Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 84

2004
‎—Zeozer bada —komentatu zuen. Baina, berriro ere, bere burua beste norabaitera joan zitzaion, eta isildu egin zen— Oso jende gaiztoa, errotako jende hori —hasi zen gero, buruan zein pentsamendu zerabiltzan erakutsiz— Gaiztoak hortzaundiak, eta askozaz ere gaiztoagoa beste zahar hori, antiaju berdeekikoa. Nire barruko ahotsak berak, den borrokazalearekin, zahar horrengandik apartatzeko esaten dit.
‎—Ez zait iruditzen, lagun. Nire ustez arroza eta beste antzeko jakiak mendiko jende horrek eramaten ditu zaldietan kargatuta. Mendian izango da noski janari premia, batez ere orain, negu gorrian gaudela.
‎—Begira errotako jende hori —esan nion La Vacheri.
‎—Hori da hitz egin beharra jende horrena —esan nion La Vacheri. Artean bagenuen elkar ulertzeko modua.
2010
‎Inaugurazio horretan Espainiako himnoa jotzen baduk markatuta geldituko haiz betiko!" Baietz egin nuen. " David, jende horrek ez zeukak etorkizunik. Berlinori eta hire aitari joan zaizkiek garai onenak.
‎" Zer zatoz? Donostiako jende horren bila? —esan zidan Adelak motor hotsaren gainetik— Ba, alferrik, David.
‎Nahikoa lan badauka bestela ere." Entzuteko prest nengoela esan nion. " Zuk aspalditik ezagutzen al duzu Donostiako jende hori, David?"" Agustin, bai. Unibertsitatetik.
‎Aita, gu orain altuagoak gara beste jende hori baino...
‎Haren ustez, azken izotzaldiaren garaian (duela 20.000 urte) Europako populazioa Pirineoetara bildu zen aterpe bila eta bertan garatuko zatekeen gaur egungo Euskararen oinarria. Izotzaldia bukaturik, jende hori Europa osora zabaldu zen (A), (garaiko) Euskara, era berean, toki guztietan barna hedatuz, harik eta indoeuropar hizkuntza familiaren zabalpenak (ikus 2) ordezkatu zuen arte, Akitania eta Pirineoetan salbu.
‎Denen integratzeko culture basque berri bat pentsatu behar da, frantsesez, eta zuzendari erdaldunek hari doazkion produktu kontsumigarriak ekoitz litzakete. Arazoa da entrekostako, txuletako ere erraten da, jende horrek ez duela intimitate izpirik euskal kulturarekin, hor daude lurra merkeago zelako, etxea ez dute pagatua oraino, planoan den piszinaren kulleratara batño ere lur ez dute oraino kendua, eta krisiarekin inkultu multxoetara lerratzeko lanjerrean dira. Ekoizpena errazturik ere, frantsestu edo ez, sartze bat ere ez da salduko.
‎Ezker/ eskuin partizio hau da bigarren puntu ahula. Orokorki, euskaltzale aktiboa, elkarte militante, hizkuntza eta kulturan den jende horrek ezkertiartzat dauka bere burua. Baina ezkerra Frantzian jakobinoena da.
‎Nor mugituko da Garazin holako gaualdi batera joateko? Jende militantea, ezkertiar abertzale ELB motako jende hori. Beraz, hori egitean arriskuak hartzen direa, jendea mobilizatzen da edo jada mobilizatua den jendea bezero bilakarazten eta zenbaki egiten?
‎Arraza ez dago arrazismoaren objektua den jendearengan, baizik eta subjektu arrazistaren begiradan. Arrazarena errepresentazio erraza eta eraginkorra izaten da jende horrentzat, eta azalpen arrazistak instrumentalak izaten dira gizarte hierarkian posizio batzuk okupatzeko gatazkan.
‎Erraza litzateke idazle horien saldukeria salatzea, baina jende hori arduratua, kontsekuentea eta pragmatikoa da. Zertan da Aljeria Frantzia baino hobea?
‎Halako jendearekin, demokraziaren oinarriak ahulak dira. Estatua ezin da jende horren nahiaren ondorioa izan. Alderantziz planteatu beharra dagoela pentsatzen du Lippmannek, estatuak eman behar diola jendeari ordena eta babesa.
‎Errealitateen eta zuribideen arteko kontraesana nabarmena zen: gustu sofistikatuak zituen eta bizimodu burgesa egiten zuen jende horrek, aldi berean morrontzan zituenen pobreziaz hainbeste arduratzea. Beste era batean esanda:
‎Beste era batean esanda: jende atzeratu hori lagundu nahi izatea eta, aldi berean, jende horri ondasunak kentzea. Eta kontraesana borobiltzeko:
‎Behin eta berriro suertatzen diren desenkontruak, hau da, atentatuak, torturak, irainak, presoak eta abar luzea. Estatua zer da, jende horren babesle edo erasotzaile. Euskaldun askok nahiago lukete aberrigabe estatusa espainola eta frantsesa baino.
‎282. Melillako populazioari zitala eta onartezina iruditzen zitzaion moroa jeneroa saltzera etortzea goizean plazara, bakealdietan, eta jende horrek berak tiro egitea iluntzeetan hiriaren kontra. Bikoiztasun eta" traizio" higuingarria iruditzen zitzaien hori espainolei.
‎Eta zer ardura zaio euskaldunari Tubal ardogile alaiaren tristura, hainbeste komedia eta tragedia dituenean inguruan. Hizkuntzak jendearen ahoan azaltzen edota isiltzen dira, jende horren auzokoekiko harremanen arabera bilakatzen dira.
‎Ez genuke pentsatu behar munduko gure partea denik jakintsuena, baina harroena da, erasotzaileena eta diruzaleena. Europarrek beste jende horri eman dieguna, ahal izan dugun guzietan, ez da zibilizazioa izan, baizik eta haien kulturen zimenduen suntsidura". 596
‎" Beni Uariageleko Taurirteko Zoko el Arbaa n asteazkenetan etsai asko biltzen da, fidakor zoko hori inolako lehergailuz sekula bonbardatu ez delako, urrun samar dagoelako, eta nik ez nuelako albiste hauen berririk. Eta eguraldi oneko edozein asteazkenetan merkatu horretara jende pila bat inguratuko denez, konfidantza hartuta, aukera ona da jende horri kaltea egiteko eta gogor zigortzeko, lehen aipatutako arrazoiengatik, eta horretarako eskatzen diot
‎Baina, zer dela eta deskontentu hori gurekiko urtetan eta urtetan adiskidetasuna simulatu duen jende horren aldetik?".
‎" Zeren hemen badago kontzeptu guziz oker bat, inteligentzia garatugabe eta baldarreko arraza batekin ari garela tratuan; eta hori oker sakona da, zeren jende horren heziketa beste zentzu batean doa, baina batzuetan gurea baino zorrotzagoa da; haien alferkeria gurea baino arinago haiza daiteke, eta haiena bezain arrifia da gurea; gu baino maltzurragoa da, behatzaileagoa da, arretatsuagoa zentzu guzietan, gu baino menderatzaileagoa, eta guk ez dugu besterik egin, irainik irain, ez bada haren erlijiotasunean min eman eta, batez ere, gure orgia militar et...
‎Hizkuntzari izena ematea berebiziko ardura da, eta ez da delako hizkuntza hitz egiten duenaren zeregina izaten. Beste hizkuntza batetik ekartzen da izena askotan, beste jende hori boteretsuagoa denean batez ere. Hala esan daiteke hizkuntzari izena ematea botere arazoa dela, estatu bat eraikitzea bezala.
‎Baina gaia beste hau da: zer nahi du jende horrek. Ala horiek ez dute askatasunik, duintasunik, erabakimenik?
‎1269. " Langile klasea" izena asmatzean aldatu zen langileen ikuspegia. Izendatzea izanaraztea izan zen, jende hori beste modu batean" errepresentatu" zen, bi zentzuetan: irudikatu eta ordezkatu.
‎" Identitate kolektibo" ukatuetako jendeak madarikazio hori naturaltzat hartzea ez da batere naturala. Arazoa duen jende horrek bere burua antolatu eta bere eskakizunak aurkezten ez baditu, nork egingo du. Jende horrek ezin du jasaten duen indarkeria sinbolikoa eta madarikazioa logika historiko eta unibertsalaren araberakotzat hartu, ez ezinbestekotzat.
‎Are tamalgarriagoa da besteei libre izaten uzten ez diena ez dela librea izango, gero eta lotuago egongo delako bera ere hartu eman desegoki eta zikin horietan. Gerla ezin da demokratikoa izan eta, ez da Kasandra izan beharrik, euskaldunen kontra beren beregi asmatzen diren behin behineko legeak eta hiperkontrol poliziala jende horrentzat guziarentzat geratuko direla, euren askatasunaren eta demokraziaren kalitatearen kaltetan.
‎Magreb aldean asabiya zikloak belaunaldirik belaunaldi agitzen ziren. Asabiya bizimodu umil, latz, apaindura gutxikoan sortzen zen, 181 jende horrek galtzeko gutxiago baitzuen eta ausardia handiagoa. Egitura tribaleko demokrazia armatua, estatua sortzearekin batera aristokrazia militar bihurtzen zen.
‎" Gobernu zapaltzaileak ondasun publikoaren hondamena eragiten du. Gizonei dirua kentzea, jende horri dirua lortzeko borondatea ahultzea da, azkenean ezer uzten ez bazaie. Irabazteko esperantza galtzen dutenean, lan egiteko gogoa galtzen dute, eta zenbat
2011
‎Hala esan zidan berak, defenditu zen Marco, ez zaizu esklusiba ona iruditzen? Begira, Marco, jarraitu zuen nagusiak, gure irakurleek nahi dutena ez da hori eta badakizu, jende horrek nahi duena morbo hutsa da, sentsazionalismo pixka bat, ez genuen aipatu Nora Miaori larrugorritan egindako argazkiak argitaratuko genituela. Ez zenidan zuk esan argazki horiek lortuko zenituela?
2012
‎Baina amaitu baino lehen, erdia edo horrela amaituta neukanean pentsatzen hasi nintzen. Ez naiz ni gehiegi fidatzen Udaleko jende horrekin eta badaezpada ere zerbait egiaztatu nahi dut aurrera segi baino lehen". Horrela, inori ezer esan gabe eta bere kabuz, hasi zen ikertzen eta azkenean jakin zuen berak hainbeste susmatzen zuena egia zela, alegia, festa hura eta omenaldia ospatzeko programa oso eskasa zela benetan, ziztrina eta oso gaizki egina eta antolatua.
‎Eta hau da orain Xenpelarrek berak jende horri egiten dion omenaldi berezia amaitu zuen esaten Oteizak. Hau ere pieza bikaina zen:
‎Oso harro dago Lucio egindakoaz, munduko lapurrik handienak diren bankuei halako zartako itzela eman izanaz. Benetako anarkista den aldetik, gainera, dirutza horretatik ez zen pasatu xentimo bakar bat ere bere poltsikoetara (jende askorentzat hau zaila omen da sinisten, baina Luciori berdin zaio jende horrek uste dezakeena). Dena joan omen zen" kausaren" fabore.
2013
‎" Hau bidaltzen dizut beste urte batean are ugariago eman diezadazun". Horrela, eguzkiak eta ilargiak beren beharrizanetan duten eragina aitortzen dute; halaber aitortzen dute zeruan badela desio dutena igortzen dien beste jende bat, eta irina, haziak eta tabako kea eskaintzen dizkiote jende horri.
2014
‎Txapelketa biziki maite izan dut. Maite, alderdi guzietarik jiten den jende horren biltzea, bertsoaren planeta mobilizatzea eta gurutzatzea egun horretan, kimu berri ateratzea, gudu anitzetan zaildu katedrala horien ondoan, bertsolarien artean den edo zen ezagutza hura, druidak bezala Karnuteko oihanean. Ez naiz gehiago joanen, ez naiz kirol zalea.
‎Erakaspenaren aitzakiarekin. Uztarria bota duelarik jende horrek, edo bipiek uztarria bera barnetik erraustu, ezin da berriz antzerkia izeneko lekura jinaraz. Oroitzapen txarrari lotzen du eta bon, trufak utzirik, iragan denbora bati.
‎Antolatzaileak, hauek oso fede onekoak, ez zutelarik ulertzen zergatik lehen parropiako sala betetzen zen eta orain nehor ez hurbiltzen. Ez natzaie sekulan ausartu erratera ez zela jende hori antzerkiko heldu. Orain telebista bada, mandoa eta prediku egile nasaiki.
2015
‎Ez al da identitate joko behienena bestea zein den erabakitzea? Bistan da, ez da gauza bera geure burua estatu batetik bereiztea eta estatua beste etsitzea, edo gure artean bizi den jende mota batetik bereiztea eta jende hori beste dela ebaztea. Ondorioak oso desberdinak dira.
‎Maisuok erregimen berriaren etsaitzat jota gaude; printzipioz, bederen, errepublikazaleak izatearen susmagarri gara. Ikasleei euren buruaz pentsatzen lagundu nahi nien, euren buruaren jabe izaten lagundu, besterik ez; baina hori delitu larri larria omen da jende horrentzat. Pentsa karlistentzat zer zen gurutze bat ez ikustea eskolako paretetan.
‎ETAren ingurukotzat hartu duen gizarte sektore zabal batentzat, estatu terrorista izan da Espainiako estatua. Modu antolatu eta kontzientean praktikatu ditu hilketa, tortura, bahiketa, lapurreta, mehatxua eta beste delitu asko, jende horren kontra behintzat.
‎Legeak espres egin dituzte jende hori kondenatzeko. Legea argudiatzen dute justiziaren baliokidetzat, baina hori euren legea da bakarrik, bestearen eskubideen aurka berariaz formulatua, besteari injustizia egiteko.
‎[joan naiz eurengana, ostu diet, suntsitu diet etxea eta ingurua, alde egin dut handik, baina orain] ez daitezela etorri ezer erreklamatzera, ezta eskean ere nire etxera. Mendebaldea ez da sentitzen jende horren egoeraren arduradun. Are gehiago, immigranteak errudun, inozo eta miserable moduan tratatzen ditu.
2016
‎—Apoa ez bestena kondea! Barre, noren lepotik beti handi jende horrek?
‎Ez, ez zion ezer ere zor Obaba berriari, edo areago, higuina ematen zion bere jaioterriak, eta absurdoa zen beraz harako diru bat uztea, absurdoa pentsatzea ere. Horixe besterik ez zuen behar, bere anaiari jipoiak ematen ibilitako jendea, edo jende horren seme alabak bestela, berak ordaindutako piszina batean igeri eta gozatzen ibiltzea. Eta bere gazte denboretako lagunak?
‎Nik uste nian mundu horretatik apartatuta geundela bai ideologikoki eta bai sentimentalki. Gurekin ibilitako jendea balira, VIII. asanbladako jende hori eta, ez diat esaten. Behintzat konprenigarria egingo litzaidakek.
2018
‎Aukera guztiak dira posible eta, ikusten denez, horren aberatsak diruditen datu iturriek ere badute arazorik Iruñeko euskara garaian garai nolakoa zen jakiteko, baita euskara bakarra egon zela baieztatzeko ere. Nolanahi ere den, nahiz eta hirietan landa giroan baino arruntagoa den bi ezaugarri edo forma ezberdin (adibidez, (re) ki eta (re) kin) batera bizitzea, horrek ez dakar hirietan ez denik batasun linguistikorik egon; alegia, ezin denik hirietako hizkera batasun baten barruan definitu edo mugatu eta, are gehiago, kanpotik hirira joandako jendeak eta jende horren ondorengoek ez zutenik beren euskara emeki emeki Iruñekora moldatuko.
‎Iparraldeko jende hori
‎Elkartzea, baina, ez zen atsegina izan. Hungariarrek euren iraganaz arro egoteko motiboak zituzten, inperio eta erresuma indartsu eta borrokalarietan ibiliak zirelako, eta errezeloz hartu zuten euren burua gobernatzeko gai ez ziren jende horrekiko ahaidegoa. Finean, alboko herrien domeinuaren pean bizi ziren astakirten batzuen gisara ikusten zituzten, euren burua gobernatzeko gai ez ziren barbaroak:
‎—Horixe da jende horren jainkoa... Egin diezaiogun areitoa, 25 agian gustatuko zaizkio gure dantzak, agian haren gogokoak egingo gara, eta gu bakean uzteko aginduko die beste horiei.
‎Komunikazio sareei esker, errealitate politiko berri bat ari da gauzatzen. Pertsona asko dagoenez informatuta eta konektatuta, jende hori subjektu aktiboa bihur daiteke, parte hartze molde berriekin, politikaren birtualitateak betetzeko. Dena da politikoa eta, globalizazioarekin, politika mundu osora zabaldu da.
‎Operazio satelitalak ere jende horren eskuetan daude. Sartzeko zirrikitua nolabaiteko ezarpena izan zen, gero beste batzuen arteko norgehiagotasuna heldu zen.
2019
‎Mundua bizkorrena da. Eta Ugarteko jende hori oso bizkorra da. Jakina, denek erretzen dute.
‎—Bingo. Ugarteko jende horrek ekipoan lan egiten du. Eta onak dira, Agatha Christieren nobeletako gaizkileak baino askoz bizkorragoak.
‎Santo Domingoko elizaren ondoan zegoen kantina batean geunden, auzo kolonialaren erdi erdian, chela (garagardo) hotz batzuk ari ginen edaten, ez txiki horietakoak, handi handiak baizik, litrokoak, bertakoek caguamak deitzen dieten horietakoak, eta bitartean azaldu ziguten zer zen Real de Catorce delako hori. Aldi berean, edariak zerbitzatzen zizkiguna, tabernaria, gutaz trufatzen zen esaten baitzigun guajolote batzuk ginela, hau da, benetako ergelak, inozoak, hasiera batean erabakitako helmugatik mila kilometroz erratu ginelako, eta segidan esan zigun, gainera, orate geundela, hots, burutik jota geundela huitxol indiar pinche ak bisitatu nahi genituelako, jakina baitzen jende horrek ez duela inolako erakargarritasunik inorentzat. Gure mahaiaren ondoan eserita zeuden bi gizonezkoak, gero jakin genuenez, mexikar bat, Oaxacakoa, eta kanadar bat jatorriz, hasi zitzaizkigun esaten kasu zipitzik ez egiteko tabernariari, pinche astakirten hori pendejo a da, eta jarraian, guk pare bat caguama edatera gonbidatu ondoren, adierazi ziguten Real de Catorce delako hori antzinako meatze herrixka bat dela, leku magikoa izateaz gain, eta horrexegatik hainbat eta hainbeste jende bertaratzen dela.
‎—Bazen zerbait erakartzen ninduena Kepak hizketan jarraitu zuen, zerbait betidanik liluratu nauena, hauxe: ...ta puntu txar horretatik itzultzen direnean itzuli dira, bai, baina halako suerte txarrez non ez duten euren gorputza aurkitu, zintzilikatuta geratu dira, geratu baitira, esaten den bezala, harantz jarrita, buruak ezin duelako bere gorputza aurkitu, eta, antza denez, Maria Sabinak jende mota hori artatzen zuen, guztiz zintzilikatuta geratu ziren pertsona horien ardura hartuz, eta lortzen omen zuen jende hori bideratzea, zuten zintzilikariotik jaitsaraziz, eta normaltasunera ekarriz gorputza aurkitzen zuten arte, hasiera batean zeuden moduan utziz.
‎—Horrek gogorarazten dit Perun dauden Nazcako linea ospetsuei buruz diotena, guztiz ezinezkoa baita halako ikuspen globala izatea, linea eta marrazki guztien ikuspen osoa edukitzea ez bada goitik, hori guztia ezin da egin ez bazaude goitik begira, eta gertatzen da, dakigunez, nazca kulturaren partaide haiek ez zutela hegazkinik zonaren gainetik hegan egiteko. Entzun izan dut jende horrek bazuela halako ahalmen berezia, leku batean egonda ikusten zutelako dena beste leku batean baleude bezala.
‎B ) Deklinazioari buruz ari gara. Badago modurik jakiteko aspaldiko jende horrek nola sartu zuen deklinabidea erakusleen alorrean?
‎Arazoa politikoa denean eta historikoa. Mendebaldeko medio guztietan ikusiko da jende horren miseria erremediorik gabea, haien ezgaitasuna, haiei lagundu beharra. Estaliko dira egoeraren motibo historikoak, pentsamendu politikoaren ordez moralismorik merkeenaz osaturiko humanistarismoaren espektakulua ezarriz.
‎Positiboa, indigenen izaera humanoa onartzen duelako, behintzat. Eskuzabaltasun pedagogiko arraroz kargatuta, etnozidek uste izaten dute mesede humanitario itzela egiten diotela jende horri basakultura kendu eta gizarte modernoan integraraziz.
2020
‎—Bandera zuriak ateratzen hasi den jende horrek aurkituko du zelaia, apika erantzun zuen gizonilloak bere ibilera leuna galdu gabe.
‎Isilune bat, telefonoaren beste aldean zegoenak esaten ziona entzuteko, eta berriro ere erasoan enplegatua: " Holakoa da jende hori. Andrea kafea hartzera edo zerbait erostera jaisten bada, deskontatu egiten diote ordu laurden hori!".
‎—Bai, zeruko jende hori ondo bizi da. Purgatorioan gaudenok, berriz, nahi eta ezin.
‎—Baina jende horri ez zaio libururik gabe egotea! A zer kastigua!
‎—Bilobari begiratzen diodanetan bihotzondokoa izaten dut, pentsatzean ezen semearen sakrifizioa ezdeusean geratuko zela, agintariak terroristekin mahaira esertzen badira jende horren askatasunaz hitz egiteko.
‎Agiriren batean esandakoa gorabehera, inoiz ez genuen adierazgarritzat jo Leyre Olcozek eman zezakeen inongo informaziorik. Ez guri ez erakundeari ez zitzaizkigun axola jende horren zitalkerien txutxu mutxuak.
‎[JC] Haren asmoa zen EHASeko inguruari presio egitea; hots, lehenengo atentatu solteren batekin terroristei amore ematera behartzea. Botoi guztiak sakatzen ari da; orain jende hori limurtu eta elkarrizketak galdatu; hurrengoan herio mehatxuak.
‎Onartzeko prest nago Leyre eta Jaime inozo eskarmentugabeak direla, abentura funsgabeko batera eraman zituztela gainerako alderdietako arduragabe batzuk. Baina kontu hori mozten da eta kito, nik neuk lagun nezake jende hori bide zuzenera itzularazten. Bayonari bihurritu diozue besoa.
‎EHASen terroristei nire alaba Leyre inolako baldintzarik gabe askatzeko deia egin duzunean, hain zuzen jende horrek ez daukan balio batzuen izenean (gizatasuna, errukia, etc) haren heriotza zigorraren sinatzaileen zerrenda zitalean sartu zara.
‎Nik bezain ongi dakizu jende horrek inoiz ere ez diela erantzunen deialdi humanitario negartiei.
‎Hura guztia berrogeita zortzi orduko epean eginez gero, ez zen osteko elkarrizketarik. " Nik bezain ongi ez du inork ezagutzen jende hori", Olcozek.
‎—Bitarteko guztiak dituzte Olcoz batekin ere hori egiteko. Ezin jende horren kontra joan. A zer liztor habia.
‎Orain, nire hilketaren aurrean jarrita, interes politiko hutsengatik zuen eskuak garbitzeko? Ez zarete botereari eutsi dion jende hori baino hobeak. Horren handia duzue ehaskideengandik bereizteko beharra?
‎Burla airez kontatzen omen zuen hori Ernesto Gimenez Caballerok. Botereak, gainerakoak legepean mantentzen dituen jende horrek, gorrotatu egiten ditu jarkitzen zaizkionak, baina trufatzen da menperatzen dituenez.
‎Literatura gauzez jabetzeko modu bat da, lapurreta bezala. Horregatik idatzi behar izan dut jende horren hizkuntzan, bertan bizi ahal izateko.
‎XVI. eta XVII. mendeetan, aberasten ziren edo merkatarien handinahia lurra erosi eta noble bihurtzea izaten zen, errentetatik elikatzeko. Aberatsa esaten bazitzaion abere asko zeuzkanari, jende horrek lurratsa izan nahi izaten zuen, lurrastu eta maizterren errentetatik bizitzeko.
‎—Barkuetatik ekarri berriak dira, afrikar afrikarrak, argi ibili behar da jende horrekin. Tori hau, manati larruzkoa da, eta arre jende horrekin!
‎—Barkuetatik ekarri berriak dira, afrikar afrikarrak, argi ibili behar da jende horrekin. Tori hau, manati larruzkoa da, eta arre jende horrekin!
2021
‎Gogoan dut beti galdetu izan diodala neure buruari zer egin behar den miresten dudan jende horren lagun, adiskide edo dena delako izateko.
‎Gogoan dut jendea joan ondotik bururatzen zitzaizkidala jende horri esateko gauzak.
‎Pobreak dira, eta kriminalei adinako beldurra diete agintariei. Herrixketako jende horren herenak baizik ez daki irakurtzen, baina haiek ere izutzen dira ezezagun bat paper batekin hurbiltzen denean. Ordaindu gabeko zor bat, asmo txarreko salaketa bat edo auzi ulertezin bat aski izan liteke haien ondasun urriak galarazteko.
2022
‎Kolon bertako indigenez idatzi zuen lehen kolono nagusia da. Ondorengo kolonoek jende horrekiko arriskuak justifikatu zituzten haien territorioak bortxaz menperatuz, baita harrezkero indigenen kontrola ezarri ere. Jean Jacques Rousseau humanistaren erranen ildoan, unibertsalismoa pagotxa bilakatu zen mendebaldar konkistatzaileentzat.
2023
‎Urterokoa zen alkate aldaketa, baina beti batzuek agintzen zuten gure herrietan XVIII. mendean. Ahaideak edo lagunak izendatuz alkatetzarako, propietarioen zirkulua izaten zen beti agintari, eta jende horri deitzen zitzaion modu abstraktuan beti alkatea."
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia