Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2000
‎pertsona horrek eskubide linguistiko batzukdituen bezala, zergatik ez dituen izan behar eskubide politikoak. Egia da, guk planteatzen dugun proiektuan, Nafarroan, laurogei mila lagunek parte har dezaketela.Baina pertsona horiek beren eskubideak dituzte, Gipuzkoan, Bizkaian edo IparEuskal Herrian beste batzuk dituzten bezala, eta eskubide politiko horiek era praktikoan jarri behar ditugu martxan.
‎6 Ez da komeni% zeinua erabiltzea, horren ordez, ehuneko? hitza jarri behar dugularik.
‎10 Telefono zenbakiak banan banan edo binaka jarri behar ditugu (zifrak erabiliz), baita horrelaxe ahoskatu ere (Euskaraz aipatzean, hobe da banan banan adieraztea)
‎Esaldiak ere ezin dira moztu orrialdearen behealdean hurrengo orrira pasatzeko. Informazioak hurrengo orrialdean segitzen badu, gezi bat jarri behar dugu, irakurtzen duenak informazioa orri horretan amaitzen ez dela argiro jakin dezan.
‎Estatuak bere polizia aurpegia erakusten zuen, autoritatea erabiltzeko prest agertuz. Baina boterearen eraginkortasuna, legea ez betetzea ezinezko ahal den neurrian bederen bihurtzean datza (Estatuak herritarra legea apurtzeko ezinean jarri behar du). Alde horretatik, azpimarratu egin litzateke, doako irakaskuntzaren alde egin zen nolabaiteko ahalegina.
2001
‎Honela bada, ikasleak lortu behar du H2n bere interesekoakdiren testuak jaso eta produzitzea. Horretarako, lehenengo momentuetatik ikasleatestuak jasotzen eta produzitzen jarri behar dugu, baina ikas prozesuan ahal deniketa eraginkorren aurrera egitea ziurtatuko duen estrategia baten bidez.
‎Entzun bitarteko fasea: Beharbada, hau da estres gehien sortzen duen fasea, ikasleak aurrez aurre jarri behar baitu dokumentuarekin. Estres zama horiarintzearren, alde batetik, erantzun ez linguistikoa eskatzen duten ariketak egitensaiatu naiz, eta, bestetik, bideo pasartea behin eta berriro ikusentzuteko etaulertutakoa ikaskideekin konfrontatzeko aukera eman diet.
‎Eta ohar bat: bigarren pertsonakegindako azalpenak harritu bazaituzte, ez hasi pentsatzen euskara ondo otedakizuen zalantzan jarri behar duzuenik. Horrela esateko eskatu diogu, prozedurabitxiagoa egiteko asmoz.
‎Beraz, prozesu indibidualaz hitz egiten ari gara: ikasle bakoitzak erabakiko du ikasitakoa noiz, nola etanorekin jarri behar duen praktikan.
‎Azterketa ebaluazioaren ardatza ezin izan zitekeela ikusi genuen, eta alternatiba bat bilatu behar geniola, azterketen ordez, beste bide bat bilatuz. Gure ustez, eguneroko jardueran arreta jarri behar genuen, ikasleen aurrerapena neurtzeko etahorren inguruko informazioa aurkitzeko. Bagenekien hori guztia ebaluatzeko gureikuspuntua baino ez izatea ez zela nahikoa, ikasleei ere eman behar geniela aukeraberen iritziak kanporatzeko eta autoebaluazioa egiteko.
‎artikuluetan oinarrituz, bi jokabide aurrera eramatea bururatu zitzaidan. Alde batetik, ikasleak berek egiten zutenaz hausnartzen jarri behar genituen, haien kontzientzia maila handiagotuko bagenu. Eta bestetik, ikasleak autonomoagoak izatea lortu behar genuen, ikasleek beren helburuak definitzeko, helburuhoriek lortzeko bitarteko egokiak aukeratzeko eta egindakoa ebaluatzeko gauzaizatea, alegia.
‎Aralarko kondairako herensugearen kristautasun aurreko elementuak zalantzan jarri behar ditugu. Julio Caro Barojaren esanetan, mamu honen berezitasuna, beti Aralar mendizerrako kobazulo batean bizi izatean datza, gainerako ezaugarriak, berriz, Erdi Aroko beste herensuge edo deabruenak bezalakoak izanik63.
2002
‎d) Lurraldearteko Konpentsaziorako Fondoa (LKF) Espainiako estatuak ezarritako lehentasunei jarraituz, Estatuko eskualde txiroekiko elkartasunaadierazteko sorturiko fondo horretan kupoaren bitartez parte hartzen duteEAEk eta NFEk. Horrela, Estatuak Fondo horretan ezartzen duen diru kopurutik bi euskal erkidegoek %6, 24 eta %1, 6 jarri behar dute, hurrenezhurren. Hala ere, Hego Euskal Herriak fondo horretatik ezer jasotzen ezduenez, behin behineko konpentsazioa ezarri zen, kupoan egindako deskontu baten bitartez.
‎Banaketa horizontala: Behin Eusko Jaurlaritzari egin behar dioten ekarpenazehaztu ondoren, banaketa bertikalaren bidez, kontseilukoek lurralde historiko bakoitzak jarri behar duen zatia erabaki behar dute. 1999an indarrean izandako ekarpenak hauexek izan dira:
‎Edozein gizartek, bere iraupena bermatzeko, beharrezkoa du gizabanakoenarteko lankidegoa, eta gizarteak lana banatzeko duen erarekin loturik dago lankidego hori. Hau da, gizabanako bakoitzak behar dituen ondasunen zati bat besterikezin du sortu, eta, beraz, harremanetan jarri behar du beste jarduera batzuetan aridirenekin.
‎Gaur egungo Udako Euskal Unibertsitatea funtsezko akuilua da etorkizuneko unibertsitate propio horren bideanteorian zein praktika mailan aurreratzeko. Halaber, interesgarria izangolitzateke ikastolen mugimenduaren tamainako herri ekimena aurreraeramatea, eta horretarako guk jarri behar ditugu bideak.
‎Hori da irakasleok erabaki behar duguna: zer den guretzat autonomia etaikasleak horra heltzeko zer bitarteko jarri behar ditugun.
‎Irakasleak momentuanapuntatzen ditu akatsak, landu beharrekoak, ikasleen gustuak, iradokizunak, etab., hurrengo saioetarako edo zuzenketarako kontuan hartzeko. Ikaslea zer eta nolaesaten ari denari erreparatu behar dio irakasleak; bietan jarri behar du arreta, hizketaldia jarraitu ahal izateko eta hobetu beharrekoa apuntatzeko.
‎Haurtzaroa ardatz nagusitzathartzen duen historia horrek, gainera, badu honako alde interesgarri hau ere: mentalitateen historian eta historia sozialean kokatzen dela, eta hospizioen edotaadingabetuen epaitegiak bezalako erakundeen analisiez gain, familia, emakumeenegoera, batez ere emakume langileena?, inudeak eta generoaren eraikuntzasozio historikoaren aldagai horiekin loturiko lan harremanen atalak ere uztartzendituela. ...ei buruz eta haur horien jasoketaz, hazkuntzaz eta hezkuntzaz arduratzen ziren erakundeei buruzko lanak baditugula esan behar dugu, tamalezAraba eta Ipar Euskal Herria arlo horretan aztertu gabe ditugularik22 23 Era berean, eta arriskupeko haurtzaroari dagokionez espresuki, haurtzaroaren historian bertanekoitzi ez, baina gertakari honen ulerkuntzarako baliagarriak zaizkigun besteekarpen batzuk ere jarri behar ditugu mahai gainean, zehazkiago medikuntzarenhistoriaren ikuspegitik Bizkaian kokatutako haurren jasoketa helburutzat zeukatenzenbait erakunderen azterketak24.
‎Aldaketa garaietan, matxinada eta iraultza garaietan, iritzi publikoen mundua oso aldakor bilakatzen da, aldakor eta ezegonkor. Aldaketa garaietan, bakarturik geratu gura ez duen herritarrak, arreta handia jarri behar du iritzien mugimenduak nondik nora doazen atzemateko, iritzi publikoaren aldaketak norantz doazen jakiteko. Iraultza garaietan, sentsazio berriak kaleratzen dira.
2004
‎Lan honekin fiiosofo amerikarra, Loeken eta Rousseauren giza kontrama erreferentziatzathartzen eta Kanten etika deontoiogikoaren bidez justiziaren konzeptu berri bat garatzen saiatzen da.Rawisek plantcatzen duen giza kontratuan (edo jatorriz.ko jarreran) gizabanakock bercn arteanbizitzeko baldintzak jarri behar dituzte. Bakoitzak berc interes partikularra iortu nahi badu erc, inorkez daki zein diren bere ahalmen naturalak eta zein den bere lekua gizartean.
‎Pentsamendu kritikoaren bidez herritarrak euren eskubideen alde saiatzendira. Gizarteari buruzko kritika abstraktuak baino gehiago, eskubide konkretuenaldeko borrokak dira mugimendu instituzionalistaren oinarria (Dugger 1989). Zientzia ekonomikoak giza egoeraren hobekuntzarako ekarpenak egin nahi baditu, gizabanakoen eskubideak lehen mailan jarri behar ditu, eta horiei buruzko eztabaida irekia sustatu behar du: enplegu eskubidea, diru sarrera duin baterako eskubidea, etxebizitzarako eskubidea, kalitatezko ingurumenerako eskubidea, etab.
2005
‎Ikaskideak jo egiten zituen eta ubeldurakuzten zizkien. Hezitzailea ikastetxera joatea ere eskatu zuen zentroak, baigelan, bai jolas-garaian haurraren ondoan egon zedin, baina hezitzaileak argizuen eskola orduetan ikastetxeak jarri behar zituela ikasleari arreta ematekobaliabideak.
‎Arazo hori konpontzeko senar emazteek ados jarri behar dute erabakiahartzeko estrategian, hau da, erabakia hartzeko prozeduran edo moduan. Ez baduteerabakia hartzeko modua adosten, biak galtzen aterako dira, bakoitza bere gustukoekitaldira bakarrik joango baita.
‎Botere hori ez da beste taldea menderatzeko erabili behar. Gatazkakonpontzeak, gure ustez, bi aldeek etorkizunean harremanak eraikitzekobidea jarri behar dute. Beraz, boterea erabiltzeko moduak gatazka konpontzeko irtenbideak baldintzatzen ditu.
2006
‎Guraso bilakatzean bikotearen harremana oso faktore garrantzitsua da, orduraarteko bikoteak oinarriak jarri behar dituelako orain osatuko den familia eraikitzeko. Horregatik, guraso bakoitzaren ezaugarriez gain, bikotearen lehenagokoharremanak ere baldintzatzen du trantsizioko aldi hau.
‎Erabakia aldez aurretik adostu eta elkarrekin jakinarazi behar da: bikotekideek ados jarri behar dute nola eta noiz jakinarazi haurrei banantzearen erabakia. Erabakia bi bikotekideek batera jakinarazten badiete, haurrek mezu klabe bat jasoko dute:
‎Etorkizuna planifikatzea: gurasoek guztiz ados jarri behar dute haurreneguneroko bizimoduarekin zerikusia duten alderdi guztiei dagokienez: bisiten erregimena, gastuen finantzaketa, eskolako errendimenduarikontu egitea eta eskolarekin harremanetan egotea, oporrak, desplazamenduak eta abar.
‎Haurrak gurasoen eta ingurukoenarreta eskatzen du, eta hau lortzen saiatzen da, portaera positiboz nahiznegatiboz. Haurraren portaera positiboetan jarri behar dituzte gurasoekbegiak, errieta eta kritiken gurpil zoroa hautsiz. Aldian behin, portaeraegokien aurrean laudoriozko hitzak edo ez hitzezko onarpen adierazpenakagertuko ditu gurasoak.
‎Fidela, kontzejuaren karguduna da. Funtzio ugari izaten ditu, errexidoreei lagundu behar die informazioa biltzen edozein gairen inguruan, kontzejuaren ardurapeko salgaien prezioak jarri behar ditu eta zaindu behar du ondo betetzen direla... Normalean bi edo gehiago izaten ziren eta haien betebehar nagusia, kontzejuaren kontuak eramatea izaten zen, kontu liburuetan eta urte bukaeran aurkeztu behar zituzten sarrerak eta gastuak eta Bizkaian korrexidoreari erakutsi behar zizkioten ondo zeudela egiaztatzeko.
2007
‎Ahoa betetzen zaigu gardentasuna gora eta gardentasuna behera, bainahorrek oso ondorio nabarmenak ditu. Enpresa batek gardentasunaren balioa bereegiten baldin badu, ezagutza publikorako jarri behar du bere zuzendaritza taldekoensoldata, adibidez. Halakoetan, tankera honetako erantzunekin egiten duzu topo, maiz:
‎Oro har, uste dut oso mesfidantza handia dagoela enpresaren eta komunikabideen artean eta, nola edo hala, bitartekoak jarri behar ditugula hor zubiaksortzeko, elkar ezagutzeko.
‎Eragin truke horiek aldatuegiten dira, bai testuinguruaren, bai horietan parte hartzen duten pertsonen arabera.Ondorioz, uste zuen pertsona berak Nire bat baino gehiago izan ditzakeela etahoriek bateraturik nahiz gatazkan egon daitezkeela. Pertsonak Nire horiekbateraezinak direla uste badu (heldu batek bete beharreko rolen artean sordaitekeen bateraezintasuna, adibidez), berarentzat egokienak direnak aukeratu, etaNire horietarako helburu batzuk jarri behar ditu. Xede horiek autoestimuan duteeragina; lortu ezean, pertsona umiliatuta sentitu, eta haren autoestimua txikialitzateke.
‎Atal honetan, hizlariak lortu behar du berak babesten duen tesiarekiko mirespena, errespetua edo gupida entzuleengandik. Hori horrela ez bada, hizlariak bere indar guztia jarri behar du aurkariaren tesiak zalantzaz betetzeko; tiro hots bat izango da bere azken jarduna aurkariaren kausaren kontra, publikoarengan sekulako indignazioa sortuko duena.
‎Honela, hiru Foru Aldundiek beraien ekarpen bertikalak. Jaurlaritzari? eta horizontalak. Foru Aldundi bakoitzak zenbateko kopurua jarri behar duen, zenbatekoak diren jakingo dute.
‎Lehenbizi, banaketa bertikala zehaztu behar da, hau da ogasun autonomikoak zenbat diru jaso behar duen Foru Aldundietatik. Gero, Foru Aldundi bakoitzak zenbat jarri behar duen edo banaketa horizontala. Azkenik, Lurralde Historiko bakoitzeko udalen artean banatu behar den diru kopurua esleituko da eta gainontzekoa Foru Aldundi bakoitzari geratuko zaio, 27/ 1983 Legeak aurreikusten dizkien eskumenak garatu ahal izateko.
‎1990 urtera arte indarrean egon zen Ekonomia Hitzarmena 1969koa izan zen eta berau, printzipioz bederen, Foru Hobekuntzarako Legea onetsi bezain pronto bertan behera geratu behar zuen, baina 8 urte luzatu zuten, Foru Hobekuntzarako Legea 1982an onetsia izan baitzen. Bestalde, aitortu behar da ere, indarrean dagoen Hitzarmen Ekonomikoak, orain EAEko Ekonomia Itunaren antzera, iraupen finkoa duela, eta ondorioz bi alderdiek, hau da, Nafarroako Aldundiak (Gobernu) eta gobernu zentralak ados jarri behar dute eta Hitzarmen Ekonomiko berri bat negoziatu eta onartu.
2008
‎Hartutako neurrietan ausartena beharbada Ameriketako koloniekiko merkataritza liberalizatzea izan zen, 1778an erabakitakoa. Merkataritza librean aritu nahi zuten portuek Estatuko aduana agintarien menean jarri behar baitzuten. Hori, jakina, foruekin kontraesan nabarmenean zegoen» (Cruz, 1993:
‎1863an, posta maiztasunez jasotzeko Bergarakoarekin hobeto koordinatzeko proposamenaren harira, Eibar herri, industriala? izanik, telegrafoa ezartzeak ekarriko lizkiokeen onurei buruz hitz egin zen1013; berehala jarri ziren lanean, zeren, hurrengo urtean Elgoibartik jasotako mezuak zioenez, Eibarrek 127 paldo jarri behar baitzituen telegrafo sarerako, horietatik 13 oso handiak1014.
‎– Irudiak eman eta denbora segidan jarri behar ditu: aurretik, ondoren, baino lehen?
2009
‎EKT taldearen lehen eta presazko helburua berriro euskarazko egunkari nazional bat argitaratzea zen eta horra bideratu ziren lehen egitekoak. Baina egoera hartan, aurreko eskarmentua gogoan, argi izan genuen euskarazko prentsa indartzeko egitasmoa jarri behar genuela abian, egunkari bat sortzearekin batera azpiegitura sendo bat eratzeko oinarriak ere jartzen hasi behar genuela.
‎Aztertzeak merezi du, eta aurrez aurre ez ikusi nahia geure buruaren kaltetan da. Erdal eta euskal prentsaren arteko erlazio hau, euskal kazetaritzaren urtea amaitu orduko argitan jarri behar genukeen arazo bat da.
‎Guk gure aldetik zubi guztiak zabalik ditugu, baina gurekin batean Administrazioak ere bitartekoak jarri behar ditu eta elkar lanerako bideak eta euskaldungoak ere badu bere erantzukizuna, 60.000 irakurle potentzial horiek lortzea, euskaldungo osoaren zeregina baita.
‎Array etako osagaiak ordenaturik daude, eta indize baten bidez erreferentziatzen dira. Array aren osagai jakin bat lortzeko, dagokion indizea kortxete[] artean jarri behar dugu. Lehen osagaiaren indizea 0 da, bigarrenarena 1, eta horrela hurrenez hurren.
‎Beraz, ikur banatzaileak mantentzea interesatzen zaigunean, parentesi artean jarri behar dugu patroi banatzailea. Perl ek gainerako elementuak bezala gordeko du zerrendan.
‎egiturako gakoaren balioa atzitu nahi izanez gero, giltza artean jarri behar dugu gako izena: Hash egiturako elementuen artean ez dago ezarritako ordenarik, denak multzo berean daude.
‎Socketa aktiboki erabiltzen bada (eskaerak bidaltzeko), aplikazioak eremu honetan beste aldeko socketaren IP helbidea grabatuko du. Bestela, bere IP helbidea jarri behar du.
‎· Azkenik, helbide fisikoen eta globalen arteko erlazioa ezarri behar da. Bestela, nola jakingo du AB bideratzaileak zein helburuko helbide fisiko jarri behar duen A1 ek B1 i bidalitako datagrama garraiatuko duen B motako traman. Nolabait, bideratzaile horrek helbide itzulpena egin du, datagraman ikusi duen @B1 helbidetik #B1 helbidea lortzeko.
2010
‎Hau da, iraunkortasun kontzeptuak zalantzan jartzen du gure garapen eredua luzera begirafisikoki bideragarria izatea. Beraz, sistemari eusteko, naturari lotutako mugazehatz batzuk jarri behar ditugu; bioaniztasunari eusteari eta natura baliabideakzein zerbitzu ekologikoak edukitzeari dagozkien muga batzuk, hain zuzen. Beraz, iraunkortasuna dagokion garaiko belaunaldiekin eta ondorengoekin lotuta dago; izan ere, gaur egungo ingurumen arazoek gaur egungo eta etorkizuneko belaunaldien baliabideak eta bizi kalitatea baldintzatuko dituzte.
‎Ikerketa prozesuan bertan, posible da behin behineko antidumping edo atzerriko estatuen laguntzen aurkako «zergak» edo «eskubideak» ezartzea, inportatzaileek horretarako jarri behar duten berme baten bidez, zerga horien geroko balizko ordainketa ziurtatzeko asmoz.
‎1 Gordailua: langileak edo haien kausadunak, gizarte segurantzako eraentza publikoko onuradunak, estatua, autonomia erkidegoak, udal erakundeak eta haien menpeko organismoak eta doako justiziarako onura aintzatetsia dutenak salbu, helegite berezi bat jarri nahi duen edonork gordailu bat jarri behar du, 150 eurokoa erregutze errekurtsoan eta 300 eurokoa kasazioan344 Gordailua helegitea jarri aurretik jarri behar da, BBVA banketxean epai organo guztiek duten gordailu eta kontsignazioen kontuan (LPLren 227 art.).
‎Bakarrik akusatzeko eskubidea du (betebeharra Fiskaltza bada). Elementu objektiboari dagokionez, petitum ak ez du inolako interesik, zigor prozesuan bakarrik kondenazko babesa eska daitekeelako eta akusatzaileak egiten duen kondena eskaerak ez duelako epailea lotzen, hark betiere legeak kasuan kasurako aurreikusten duen zigorra jarri behar baitu. Alderantziz, causa petendi a, «pertsona zehatz bati egotzitako egitate zigorgarri moduan ulertua» (De la Oliva Santos, A., Aragoneses Martínez, S., Muerza Esparza, J., Tomé García, J. A., Derecho procesal penal, op.cit., 196 or.), edo «penalki tipifikatutako jokaera» (Ramos Méndez, F., El proceso penal, sexta lectura constitucional, Bosch, Bartzelona, 2000, 34 or.) da esklusiboki zigor prozesuaren objektua.
2011
‎Antisoziala oldarkorra izan ohi denez, terapeutak prest egon behar du haren eraso fisikoei aurre egiteko. Terapeutak muga garbiak jarri behar ditu pazientearekin dituen harremanetan; mugak jarri behar dizkie pazientearen portaera mehatxatzaileei, proposamen sexualei, bisitaldiei, telefono deiei edo lapurretei. Nortasun antisoziala duena etengabe saiatuko da terapeuta manipulatzen, harreman terapeutikoaren mugak gainditzen eta beretzat abantailak ateratzen.
‎Horregatik, bere pentsamendu eta ideia estrabaganteak ebaluatzeko froga objektiboak aztertu behar ditu pazienteak. Bere usteak frogan jarri behar ditu. Distortsio kognitiboei mugak jarri behar dizkie, errealitatearen kontrolak erabiliz.
‎Helburuen artean sartuko da, baita ere, esperientzia mingarrien kontrako defentsa moduan interferentzia kognitibo intentzionatua erabiltzeko joera gutxitzea. Esperientzia mingarriak ekiditean baino arreta handiagoa jarri behar du esperientzia positiboak. Horretarako, bere barne herstura gainditzera eramango duten harreman sozialetarako trebetasunak landuko dira, portaeraren aldaketa landuko duten tekniken bidez. Trebetasun sozial horiek eskuratzean, harreman atsegingarriak eduki ditzake, esperientzia mingarrietarako gehiegizko sentikortasuna desagertzen joan daiteke, eta minaren eta atseginaren arteko oreka eskuratzen joan daiteke.
‎Laburbilduz, nahaste obsesibo konpultsiboan esku hartzeko eraginkortasun handiena erakutsi duen teknika aurrean jartzea eta erantzunaren prebentzioa da (Nathan et al., 2005), baina, badaude pertsonak tratamendu medikoa nahiago dutenak, beldurra sorrarazten dien estimuluaren aurrean jarri behar dutela pentsatze hutsak ikaratu egiten baititu. Azken kasu horietan, medikazioa erabili arren, apurka apurka teknika psikologikoekin konbinatzea gomendatzen da, eta ez erabiltzea soilik medikazioa.
‎oinaze psikologiko edo psikiatrikoaren azterketa, familiako aurrekariak, osasun historia eta laborategiko azterketak. Terapeutak eta pazienteak ados jarri behar dute tratatu beharreko arazoaz; sendagaiak tratatuko duen sintoma zein den eta zer nolako albo efektuak eduki ditzakeen eztabaidatu behar da; eta aurrerapenak ebaluatzeko prozedura objektiboa zehaztu behar da. Psikofarmakoen artean serotoninaren birxurgapenaren inhibitzaile selektiboak (SBIS), umore egoeraren egonkortzaileak, mono amino oxidasaren inhibitzaileak eta neuroleptikoak erabiltzen dira.
‎Hizkuntza mezuak transmititzeko erabiltzen dugu, baina informazio erredundantea ere garraiatzen du. Desira arrantzatu nahi badugu hizkuntzaren sarean, erredundantziazko gune eta xehetasun horietan jarri behar dugu arreta, eta ez mezuan bertan. Adibidez, «ura» eskatu ordez, «urez betetako portzelanazko pitxarra» esaten badugu, xehetasun horietan jarri behar dugu arreta.
‎Desira arrantzatu nahi badugu hizkuntzaren sarean, erredundantziazko gune eta xehetasun horietan jarri behar dugu arreta, eta ez mezuan bertan. Adibidez, «ura» eskatu ordez, «urez betetako portzelanazko pitxarra» esaten badugu, xehetasun horietan jarri behar dugu arreta. Desira distortsio prozesu izanik, desiraren objektua objektu absente bat da:
‎Pazientearekiko enpatia agertuko du eta haren benetako sentimenduak islatuko ditu, antzezten dituen gehiegizko sentimenduen ordez. Histrionikoaren istorio entretenigarriekin txundituta ez du gelditu behar terapeutak; haren benetako portaera, afektu eta kognizioetan jarri behar du arreta. Terapeutak ez du amore eman behar pazienteak duen mendetasun premiaren aurrean, hori eginez gero, haren portaera autonomorik ez bailuke sustatuko.
2012
‎Ez dugugutxiesten berrikuntza sozialaren garrantzia, kontzeptu hori EKAI Centerrenoinarrian dago?, baina arlo sozialeko berrikuntzekin harremana daukatenpolitika publikoek jarraitu beharreko printzipio eta irizpideek, halabeharrez, teknologia eta ekoizpen berrikuntzan jarraitzen direnetatik desberdinakbehar dute. Itun sozial handi baten alde egiten dugu, baina ez nolanahikoa: itunak, argi eta garbi, berrikuntza teknologikoan jarri behar du arreta.
‎Produktuaren ezaugarriei buruz engainua edo errorea ekiditeko, kontuan hartu beharra dago umeek, berez, publizitate mezuen interpretazio literala egiten dutela. Beraz, enpresaburuek edo merkatariek ardura handia jarri behar dute jostailuaren edo produktuaren ezaugarriak eta prestazioak adierazten dituztenean. Gai honek berebiziko garrantzia dauka umeen jostailuak eta ondasunak merkaturatzeko garaian.
‎Hitz batez, publizitatearen hartzaileak umeak direnean, enpresaburuek eta merkatariek ardura handiagoa jarri behar dute beren publizitate mezuak eratzeko unean. Hau da, publizitate mezua bat etortzeko errealitatearekin eta irudi leiala emateko, hainbat adierazpen gehigarri egin dira iragarkian bertan.
2014
‎Horiek ezin hartu dute euskara hizkuntza soilmoduan. Zerbait maiuskuloa dago beti euskaran, eta horretarako, jakina, euskarazkojende arruntaren gainetik jarri behar dute erremedio gabe. Ezin irentsi dutena da, azken buruan, hizkuntza, edozein hizkuntza, jende ezjakinaren asmakizuna dela, bere konplexutasun eta aberastasun izugarriarekin, asmakizun subkontzientezoragarri bat dela, eta jakinaren azpikoa dela, eta edozein gizabanako sortzaileoso azpitik eta ñaño uzten duena.
‎zainketaren arduradunak nor izango diren, arazo ekonomikoa nola konponduko den, arduradun nagusia nor izango den eta hura falta denean nork ordezkatuko duen. Familiako kideek alzheimerra duten gaixoen senitartekoen elkarteekin jarri behar dute harremanetan.
2015
‎Baina Jon Sarasuak esaten duen bezala, badakigu botilak zuloak dituela, eta husten ari dela esparru batzuetan bederen. Beraz, uste dugu arretajartzeko garaia dela, eta gune horretara begira jarri behar dugula, gaizki egin dugun hori ongi egitenhasteko ordua iritsi dela.
‎Unea badela eta aukerak badaudela iruditzen zait, bainabaita ausardi politiko puntu bat ere behar da, eta badago hori eskatzerik. Hemen ikusi dugunarenarabera, udalerri euskaldunen biziraupena ere nolabait kolokan dago, eta klabe horretan babes bideeraginkorrak jarri behar ditugu. Hori da behintzat nire iritzia.
‎Baimen bat lortzekobetebehar batzuk dituzu naturarekiko inpaktua ez dadin handiegia izan. Legeak adibidez eraikinetan eguzki plakak jarri behar dituzula esan dezake, energia berriztagarrien hainbat erabilera, eta horren arabera lortuko dituzu lizentzia, baimen eta abarrak. Gero, ikuskaritzak edoinspekzioak.
‎Galdetegi mardul samarra da, 33 galdera egiten dira, gero 11 atributu, 1815 balorazio egindituztela aipatu dute... hori egiteko aholkularitza behar da. Edozein zerbitzuburuk ezin du egun egin.Helburuak erabilgarria izan behar duela ikusten genuen, eta euskara zerbitzuetatik ere ateratzea, eguneroko edozein gestiotarako ere baliagarria izango den tresna bat behar genuela, edozein dirulaguntzaz aritzerakoan, arau bat onartzen dugunean, zerbitzu bat martxan jarri behar dugunean, kul
‎Galdetegi mardul samarra da, 33 galdera egiten dira, gero 11 atributu, 1815 balorazio egindituztela aipatu dute... hori egiteko aholkularitza behar da. Edozein zerbitzuburuk ezin du egun egin.Helburuak erabilgarria izan behar duela ikusten genuen, eta euskara zerbitzuetatik ere ateratzea, eguneroko edozein gestiotarako ere baliagarria izango den tresna bat behar genuela, edozein dirulaguntzaz aritzerakoan, arau bat onartzen dugunean, zerbitzu bat martxan jarri behar dugunean, kultur ekimenak izan daitezke, gizarte zerbitzuak... Horietarako ere baliagarria izan behar zuen zerbaitbehar genuela.
‎Ezda ohikoena izaten baina izan daiteke. Negatiboa, behera egitea, edo izan daiteke neutroa.Zalantza dagoen kasuetan, daturik ez dagoen kasuetan, badaezpadako neurri bezala negatiboa jarri behar genuela ikusten genuen.
‎Hizkuntza paisaian ere, badakigu neurri zuzentzailerik hartzen ez baldin bada horrek eragin bat izango duela gune horretan, eta euskarako eskaintzari dagokionez ere, eragina izan dezake. Betiere hau prebentiboki, neurririkhartzen ez baldin bada eragin bat izan dezake, eta arreta jarri behar dugu lau puntu hauetan bereziki, neurri zuzentzaileak horiei begira jarri lirateke.
‎Esan dugu, guk Aldundian araudira nahiko modu lotsatianekarri dugu, oso ondo ere ez genekien... Baina noski, guk plangintza eta araudi berria esku arteangenuelarik ezin genuen sartu gabe utzi, baina ez genekien oso ondo zer jarri behar genuen. Nikuste dut, egiten ari den zerbaiten adierazle dela guk ere nola jaso dugun, oso argi ez geneukalakonola egin behar genuen, noraino joan gintezkeen proposamen honekin.
2017
‎Haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako. Beharbada, euskarari buruz gutxiago hitz egin behar dugu, eta gizartean ditugun praktika, diskurtso eta arau sozial eta kulturalei buruz (eta kasu honetan genero ardatza bereziki kontutan hartuta) gehiago hitz egin behar dugu eta zalantzan jarri behar ditugu, horiek baitira boterezko hizkuntza harremanak mantentzen dituztenak.
2019
‎Aldiz, Shonek (1992) esatenduenez, hausnartzerarekin batera, derrigor, hobetu egiten da. Beraz, hausnartze prozesu horrekduen garrantzia balioan jarri behar luke DOCENTIAZ programak, inplizituki egiten den prozesuhori esplizitu bilakatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia