Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Orain oso desberdina da; orain pilota eramaten da herri bakoitzera. Lehen 4 frontoi zeuden eta jendea haietara joaten zen. Orain aldrebes egiten da, pilota herri bakoitzera eramaten da.
2005
‎Frantxuak Jauregiberri kaiko jatetxe ponpoxera gonbidatu zuen bere ama. Karrikan zebiltzanean, noiztenka jendea haiei begira zegoen eta Maianak ez zezakeen bihotzean iltze herdoilduaren pare bermatzen zihoakion herabetasuna bazter: denak zelatari zituela zirudion, seme bekatariaren itzala seinalatzen ziotela eta batzuetan jende bildu multzo baten hegitik iragatean, salatari hitza herraz bihikatua aditzen zuen.
2006
‎Bando horiek Ahaide Nagusien menpe zeuden eta gainerako biztanleak behartzen zituzten bandoetan sartzera haien bizitza eta ondasunak arriskuan jarriz. Horren ondorioz, Erregeak eta Erreginak agindu zuten ordenantza hau, bandoak desegiteko eta jendea haietatik urruntzeko, denak bat izan zitezen hiribilduan: hots, «todos sean unanimes».
2007
‎Izan ere, diferentzia sozialak handiagotu ahala, eta balio sistema eta gizartearen autoulerkera klase araukoago bilakatu ahala, erregea eta noblezia beretzat bakarrik hurrupatuz joan da gizarte osoaren esanahia: erregea eta noblezia da dena (nazioa), gainerako jendea haiei «gomendaturiko» jendea da, politikosozialki ez du ezer kontatzen, ez da bere buruaren jabe kontsideratzen, ez da aintzat hartzen (nekazariak, burges edo kaletar langileak). Beraz, Erdi Aro askoz herrikoiagoan San Tomas ek hizkuntza edo nazioa, biak sinonimatuz esaten zituen bezain naturalki, Modernia klase arauz geruzatuan Goethe-k, esate baterako, Werther nobela ezaguneko pasarte batean, nazioa eta noblezia berdintzen dizkizu:
2008
‎Betidanik izan du Luis Mari Lopezek ehiza txakurrekiko zaletasuna. Setter ingeles arrazako txakurrak hazten ditu Zizurkilen eta txoko askotatik hurbiltzen da jendea haiek erostera.
2009
‎–Barnealdeko gelak berriz estali, eta bertan belardi bat jartzeko asmoa dugu. Harresiak dauden tokian, berriz, harresiak ikusiko dira, eta jendea haien gainean ibiltzeko bidexka bat jarri nahi dugu, bertatik barnealdea nolakoa zen ikusteko?.
‎Eliza paretik txistu eta buila batzuk entzun behar izan zituzten arren, inoiz baino ikusle gehiago baitzeuden Kale Nagusian Jaizkibel konpainia txalotzen, eta emakumeek alardean parte hartu behar zutela aldarrikatzen. Balkoietan ere bazen jendea haiei txaloka. Txalo eta aldeko oihu horiek are nabarmenagoak izan ziren Armen plazara gerturatu ahala.
2011
‎Ez ditugu estatu judizial hori, eliza katoliko hori, komunikabide horiek merezi. Niri gustatuko litzaidake trantsizioaren garai hartara itzultzea, ikusteko nola hemengo ezkerreko indarrak, nahiz eta oso batuta ez egon, nola gai izan ziren arlo guztietako jendea haien inguruan batzeko. Ez oso antolatuta, baina bazegoen euritako zabala.
2012
‎Behin esan nion: " Bihar ez bazarete manifestazioan hasten, fuera erakundetik!", eta irten ziren, eta jendea haien atzetik! Eta gustura!
‎Halere, gure gizarteek hori sinets dezagun uzteko joera dute, horretarako injustizia eta basakeriaren aurka" demokrazia"," parlamentarismoa" edo" konstituzioa" bezalako hitzak alferrikako talisman gisa behin eta berriro erabiliz. Europar komisarietan torturatu egiten da, kanporatu egiten da, familiak banatu, amei erausi egiten dizkiete haurrak, espetxeratu egiten dute jendea haien ideiengatik, eta espetxean baldintza gizagabeetan mantendu, baita ezarri zaien kondena bete ondoren ere, baita hiltzear direnean ere. Ez gaitezen tronpatu," oraindik ere emankorra da pizti zikina jaiotzera eman zuen sabela" 11!
2013
‎Bai, zer lan egiten ari ginen ikusita, jendea haietara eramatea nahi zuten.
‎O! Ene aita maitea, ez al duzu uste Kitty eta Lydia ezagun diren leku guztietan jendea haietaz txarto esaka ibiliko dela eta mespretxatu egingo dituela, eta ondiko horrek sarri askotan haien ahizpak ere ukituko dituela?
2015
‎Lotsaz bezala aitortu zion lehenengo aldian gaixoak senarrari Lucecita ikusten aritua zela goizean, jaiki bitartean. Ez zieten inoiz estimaziorik apurrena ere izan telenobela haiei, eta gogoan zuen gorroto berezia ziela koinatuak, jendea haiek ikusten benetan lelotu egiten zela uste baitzuen.
2016
‎Ez al ziren konturatzen elohimdarrak, gainetik den dena ikus omen zezaketenak, Bibliak kontaturiko gizartetik ziminoen aroraino hainbeste milurteko eta milurteko izan zirela eta ipuinatu izan zen guzia bizi moderno batean eraikita zegoela? Agian ez, sinesmen sektatu baten seme alabak zirelako eta haien helburu nagusia katolikoetatik urruntzea eta jendea haiengana erakartzea zelako. Berriz ere, eskerrak Darwin hortxe ez zegoela, eboluzioaren teoriari bere balio osoa eman zionean.
‎Patioa txikia zen, ezkerraldean frontoi nano bat eta iturri bat zeuden, eskuinean zuhaitzak eta bankuak, jendea haietan eserita erretzen, edota haien inguruan pasieran. Gaixoaren erretratu robot bat egiten saiatu nintzen begirada azkar batean:
2017
‎54). Italia iparraldean, susmoak pizten zituzten ministro eta agintariek, eta horrek salaketak ekarriko zituela ziurtatzen zuten; horrez gain, akusatuak erabat bakartuta egongo zirela ziurtatzen zuten, eta, besteak beste, beren jantzietan seinaleak eramanarazten zizkieten, jendea haiengandik urruntzeko (Mazzali 1988: 112).
‎Hau dena ez dakite gaurko sendagileek, eta guk ere ez dakit ez ote dugun sarriegi ahazten, gure gizarte honetan gorputzaren eta arimaren jakintza bereizturik baitaude, ikasketa bereziak eta bereiziak dituzte batean edo bestean aritu nahi dutenek; hau berez txarra ez izanik ere, ez baita samurra bateko zein besteko ikaskizunak oro buruan jasotzea eta pentsa zer litzatekeen denak batera burutu nahi izanez gero, hala ere diot, ez litzateke batere txarra alde batekoek, ikasketa adar batekoek, bestearen hasi masiak bederen ezagutzea, menderatzera iritsi ezin bada hastapen eta oinarriekin badarik ere ohiturik egotea, eta horrez gain batzuek besteen berri izatea, sekula ez ahaztea zer izan bakar bat dugula biok ere eskuen artean, haiek gorputza deitzen dutena osatu eta guk arima izendatzen duguna artatu nahi izaten badugu ere. Pentsatu izan dut, inoiz edo behin, misiolari joan izan garen tokietan, nola jartzen dugun gure gar eta indar guztia basati haien aztiak uxatzen, barregarri uzten eta jendea haiengandik banatzen, ahal dugun guztietan mediku edo erizainen laguntzarekin, eta ez zaigu noski horretarako arrazoirik falta, azti deabru horiek izaten baitira oztopo nagusiena jentil gaixo haiek denak euren gezurrezko sinesmenetatik eta, baita ere, bizimodu atzeratu, latz, itxuragabe hartatik ateratzeko; alabaina, hauxe da nire gogoeta agian oker baina zinezkoa: azti edo belargile arraio horietan, euren basakeria ahaztu gabe ere, ez ote dago lehenagoko gizon emakumeen sakonagoko jakintza bat, bizi ezaguera bat, alegia, gorputzaren osasuna eta arimarena, sendagintza eta erlijioa biak elkartzen dituena?
2018
‎Eguerdi igurikatzen dute Baionako bestetan Leon errege zaharrak bezala... Agertzen direnean, ondo hartan ibilki den jendea heieri so egoiten da, ardura laster hasten ere txalo eta txalo... Ikusteko gauza, ez dena huts egin behar Guardiarat joanez geroz...
2020
‎Badago jendea haragijalea dena eta badago jendea beganoa dena. Eta badago jendea haien haragia jan arren animaliak maite omen dituena. Bidaiatzen duen jendea badago, eta etxetik atera baino edozer nahiago duenik ere bai.
2022
‎«Zerbait berria eta ezberdina aurkitu dut hemen. Kalean errefuxiatuak dabiltza, bai, baina bada jendea haiei laguntzeko prest, haiek bakarrik ez uzteko prest», kontatu du. Gaur egun, 36 urterekin, argazkilaritza eta arte eskolak ematen ditu unibertsitatean, eta, arratsaldez, gauzak deskargatzen eta sotoa berriz betetzen ibiltzen da, Parisko jenderik zaurgarrienarentzako dohaintzaz betetako soto hori.
‎Telesailak Cinthia Aguilarren istorioa kontatzen du besteak beste, eta hark inauteria dakar gogora, esanez orduan izaten zutela libre sentitzeko abagunea, gainerako jendea haiekin liluraturik geratzen zela orduan. «Gero, benetako bizitzan, jende horrexek berak diskriminatzen gintuen kaleko jantzita ikusten gintuenean».
‎Azpiroz eta Lekunberri arteko Malloak eta haren irudira Bidanian eraiki zuten Txalaparta eta Doneztebeko Bordatxo sartu nituen zerrendan, baserri giroko jendea haietara trumilka joaten zela esan zidatelako, eta Urretxuko Golden ere aukeratu nuen, azken honetan neu ere ibilia nintzelako, boladaka mugitzen baikinen batera edo bestera, aldi batez Azkoitiko Illarrara, Arroako Jazz Berrira hurrena edo Zarauzko Nayara ere bai; nonbait ordurako jakitun ginen maitasuna edo haren oinordeko den desira behintzat ibiltaria dela, herraria eta lekuz aldatu zalea....
2023
‎Mendebaldekoak ez diren kulturetan, ohikoa da gonbidatu garrantzitsuak berandu iristea eta jendea haien zain egotea, errespetuaren adierazgarri. Mendebaldeko protokoloaz bestelakoa da, eta ezin da esan bata bestea baino egokiagoa denik berez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia