Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2023
‎Bestelako gauza da legegileak zerga egitate bihurtzen duen egitezko kasua errealitate ekonomikoa izatea (adib., diru sarrera bat), edo aurretiaz juridikoa den egitatea izatea (esaterako, egintza edo negozio juridikoa). Dena den, arreta jarri behar da tributu legeak ematen duen definizioan, eta ez errealitateko egitatean (hots, lege definizioaren euskarri edo oinarri materiala den horretan). Ulerbidez, errenta errealitatea ekonomikoa da, baina PFEZk errentari buruz diharduenean ez du beti errealitate hori aipatzen.
‎Halakoetan, zehapena osorik ordaindu du, adostasunagatik ezer murriztu gabe, baina erantzukizuna adierazteko proposamenean erantzuleari bere adostasuna ager dezan eskatuko zaio. Erantzuleak adostasunagatik zehapena murriztu ahal izateko, beraz, ez du errekurtsorik jarri behar, zorra eta zehapena zuzenean ordaindu behar du, edo atzerapena eskatu eta ematen badiote. Horrela lortutako murrizketa galduko da baldin eta erantzuleak erantzukizuna adierazteko erabakia aurkaratzen badu.
‎Edozein kasutan ere, bere garaian adierazi dugun bezala eta erreklamazio ekonomiko administratiboei dagokienez, gogoan izan behar dugu tributuak aplikatzeko eginkizunak eta berrikuspen eginkizunak modu bereizian egikaritzen direla; esleitu ere, Tributu administrazioaren organo ezberdinei esleitu zaizkie halako eginkizunak. Horiek horrela, berraztertze errekurtsoak edo berrikuspen prozedura berezkiek APApEL markatutako bidea nola edo hala jarraitzen badute ere (hori bai, gaiak agindutako berezitasunekin, esaterako, berraztertze errekurtsoa borondatezkoa da tributuen arloan eta administrazio bidea agortzen duen erreklamazio ekonomiko administratiboa baino lehen jarri behar da; administrazio prozedura erkidean, ostera, administrazio bidea agortzen duten egintzen aurka jar daitekeen aukera bat da errekurtsoa, auzitegietara jo baino lehen), erreklamazio ekonomiko administratiboak antolamenduaren adar honen prozedura bereziak dira, eta erreklamazioak ebazten dituzten administrazio organoak Tributu administraziotik lokabeak dira organoaren eta eginkizunaren ikuspe... Estatuan, zeregina Auzitegi Ekonomiko Administratiboei dagokie; Araban, Arabako Organismo Juridiko Administratiboari; Bizkaian, Bizkaiko Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboari; eta Gipuzkoan, Gipuzkoako Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboari.
‎Berraztertze errekurtsoa borondatezkoa da, eta erreklamazio ekonomiko administratiboa aurkeztu aurretik jarri behar da. Ildo horretatik, egintza baten aurka ezin daiteke erreklamazio ekonomiko administratiborik jarri berraztertze errekurtsoa ebatzi arte edo isiltasunagatik ezetsi arte.
‎Berraztertze errekurtsoak ez du administrazio bidea agortzen; hortaz, betebeharpekoak errekurtsoa erabil dezake hala nahi badu, edota ez erabili eta erreklamazio ekonomiko administratiboa zuzenean jarri. Erreklamazioak, ordea, administrazio bidea agortzen du, eta derrigorrekoa da, administrazio egintzaren aurka Administrazioarekiko auzi jurisdikzioaren auzitegietan egin ahal izateko lehenago erreklamazioa jarri behar izan baita.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 229 artikuluak eta hurrengoek, eta Bizkaian TFAOren 230 artikuluak eta hurrengoek prozedura arautu dute; artikulu horiek garatzen dituzte Arabako Erregelamenduaren 21etik 26ra arteko artikuluek, Gipuzkoako Erregelamenduaren 31tik 35era arteko artikuluek, eta Bizkaiko Erregelamenduaren 20tik 26ra arteko artikuluek. Errekurtsoa jarri behar da hilabeteko epean, egintzaren jakinarazpena noiz jaso eta egun horren biharamunetik zenbatzen hasita edota administrazio isiltasun negatiboaren ondorioak sortzen direnetik zenbatzen hasita. Horretarako, idazkia aurkeztu behar zaio egintza bera eman duen organoari, egitateak eta zuzenbideko oinarriak jaso dituzten alegazioak sartuz, eta aurkeztutako uzia frogatzeko agiriak ere eramango dira idazkiarekin batera.
‎Are gehiago, administraziobidean emandako etetea mantenduko da, Administrazioarekiko auzi errekurtsoa jartzeko epearen barruan zergadunak Tributu administrazioari jakinarazten dionean errekurtso hori sustatu eta etetea eskatu duela, harik eta organo judizialak eskatutako etetearen gaineko erabakia hartu arte. Modu berean zehapenen kasuan, inolako bermerik jarri behar izan gabe.
‎Edozein kasutan, deuseztatze errekurtsoa jarri behar da organo ekonomiko administratiboaren aurrean idazki baten bidez. Errekurtso idazkian alegazioak jasoko dira, eta dagozkion frogak erantsiko zaizkio, TFAOek ezarritako arrazoiak badaudela frogatzeko: a) Erreklamazioa ez onartzeko erabakia ez delako behar bezala adierazi. b) Behar den moduan aurkeztutako alegazioak edo frogak ez direla aurkeztu adierazten delako. orduan, erreklamazio egileak faktura egin ahal izango du, erreklamatuaren izenean eta kontura, Auzitegiari aurretiaz horren berri emanez gero. c) Ebazpenean erabateko eta ageriko inkongruentzia dagoelako. d) Uko egiteagatik, atzera egiteagatik, prozedura iraungitzeagatik, prozeduraz kanpo auzia konpontzeagatik edota prozeduraren objektua gerora galtzeagatik jarduketak artxibatu direlako.
‎Kontu hartzailetzaren adostasuna egintzaren baliozkotasunaren betekizuna da. Aitzitik, kontu hartzaileak aztertutako egintzen kontrako iritzia duenean, idatziz jarri behar ditu beraren eragozpenak, baldin eta, azterketa egin ostean, aztertutako egintza, agiri edo espedienteen edukiarekin edo formarekin ados ez badago. Horren inguruko azken erabakia Kontu hartzailetza Nagusiari dagokio, eragozpena kontu hartzaile eskuordeak egin duenean, edota Ministroen Kontseiluari, Kontu hartzailetza Nagusiak egin duenean.
‎Jakinarazpen hori idatzizko komunikazioaren bidez egin behar da, kaleratzearen arrazoia adieraziz. Idatzizko komunikazioa ematearekin batera, enpresaburuak ukitutako langile bakoitzaren esku kalte ordaina jarri behar du. Kalte ordain hori izango da lanean egindako urte bakoitzeko, 20 eguneko aldiari dagozkion alokairuen zenbatekoa, betiere 12 hilabeteko mugarekin; urtekoak baino aldi laburragoak hilabeteen arabera lainduko dira.
‎Jazarpen morala enpresaren mende dagoen enplegatu bati egozten bazaio eta ez zuzenean enplegatzaileari, jurisdikzioaren lan arloan demanda jarri behar da enplegatzailearen aurka ez ezik, jazartzailearen aurka ere [ikusi 2008ko urtarrilaren 30eko (2543/ 2006 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
‎Paragrafo hori hurrengoekin jarri behar da harremanetan:
‎Paragrafo hori hurrengoarekin jarri behar da harremanetan:
‎Paragrafo hori hurrengoekin jarri behar da harremanetan:
‎Paragrafo hori hurrengoarekin jarri behar da harremanetan:
‎Edonola ere, arreta gehien inorentasunaren eta mendekotasunaren ezaugarrietan jarri behar da, horiek baitira lan kontratuaren berezko ezaugarriak, gainerako kontratuetan ageri ez direnak. Gainera, ezaugarri horiek zehazteko kontuan hartu beharreko zantzuek bilakaera izan dute.
‎Horretarako, gremioen ordenantzen baliozkotasuna erregeen baieztapenaren mende geratu zen. Oro har, gero eta betekizun gehiago ezarri zitzaizkien gremioei (adib. arrantzaleen kofradiek gizonak jarri behar zituzten errege marinaren aginduetara, errekrutatzeen ondorioz).
‎• Kontrolen xedea tokiz gaindiko interesetan eragina duten egintzak edo ez egiteak izango dira, eta horien garrantziaren araberakoak izango dira. Alde horretatik, jokoan dauden interesek aurrez aurre jarri behar dituzte tokiz gaindiko interesak eta toki erakundeen berezko interesak. Bestela esanda, erakundearen interes propioekin bat datozen interes orokorrei eragiten dieten tokiko eskumenak aurrez aurre jarriko dira.
‎Baliabideen kudeaketa egiteko eta gastuak gauzatzeko, toki ogasunek bestelako tresnak eta administrazio prozedurak martxan jarri behar dituzte. Jarduera horretan bi une argi ezberdindu behar ditugu:
‎" gatazka sistema osoa ebazten duen sistema batek Administrazioen harreman teknika guztiak koadro batean lotu behar ditu, teknika horiek porrot egiten dutenerako". Hau da, kontrol teknikak martxan jarri behar dira Administrazioak jorratzen dituen administrazio harremanen beste teknikak (elkarlana, kooperazioa eta koordinazioa) porrot egiten dutenean.
‎Modu honetan, betebehar hori ganoraz gauzatu ahal izateko, beste Administrazio publiko guztiek (AEFJLOren 2 artikuluko erakunde publikoek) honako betebeharra edukiko dute: Administrazio publiko eta Ogasun Ministerioak eskuragarri jarri behar duen informazio hura ematea. Estatuari dagokion betebeharra behar bezala gauzatu ahal izateko, beste Administrazio guztien gainean beste betebeharra sortzen da:
‎" Toki erakundeek ondare ondasun gisa kalifikatutako ondasunak besterendu ditzakete, baina beharrezkoa da formalitate jakin batzuk betetzea, lehia askea bermatzeko. Horretarako, eskuraketan interesa duten guztiak berdintasun egoeran jarri behar dira, eta, aldi berean, toki erakundearen eragiketen aukera zabaldu behar da, ondasunak besterentzea eragiten duten interes publikoen aurrean, eta ondasun horiek besterendu daitezen, toki erakundeek kudeatzen duten interesa bermatzeko" 471.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia