Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 71

2006
‎Gure aztergaiari berriro helduz, hizkuntza gutxiagotuaren berreskurapenerako, lehenik eta behin berritze demo grafikoaren berezko indarrak euskararen alde jarri behar dira. Neurri batean hori bideratuta dago, gazteengan baitago euskaldun kopururik zabalena eta, aldi berean, proportziorik handiena.
2007
‎Behin gaur egungo argazkia erakutsi ondoren, HEA alfabetatzea indartsu dagoela esan daiteke inolako zalantza barik. Baina baikortasunak ez gaitu itsutu behar, aurrera begira jarri behar gara, orain arte ondo egindakoetatik ikasi eta hobetu behar direnak hobekuntza bidean jarriz. Goazen, bada, etorkizunari begira gure erronkak zeintzuk diren aipatzera.
‎Gizarte osoaren inplikazioa beharrezkoa da; irakaskuntzako eragileak, lan munduko eragileak, zein gizarte eragileak administrazioekin elkarlanean landu behar dugu hainbeste kezkatzen gaituen erabileraren arloa. Dena dela, lagungarri izango delakoan, hona hemen arlo bakoitzean abian jarri behar diren zenbait ekinbide:
‎Giza baliabideen joan etorriarekin amaitu behar da. Behin euskaltegi batean lanean hasita, ibilbide profesionala bertan garatzeko bideak jarri behar dira. Horretarako lan baldintzak hobetu behar direla oso argi dago, baina horrekin batera formazioan, irakaskuntzako materialetan, baliabide teknologikoetan eta beste arlo batzuetan asko inbertitu behar da.
‎ikasleak zer egin behar duen aurretik jakin behar du. Ikasleak bere aurrezagutzak martxan jarri behar ditu eta bere ikas prozesuaren bilakaeran eta emaitzetan parte hartu behar du.
‎ONDORIOAK EDO a. Euskara i (ra) kastea bera ere euskararen alde asko egiteko modua izan daiteke. b. Helduen euskalduntzeak funtzio argia dauka normalizazioan, baina bere jarduera horretara begira jarri behar du, eta horretarako bere lana euskalgintzaren barruan ondo integratu behar da. c. Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar.
2008
‎Baina hizkuntzen teknologien (Language Technologies LT) ondoan, hizkuntza baliabideak (Language Resources LR) jarri behar ditugu. Izan ere, azkenak ezinbestekoak dira aurrenekoak garatzeko.
‎Horiek denak egiteko ordea, corpusak eurak behar dira. Corpusgintzan izan den bilakaera aztertzea interesgarria izan daiteke, gure ustez, euskara non dagoen eta etorkizunean nora begira jarri behar genukeen pentsatzen hasteko. Ingelesezko corpusen historian, honako aldiak bereizi ditu A. Renouf ek (Renouf 2007):
‎Gure asmoa hemen ez da nolako erreferentzia corpusa behar genukeen proposatzea, baina bai behintzat erreferentzia corpusa bat diseinatzean kontuan hartu behar diren zenbait alderdi, erantzun behar diren galdera batzuk eta mahai gainean argi jarri behar diren erabakigaiak agertzea:
‎Ez da nahikoa hizkuntza eskubideak lortzea (Bourhis, 2003b). Taldeak identitate kolektiboaren nolabaiteko maila izan beharra du gutxienez ekintza kolektiboari ekiteko (Breton, 1983), eta ekintza horrek era estrategikoan antolatuta egon behar du eta bizindarraren alderdi garrantzitsuenetan jarri behar du arreta (Fishman, 1991, 2001). Baliteke taldeak komunitate mobilizazioak antolatu behar izatea, bai eta partaide garrantzitsu guztien lankidetza osoa hobetuko duen gobernamendu egitura asmatu behar izatea ere.
‎Halaber, egoera soziolinguistikoaren eremuan izan diren aldaketak kontuan hartuta, eragile ezberdinen (bereziki hezkuntza sistemaren) lana eta hedabideenak sintonia berean jarri beharra dago. Hori horrela izanik, eta aipatu dugun modura, euskarak bere euskarri propioak izan behar dituen arren, desorekatua den telebista panorama orokorrean, EITBren gainontzeko kanal eta emisoretan euskarak orain arte izan ez duen lekua eskuratu du.❚
2009
‎" Nik berrogei garrantzitsuenetan jartzeko esan nuen, eta ez nintzen kezkatu zein ziren". Eta langilea, berrogei garrantzitsuenak jarri behar zituena, Googlera joan, 40 jarri, eta katalana 37 zegoenez sartu egin ginen, eta 41.a, ez dakit zein zen, kanpoan geratu zen.
‎Baina, batez ere, oso eztabaida interesgarria ari da gertatzen: Danone eta Microsoft bezalako enpresa handiek merkatuaren logikaz domeinu guztiak erosten dituzte, eta puntu catera iristen direnean katalanez zerbait jarri beharra daukate, gutxi bada ere. Nazioarteko enpresa handi guztiak atariko orriak katalanez jartzen ari dira, eta hori oso garrantzitsua da.
‎Proiektuaren helburua argia da beraz. Helburua zehaztutakoan, proiektua bera martxan jarri behar izaten da, giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak aurkitu eta metodologia finkatuz. Artikulu honen hasieran ikusi dugunez, aurrekari handirik ez dago nazioarte mailan eredu gisa erabiltzeko.
‎Biziki gai interesgarrian murgiltzen da, soziolinguistikaren arloan gehiegi landu gabeko eremuan. Azpiegitura handiek dituzten eragin soziolinguistikoei arreta jarri beharra defendatzen du. Azpiegitura hauek planifikatzean, plangintza hori aurrera eramateak gizarte ereduaren eraketan efektu zuzenak dituela nabarmentzen du.
‎Herritarra hiritar ekoizle aparta bihur zedin izugarrizko errepresioa erabili zuten erakundeek. Komunitatetik, herritik ateratzeaz gainera, diziplina oso gogor baten azpian jarri behar izan zuten: bizitza erlojuaren menpean jarri, toki itxi batzuetan egun osoa eman, ezezagunen mendean lan egin, baldintza ezin guztiz gogorretan, ezezagunen ondoan, zatikatutako lan batean, proletarizazioa...
‎6 Neurriko helburuak jarri behar ditugu: badugu helburu handiegiak jartzeko joera.
‎Neurriko helburuak jarri behar ditugu.
2010
‎Azkenean, talde bakoitzaren arrakasta gela talde osoaren arrakastan oinarritzen da. Horrez gain, beste zeharkako konpetentziak lantzeko ere oso baliagarria da proiektu kooperatiboa, bereziki, komunikazio eraginkorra eta gatazkak gainditzeko estrategiak martxan jarri behar izaten dituztelako.
‎garai haietako erdaldunen inguruan sortua dena eta nortasun espainiarduneko gizarte sektoreen eta alderdi estatalisten eskutik gizartera hedatua. ...duen bermerik handiena txertatuta dagoen komunitatearen babesa eta atxikimendua da, eta euskarak euskal gizarte osoaren laguntza behar du, ez soilik sektore euskaldunena. hortaz, hizkuntza politikak aurrera egingo badu eta euskara biziberrituko bada, euskal gizartearen gehiengo zabalak dituen hautemateak eta ulertzeko moduek, biek ala biek, bat egin lukete hizkuntza horren berreskurapenerako abian jarri behar diren neurriekin. hala ere, arestian azaldu den bezala, egungo datuek ez dute adostasun girorik adierazten. zer egin ataka gaizto horretatik ateratzeko, aukera pare bat ikusten dugu tentsioan dauden bi elementuen arteko disonantzia gutxitzeko; alegia, interbentzio eraginkorra eta horren gaineko hautematea eta interpretazioa elkarri hurbiltzeko. aukera bat eta errazena, interbentzio mota aldatzea da, hizkuntza politika Framing Herabearen nahira egokituz; alegia, kritikatuak diren interbentzio neurriak kamustea edo murriztea. beste aukera, aldiz, interbentzio eraginkorrari heldu eta hori kritikatzen duen Framing Herabea iraularaztea. bigarren aukera horren alde egin behar delakoan, zalantzak batzuk sortzen zaizkigu. nola ekin Framing Herabearen aldaketari?
‎hain zuzen, poza lizentziatuak Malon etxaideren liburuaren aurreko urtean kaleratu zuen berea (1587). galderak ez du, noski, hemen nahiko litzatekeen erantzunik. garai haietan egon zen euskal herrian baliozko eliz gizonik zinezko literatura erlijiosoa euskaraz ere abiarazi zezakeenik. agian, horrelako lana sustatzeko ideia zuzenak bazituzten batzuek, nahiz eta baldintza pertsonal eta instituzionalak ez ziren egokienak gertatzen. taxuzko unibertsitate tradiziorik ez genuen, euskararen lurraldean jaiotako elizgizon baliozkoenak erbesteko zerbitzuetan jarri zituzten, eta, aldiz, gehienetan kanpotarra izan zen bertako hierarkia, gure hizkuntzarik gabea. hala ere, elizgizon euskaldun eta ia euskaldunen artean bazeuden izen handiak trento aurreko, inguruko eta ondoko garai haietan: ...uztiok euskararen lurraldean edo elebidunetan jaioak genituen, eta inori buruz ere ez nuke esango euskara ez zekitenik (hain zuzen, Malon etxaide eta beharbada diego lizarrakoaren kasuak izan ziren bestelakoak); kalahorrako gotzain d� az de luku k ama zuen lukukoa eta bera ere herri horri oso atxikia ageri zaigu, eta predikari euskaldunen bila ibili zen. izendatutakook erreforma zaleen artean jarri behar ditugu, eliztarren heziketan herri hizkuntzen erabilpena gogo onez ikusten zutenak. ezaguna dugu luku eta San ignazioren arteko eskutizketa. zoritxarrez, zumarraga, karrantza, azpilikueta edo ignazio ez ziren izan euskal herriko gotzain, hori da gure ahulezietako bat. bestalde, erdi arotik zetozen eskeko ordenek aitor entzule eta predikariak bazituzten, eta euskararen lurraldean XV XVi. men... zein tradizio idatzi izan zuten erlijiosoek orduan?
2011
‎erdararen eraginak eta erabilerak mugatua izan behar du; hau da, ez dio norberaren hizkuntzen jarraitutasun egonkorrari kalterik egin behar. Nahiz eta beste hizkuntza batzuk jakitea eta hizkuntzen arteko harremana aberasgarria izan, horrek ez du arriskuan jarri behar norberaren hizkuntzaren iraunkortasuna eta garapena. zer egin dezake pertsona batek hizkuntza iraunkortasunaren aldetik ekologikoagoa izateko, esate baterako, babes handiena behar duen hizkuntza erabil dezake beti. ekologikoa izateko, harremanetan eta argitalpenetan, norberaren hizkuntzari eman behar zaio lehentasuna. zer egin dezakete erakundeek eta udalek?
‎3.3.2 Plangintzaren aplikazioan sortuko diren erresistentziak gainditzeko bitartekoak jarri behar dira.
2012
‎Baina kontuz: ezin dugu euskaldunongan logika horrek duen eragina gutxietsi, eta handinahikeria bezain kaltegarria gertatu dakiguke bazter zalekeria; gainera, artistak ere jarri behar du bere burua zenbakien ispiluan.
‎Hurrengo urteotan, euskaltzaleok indar berezia jarri behar genuke tokian tokiko hizkuntza komunitatea trinkotzen (lan kualitatiboa da, ahalegin handia eskatzen duena, baina garrantzitsua). Orain arteko estrategietan trinkotzeak izan duen lekua baino garrantzitsuagoa behar luke etorkizunean nire ustez (bai administrazioaren politikatan eta baita euskalgintzaren erronketan ere).
‎Euskaldunok burutu behar dugu lan hori, ezinbestean, gure hizkuntzaren erabilera eta hedapena euskararen ikuspuntutik bermatzeko. Eta hori egin ahal izateko, garrantzi handia eman behar zaie aurrez aipatutako hizkuntza baliabide horiei guztiei, behar besteko baldintzatan jarri behar ditu administrazioak, euskarazko aukerak benetan ugaltzeko beharra dago eta horren aldeko hautua egiteko garaia ere bada. Euskararen normalizazioa ezin da inongo baldintzapean, zalantzan edo kinka larrian jarri.
2013
‎7 Komunikazio saioen eragina eta emaitzak balioesteko prozedurak eta mekanismoak diseinatu eta martxan jarri behar dira.
‎1 kap.). Hizkuntzalaritza modernoaren lan programa izango zena diseinatzeko garaian, Ferdinand de Saussurek hainbat aukera hartu zituen, hizkuntzaren azterketa eta hizkuntzaren hiztunak bereizi zituztenak: hizkuntzalaritzak beste giza eta gizarte zientziekiko autonomoa izan behar zuen; hizkuntzaren sistema abstraktuan arreta jarri behar zuen, eta ez hizkuntzaren erabileran; eta sinkronian interesa izan behar zuen, eta ez diakronian. Lan programa horrek ondorio garrantzitsuak izan zituen, eta gainera, hemen axola zaizkigun ezaugarri orokorrei dagokienez, xx. mendeko ikerkuntza linguistikoan hegemonikoa izandako beste korronte batek bere egin zuen:
2015
‎etxe giroan, auzo inguruan eta gertuko komunitatean. Praktikan Fishmanek bultzatako ereduak ahalegin guztiak belaunez belauneko familia bidezko jarraipena bermatzeari begira jarri behar direla dio. Geroztik familia interes gune bilakatzen da bai hizkuntz planifikazioan, bai hizkuntz politikaren ikuspegitik.
‎" Konpromisoa behar da, baina ez da nahikoa. Errekurtsoak ere jarri behar dira. Denok jarri behar dugu"," Euskararen erabilera bermatzeaz gain, euskararen sustapenean ere laguntzen jarraitzea eta horretan lan poltsa handitzea"," Barrura begira egin duena ondo egonik, kanpora begirako lanarekin zentratzea.
‎Errekurtsoak ere jarri behar dira. Denok jarri behar dugu"," Euskararen erabilera bermatzeaz gain, euskararen sustapenean ere laguntzen jarraitzea eta horretan lan poltsa handitzea"," Barrura begira egin duena ondo egonik, kanpora begirako lanarekin zentratzea. Baliabideak euskararen erabilerara bideratzea.
‎Kasu gehienetan badirudi testu moldea erabili egiten dela, ez baita agertzen lanketa espezifikoaren urratsik edo nolakotasunik. Irakasleek batez ere esaten dute zer jarduera egin duten (ipuina kontatu, umeek ipuinari bukaera jarri behar zioten... ez dakigu ipuinaren egitura landu den, hasiera amaiera formulak landu diren, objektuak deskribatzeko adjektiboak landu ote diren...). Izan ere, lanketa esplizituaren adibideak gutxi izan dira:
‎Beste erronka, zuzenean, ikastetxeari dagokio. Ikus entzunezko baliabideekin etengabe harremanetan egoteko baliabideak erraz eta eroso jarri behar zaizkio irakasleari; baldintza gutxienekoak betetzen ez direnean, albo batera uzten baita egiteko hau ere.
‎2) Hizkuntza ala hiztunak jarri behar ditugu euskararen biziberritzearen oinarrian?
‎5) Zer gorde behar dugu egindakotik? Zertan jarri behar ditugu indarrak orain. Zer eskainiko diogu egingo dugunari?
‎" Zer gorde behar dugu egindakotik? Zertan jarri behar ditugu indarrak orain. Zer eskainiko diogu egingo dugunari?" Euskarazko hedabideek azken urteotan hartutako erabakien artean, saretzea gorde litzatekeela uste dut:
‎" Zer gorde behar dugu egindakotik? Zertan jarri behar ditugu indarrak orain. Zer eskainiko diogu egingo dugunari?" Eskolak lan handia egin du hizkuntzaren berreskurapenean eta ezagutzaren transmisioan, egun, Naiara Berasategi, Jone Goirigolzarri, Ibon Manterola, Gorka Salces eta Xabier Landabidea – Euskararen hiztun eta erabiltzaile berriak:
‎" Zer gorde behar dugu egindakotik? Zertan jarri behar ditugu indarrak orain. Zer eskainiko diogu egingo dugunari?" Etxetik erdaldun datozen haurrak eskolan euskalduntzearen pareko prozesua munduan hizkuntza komunitate ahuldu gutxik lortu dute.
2016
‎Ez askoz gehiago, ordea. Ez dut uste alderdi honetan foku handiegirik jarri behar dudanik, Aian bertan jaio ala Aiatik kanpo jaio, inkestan beJose Anjel Aldai – Hizkuntzen ahozko erabilera Aiako kalean eta leku publikoetan hatutakoak aiarrak direlako15 eta horiek osatzen dutena delako Aiako erkidegoa.
‎etxean erdaraz ari dira gero eta guraso gehiago, beren artean (ez seme alabekin); ezezagunei erdaraz egiteko joera zabaltzen ari da herrian; kultura kontsumoa (ohikoa, ikusentzunezkoa160 eta internet bidezkoa), erdararen gero eta mendeanago geratzen ari da, eta, bidenabar baizik aztertu ahal izan ez badu ere, erdal nagusitasun moldaerazko lekuetara hegaldatzen ari zaie lan mundua. Funtsezko azterlana da Xabierren ekarpen hori, euskalgintzaren lehentasunak aurrera begira non jarri behar diren argitzeko eztabaida patxaraz, gizabidez eta buru hotzez bideratu ahal izateko. Kontuan hartu behar ditugu hortaz bere ekarpenak, demolinguistikazko ekarpen handiekin uztartuz.
‎eguneroko jardun arrunta prozesu multzo horren ondorio da batez ere, eta belaunez belauneko jarraipenaren iturburu nagusi. Garapen saioen aurretik jarri behar dira, hortaz, eguneroko jardun arrunta eta belaunez belauneko jarraipena zurkaiztea. Hori gabe alferrik dira dira garapen neurriak oro.
‎VI. Ez dakigu eta ez dugu jakingo baldintza hobereenetan noraino heldu behar izan dugun, baina zentralitatea egungo Autonomia Erkidegoan jarri behar da, berau delako euskararen bilakaera babestua daraman gune politiko eta administratibo bakarra. Euskal lurraldeetan eginikoak ondo erakusten du zer nolako aldea dagoen babesa
2017
‎Batzuetan euskara teknikariak izan dira lankidetza dinamika horiek erraztu dituztenak, beste batzuetan zinegotzi temati bat egon da atzean, edo, sarritan, euskaltzaleen elkarteko kideak. Edonola ere, eragile eta aktore guztiek zerbait jarri behar izan dute mahai gainean, prozesu horien arrakasta bermatzeko.
‎Diskurtso bateratuagoak eta positiboagoak behar ditugu (eztabaida baztertu gabe). Euskarak batzen gaituela aldarrikatzen dugu eta horretarako bideak jarri behar dira.
‎Hurbiltze etnografikoa nerabeen hizkuntza praktiketara kontua" delako. lezon eta pasaian egindako ikerketan nerabeak helduen munduaren emaitza eta ispilu direla ondorioztatu nuen: ...ta gazteekin hitz egin eta egon behar dugula uste dut. haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako. beharbada, euskarari buruz gutxiago hitz egin behar dugu, eta gizartean ditugun praktika, diskurtso eta arau sozial eta kulturalei buruz (eta kasu honetan genero ardatza bereziki kontutan hartuta) gehiago hitz egin behar dugu eta zalantzan jarri behar ditugu. horiek baitira boterezko hizkuntza harremanak mantentzen dituztenak.•
‎17). zenbait kasutan sakontzeak gertaeraren osotasuna argitzen laguntzen ahal digu. behinik behin, emaitzak orokortzeko asmo horrekin ekin diogu gure landa lanari. Mundu sozial baten logika eratortzea izan dugu xede, murgiltze ereduaren aldeko hautua egin duten guraso erdaldunena. hain zuzen, haien hautuaren zergatiak ulertu nahi baditugu, arreta haien mundu praktikoan jarri behar dugu: non bizi diren eta zeinekin, nondik heldu diren, zein izan den haien bizitza ibilbidea, eta abar. haien biografiaren analisitik eta familia unibertsoa nola eraiki duten aztertzetik hizkuntzarekiko atxikimenduaren bilakaera ulertzera heltzen ahal gara.
2018
‎Erakarri ditugu eredura, ikasi dute euskaraz, eta orain jarri behar ditugu hitz egiten. Berriz pentsatu behar dugu hizkuntza politika, beste gizarte batean gaudelako.
‎Bada," berria, berritzailea, ikerketan oinarritua. Erakarri ditugu eredura, ikasi dute euskaraz, eta orain jarri behar ditugu hitz egiten. Berriz pentsatu behar dugu hizkuntza politika, beste gizarte batean gaudelako, globalizazioak eragin izugarria duen gizarte eleaniztunean", esan zuen.
‎Gizakia bukatua ez den bezalaxe, Euskal Herria ere ez da jada izate amaitu, definitu, zurrun eta itxia, baizik eta norbanakoen ekintza eta erabakiz egiten, eraikitzen eta bilakatzen joango dena. Azken batean, euskaltasuna etorkizunera begira jartzen da; hala jartzen da, halaber, euskaltzaletasuna, hala jarri behar du euskarak.
‎Orain arteko tresneriarekin gauza batzuk lortu ditugu eta beste batzuk galdu. Seguruenik paradigma aldaketa bat ere abian jarri beharrekoa izango da. Eta hitz handi horiek guztiak mahai gainean izanik, bistakoa da lan ildo honek ez dituela aje denak konponduko.
‎Euskararen gaia zeharkakoa dela ondorioztatu ahal izan dugu lan honetan; izan ere, erabileran eragiten duten faktoreak askotarikoak dira eta horien ardura ez dago Euskara Sailaren esku soilik. Horrenbestez, politika publiko guztietan euskara erdigunean jarri behar da, udaleko hainbat sailetan plangintzak diseinatzen direnean.
‎Herri bizitza indartsu batek erabilera ere areagotu egiten du, komunitate sarea trinkotzea ekartzen baitu. Horrenbestez, pentsatzen dugu herri bizitza indartzeko baliabideak jarri behar direla Bermeon.
‎Bukatzeko, kanpotik etor daitezkeen faktoreetan jarri behar da arreta, batez ere; maila makrosozialean, hain zuzen ere. Ondarroarrek euskaraz egiten dute, oro har, beraien esku dauden egoeretan, eta horrela egiten ez badute, kanpo faktoreengatik izan ohi da.
‎Ezin ahantz daiteke, bestalde, komunikazio egoera horietan hizkuntza kode bera edo hizkuntza kode desberdinak (hizkuntza desberdinak edo hizkera desberdinak) erabil ditzaketela solaskideek. Solaskideak hizkuntza plangintzaren erdigunean jarri behar
‎Adibide bat ekarriko dut hona: Gaztetxean, urtero, film laburren lehiaketa antolatzen dute, eta lan guztiak euskaraz izaten dira, inon ere baldintza hori jarri beharrik gabe; baina zenbateraino dira sendoak edo hauskorrak hizkuntzarekiko konpromisoak eta loturak. Nahikoa al da euskara natural edo normal bizitzea?
‎Zerbitzuen ebaluazioak arreta jarri behar du zerbitzua ematen eta jasotzen dutenen arteko harremanean.
‎Lehenengoa zerbitzua ematen duen erakundeak aurreikusita duen kalitate maila da; bigarrena herritarrak zerbitzu horrengandik espero duen kalitate maila, eta hirugarrena herritarrak zerbitzua jaso eta gero egiten duen balorazioa, behin alderatu duenean espero zuena eta gero benetan jaso duena. Horregatik, zerbitzuen ebaluazioak arreta jarri behar du zerbitzua ematen eta jasotzen dutenen arteko harremanean.
2019
‎Teknologikoki ere, euskara hizkuntza nagusien pare jarri behar dugu horretarako artearen egoerako hizkuntza teknologiak garatuz.
‎...zen multzoan dago, ez dagoelako behar bezain garatua. hau ikusita esan daiteke euskararen bizitasun digitala ez dela nahikoa. euskarak eduki gehiago behar ditu sarean, euskal herrian argitaratzen diren webguneetan euskarak presentzia handiagoa behar du, eta gaur egun nagusi diren ikus entzunezko plataformatan euskarazko eskaintza indartu behar da. teknologikoki ere, euskara hizkuntza nagusien pare jarri behar dugu horretarako artearen egoerako hizkuntza teknologiak garatuz. euskarazko edukien eta tresnen eskaintza zabaldu eta bideragarri egingo duen erabiltzaile komunitate aktiboa garatu behar dugu. nAhIKOA euskara hizkuntza txikia izanik eta duen hiztun kopuruaren arabera, osasuntsu dago ingurune digitalean. andras kornai hizkuntzalariak hala adierazi zuen Berria egunkariari duela hilabete gutx...
2020
‎Zentzu horretan, hedabide generalistek hartzaileen segmentazioarekin dute arazorik handiena, izan ere, jende askorengana iristen dira baina produktuak publizitatzen dituzten enpresek jende askorenUrte hauetan guztietan publizitate bidezko diru sarrerak murrizten joan dira hedabideentzat. gana iritsi baino nahiago izaten dute haien bezero potentzialengana erarik zuzenean iristea eta horretan eraginkorragoak dira sare sozialak, beren erabiltzaileak segmentatzeko duten gaitasunari esker. Gen� s Rocak behin eta berriz azpimarratu zuen ideia hau, hedabideek kontsumitzaileari begira jarri behar dutela esaten zuenean. Bestalde, etorkizuneko kontsumitzaileak izango diren gaurko gazteak ez daude ordaintzera ohituta eta, oro har, ez daude informazioagatik ordaintzeko prest.
‎Era berean eta balio pertzepzio hori areagotzeko helburuarekin, arreta handia jarri behar zaio beste inon topatzen ez den horri. Bitarteko gutxiagorekin espazio komunikatibo berean lehiatzea, aldez aurretik galduta dagoen borroka batean aritzea da.
‎Funtzio horiek eguneratu eta indartzeko, ezinbestekoa da horiek birpentsatu eta birsortzea. Martxan jarri behar dira enpresak berrasmatzeko prozesuak, aukera emango dutenak haiek leiho eta euskarri mota guztietarako pentsatutako ikus entzunezko eduki askotarikoen ekoizle ahaltsu bilakatzeko. Hau da, edukiak indartu behar dira irrati eta telebistako formatu tradizionaletan, banaketa kanal digital berrietan zabaldu behar dira eta, aldi berean, berariaz ekoitzi behar da banaketa modu berri horietarako.
‎Birdefinizio horrek korporazio publikoek katalanaren eta euskararen erabilera linguistikoen normalizazioarekiko duten konpromiso berritua azpimarratu behar luke, eta arreta berezia jarri behar lukete haur eta gazteengan. Ildo horretan, beharrezkoa izango litzateke, halaber, eskolaren eta ikus entzunezko korporazio publikoen arteko harreman eta lankidetza modu berriak arakatzea.
2022
‎Baikorki baloratu behar da baita ere euskara etorkizuneko hizkuntza gisa ikustea, nahiz eta etorkizun pertzibitu horren nolakotasunari jarri behar zaion arreta (ikusi erabilera egoerei buruzko datuak).
‎Azken hori ez da bigarren maila batean jarri behar: oso garrantzitsua da kultur praktika hori gazte izateko izaerarekin transgresioarekin edota umorearekin lotzearen ideia.
‎Etxeetako errotulu eta seinaleetan testua jarri behar denean gutxienez euskaraz egongo dela ziurtatzea.
‎Hala, hiztun berria kontzeptuari arreta berezia jarri behar zaio; izan ere, tradizioz, adiera euskara helduaroan ikasi duten pertsonak izendatzeko erabili izan den arren, gaur egun, murgiltze ereduan ikasten duten haur zein gazteak beste modu bateko euskal hiztunak dira, beste ikasteko era bat dutenak eta ikasi duten garaian beste adin bat daukatenak, Ortega eta bestek (2013) argudiatzen duten bezala.
2023
‎Formatu handiko ekimena izan zen, Aiaraldean gauzatu zena, eta Topaguneak hartu zuen antolakuntzaren pisu handienetakoa. Gerora izan dira edizio gehiago, ez horren formatu handian, baina Topaguneak ez du horren parte hartze aktiborik izan, lehentasunak beste leku batzuetan jarri behar izan direlako (horietako bat Euskaraldia izan da).
‎Hizkuntza praktikatan eragiteko ez dugu soilik hiztunongan jarri behar fokua, era guztietako erakunde antolatuek ere badute ardura eta zeresana, euskarazko hizkuntza praktikak erraztuz edo oztopatuz.
‎erakundeen praktika urratzaileek eta babesak berauekin harremana duten kideen hizkuntza praktiketan eragina izan dezaketela erakutsi nahi izan da. Hau da, hizkuntza praktikatan eragiteko ez dugu soilik hiztunongan jarri behar fokua, era guztietako erakunde antolatuek ere badute ardura eta zeresana, euskarazko hizkuntza praktikak erraztuz edo oztopatuz. Entitateen eta erakundeen parte hartzeak euskalgintzak orain arte iristeko zailtasunak izan dituen eremuetara heltzeko aukera eskaini du.
‎Ekimenek marko bat behar dute, helburu zehatz batzuk lortzeko jarritako muga aitortuak. Eta horretan datza modu honetako ekimen askoren zailtasuna, egin nahia baina, ekimenaren osasuna zaindu nahi bada, mugak jarri beharra. Badago batzuetan gauza gehiegi lortu nahi izateko joera, eta horrek frustrazio eta ezin iritsiak ekartzen ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia