2023
|
|
absolbitzeko desenkusa37 Egitate burutuen jokabidearen aurrean bagaude ere, Zigor Kodeak borondatezko damuaren aukera onartzen du, behin delitua gauzatu eta gero tributu egoera erregularizatuz, beti ere Tributu administrazioa horretaz konturatu baino lehen. ...eharpekoari jakinarazi aurretik, edota halako jarduketarik ez bada, Fiskaltzak, Estatuko Abokatuak ala autonomia erkidegoko, foru aldundiko edo toki administrazioko ordezkari prozesalak betebeharpekoaren aurkako salaketa edo kereila jarri baino lehen, edota Fiskaltzak ala instrukzioko epaileak jarduketak hasi aurretik, betiere jarduketak ahalbideratzen dionean eginbideak hasi direla modu formalean
|
jakitea
. Ildo horretatik, 7/ 2012 Lege Organikoaren zioen azalpenean adierazi bezala, erregularizazioak"... erabat neutralizatzen ditu jokabidearen balio gutxitzea eta emaitzaren balio gutxitzea; ulertu behar da, tributu egoera erregularizatuta, tributu betebeharra hasieran ez betetzeak dakarren zuzentasunik eza desagertu dela(.)".
|
|
Interpretazioaren bitartez, arau juridikoaren esangura arakatzen da, esangura hori
|
jakitea
ezinbestekoa baita araua aplikatu ahal izateko. Hortaz, tributu arauen aplikazioarekin zuzeneko zerikusia duen autua aztertuko dugu puntu honetan:
|
|
© Kontsultak ahalbidetu behar du enpresaburuak batzordearen irizpena zein den
|
jakitea
, erabakiak hartzeko edo betearazteko unean.
|
|
Oro har, mugigarritasun funtzionala enpresaburuaren ius variandi delakora biltzen da, jarraian ikusiko den moduan. Dena den, mugigarritasun funtzionalari erreparatu aurretik ezinbestekoa da lanbide taldea zer den
|
jakitea
.
|
|
seguru asko, osagarri pertsonalen adibiderik garbiena da; enpresari lotutako egoeraren ondoriozko sariak: enpresan 25 urte edo gehiago betetzean esaterako; zenbait titulazio izatea (gradua, doktoregoa, master bat.); hizkuntzak
|
jakitea
.
|
|
Aurretiazko baimenaren helburu bikoitza ondo zehazten du GoNSALVEZ PEQUEÑok: " Beharrezkoa da
|
jakitea
legezkotasun kontrola den ala, aldiz, egokitasun kontrola den, Administrazio autonomikoak toki administrazioak aurreikusitako besterentzea ordenamendu juridikora egokitzen den egiaztatzera mugatu behar duen edo, gainera, ondare negozio hori interes publikoetarako komenigarria edo beharrezkoa den egiaztatu behar duen" 483 KAren doktrinaren arabera, aukera kontrolak bakarrik egin daitezke onda... Interes orokorra urraturik ikus daitekeenean bakarrik egin daiteke ondasunaren eskualdaketaren fiskalizazioa.
|
|
Ildo horretatik, gaur egun ahalmen horiek dira Estatuak lurralde erkideko toki erakundeen gain egikaritzen dituen finantza zaintzako ahalmen berdinak. Esangura horretan, bakarrik geldituko litzateke
|
jakitea
ahalmenok zeintzuk diren eta horiek nola egituratu daitezkeen Ekonomia Itunaren 3 amaierako xedapenarekin: " Beraz, oraindik zehazteke dago zer irismen duen foraltasunaren berme instituzionalak legegile autonomikoarentzat, egungo Kontzertu Ekonomikoaren azken xedapenetatik hirugarrenak indartuta, duen mugak, Foru Aldundiak mantentzen baititu 1906ko abenduaren 13ko Errege Dekretuaren 15 artikuluak arlo ekonomiko eta administratiboan aitortu zizkien ahalmenen titulartasunean" 581 Dena den, Endemaño Arostegui ez dator bat egindako hausnarketa horrekin eta ez du uste LHLren bitartez zuzenean Foru Aldundiei finantza zaintzako ahalmenen gaineko titulartasuna eman behar zaienik horiei beren beregi ahalmena aitortzen dien Estatu lege edo lege autonomikorik ez dagoelako582 Autoreak eta berarekin batera Arbitraje Batzordearen kide batzuek uste dute lege batek beren beregi aitortu behar duela Foru Aldundien finantza zaintzako ahalmenak.
|