2010
|
|
Hamaika plazatan abestu eta gero, Lehenengo Bertsolari Egunean() parte hartu, eta handik lasterrera, apirilaren lehenengo egunetan, Baionako ospitalera
|
joan
beharra izan zuen, pleurésis batek edo jota: –Bere burua etzuela ontsa kausitzen Elizakoak galdegin ditu berak aphezari astearte arratsaldean eta gero etcherat ekharri dute, eri handi? 23 Hurrengo asteko Eskualduna astekariak berri triste bat zekarren, Senperetik bidalia:
|
2011
|
|
Gero Madrilera
|
joan
beharra... oposisioak prestatzen.
|
|
Gero D. Luis Diez, Gasteizkoa. Maisu ona, baina Kontzejura (Udaletxera)
|
joan
behar izaten eban beste zeregin batzuk betetzeko.
|
2012
|
|
Urte baten, ez dakit zein egunetik zein egunetara Markinatik alde ez egiteko eskabidea egin eustan, berak kanpora
|
joan
behar ebala eta. Heldu zan eguna, eta danok, besteak jakingo ebalakoan, alkarri itauntzen:
|
|
Herria aberastu eta modernizatu zuten aldaketa ekonomiko hauek guztiak ezerezean gelditu ziren gerrarekin. Esperanza fabrikak Zamudiora
|
joan
behar izan zuen 1936ko azaroan, eta bertan egon zen hiru urtez. Horrek eragin zuzena izan zuen herriko okupazio tasan, udalaren diru sarreretan eta, oro har, herritarren ekonomian.
|
|
Bizibeharrak eraginda, 1929an 18 urte betetzeko, urrutira
|
joan
beharra izan zuen Muniategi gazteak. Filipinetako Ilo Ilo ra, amaren lehengusuak bizi ziren lurraldera.
|
2013
|
|
Elkarri agur egin ondoren, hizketan egon ginen unetxo batean. Euren lekura joatean, galdetu genien ea Etxanora
|
joan
beharra izango genuen ala komentuan geratu ahal izango genuen. Haiek erantzun ziguten, gorriak ez zirela itzuliko eta gera gintezkeela, baina ateak itxita pertsona partikularren bat sar ez zedin.
|
2014
|
|
Diziplina gogorra genuen orduan. Behin, horratik, Begoñan teologian nengoela, etxeko bisita izan nuen eta Bilboko Institutuko patioan bertsolari jaialdi eder bat zegoela-eta hara
|
joan
behar genuela. Nik baina baimenik ez, gure zuzendaria hasieran ezetzean zegoelako?
|
|
Munduko 1 gerratean gudaren partaide izan zen tiroketetan parte hartu ez bazuen ere. Sendagile izanik, zeregin ho rretarako deitu zuten eta erreserbako gudarien ospitale batera
|
joan
beharra izan zuen. 1915aren hasieran Karansebes ko hospitalera, Temesvar hiriaren ondoan zegon tokira.
|
|
1915aren hasieran Karansebes ko hospitalera, Temesvar hiriaren ondoan zegon tokira. CarasSeverin probintzian, Errumanian zegon ospitale honetara
|
joan
beharra gertatu zitzaion. Urtarrilaren 22tik apirilaren 7ra arte han egon zen mediku lanean.
|
2015
|
|
1936ko urrian hasi ziren tiroak eta bonbardaketak, eta 1937ko apirilaren bukaerara arte, herritarrek ezin izan zuten bizimodu normalik egin. Baserri batzuk erreta edota apurtuta gelditu ziren, herritarrek etxeak utzi behar izan zituzten, eta gazte askok frontera
|
joan
behar izan zuen borrokatzera. Honen guztiaren ondorioz, garaiko jendearen bizibide garrantzitsuena, nekazaritza, birrinduta gelditu zen, eta diru sarrerak murriztuta.
|
|
Normalean pastoralen lehen saiora joaten naiz, baina aurten, lehen saioa Baionako bestekin batera suertatu zenez, eta Lapurdiko hiriburuaren jaietara joatea maite dudanez gero, bigarren saiora
|
joan
behar izan nuen.
|
|
Ibil gaitezen, Jauna, gu biok elkarrekin. Zu zoazen lekutik
|
joan
behar dut nik. Zu igarotzen zaren lekutik, igaro behar dut?.
|
|
haren bila aritu zela alde guztietan eta azkenik bere barruan aurkitu zuela. Uste duzue garrantzi gutxikoa dela arima barreiatu batentzat egia hau ulertzea eta ez duela zerura
|
joan
beharrik bere Aita Betikoarekin hitz egiteko, ezta Harekin gozatzeko ere, eta ez duela oihuka hitz egin beharrik ere. Ahotsik leunenaz hitz eginda ere, hurbil hurbil dago eta entzungo digu.
|
|
–Noiz hasi behar duzue oinekin/ oinez pentsatzen eta buruarekin/ buruz ibiltzen?? . Ez dago urrutietara
|
joan
beharrik, bakoitzak bere ingurua ezagutzetik hasi behar du?.
|
|
Hurrengo jelkaldietan Pierra Lhanderen gazte urteak eta aferak aipatzen dira: lehen amodioak, gurasoek semea apaiz egin nahia, ikasketak, jesuita sartzea, Euskal Herritik kanpora
|
joan
beharra, amaren heriotza. Jean Pierra Behokaraik egindako kantuaren lehen koblak honela esaten digu, sentimendu handiz, amaren heriotzaz:
|
|
Egitera zoazten ahozko otoitza hasi aurretik, jardun dezazuela luzaro gogoetazko otoitzean. Bai horixe, ez baita
|
joan
behar printze bati hitz egitera, nekazari bati hitz egitera joaten den bezala, edota gu bezalako pertsona gaixo bati bezala, guri nolanahi hitz eginda ere, ongi baitago. Dena dela, Errege honen apaltasunagatik, ni, baldarra izanik, harekin hitz egiten ez badakit, ez da horregatik niri entzun gabe eta nigana etorri gabe geratzen, ezta ez naute kanpora botatzen ere haren zaintzaileek; izan ere, han dauden aingeruek ongi dakite nolakoa den beren Eregea, eta nahiago dituela artzaintxo apal baten arrunkeria hauek, gehiago baleki, gehiago esango lukeela ikusten baitu?
|
|
(?) Ibil gaitezen, Jauna, gu biok elkarrekin. Zu zoazen lekutik
|
joan
behar dut nik. Zu igarotzen zaren lekutik, igaro behar dut?
|
|
Sinets dezakezue ezbairik, Haren Maiestatea den tokian han dela zoriontasun osoa. Uste duzue garrantzi gutxikoa dela arima barreiatu batentzat egia hau ulertzea eta ez duela zerura
|
joan
beharrik bere Aita Betikoarekin hitz egiteko, ezta Harekin gozatzeko ere, eta ez duela oihuka hitz egin beharrik ere. Ahotsik leunenaz hitz eginda ere, hurbil hurbil dago eta entzungo digu.
|
2016
|
|
Azantzako semea, gure Jaun Pierre, mainuak hartu tzu bainan debaldeAkizko uretarat
|
joan
behar ziradehandik jiten zirenian beti prest girade.
|
|
Gainera, Eliza Katolikoa zabalik dago filosofi pentsaerakin elkarrizketa egiteko eta horrek bide ematen dio fedearen eta arrazoiaren arteko era desberdineko sintesiak egiteko. Arazo sozialei dagokienaz, garbi ikusi daiteke hori Elizaren irakaspen sozialaren garapenean, eta aberasten
|
joan
behar da gero eta gehiago irakaspen hori erronka berriak kontuan hartuz.
|
|
Hozkirria zabaldu da, ahapeka, letaniaren gandua, hil egingo dituzte. Mandioaren sarreran haurtzaroa eta kinto
|
joan
behar aurreko hilabeteak, arnas batean, betean, goitik behera biz karrezurra izutuz, izoztuz.
|
|
Buruan dabilzkio haurtzaroa eta kinto
|
joan
behar aurreko hilabeteak, arnas batean, betean. Jolasak eta bidaia amestuak; isil gordean babestutako maitasun gazteak, inori esaten ausartu gabeko izarren argi sotil ikaratiak; gaztaroko odol beroa, etxea eta herria utzi eta mundua ezagutzeko gosea, lagun lotsagabeen alaitasuna, pattarraren errea eta izarra, besteak baino argiagoa, ikarati artean, soineko artean; aberriaren odol pattartua, behar zaituka, etxea eta basoak utzi eta galsoro erre amaigabeen ikara beldurtua.
|