Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2008
‎Ondorioz, inoizko, bataio primigenio? bat jarri behar du antideskriptibismoak izendatzearen hasieran: noizbait, objektuaren ezaugarriak direnak direla ere, izen bat jarri zitzaion delako objektu horri eta izen hark jarraitu du objektua izendatzen.
‎Esanahiari buruzko bestelako paradigma behar dugu; paradigma horrek kodeak eta, ondare adierazkorrak? sortzeari eta erabiltzeari eragiten dioten harremanetan eta baldintzetan jarri behar du esanahia. Izenak balio zeinuak dira, ondare sinbolikoak, inolaz ere materia huts edo izendatze neutroak.
‎Kasu gehienetan, hasierako ustekabe eta harridurari haserrea jarraiki zaio. «Zer dela-eta esan behar digute gure haurrari jarri behar diogun izenak zein izan behar duen?» «Nor dira gure haurrari zelan deitu behar diogun esateko?» Horrelako galderek izena gurasoen eskubidea dela suposatzen dute, ez dela ohitura bat, ez dela izapide burokratiko hutsa, ez dela gizarteak arautu duen pertsona eratzeko erritu bat... Eskubidea omen da.
‎–Harreman kapitalari dagokionez, abian jarri beharrekoak dira bezeroen leialtasuna indartzeko prozesuak eta kanpoko beste agente batzuekiko harremanak sendotzeko mekanismoak (hornitzaileak, kide estrategikoak, erakundeak, etab.).
2009
‎Sinboloek eta adierazpen matematiko osoek hitz arrunten trataera dute diskurtsoan. Beraz, hitz arruntekin bezala jarri behar dira puntuazio markak (puntuak, komak...) testuan, komeni denean:
‎21 Gobernuak 2005ean bertan jarri behar zuen Nafarroako Etnografiako Museoaren proiektua zapuztu, eta Paradore pribatu bat jartzeko proiektuari ekin zion. José Mari Esparzaren hitzak geureak eginik, hauxe bai «eskandalu monumentala».
2011
‎Eta askotan beste hark harreman horietan bertan hartzen duela, egotzi dioten diferentziaren eraginez, bere identitatearen kontzientzia. Maiz prozesu guztiz paradoxikoa da, non mendekoak talde nagusiaren identitatea sustatzeko behar den diferentzia jarri behar duen, larrutik jarri ere. Talde nagusi horrek bere bereizgarritasuna sendotze aldera diferentzia bat behar badu, diferentzia esentziala du:
‎Harreman fidagarririk ezin dute eduki, gizarte arauekiko begirunerik ez dute, beren ekintzen ondorenak ezin dituzte aurresan eta iraganari buruz gogoeta egiteko gaitasunik ez dute. Ondorioz, gizarteak jarri behar dizkie mugak. Antisozialen lege hausteen aurrean zigorra aplikatu behar izaten da modu iraunkorrean, ohiko terapiek ez baitute emaitza onik ematen.
‎Antisoziala oldarkorra izan ohi denez, terapeutak prest egon behar du haren eraso fisikoei aurre egiteko. Terapeutak muga garbiak jarri behar ditu pazientearekin dituen harremanetan; mugak jarri behar dizkie pazientearen portaera mehatxatzaileei, proposamen sexualei, bisitaldiei, telefono deiei edo lapurretei. Nortasun antisoziala duena etengabe saiatuko da terapeuta manipulatzen, harreman terapeutikoaren mugak gainditzen eta beretzat abantailak ateratzen.
‎Antisoziala oldarkorra izan ohi denez, terapeutak prest egon behar du haren eraso fisikoei aurre egiteko. Terapeutak muga garbiak jarri behar ditu pazientearekin dituen harremanetan; mugak jarri behar dizkie pazientearen portaera mehatxatzaileei, proposamen sexualei, bisitaldiei, telefono deiei edo lapurretei. Nortasun antisoziala duena etengabe saiatuko da terapeuta manipulatzen, harreman terapeutikoaren mugak gainditzen eta beretzat abantailak ateratzen.
2012
‎Norbere indarguneak eta ahuleziak ezagutzean datza; gainera, nork bere buruaz barre egiten jakin behar du, kritikak begi onez onartu eta feedback eraikitzailea eskertu. Gaitasun hori daukan liderrak badaki noiz eskatu behar duen laguntza eta zeri jarri behar dion arreta lidergorako beste abilezia batzuk lantzeko.
‎Horregatik, elkartasun mekanismoak indarrean jarri lirateke giza garapen integrala munduko biztanle guztiengana heda dadin. Eta, gainera, etorkizuneko belaunaldien aukerak eta eskubideak ere ez lirateke arriskuan jarri behar, hau da, prozesu horrek denboran iraunkorra izan luke.
‎Kritika akademikoari dagokio, halaber, haur eta gazte literaturako lanen kritika ere egiten dela bermatzea, irakaskuntzan diharduten irakasleek kritika hori erreferentzia gisa baliatu ahal izan dezaten. Horri lotuta, herri honetako kultur politikak bitartekoak jarri behar ditu hori guztia bideratzeko beste kritikari egon daitezen, eta unibertsitateak bere gain hartu behar du horien prestakuntza.
‎Sloterdijk ek zinismoa eta kinismoa aurrez aurre jarri dituen bezalaxe jarri behar ditugu hemen ere sadomasokista faltsua eta egiazkoa bata bestearen aurrean; edo beste modu batean esanda, barne indarrak erreaktiboak dituen eta barnerantz begiratzen duen gizaki inflexiboa eta barne indarrak aktiboak dituen eta kanporantz begiratzen duen gizaki erreflexiboa nor baino nor.
2013
‎Azkenik, eta formazioak daukan garrantzia kontuan izanda, SESCOOP sistema auzitan jarri behar da. Finantzaketa publikoan oinarritutako sistema litzateke formaziorako, irizpide objektiboz eta zuzentasunez funtzionatuko lukeena.
‎Izan ere, enuntziatu parentetikoen estrategia honi esker, esatariak hainbat ikuspegi adierazteko aukera du; hainbat sentsazio eta iritzi aipatzeko aukera ematen dio, eta ziurrenik ideia bera garatzea baino eragingarriagoa, iradokitzaileagoa eta aberatsagoa gertatuko zaio. Norentzakoak, azken batean, enuntziatu zehatz horrek (edo esatariak bidaltzen dizkion keinu horiek) eraginda informazio pragmatikoaren errota etengabe martxan jarri beharra izango du. Hainbat informazioren asoziazio edo lotura egingo du; ziurrenik, esatariak berak buruan zerabiltzanak baino gehiago.
‎borbondarren dinastia zenbait fasetatik eta arazotatik igaro zen bere burua finkatzearren, bi alderdiren sistema, 1898ko porrota eta kolonien galtzea8, industrializazioaren hasiera, Marokoko Gerra?. Hala, Alfontso XIII.ak Primo de Riveraren Diktaduran jarri behar izan zuen konfiantza, egoera sozial zailari aurre egiteko (gatazka sozialak, sindikatuen indarra, Marokoko Gerrak eragindako egoera larria. Annualeko Hondamendia?) eta ordenari eusteko.
‎Bukatzeko, Unairen iritzia daukagu. Haren ustez, hiltzeko eskubideari ez zaio inolako mugarik jarri behar. Nahi izatea nahikoa da.
2014
‎Gure planteamendua da, erronka horren aurrean, eta bereziki mitologiaz gain izan den kirol politikagintzaren inguruan (politikagintza kontzeptua, herrritar bakoitzetik politikarietara, eragile ezberdinetatik pasatuta doan zentzu zabalean ulertua), ezinbestean argia jarri beharra dagoela kirol sistema osoan zehar erabaki hartze informatua eta erakunde ikaskuntzak oinarri dituzten EEIGE prozesuak abian jarriaz erakunde geroz eta likidoagoak lortze aldera.
‎ordura arte ezagutza zuten helburu, euskara ikastea edo irakastea, alegia; aurrerantzean, ordea, erabilera lehenetsi zuten, hizkuntzak jakiteko ez ezik, erabiltzeko direla jakinik. Euskara interes politikoen gainetik jarri behar zutela erabaki zuten, funtsezko gaia hori baitzen:
2015
‎Osagaiak modu horretan ordenatzeak badakar perpausaren elementuen hurrenkera oso desberdina izatea euskaran eta inguruan gehien erabiltzen diren hizkuntza indartsuenetan. Desberdina izatea, ordea, ez da beti mesedegarria edo abantaila, eta goian erraniko irizpide horien arabera jokatzeak dakarzkeen/ dakartzan arazoen artean jarri behar da hainbat kasutan nabari nabaria dela euskaraz mezuak prozesatzea hagitzez ere pisuagoa dela, sendorragoa, inguruan kontaktuan dituen hizkuntzetan baino. Bertzela erran:
2016
‎Espetxeko langileen ustez emakumeekin lan egitea zergatik den zailagoa ikusi ondoren, azken urteotako aldaketen harira, Errespetu Moduluetan jarri behar dugu arreta berriro ere. Bada, eredu horrek presoen gaineko kontrola, presioa eta eskakizun maila areagotu egiten ditu (Ballesteros eta Almeda, 2015) eta, arestian
2017
‎Pertsonak dira helburu, bizimoduak, bizi estiloak, eta horiek zoriontasunez bizitzeko ildoak ere martxan jarri behar dira. Ardatz oso eta bete bat izan behar du, eta horretan Psikologiak badu zer esana.
‎Bestetik, eskubide honek PKLren 284 eta 334 artikuluen aldaketa sorrarazi duela azpimarratu behar da, biktimari poliziak edo instrukzioko epaileak kendu dizkioten gauzen kontra helegitea aurkezteko aukera aintzatestiz. BEk ez du esaten zein helegite jarri behar duen biktimak kasu honetan. Gure ustez, biktima mesedetzeko eta kentze neurria instrukzioko edo genero indarkeriaren kontrako epaileak auto bidez ezarri behar duela aintzat hartuz, erabili beharreko helegitea erreforma da eta hori onartu ezean apelazioa56.
‎Hemen nonori komunikatu behar zaio mezua. Norbait horretan jarri behar dugu azpimarra, aurrean aipaturiko zerbait hartan baino gehiago. Defizitarioa litzateke komunikazioa jatorrizko mezua gaurko jasotzaileengana era ulergarri eta esanguratsuenean helaraziko ez balu.
2019
‎Ez da kasualitatea teila zati bat jarri behar izatea buru gainean; izan ere, teilak etxearen babesa sinbolizatzen du, emakumea etxetik atera ez balitz bezalaxe, sinbolikoki etxeak teila ordezkatzen du, atal horrek osotasuna sinbolizatzen du:
‎Hori ez da erraza eta askotan esanarekin eta aldarri hutsarekin ez da lortzen jendea halako praktikara batzea. Gauzak horrela, prozesuan jarri behar da indarra, prozesuari berari eta kolektiboaren barnean gertatzen denari erreparatu behar zaio, kanpoan dagoenari begia kendu gabe, baina gurean indarrak jarriz. Horrela, egunerokotasunean, praktika txikiak baina askatzaileak gauzatzen badira, iraultza egiten ariko gara.
‎«La desobediencia o la resistencia[...], la negativa a identificarse[...] o la alegación de datos falsos o inexactos en los procesos de identificación». Arau hauste honen azterketa egiteko HESLOren 16.2 artikuluarekin jarri behar dugu harremanetan, horrek ezartzen baitu identifikazioa, edozein bide erabiliz, ezinezkoa denean, agenteek identifikatu ezin den pertsonari eginbide hori egiteko baliabide egokiak dituen polizia instalazio hurbilenetara joateko eskatu ahal izango diote, identifikatzeko helburu soilarekin. Horrek esan nahi du dela zehapenik modu zuzenean ezarri identifikatzeari uko egiten zaionean, HESLOk neurri subsidiario bat ezartzen duelako, hots, pertsona polizia etxera eramatea eta bertan horren nortasuna eta horri lotutako beste datuak egiaztatzea.
2020
‎Behin gaur egungo goi mailako hezkuntzaren testuingurua ikusirik, irakasleen prestakuntza ere balioan jarri behar da egoera hori hobetuz bikaintasuna lortzeko. Izan ere, erakundearen kalitatea bilatzeko, ikasleen ikaskuntza prozesuak hobetu behar direla ulertuz gero, ezinbestekoa da hobekuntzaren ardatza unibertsitateko irakasleen ahalduntze, berritze eta prestakuntzan jartzea (Madinabeitia eta Fernandez, 2017).
‎Unibertsitateen ezaugarri nagusietakoak haien konplexutasuna eta etengabeko aldaketarako joerak dira (Herrera eta Mohamed, 2014), eta hori ere kontuan izan behar da mentoretza programak aplikatzeko garaian. Izan ere, bertan lan egiten duten irakasleek irakaskuntza ikaskuntza prozesu esanguratsuak jarri behar dituzte praktikan, eta normalean, Espainiako Estatuaren kasuan behintzat, irakasle hasiberriek ez dute zeregin horiek gauzatzeko nahikoa prestakuntza jasotzen (Herrera, Fernandez, Caballero eta Trujillo, 2011). Egoera horri irtenbidea emateko era aproposa da mentoretza prozesuak abian jartzea (Herrera eta Mohamed, 2014; Herrera, Fernandez, Caballero eta Trujillo, 2011).
‎Irakaslearen ezinbesteko betebeharraz gain, aurrez aurreko edo zuzeneko behaketari arreta berezia jarri behar zaio, horrek zenbait alderditan lagundu egin diezaieke-eta haurrei (Gonzalez, 2006): dakitenaren inguruan hausnartzen, jasotako ekarpen berrietatik beren ezagutzak berregituratzen, beren gizartean, taldean, kolektiboan edo herrian inplikatzen, era kritiko eta arduratsu batean parte hartzen.
‎Izan ere, diskurtso berri honetan, eskolak ez du bakarrik egin behar bidea, baizik eta beren zeregina kultura (gure kasuan, tokiko kultura ondarea) transmititzea eta eraikitzea duten gertuko erakundeekin elkarlanean (museoak, interpretazio guneak, naturaeta ingurumen eskolak, udaletako nahiz mankomunitateetako hezkuntzaeta turismo sailak.), nahitaez. Sareak osatzeko edo sarean lan egiteko garaia iritsi da, uste baitugu XXI. mendeko eskolak ezin duela berak parte hartzen duen ingurunetik, komunitatetik deskonektatu, eta hezkuntza formala, ez formala eta informala elkarrekintzan jarri beharra dagoela.
2021
‎Horrez gain, nerabezaroaren garaiaren testuinguruan jarri behar gara zaletasun baten esanahia bera ulertzeko. Adin tarte horretan, eta gero eta gehiago, derrigortasunez betetako agenda bat izaten dute gazteek, eta sarritan egun osoa bereziki gustuko ez dituzten gauzak egiten pasatzen dute.
‎HUHEZIri dagokionez, Hezkuntzako Graduetako lehen bi mailetan lantzen diren hizkuntza ikaste emaitzek erakusten digute hizkuntza erabilerarekin eta kalitatearekin lotzen dela nagusiki. Hizkuntzarekiko jarrera, atxikimendua, motibazioa eta estatusaz ere baditugu hainbat ikaste emaitza, baina horien lanketan indar handiagoa jarri behar da aurrera begira. Une honetan fakultatea murgildurik dagoen hezkuntzaberrikuntza testuinguruan, euskal sisteman arituko den hezitzaile profilean" testuinguru euskaldunean sustraitua eta komunitatearekin konprometitua" egongo den pertsona definitu dugu (Imaz eta Ipiña, 2020), hau da, euskara eta euskal kultura gutxituak dauden testuinguruan bere irakasle roletik modu aktiboan jokatuko duena, euskara eta euskal kultura motibaziotik sustatzen saiatuko den hezitzailea.
‎Euskaltzaletasuna ankaz gora jarri behar baldin badugu, atzera begiratu erazitzen ziguten lokarriak hautsi behar ditugu eta lokarri horiekin loturik erabili genuen Jainkoa ere hautsi behar dugu. Eta hontan, fedegabeak badira ere, euskal gizonaren alde, bere liberazioaren alde, burrukan dabiltzenekin bat jokatu behar dugu (Arregi, 1971, 129).
2022
‎Halaber, funtsezkoa da irakasleak bere praktikari buruzko hausnarketa kritikoa egitea, bere nortasun pertsonala etengabe eraikiz. Irakasle onak hezi eta garatzen lagundu ahal izateko, ezinbestean, formazioan arreta jarri beharra dago, bai Hezkuntza Fakultateetako hasierako formazioan, baita irakasleen etengabeko formazioan eta garapen profesionalean ere.
2023
‎" Orokorrean, espazio politiko guztietan, eta, nik esango nuke are gehiago borroka sozialetan(.) emakumeok hitz egiten dugunean da bakarrik hitz egiteko [auzi] feministaz, eta" feminista" puntilla jarri behar dugu oraindik. Egunen batean, irabaziko dugu, eta ez da beharrezkoa izango.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia