Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎" Je suis un syntaxier", definitu zuen bere burua Herodiasen egileak. Idazle baten mailu eta ingude hitza izaki, hitz horren zerbitzutara, sentimenduen eta estadu animikoen esanetara baino, jarri behar luke bide horri ekin nahi liokeen idazleak. Zerbitzu hori korrekzioa eta dotorezia bera baino harantzago doa Unzuetari ukatu ezin zaizkionak hitza bilakatzeraino atmosferaren habe eta sostengu bakar.
2001
‎Irudiaren oinarria den esaldia da hau, bai irudi zinematografikoarena, bai irudi literarioarena da aipamen hutsa den esaldia. Aipatu besterik ez du egin behar, eta irakurleak beste guztia jarri behar du, osatu, gorpuztu, hezurmamitu.
2013
‎Espetxean igarotako lehenengo egunetan pasadizo ugari eta bitxiak bizi izan zituzten zapiraindarrek. Ondarreta espetxeko egoera penagarria zen, agintari frankista berriek gizartearen alderdi anitzetan jarri behar zuten arreta, eta espetxea ez zen izan lehenengo mailako beharra. Espetxea erabat hutsik zegoen, ziegetan lau pareta besterik ez, lo egiteko koltxoirik gabe, mahairik eta aulkirik bakar bat ere ez.
‎Alianza Universidad, Madrid. (252). jarri behar zuen arreta. Ethos kristauan oinarritzen da garai hartako euskaldunen mundu ikuskera.
‎Hala ere, oroimena berreskuratzeko gogoetak ez daude inoiz soberan. Gogoratzea ariketa osasuntsua da, eta aurre aurrean jarri behar dugu. Bestela, nola eraikiko dugu etorkizuna, iragana eraiki ez badugu?
2019
‎Hori dela eta, atal honetan, bi korronte horien ezaugarriak eta testuingurua zehaztuko ditugu, idazlearen obra hobeki ulertzeko xedez. Horretarako ezinbestean, Europari begira jarri behar dugu lehenik. Izan ere, aurretik esan bezala, idazle donostiarraren literaturako lehenengo fasetik bigarrenera, esperimentaziotik errealismora, alegia, jauzi handia dago eta ondorengo lerroetan, aurretik aipatu dugun guztia kontuan izanik, bi fase horiek ondo ulertzea izanen dugu helburu.
2021
‎Genero epikoa edo nobela ere irakurtzen dugu, Igerabidek itzulitako Ulises, teknika narratiboak lantzeko. Eta tertuliak egiten ditugu, eta tertulietan testuinguruan jarri behar dute komentatuko dutena. Eta, Jon Arretxeren 7 kolore ere irakurtzen dugu, bidaia kronikaren generoaren aldetik.
‎Ikastetxeetan dauden errealitate ezberdinak aintzat hartuta, hura oso ariketa zaila dela aitortzen du IE7 k, baina garapen, gaitasun, zaletasun edota jakin minaren araberako proposamen multzoak eskaintzeko saiakerak egin daitezkeela ohartarazten du. Horretarako, irakasteko moduetara ekarri eta horiek ardaztu ditzan komeni dela dio; hau da, nork bere jardunean eta praktikan jarri behar duela arreta, egiteko moduetan, eta ezin daitekeela laburpen idatzietatik booktrailerretara pasatzera mugatu liburu baten ulermena egiaztu nahi denean, adibidez. Aurrerapausoa izanik ere, euskarri aldaketa batera baino sakonagora jo behar dela, hain zuzen ere (IE7).
‎" Eskolaz kanpoko erreferentziak eta inputak gaztelaniazkoak dira dudarik gabe ehuneko handi batean. Esate baterako, Euskal Telebista nahita jarri behar duzu. Ikasmaterialetako erreferente asko Irunberrin oso urrunak dira, ez dituzte ezagutzen".
‎Ez dakigu nola egin. Umeekin irakurtzen jarri behar dugulako nolabaiteko kontzientziazioa egon daitekeen arren, irudiaren kontsumoaren ingurukoa ez dago". (IE4)
‎Baina lehen bultzada hori eman behar du. Irakasleak ziurtatu behar du ikaslea jarri duela jarri behar zuen tokian. Gero norbera da nor erabakitzeko zer egin horrekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia