Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 289

2000
‎–Etorkizunean ere ezaugarri etniko kulturalek nazioa definitzen jarraituko dutelabaiezta dezakegu; hutsean, batzuetan, baina ezaugarri politikoen eskutik gehienetan, ene ustez, eta osotasun bat eginik; hots, ez lehenak zentzu negatiboz hartuta eta bigarrenak kontrapisu modura ulertuta, osotasun bateko agerpide desberdin bezala baizik.?
‎Definizio lan horrek, noizbait, testu jakin bat luke. Noski, horretaz denek ez lukete bide berdina jarraituko , eta alderdi politikoek, abertzaledirenek bederen, testu jakin bat egin lukete, testu artikulatua, lege proposamenen forma edo lege logika izango zuena. Eta lege izanik, momentu honetanLegebiltzar modura daudenek landua izan luke; hau da, Nafarroako Legebiltzarrak zein Gasteizkoak landu lukete.
‎Haurrak zirenean, arnasari eusten zioten malkoei eustearren, sorbaldakblokeatzen zituzten suminari eusteko, eztarria estutzen zuten oihu ez egitearren.Maniobra horietako bakoitzaren helburua, arnasa mugatzea eta gutxitzea da. Jendehorrek, nagusi bihurtzean, arnasa inhibitzen jarraituko du, sentimendu horiekerreprimituta gordetzeko. Hartara, normal arnasteko gaitasunik eza osasunemozionala berreskuratzeko eragozpen nagusi bilakatzen da.
‎Logikaren eta semiotikarenarteko mugak, alabaina, ez dira oso zehatzak. Batzuek eta besteek bereganatzen dutenikerketaren subjektua eta hari buruz ematen dituzten azalpenak behin baino gehiagotannahasten dira, jakinbideen izena eta sailkapen kategoria batzuk ezberdinak izan arren.Hau dela eta, guk Peirce-ren ildoari jarraituko diogu hasierako proposamen honetaneta, autore berekoak izan arren, beste kategoria batzuk semiotika atalean kokatukoditugu.
‎Halako giroan, zaila zen Estatuen arteko harremanen arautze sendo bat izatea. Horrela jarraituko oteda globalizazio garaian ala joera hori moztu egingo ote da. Gertakizun zahar horrenarrazoiak sakonak izan behar dute derrigorrez, azpi azpian estali eta ezkutaturikdaudenak.
‎Konkistaren ideologiako zenbait datu interesgarri jakiteko, Joan Bestard en etaJesus Contreras en liburuari (1987) jarraituko diot batez ere. Ezaguna denez, Aristoteles-ek esklabutza eta konkista bidezkotu (legitimatu) zituen.
‎Lehenengoa Estatu nazioari dagokio: Estatuaren sorrerari, errealitate politiko berria eraikitzen delarik, zentralizazio politiko administratiboa ezaugarri nagusitzat duen penetrazio fasearen ondorioz, nortasun nazionalaren elementuen sorrera jarraituko zaio. Hemen ere zentralizazioa ezaugarri nagusia izango dugu eta herritar guztiena den, edo izan nahi duen, corpus ideologikoaren eraikitzeari ekingo zaio, helburua nazioarenganako kontzientzia piztea izanik.
2001
‎Edonola ere, Elizaren legeak ziren jarraitu beharreko eredua, Erromaren eragina lortzeko (iraganarekiko lotura gisa edo Erromako boterearen laguntzalortzeko). ...ek mozkin gisa mantenduz soilik); erregea rex Deigratia zen, eta Eliza babestu behar zuen (frankoak ziren Jainkoaren herri aukeratuberria); elizgizonen bizitza erregulatu zen (erlijio eta latina ikas zezaten, erregularrek nahiz sekularrek); erromatar liturgia ezarri zen Pepin Laburrarekin 753 754ostetik (Karlomagnok jarraitua); Eliz hierarkia berregin zen, baina, hala ere, erregeak zeresana izaten jarraituko zuen eta kontzilioak errege jauregian egingo ziren.Erreforma hau aurrera eramateko, kultura bultzatu zen (aurrerago ikusiko dugunez). Oinarria Karlomagnok jarri zuen, batez ere, eta fruituak Luis Errukitsuarekinikusi ziren arlo horretan.
‎Errege izaera aldatu egin zen, Jainkoak egin baitzuen errege, aurrez laikoazena. Honela Elizaren morala jarraituko zuen erregeak, kulturadun erakunde bakarrarena. Karlomagnok Mendebal Europa kristaua bildu zuen; indarra eta prestigiopolitikoa zituen; Elizaren eta Aita Santuaren babesle bihurtu zen, eta kristautasunaren erreforma bultzatu zuen, botere morala lortuz.
‎Frankoen ahaleginek jarraituko zuten. Horrela, 812 urtean, Ludoviko Pio. Karlomagnoren semea?
‎Obabakoak liburuaren ondoren, gauzek berdin jarraituko al dute euskal literaturan. Galdera zaila, baina erantzuten ahalegintzea merezi duena, etorkizuna azti gisaantzematen hasteak dituen arriskuak ahaztu gabe. Eta, gure iritzi apalean, hemendikaurrera ez dira gauzak berdinak izango gure narratibagintzan.
‎Eta geroago: «Ez al zion, bada zin egin bere buruari amaren pausoei ez zielasekula jarraituko –».
‎Gai hauek zenbait gizartetan eta hainbat diziplina sozialetan (linguistika, psikologia, psikolinguistika, soziologia, soziolinguistika, psikologia soziala, psikosoziolinguistika, politika, psikopedagogia, hizkuntzen didaktika, etab.; Azurmendi, 1987, 1988, 1999) aztertu ohi dira. Elkarren arteko muga zehatzik ezbadago ere, diziplina bakoitzak ikusmira bereziaz aztertzen ditu gaiak; horrelabada, lan honetan zein ikusmira (k) jarraituko den (diren) zehaztu beharra dago: literaturan tradizio luzea duen, psikologia soziala, diziplinarena, eta gaur egun iaintegratua dagoen, psikosoziolinguistika?
‎Tradizio horretan badaude, zorionez, gai honi buruz zenbait argitalpen halakoeredu ezberdinen jasotze eta azterketa laburbiltze sintetiko bat egiten dutenak, hemen azalduko den laburbiltze sintetikorako baliagarriak izango direnak etahorretarako neurri handi batean jarraituko direnak. Tradizio horretan oinarrituz, jarrai daitezkeen modu ezberdinen artean aukeratzen dena kronologiaren araberakoaizango da.
‎7 Euskalduntze prozesua areagotzen ari dela ikusirik, eta jarraituko duela ereuste izanik, badirudi ondoko bi egoera hauek direla etorkizunean azpimarragarrienak, behin eta euskararen ezagutza ziurtatuta dagoenean hainzuzen: 1) Alde batetik, sozialki, euskararen erabileraren, premia?
‎2) Gizabanakoen ezaugarri soziolinguistikoen araberaere antzean gertatzen delako; horregatik, zenbait aldagai soziodemografikolinguistiko aztertu beharra, berriz ere. Hala ere, aurresan daiteke euskararenegoerak hobetzen eta normalizatzen jarraituko duen heinean, ikusmira soziologikoaren eragina gutxituz joango dela, eta, alderantziz, ikuspegipsikosozialaren edo psikosoziolinguistikoaren eragina handituz joangodela, geroz eta gehiago gizabanakoaren aukeraren baitan egongo direlako, bai euskararen ezagutza maila, eta bai, gehienbat, erabilera ere; Garciak (2000) lortutako ereduaren bi azpiereduak ere horrela interpreta daitezke.
‎Kontrako norabidekoak diren bi fluxu gertatzen dira: fluxu monetarioa (lerro osoak irudikatua) eta errefluxu erreala (marra jarraituko lerroak irudikatua). H herrialdeak diru kopuru bat gastatzen du, HM, bere inportazioak ordaintzearren.
2002
‎Hemendik aurrera eskema horri jarraituko diogu, egindako lanaren berri emateko.
‎Urteanurtean irakasle elebidun gehiago dauzkagu, bai kontratu berriak egiten ditugulako, bai birziklapenak daudelako. Gaur egun, 900 irakasle elebidun inguru dauzkaguEuskal Herriko Unibertsitatean, eta, beraz, horretan jarraituko dugu. Eta helburua, azkenengo helburua, oso argia da:
‎Eta hor, erronka batplanteatzen da azkeneko urteetan. Orain arteko urteetako kezka nagusia irakasleakizatea eta irakasgaiak eskaintzea izan da, eta kezka horrekin jarraituko dugu, berriro diot, irakaskuntza guztia benetan elebiduna izan arte?. Baina gero etagehiago, beste erronka bat planteatzen da:
‎Lurraldez lurralde, biztanle galera handiena izan arren (izan ere, proiekzioenazken urtean, 2010ean, Bizkaiak soilik jarraituko du biztanleak galtzen), Bizkaiaizango da aurrerantzean ere biztanle kopuru handieneko probintzia.
‎Heriotza tasei dagokienez, aldaketa handienak adinik gazteenetan agertukodira; eta, gainera, adin helduetan atzeratu egingo dira heriotza probabilitateak. Hauda, bizi itxaropenak gorantz jarraituko du. Dena den, EUSTATek dioenez, 20 eta40 urte bitarteko gizonezkoei dagokienez eta 25 eta 30 urte bitartekoemakumezkoei dagokienez, heriotza probabilitateek goranzko joera izango dute.
‎Esan bezala, Nafarroako bilakaera ardatz berdinetik joatea espero da. Horidela eta, biztanle gehienak EAEn jarraituko dute bizitzen.
‎'? Gazteen kopurua (20 urtetik beherakoak) jaisten ari da, eta horrela jarraituko du aurrerantzean ere (87 milioi ingurutik 84 milioira 2010 urtean eta80 milioira 2020 urtean). ,
‎Proiekzio demografikoen arabera, etorkizunari begira Euskal Herriarenbiztanle galera murriztu arren, unibertsitatera joan luketen gazteenkopuruek jaisten jarraituko dute. Ugalkortasuna zertxobait suspertuko da, etamigrazio saldo negatiboa pixkanaka gutxituko da; hori dela eta, biztanle galera eremotelduko da.
‎TAldaketa genetikoa eta horren gobernua. Genetikoki aldatutako produktuen onarpenari buruzko eztabaidak aurrera jarraituko du, eta horrek, nolabait, teknologiaren garapenean aurkitu ditugun erronka islatzen du.
‎Ondoren, ipuingintzaren zenbait ezaugarri gogoratzearekin jarraituko dugu, goian aipatutako Larringanen artikuluaren eskutik. Ipuinaren bidez lantzen direnhainbat alderdiren karakterizazio orokorra eskaintzen digu aipatutako artikuluan.Ipuingintza interesgarria dela dio bereganatzen duen komunikazio moduagatik etasuposatzen duen praktika linguistikoagatik.
‎Irtenbide politikorako saioak, arriskuak eta arazo iraunkorrak, sistematikoki baldintzatuak, industrializazioaren ondorioa direla onartzean baino ez dira helduko. Tokian tokiko jazoerak kate luze batekin harremanetan jartzea ezinbestekoa da, ala harategian hezurrik gabeko txuleta ematerakoan, gustukoa ez delako, zerbitzariari jarraituko zaio errua leporatzen. Edota telebista kamerak, hiltzaile baten moduan gizakiek erotutako behiari irudiak hartzerakoan, haren ondoan irteten den baserritarrari?
‎Industria gizarteak, demokrazia mugatua? izan du ezaugarritzat eta bere ibilbidean jarraitzen utziz gero, dogmatismo teknologikoak teknokraziaren hobekuntzan jarraituko du amaierara heldu artean. (Hau, jakina, teknokrazia autoritario edo teknokrazia kritiko batekin jazo daiteke).
‎Datozen orrialdeetan, arriskuaren gizartea zertan datzan ulertzeko, lanaren helburuaz jabetzeko ezinbestekoa dena, Beck en (1998a) bereizketa bat jarraituko da. Industria gizartearen modernizazio erreflexiboaren bi ideia arautzaileak aurkeztuko dira.
‎ondorioz, argumentatzeko eta antolatzeko gaitasuna dutenen aldetik baino. Horrek ez du esan nahi, jakina, aldaketa teknikoek gaur arteko bide beretik jarraituko ez dutenik, beste arlo batzuetan bezala, behepolitika teknikoa eta ekonomikoa badagoelako, autoritarioa, horrek ekar ditzakeen arriskuekin, baina baita aukera guztiekin ere. Hori dela eta, politika arruntari politika erreflexiboak lekua hartu behar dion moduan, beharrezkoa da behepolitika arruntaren ordez, behepolitika erreflexiboa ere bultzatzea.60
‎Garbi gera bedi, beraz, informazioaren gizartean hiritarren eskura jarriko diren era orotako ekimenak, kultura eta heziketan eragingo duten ekonomia ekimenak bereziki, bultzatu ezean, aro berriarekin sortutako hizkuntzak (mediatikoak eta telematikoak) interpretatzeko bitartekoetatik baztertu den hiritarra baztertu soziala eta politikoa izango dela. (Baztertua bilakatuko dela edo baztertua izaten jarraituko duela).
‎Ia berrehun emisora txiki ditut gaur egun zerrendatuta, batzuk desagertuak dira dagoeneko, eta beste batzuen existentzia ezin izan dut frogatu, bidean geratu ote diren jakin ezinik, egitasmo soilak izan direlako, edo oso epe laburrean existitu direlako edota izen ezberdinak hartu dituztelako?, edota, jarraitzen duten batzuei buruz,, ikerketan agertu direnei buruz, adibidez?, izena eta kokapena besterik ezin izan ditut jakin, ahaleginak egin arren. Beste batzuek, berriz, seguru aski ezkutuan jarraituko dute, nire asmoa izandako guztiak agerraraztea izan den arren.
‎sarritan benetan dihardu eta gozamen komunaren bila tiratzen du maitasunaren lasterketa kurritzera. Bestela animalien emeek ere, hegaztiek eta abereek, basokoek zein etxekoek, eta behorrek ere lukete arrengana makurtu, euren izaera ere argose jorian sutuko ez balitz eta gainekoaren desioari pozik jarraituko ez balio. Ez al dakusu nola sarritan elkar atseginak lotzen dituenak kate komunetan oinazetzen diren?
‎Urratsen batean erroreren bat detektatzen bada, fitxategian aldaketak egin dira editorearen laguntzaz. Interfaze grafikoarekin ari bagara, aldaketak beste leihoren batean egingo dira eta programatik irten gabe horrela jarraituko da (bestela aurreko urratsak errepikatu lirateke):
‎Izan ere, bertsio zahar horretan, PC KIMMO estiloko diakritiko asko erabiltzen da. Gu nagusiki Karttunenek eta Beesleyk (1992, 1994; Karttunen 1993) proposatutako eredu berriari jarraituko gatzaizkio, testuinguruan karaktere bikote hutsak gainditu eta ezaugarri morfologikoak erabiliz. Autore hauek proposatutako twolc eta lexc sintaxiak erabili ditugu, aurreko kapituluan aurkeztu ditugunak.
2003
‎Hala ere, orain arte gauzak ez doaz uste bezala. Izanere, 2003ko martxoaren 31rako negoziazioak jarraituko duen prozeduraren inguruko adostasuna lortzea aurrikusten zen, baina oraindik ez da lortu. Atzerapauso haugainerako esparruetako negoziazioetan gainditzea espero da, 2005 urterako helburua oraindik bere horretan mantenduz20.
‎Lehendabizikoa egokitzapen diskurtsoa dugu (diskurtsoa komunikaziosozialeko norbaitek sorturiko testuari deritzogu), globalizazio dinamikei loturikoaurrerapen ekonomiko eta teknologikoa geldiezina dela, eta, kontraesaneko emaitzak sortzen dituela onartzen bada ere, epe luzera bizi baldintzak hobetuz joangodirela eta etorkizunean bizimoduak horrelaxe jarraituko duela uste dutenek sortutakoa. –Beti egon izan dira desberdintasun sozialak, baina globalizazioak aukera berriak eskaintzen ditu, aprobetxatu egin behar direnak, bestela bazterrean geratukoginateke eta.
‎Azken urteotan, klimak berotze aldera egin du, han hemenka asko edo gutxi eginere. Aurrerantzean bide horretatik jarraituko duelakoan dira zientzialariak, zalantzazkoak zalantzazko betiere. Baina, zer ondorio izan dezake berotze horrek uholdeen sorreran?
‎396). Zibilizazio berri bateskatzen duten heinean, kultura berri hori sortzeari ekin behar diote arazo globalakplanteatuz baina koordenada lokaletan kokatuz, jendeak parametro honetan jarraituko baitu bere esperientzia ebaluatzen (Castells, in Susser, 2001)
‎Argi dagoenpresa honek ez duela galdu nahi euskal bezeroen kontratazioa liberalizazio garaian eta badirudi Hego Eskal Herriko merkatua bere kontrolpean jarraitukoduela neurri handi baten. Iparraldean EDFrenak jarraituko duen moduan.
‎Esleitutako diruaren berri ematen zuen eskutitzak argi azaltzen zuen horren muga: «laguntza honek ez du etorkizunean euskararen zerbitzuan ihardungo diren erakundeei laguntzerakoan jarraituko den aurrerabide bat adierazi nahi».
‎Baina, azken hori nekez izan zitekeen Euskal Unibertsitatea, zenbait osagarrik huts egiten baitzuten. Unibertsitate ofizialean egin beharreko lana bazter tu gabe, UEUk funtzio garrantzitsu bat jarraituko zuen betetzen, Uztaritzeko agirian finkatutako puntuak lortu arte (distritua, hizkuntza, herriarekiko lotura, herritartasuna eta abar).
2004
‎Lehenengo aukera hautatzen badugu moraltasuna Jainkoaz independente dela argigeratzen da. Ontasuna berez duten balioak betetzeko agintzen du Jainkoak, haren existentziarik gabe ere zuzenak izaten jarraituko luketen balioak, alegia. Agian, esan liteke, gizakimugatuok hauteman ezin ditugun balioak direla horiek.
2005
‎Eta gizonezkoek bezala parte hartzea eskatzen dute eta ez kantinera gisa.2000 eta 2001 urteko Alardeetan emakumeak onartzen zituen konpainia batenaukera berriz ukatu egin zen, garai hartan jada Alardea ez zen munizipala?. Agian, Isabel eta Rosa, oraindik beraien bila gabiltza? euren aldarrikapenezaspertu edo ahaztu egin dira (24 urte pasa dira), hala ere, beste batzuk hor jarraitzen dugu eta jarraituko dugu.
‎2004 urtean hazkunde nabaria izan da Alardearenbarruan, eta gero eta jendetsuagoa eta jai giro handiagoan ospatzen ari da Alardepublikoa. Hurrengo urteetan gauzek berdin jarraituko dutela ematen du. Erresoluzio judizial berriren batek antzeztoki berri batera ez bagaramatza, behintzat.
‎Benetan garrantzitsuena borondatepolitikoa izatea da, parte eta eremu guztietatik benetako borondate politikoa azaldubehar da. Izan ere, arazoa ez bada lehenbailehen era serio batean jorratzen, usteltzen jarraituko du, horrek dakartzan kalte guztiekin, alde batentzat zein bestearentzat. Gaur egun, borondate politiko hori ez da azaldu, ez erkidego mailan ez mailalokalean, eta Bidasoan asko entzuten den esaldia dator burura:
‎Arraroa egiten da nolabaiteko, automugapen? hori; asko jota bizitzan behin disfrutatuko dute Alardeaz bere gorentasunean, gainerako urteetan festa espaloitik jarraituko baitute. Adibide hauen bidez argigelditzen da Bidasoako emakumeen gehiengo batek Alarde tradizionalaren jarreraonartzen duela, eta era berean, bigarren mailako paper hori onartu eta guztiz barneratuta duela.
‎Ikasgelako ikasleek talde berdinean jarraituko dute hiru lau urtez.
‎Pertsona horrek, erabakiak hartzeko, ez ditu alternatiba guztiak ezagutzen, eta, horren ondorioz, joerak bilatu eta aurkitu behar ditu. Erabakia hartuondoren pertsonaren helburua lortzen ez bada, irtenbideak bilatzen jarraituko du.
‎Jatorrizko plagioklasa kaltzikoa plagioklasa sodiko bihurtzen da eta aldaketa hori erakusten duen basaltoari espilita deritzo. Orain dela gutxira arte espiliten sorrera ulertu gabeko gaia izan da, eta horrela jarraituko luke itsasoko uraren eta basaltoen arteko elkarrekintza ikertu izan ez balitz. Basaltoetatik askatutako elementu arruntenak silizea, burdina, sufrea, manganesoa, kuprea, kaltzioa eta zinka dira.
‎Gradiente geotermikoaren lerroak (lerro beltza) edozein sakoneratan peridotitek izango duten tenperatura adierazten du. Mantuan gora datorren peridotita batek diagraman irudikatutako lerro beltzari jarraituko lioke. Bi lerroek 75 km inguruko sakoneran elkar zeharkatzen dute.
‎Peridotiten ibilbidea gezidun lerro beltz jarraitua da. Peridotiten galdatzea lerro ez jarraituko baldintzetara heltzean hasten da. (Boudier eta Nicolas, 1995).
‎Bigarren kurba, estrategia delakoa jarraitzen duten espezieek aurkezten dute: dentsitatean izugarrizko oszilazioak gertatzen dira bat batean, hau da, hazkunde esponentzialezko aro bati heriotza katastrofikozko beste aro batek jarraituko dio. Posible den kume kopuru maximoa ekoiztea da r estrategek egiten dutena,
2006
‎Sorospena eten ahalizateko onuradunaren lan harremanak indarrean jarraitu behar du. Ospitaleko altaematean sorospena jasotzen jarraituko da, gozatzeko geratzen den aldiak irautenduen bitartean.
‎Scott Heller eta laguntzaileen (2002) esanei jarraituko diegu gai honetarahurbiltzean. Autore hauen aburuz, sistema hauekin kontaktuan sartzean, berezkohiru oztopo nagusi aurkituko dituzte adopziora jotzen dutenek:
‎Haur hauekin esku hartzeko Chess eta Thomas (1991), Carey (1997), Turecki (1996) eta Turecki eta Tonner (1999) autoreen argibideei jarraituko diegu. Autorehauek ondoren aurkezten ditugun pausoak emateko gomendatzen dute.
‎Hagina ibaira botatzen du euripean umeak ipuinarenamaieran. Errekarri bihurturik jarraituko du haginak bueltaka. Eta haginarekin, minak.
‎Hala ere, ez dugu ahaztu behar, askotan, bandoetan zeuden nobleak zirela hiribilduetako karguetan jarraituko zutenak, baina nolabait, birziklatuta?, hau da, egoera berrira egokituta, auzokide boteretsu gisara. Horrela, gertatu zen Arbolantxa eta Legizamon familiekin Bilbon R.
‎Berba horiei ondoko gogoetak jarraituko die: ahal duten guztia irabazi eta aurreztu behar dute, eta ondoren, «ahalik eta gehien eman», Jainkoaren grazian aurrera egin ahal izateko eta, modu horretan, zerua irabazteko.
‎Askatasun galera, bestetik (arrazionalizazio soziala: helburuei egokitutako ekintza arrazionalak utzi egingo diote balioetan arrazionalki oinarrituta egoteari eta euren logika propioari jarraituko diote).
‎Hainbat autorek jarraituko diote Habermas i, elkarrizketak, argudioek eta subjektu sozialen ekintzek gero eta leku handiagoa dutela esanez. Elkarrizketak, argudioak eta aktore sozialak bizitza soziala, okupatzen?
‎Sakonago jo dezagun, eta ikus ditzagun arrazionalizazio prozesuaren plano edo dimentsioak. Horretarako Habermas i jarraituko diogu. Arrazionalizazioaren teoria konplexua sistematizatzeko ahalegina egin du berak, hiru eremu handi bereiziz.
‎Kultur arlo bakoitza arrazionalizatuko da, eta modu horretan bere garapen propio eta autonomoa ahalbidetuko da, ikuskera erlijioso bateratzaile batek ezarritako traba barik (esaterako: arteak irizpide artistiko propioei jarraituko die soil soilik, ez inongo kontsiderazio erlijioso edo politikori). Horrela, arlo bakoitzaren garapena ziurtatuko da (bakoitzak bere legaltasun propioa garatuko du), baina errealitatearen eta ekintzaren zentzu globala galduko da.
‎Baina, tragedia horrek badu beste aurpegi bat, beharbada latzagoa: subjektiboki egiten den aukeratze horrek barruko deabruei jarraituko die, hau da, barneratutako patroi baloratibo eta kulturalei (badago, beraz, nolabaiteko fatalitatea). Azkenik, tragedia horrek badu azken alderdi bat:
‎Urtebete pasatu ostean berriro irekiko du Institutua. 1951 eta 1953 urteen artean unibertsitate horretako errektore izendatu zuten eta jarraituko du bere ikerketa soziologikoekin, ondoko lan kritikoak argitaratuz: Arrazoi instrumentalari kritika, Gainbehera, edo Teoria tradizionala eta teoria kritikoa (azken honetan lehenago argitaratutako hainbat artikulu bilduko ditu).
‎Urte horietako gogoetetan Schopenhauer eta familiatik jasotako erlijio judua indartuko dira. 1959an, dagoeneko irakasle emeritu gisa, Lugano-ra emigratuko du eta bertan jarraituko du bere zeregin filosofikoarekin. Nürenberg en hil zen, 1973ko uztailaren 7an.
‎Bigarrena: helburuetara egokitutako ekintzetan oinarritzen diren azpisistemak bereizi egingo dira balio oinarritze arrazionaletik, eta euren logika propioari jarraituko diote. Ondorioz, askatasun krisi baten aurrean gaude.
‎arrazionalki ezarritako balio oinarriak galduko dituelako. Hortik aurrera, euren logika propioari jarraituko diote. Ondorioz, arrazionaltasun praktikoa, arrazionaltasun formala eta baloratiboa uztartzen dituena?
‎Lan honek euretako bati helduko dio: Weber-en identifikazioari jarraituko diogu; arrazionalizazioaren eta modernizazioaren artean ezartzen den identifikazioari, alegia.
‎1959an, Institutuaren zuzendari bihurtu eta urtebetera, Frankfurteko Unibertsitatean irakasten hasiko da. 60ko hamarkadan bere teoria soziologikoa garatzen jarraituko du, Karl Popper-i aurre eginez, eta konpromiso politiko garbiari eutsiko dio: bortxa adierazpen ororen kontrakoa bazen ere, bere kritika etengabe bideratu zuen botere gehiegikeria edo nagusikeria salatzearen aldera.
‎Lurraren translazioari buruz aurrerago hitz egingo da beste kapituluetan. Oraingoz, Lurra aztertzen jarraituko dugu.
‎Kasu horretan omisioak. engainu arriskurik ekarriko ez duen arren, bi salbuespen daude. ...udien kasuan, produktu eta zerbitzu horien nahitaezko aipamenak egitera behartzen ditu legeak (PLO 8.3 art. eta LDL 15.2 art); eta, bestetik, hainbat ezaugarri beti betetzen dituzten produktuen kasuetan edozein unetan produktu horietako batek ezaugarri bat galduko balu, iragarlea behartuta legoke gabezia hori aipatzera, bestela kontsumitzaileek pentsa dezakete produktu horrek ezaugarri hura izaten jarraituko duela (Lema, 1991: 6.139; Tato, 1995a:
‎Administrazioak edo jurisdikzio erakundeek bideratutako iritzi eskaerak bulego teknikoaren esku geratuko dira, eta, hark justizia epaitegiek eta epaimahaiak ebazpenetarako ezarritako irizpideei jarraituko die iritzi eskaera horiek aurrera eramateko.
2007
‎Markei dagokienez, orain arteko estrategia berdinekin jarraituko duzuelanean?
‎eta. Fagor enpresa? ideiak jorratzenjarraituko dugu, helburu garrantzitsuenak marka izaten jarraituko duelako, alegia, komunikazio komertziala. Komunikazio korporatiboa garrantzitsua da, baina, guretzako, ez markaren komunikazio komertziala bezainbeste.
‎Beraz, estrategia zuzen bat bideratu behar du edozein enpresak; ezin daitekeibili esanez: «Orain arte horrela egin izan dugu, aitonak horrela egiten zuen eta gukere berdin jarraituko dugu». Horrek ez du balio.
‎Enpresa ere, Fagor eta ondorenbeste zerbait izango da (gaur egun arte Fagor Elektrotresnak izan den bezala), eta, gero, Fagor marka egongo da. Orain arte egindako lana jarraituko dugu egiten, hauda, markaren onura guztiak enpresara joango dira. Baina garbi dugu, komunikaziokorporatiboa, orain arte estrategikoki landu ez dena, hemendik aitzinera landubeharko dugula.
‎Iruditzen zait, prentsa burua izatea zirkunstantzia bat dela, urte batzuetan gertadaitekeena, baina zirkunstantzia hori pasatuko bada ere, nik, oinarrian naizenaizaten jarraituko dudala, hau da, kazetaria. Gertatu zait ikustea, prentsa bulegoetanjardun ondoren, kazetari izateko balio ez duenik.
‎Euskalduntasuna eraugariz ulertu dute euskaldunek, bizi dituzten egoerek eta biziarazi dituzten diskurtsoek eraginda. Euskal herritartasuna irudi hegemoniko abertzaleak irauliz biziizan da eta hala jarraituko du segur aski. Diskurtsoak berritu behar dira egoeraberriei egokitzeko, eta, iraganaldi?
‎Euskal identitateak jarraituko (iraungo) du,, izango da?. Nola eta zein baldintzatan asmatuko dira jarraipen narrazio horiek?
‎Bereizketa bat egiten da: alde batetik, oinarrizko ikerketaeta ezagutza zientifikoa eremu propio eta autonomora biltzen dira; gero, bigarrenaldi batean, naturaren legeak aurkitu ostean, zientzia aplikatuarekin nahiz ingeniaritzarekin bigarren aldi bat hasiko da, eta horri, gero, kudeaketa ekonomikoarekin eta ongizatearen banatzearekin jarraituko diote autoritateek. Lehena mugarikgabea izango da:
‎«Estatua ezin pentsa daiteke ez bada haren haragoko harremanetan mundu merkatu bakarra, eta honagokoetan, gutxiengoak, bilakaerak,, jendea?. Estatuaz harago, dirua da nagusi, bera da komunikatzen duena, eta egunfalta zaiguna, ez da marxismoaren kritika bat, baizik eta diruaren teoria modernobat, Marxena bezain ona izanen litzatekeena eta berorri jarraituko liokeena (bankujendea askoz hornituagoa izango litzateke ekonomialariak baino, nahiz eta BernardSchmitt ekonomialaria norabide horretan abiatuta egon). Estatuaz honago, kontrolari ihes egiten dioten bilakaerak daude, behin eta berriz berpizten diren eta buruadaukaten gutxiengoak».
‎Biraketa horren berri emateko, honako gidoiari jarraituko diot: jarraian (2 atala) arriskuaren karakterizazio labur bat egingo dut.
‎Ikuspegi politiko zuzen horri lehenengo erasoak biologiaren ikuspegi zehatzbatzuetatik etorriko zaizkio, 1970eko hamarkadan, biologia molekularraren arrakastaren babesean, batez ere, soziobiologiaren eskutik (Wilson, 1975) (horri, gero, gen egoista delakoaren teoria genozentrikoek jarraituko diote [Dawkins, 1976]).
‎Hala ere, hau ez da berez, oinarri biologiko? baten aldarrikapena, baizik eta eredu biologiko baten aplikazioa giza gaietara, eta halaxe izaten jarraituko du ordutik gaur arte izan dituen bertsio ugarietan. Bainahorrekin ia garaikidea den Eugenesia, Galton-en eskutik (eta gero Pearson eta beste hainbatekin) bai, argi eta garbi (Kevles, 1985).
‎balitz bezalatrata dezake, eta hura, altua balitz bezala portatu. Bere adinerako txikia bada, ahaideek gaizki ulertze hori zuzenduko dute, baina hori gertatzen den arte, gizabanakoak jarraituko du altua balitz bezala jokatzen eta altua izatearen, abantail, ez gozatzen (Hoffman, Paris eta Hall, 1994).
‎Sistema horrek ez dizkie aukera berdinak ematen kideguztiei: abantailadunek abantailak izaten jarraituko dute, inongo ahaleginik egingabe; gutxi zein ezer ez dutenek, berriz, oztopo ugari gainditu dute bizimodu duina izateko (Fisas, 2002).
‎Ebaluazioaren arabera, emozio positiboak edo negatiboak izatendituzte, eta emozio horiek iragar dezakete etorkizuneko jokabidea. Positiboakbaldin badira, etorkizunean hala jarraituko dute. Negatiboak badira, berriz, aldatuegingo dute.
‎Oso ondo. Orain Mirenekin eta Jonekin jolasten jarraituko dugu. Orainarropa aldatuko diegu.
‎Gero, Hidrokarburoen eta Tabakoaren gaineko Zerga dago eta kasu honetan, estatuak mugetan lehen biltzen zuena, orain Foru Aldundien eskumena izatera heldu da. Barne doikuntza, aldiz, lehen bezala egiten jarraituko da. Izan ere, hidrokarburoen kasuan, estatu osoan bildutakoaren% 1,700 ogasun zentralari itzuliko zaio Bizkaian bere kontsumoari dagokiona baino gehiago biltzen baita; orotara EAEn ekoizkin honetan estatu osokoaren% 6,560 kontsumituko da eta% 8,260 bildu; hortik fluxu hau EAEerentzat negatiboa izaterena?
‎Bai ordea bigarren Kupoa, 1987tik 1992ra bitartean indarrean egon zena, nahiz 1988an onetsia izan, atzeranzko efektuekin; antzeko zerbait gertatu zen 2002ko Kupoarekin, 2001ean onartu behar zen Itun berria eta beronekin arteko Kupoa, baina ez zen horrela izan eta urte hori aurrera zihoala onetsi behar izan zen. Orain, nahiz jadanik 20072010 arteko denboraldian egon, hala ere, ez da onetsi urte hauetako Kupoa kalkulatzeko metodologiarik, pentsatu arren aurrekoaren antzekoa izango dela eta egozpen indizeak berdina izaten jarraituko duela.
‎Kant-en iraultza kopernikarra158 Humboldt-en hizkuntzaren begikerak hasieratik Kant-en adimenaren analisia suposatzen du, onerako eta txarrerako, hau da, aurrena gida bezala; gero, momentu batetik aurrera bederen, gainditu beharreko oztopo antzo bere eboluzioan. Geroenean ere, 1) ezagutzaren planteamendu kantiarrak azkeneraino jarraituko du Humboldt-en eskema oinarrizkoa izaten, hots, begiespeneko dibertsitatearen eta adimenaren forma apriorizkoen sintesiarenak159.
‎Poesia nordikoaren jeinua, gero; herri kanta eta ipuinetan bizi den herriaren jeinua, geroago. Humboldt-ek eta, beste hainbat herriren jeinu ezezagunaren bila jarraituko dute, hala, euren herriaren bila, munduko herri ahaztuak jarrugiz. Hala, jada ez zegoen herri bat maisua, Grezia, eta haren errepresentazio modernoa, Frantzia:
‎Juzguok aparte, hona hemen oinarrizko puntu batzuk bere eraikuntzan, gure gaiarentzat seinalagarriak: izpirituaren bi aspektuak, batetik unibertsala (gizadi guztian berdina), bestetik partikularra (nazio bakoitzaren berekia); bai Herder eta bai Hegel-ek eskema horri jarraituko diote, berak ahalbidetzen baitu gizadiaren batasuna hausteke herrien ugaritasuna salbatzea (berdintasuna eta diferentzia aldi berean). Bigarren, Voltaire-ren izpiritu unibertsala historibakoa da, hots, moraltasuna, sinesmena, gizatasuna, «naturalak» dira, beti eta nonahi berdinak eta aldaezinak, ahistorikoak; ondorioz, aldaerak (diferentziak), perbertsioak izanen dira.
‎Bigarren, Voltaire-ren izpiritu unibertsala historibakoa da, hots, moraltasuna, sinesmena, gizatasuna, «naturalak» dira, beti eta nonahi berdinak eta aldaezinak, ahistorikoak; ondorioz, aldaerak (diferentziak), perbertsioak izanen dira. Ez Herder eta ez Hegel-ek jarraituko diote. Horien iritziz ez moral, ez erlijio, ez arrazoimen denborabako (absolutu), beti berdinik dago:
‎heldutasunean erakusten du bere berekitasun landuan811 Mende eta mendetan nazioaren gainean eragin duen guztiak, hizkuntzan eragin du, hizkuntzak hura guztia biltzen eta islatzen du, hark guztiak molde bat edo bestekotzen du hizkuntza, tindu bat edo bestez koloratzen812 Bere garabide historikoan hizkuntza batek problema batzuk dauka gainditu beharra, besteak bestelakoak813, arauz eta nolako izaera duten jatorrizkoa. Jatorrizko eskasia edo akatsak, edo jatorrizko ahultasunak izpiritu nazionalarenak, itsatsiak hizkuntzan, agian belaunez belaun jarraituko dute nazioaren historian, edo bulkadaren batek iraulketa izpiritual bat eginaraziko die beharbada814 Hori ezin da ulertu, hizkuntzak hastapenetan garatu gabeak balira bezala, denboraren eta zibilizazioaren
‎tesia, errepikatzen du behin eta berriro H. H. Christmann ek, gai honen ikertzaile zehatzena, «ez da erromantizismo edo prerromantizismo alemanaren produktua, baizik eta Ilustrazio europarrean ditu bere zuztarrak»862 Horixe gogoratuz jarraituko dugu.
‎Zehatz mintzatzera, ikuspegi linguistiko hori ez da Iraultzarena besterik gabe877, doi doi Terrorearena baizik878 Eta Terrorean ere, politikoki, joera batena baino ez agian (onirizten ote zuen le citoyen Garat ek?); alderantziz, pentsamolde gisa, biziki iraultzaileak ez ziren sektoreetan ere, Frantzian aski zabaldua zen antza. Beste kontu bat da, gerora Estatu frantses demokratikoak, Hirugarren Errepublikaz gero batik bat (beraz, mende osoa geroago) eta gaur arte, hizkuntza gutxiendarrekaz ikusmolde terrorista horixe bera879, eta orokorki, etorri lehenagotik zetorren, eta jakobinoek finkatu egin duten hizkuntz politika bera jarraituko duela (barnerrian uniformitatea, atzerrian espantsioa). Alabaina, mito gisa, Iraultza ikus daiteke dena bat eta bil bereizgabeki, dena goratzeko edo dena beheratzeko bada.
‎bezeroen eta langileen segurtasuna zaintzen jarraituko duela esanez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia