Irlandan 2002 urteko erosketa eta kontratazio publikoaren politika berrituak gobernuen erosahalmenaz baliaturik luzaroan langabeturik daudenei enplegu aukerak sortzea gomendatzen zuen.
|
|
sakona eta azalekoa. Hain zuzen, Martonek eta Saljök (1976) aztertu zuten ikasleek nola hautematen zuten irakurketa
|
lan
bat eta nola adierazten zuten beren esperientzia. Emaitzen arabera, azaleko ikasmoldea hartzen zutenek arreta testuan jartzen zuten eta behin ere berriro saiatzen ziren edukia buruz ikasten; ikasmolde sakona hartzen zutenek, aldiz, testuaren esanahian jartzen zuten arreta eta ideia nagusiak aurkitzen saiatzen ziren.
|
2015
|
|
Beste
|
lan
batean Odriozolak eta Ondarrak (2012) gogora ekarri izan dute polaritatea uste baino aldakorragoa dela beti ere azaltzen den esparru zabala ikusmiran izanik. Lehenengo eta behin, esan dezagun oraingo honetan ez garela arituko egia auresuposizioez, baiezko/ ezezko esaldiez baizik.
|
|
Talde kiroletan talde sentimendua asko indartzen da komunitateak eraikitzearen poderioz (Bidonde, Goodwin eta Drinkwater, 2009; Lim, Warner, Dixon, Berg, Kim eta Newhouse Bailey, 2011; Walseth, 2008). Adibidez, Thebergek (1995), izotz hockeyaren gaineko
|
lan
batean, dio taldea kezka eta interesak partekatzearen ondorioz osatzen dela, kideekin konprometitu eta gainerako emakumeekin elkartuz identitate, pasio eta bizipen komunen bidez. Talde bateko kide sentitzea eta komunitatean sartzea areagotu egiten dira (Kinsel, 2005), zeinak babesa eta erosotasuna eragiten dituen taldeko kide sentitzean. Laguntza eman eta bizitza gainerakoekin partekatzeak pertsonengan sentimendu baikorrak eragiteaz gain, taldekideengan konfiantza sortu eta talde zein familia sentimenduak garatzen laguntzen du, harreman sareak sortzen amaitzeko (Migliaccio eta Berg, 2007; Roster, 2007).
|
|
Batzuek uste dute langile bat hartu dutela edukiak webgunean ezartzeaz ardura dadin. Aipatu da horrek koordinazioedo kudeaketa
|
lan
bat gutxienez eskatuko duela, eta hori ekonomikoki neurtu behar dela.
|
|
Ttipi Ttapako langileek ez lukete arazorik izango parte hartzeko, beren edukiak editatu gabe igo behar balira. Edizio
|
lan
bat eskatuko balu, oraindik ez dakite zer erantzun, ez baitakite zer lan eskatuko lukeen.
|
|
Hoffman eta Eveland ek (2010) diote ezin dutela frogatu halako loturarik dagoenik, komunitatearekiko lotura errotuta eta tokiko prentsa aspaldikoa den kasuetan. Haien ikerketak, dena den, komunitatea definitzeko
|
lan
bat egin du. Hainbat irizpide proposatzen dute komunitatea zehazteko.
|
|
Euskal Herriari dagokionez, aipatu behar dira Aiestaranen lanak Debabarreneko tokiko hedabideei buruz (Aiestaran, 2007, 2011), edo Goiena hedabideari buruzko beste
|
lan
bat (Arana eta Zuberogoitia, 2012). González Gorosarrik tokiko hedabideen kalitatea ikertu du (González Gorosarri, 2006) baita Berria eta Euskadi Irratiarena ere (González Gorosarri, 2011).
|
|
Pirinioei buruzko lan gehienak Erronkari eskualdeari buruzkoak dira (Gorría, 2011; Idoate, 1968; Iturri, 1995; La mancomunidad del Valle del Roncal, 1989; López Mugartza Iriarte, 2008; Rucabado, 1999). Gainerako eskualdeei buruzko lanak urriagoak dira, Baztango ekonomiari buruzko
|
lan
bat kenduta (Arizkun, 1992).
|
2016
|
|
Izan ere, berrikuntzako helburuekin praktikatzen diren ikerketetan arteak oraindik orain askatasun erlatibo handiagoa izan dezake ebaluazio eta onarpenezko mugetan aurrera egiteko, nahiz eta kapitalismo liberal gaurkotuaren erraietan teknologia zientifikoaren baitako berrikuntza eta «kalitatea» produkzio moduen espresiorik gorena suertatu (Guadalupe Echevarría, 2011). Zentzu zabalagoan bada ere, Michel Menger soziologoak (2002) itauntzen du zein puntutaraino sorkuntza lana ohiko
|
lan
bat den, haren prozesuak eta antolakuntza forma sozioekonomikoak beste produkzio modu batzuetan transformagarriak direnetz. Edota, agian garrantzizkoagoa dena, ez litzateke artea kuantifikagarria den edozertatik hain urrun geldituz, ohiko lanaren definizioez edo ideiez gaindi legokeena nonbait, plano ulerkor arruntari beharbada atzekoz aurrera buelta ematen diona?
|
2017
|
|
Nire ustez,
|
lan
bat argitzea lana bera baino inportanteagoa da eta hala izan zen Kandinskyrentzat ere.
|
|
Gure ibilbide akademikoa diziplina horretan egina izan da eta horretara mugatuko ditugu gure lerroak. Labur zurrean hemen, luzeago eta sakonago argitaratu gabeko beste
|
lan
batean (Iztueta, 1992).
|
|
«Elkarlan zientifiko»tzat zer har daitekeen ere ez dago finkatuta: arlo konkretu bateko aditu bati aholkua eskatzea, ekipamendu berezi bat duen unibertsitate bati esperimentu zehatz batzuk egiteko eskatzea, edo burututako
|
lan
batek sortu dituen datuak beste ikertzaile talde batekin partekatzea dira elkarlan zientifikotzat har daitezkeen elkarrekintzak. Jakintza arloaren arabera ere aldaketa handiak gertatzen dira elkarlan zientifikoan:
|
|
Egilekidetza datuen erabilerari akats nabari batzuk frogatu zaizkio aspalditik: sarritan egilekidetzak harreman sozial soila erakusten du, ez elkarlana, eta elkarlan zientifiko guztiak ez dira
|
lan
baten argitalpenean islatzen, argitalpena ez baita elkarlan zientifikoaren derrigorrezko helburu bat (Katz eta Martin, 1997), nahiz eta unibertsitateen kasuan berebiziko garrantzia duen helburu bat den argitalpen zientifikoetan parte hartzeak. Egilekidetzaren mugak begi bistara geratu ziren Melin en lanean (2000), elkarlana bilatzeko arrazoiei buruz egin zuen ikerketaren arabera, hauek dira zientzialariak elkarlan zientifikora bultzatzen dituzten arrazoiak:
|
2019
|
|
(15) Adibidez,
|
lan
bat aurkitzeko orduan, hizkuntza bat baino gehiago jakitea(?)
|
|
Aspaldiko andre bertsolarien gaineko ezagutza oso urria da bertso munduan diharduten gazteenen artean. Horrela, neska bertsolari batek diosku berak unibertsitateko
|
lan
bati esker jakin zuela egon zirena, espazio publikoan andreek bertsotan egiten zutena, nahiz eta gaizki ikusita egon bere garaian eta ondoren ere.
|
|
Kontatu egingo dut, lehengo urtean unibertsitatean
|
lan
bat egin nuen emakume bertsolariei buruz, gehiago hori historikoki begiratuz, eta bai izan zela nik txikitatik jan dudan edo sinetsi izan dudan mito bat puskatzea. Niri beti esan didate ez direla izan emakume bertsolariak, espazio publikoan gaizki ikusiak zirelako eta ez dakit zer baina izan da deskubrimentu bat jakitea muga hoiek edukita ere baietz, egon, egon direla.
|
|
Arestian aipatu dugu Ingumak ez duela zientziaren esparruan Mikel Laboaz euskaraz idatzi den guztia jasotzen eta, guk, datu basearen iragazkiak oraindik orain atrapatu ez duen
|
lan
bat ekarri nahi dugu errebisio honetara. Ibon Rodriguezek, Mondragon Unibertsitateak eskaintzen duen Euskal Kultur Transmisioaren ikastaroa burutzean aurkeztu zuen lana, hain zuzen:
|
2020
|
|
Gaur egun, ikerketa munduan lantzen dut gehiago, ikerketa taldean gaude. publikazio batzuk egin ditugu, liburu batzuk, ikerketa
|
lan
bat. udalarekin. (E5_ 2018/03/14)
|
|
Ez da behaketa bakarra egiten eta. eta. amaiera aldera, talde adostasuna bilatu. Ikusten dugun oinarrian gurean behar dena talde
|
lan
bat dela eta gure planteamendutik bultzatzen dena da hori, alde batetik talde lana eta bestetik gure lanaren berrikuspena. (E2_ 2018/02/13)
|
2021
|
|
Sormen
|
lan
bat beti da politikoa, esplizituki aldarrikatzen ez denean ere bai. Sortzen ari den horrek, alde batetik, posizio batetik sortzen duelako beti[...] sortzen duen horrek inertzia, botere harreman eta irakurketa horiek indartzeko edo zalantzan jartzeko balio duelako.
|
|
Azken batean, ikerketa hau hastapeneko
|
lan
bat baino ez da izan, arkitektook arkeologiaren betaurrekoak jantzirik, nafar erret gazteluak ikuspegi global batez ulertzen has gaitezen.
|
|
Idazleek egile eskubideak mantentzea edo besterentzea eska dezakete aldizkariek. Bethesdako Adierazpenean
|
lan
bat sarbide irekikoa izateko, doan irakurtzeaz gain irakurleek bestelako eskubide batzuk ere izan behar dituztela zehazten da: erabilera pertsonalerako kopia mugatuak egitea, hedapena, lan eratorriak egitea, etab. (Bethesda Statement on Open Access Publishing, 2003)
|
|
Azkenik, konparaketa
|
lan
bat garatu da 2 puntuan azaldu diren iturri filosofikoak eta 3 puntuan azaldu diren pelikulako elementu, eszena eta pertsonaiak erkatuz: horri esker, aztertu diren hiru iturri historiko eta filosofikoen eragina nabarmendu nahi izan da.
|
|
Prozesuetan edo erregela inplikazionaletan (Bickerton, 1971, 1973; Bailey, 1973) aldagaien artean egon daitezkeen inplikazioak ere ez dira aztertu. Horiek beste ikerketa
|
lan
baterako utzi dira, nahiz eragin zuzena izan dezakeen. Gramatikaaldagaien aldakortasuna ikertzean ikuspuntu kuantitatiboaren ekarria zein izan litekeen aztertu nahi izan da, ez besterik.
|
|
Onartzen dute besteek gaztelaniaz egitea, baina ez dute amore ematen eta euskaraz erantzuten dute. Ikasle batek ikasturte hasierako talde
|
lan
batean gertatutakoa kontatzen du: taldekideek gaztelaniaz egiten zuten, eta horregatik, gaztelaniaz egitera edo isilik egotera behartu zuen bere burua.
|
2023
|
|
enplegagarritasunaren ulerkera erabat lotuta dago enplegu bat bilatzearekin edo
|
lan
bat edukitzearekin.
|
|
Irakasleen kasuan, aldiz, enplegagarritasunaren ulerkera Ocean i3 proiektuak bultzatzen duenaren ikuspegitik gertuago dago. Haien ustez, enplegagarritasuna ez baita lana bilatzea edo
|
lan
bat izatea soilik. Gaur egungo enplegagarritasuna egoera sozioekonomiko bakoitzera egokitzeko gai diren langileak garatzea dela uste dute eta hori lortzeko zehar konpetentziak direla gakoak.
|
|
" Neri iruditzen zait
|
lan
bat lortzeko eta gero kontserbatzeko jakin behar dezula taldean lan egiten eta hemen lan taldean egiten da lan, ikasketa desberdinekoak diren jendearekin eta hori ere lanean tokatuko zaizu. Lanean aritzen zarenean, baldin eta ez bada zure diziplinakoa bakarrik, gero eta gehiago diziplina arteko lana egiten da" (IR).
|
|
Produkzio eta erreprodukziorako esparruen arteko tentsioa zaintzaren banaketaren desorekan ere nabari da, genero, klase eta jatorriaren araberako ezberdintasun sozialetan oinarrituta. Migratutako etxez etxeko zaintzaileek bereziki, adinekoaren zaintza inork egin nahi ez duen
|
lan
bat dela eta lan horietan jarduteak dakarren estigma eta prekarietatea aipatzen zuten, jarraian azaltzen den moduan:
|
|
Izan ere, Domech zen konfiskatu ondasunei buruzko erregearen administratzaile eta Cosculluela Domechekin bazkideturik ibili zen denbora batez. 1777an, agiri bat sinatu zuen nafar hiriburuko beste sei inprimatzaile nabarmenekin batera zerbitzu militarrik egin behar ez izateko, adieraziz erabilera publikoko
|
lan
batean ari zirela.
|
|
Ikerlan honek diziplinarteko marko bat du abiaburu, eta lan testuinguru horretan umotu da: katalogazio
|
lan
bat, humanitate digitalen eta ezagutza askearen ikuspegitik landua, aztergai honen iturrietako bat dena. Aipatu katalogazioaren oinarri teorikoan, Datu Ireki Estekatuen ideia dago (Linked Open Data), Tim Berners Leek azaldua (Berners Lee, Five Star Data), non bost izarreko datuak zuzenean estekaturik baitaude beren jatorrizko testuinguruari4.
|
|
Gure ikerketa ez da bakarrik Lau Haizeetara katalogoaren gainekoa izan. Katalogo hori digitalizazio
|
lan
baten emaitza da, baina ez XVIII. mendean dagoen guztiaren zerrendatze agortzailea. Informazioa osatzearren, mendeari buruzko beste iturri batzuk ere kontsultatu dira, ikerlanak bereziki, baina baita beste liburutegi digital batzuk ere, eta hortik ondorioak atera.
|
|
" Alternative methods of dispute resolution: an overview", in Michael Freeman (ed.), Alternative Dispute Resolution, Darmouth, Sidney, 97 or. Beste
|
lan
batean, autoreak berak aitortu zuen, multidoor courthouse hori deskribatzeko ideia erraza baina inplementatzeko zaila dela. Horrela:
|
|
Beste
|
lan
bat
|
|
Musikaz gain beste
|
lan
bat dut, eta musikarekin erlazionatuta dago (musika irakaslea, musika kazetaria, etab.)
|
|
Musikaz gain beste
|
lan
bat dut, eta artearen edota sormenaren beste eremu batzuei lotuta dago.
|
|
Musikaz gain beste
|
lan
bat dut, eta ez dago musikari ez eta bestelako arte zein sorkuntza eremuri lotuta. Musikaz gain ez dut beste lanik.
|
|
Beste
|
lan
bat
|
|
5. taulan ikus daitekeen bezala," Generoa, Musika Ikasketak, Beste
|
lan
bat eta Adina" aldagai identifikatzaileak esanguratsuak dira etorkizuneko espektatibak zein bizitza gogobetetzearen maila azaltzeko orduan. Ondoren, aldagai horien arteko harremanean sakonduko da.
|
|
Beste
|
lan
bat (I6)
|
|
Honako hipotesia baieztatu da" Beste
|
lan
bat" aldagaiari dagokionez:
|
|
Ondorengo irudiak A7 aldagaiaren emaitzak jasotzen ditu" Beste
|
lan
bat" alda gaiaren arabera.
|
|
7. irudian ikus daitekeen bezala, musikaz gain beste lanik ez duten musikariak, eta musikari lotutako beste
|
lan
bat duten musikariak dira baikorrenak A7ri dagokionez. Haien medianak 5 eta 6 dira hurrenez hurren.
|
|
Haien medianak 5 eta 6 dira hurrenez hurren. Bestalde, sorkuntzari lotutako beste
|
lan
bat duten musikariak, eta ez musika eta ez sorkuntzarekin loturarik ez duten lanak dituzten musikariak ezkorragoak dira, haien medianak 4 eta 3,5 izanik hurrenez hurren.
|
|
Musikari gazteenek musikari helduenek baino espektatiba hobeak dituzte. Beste lanik ez duten musikariek beste
|
lan
bat dutenek baino etorkizuneko espektatiba hobeak dituzte.
|