2000
|
|
eta, basati? hitzak erantsi zizkigutela
|
jakitea
ez da harritzekoa.Azpimarragarri da, romanitas, en edukien artean (latina, toga, legea, erlijioa eta, paxromanaren, mende izatearen onartzea), azken honek armaz konkistaturiko inperioarenzabalkundea onartzea eskatzen zuela.
|
2002
|
|
hitz egitea logika, arrazonamendua eta kultura transmititzea da. Beraz, liturgia kulturalak ezagutzeke, hizkuntza
|
jakitea
ez da harreman komunikatibo arrakastatsurako giltza ziur bakarra.
|
|
Ez galdetu, Leukonoe,
|
jakitea
ez da zilegi,
|
2007
|
|
Egun batetik bestera ez dira oraingo moldeetara iritsi. Zeinegoeratan dauden
|
jakitea
ez dugu nahikoa arlo bakoitzaren ikasgaia kaleratzeko.Kultur gai bakoitzaren historiografia taxutu behar da.
|
|
Horrenbestez: hizkuntza bat
|
jakitea
ez da jarduera intelektual kontzeptuala, aribide prozedural komunikatiboa baizik.
|
2008
|
|
Bigarren helburu horretan, zailtasunak nabariagoak eta ugariagoak dira. Garapenaren zergatiak eta determinatzaileak zein diren
|
jakitea
ez da lan erraza. Horretarako, bildutako datuak kontuan izanik, formulazio teorikoak egiten dira (ikus 14 gaia), eta, ahal den neurrian, baita hipotesiak asmatu eta iragarpenak egin ere; dena den, enpirikoki bilduriko datuak sistema teoriko batean sartzea izango da, beharbada, eginbeharrik zailena.
|
2014
|
|
Wittgenstein-ek zioen «gauzen misterioa sentitzea» zela kontua, eta zientziakhori eragotzi egien zuela, eta horretarakoxe zela zientzia gainera. Jakitea, etafisikoek badakite hau aspalditik, ez da errugabea;
|
jakitea
ez da garbia; jakiteohartuak, jakinaren gainekoak, jakingaia edo jakinkizuna ez du bere horretan uzten, bestelakotu egiten du; fisikoak esango luke behatzailearen arabera aldatzen delaaztergaia, eta gauzak zuzenean jakitea ezina dela. Hori hizkuntzak berak ere salatzendu:
|
|
Bigarren helburu horretan, zailtasunak nabariagoak eta ugariagoak dira. Garapenaren zergatiak eta determinatzaileak zein diren
|
jakitea
ez da lan erraza. Horretarako, bildutako datuak kontuan izanik, «formulazio teorikoak» egiten dira (ikus 2 gaia), eta ahal den neurrian, baita hipotesiak asmatu eta iragarpenak egin ere; dena den, enpirikoki bilduriko datuak sistema teoriko batean sartzea izango da, beharbada, eginbeharrik zailena.
|
2015
|
|
Egoera honek oinarri juridikoa du, baina badu bere isla soziolinguistikoa ere. Estatuko boterepubliko zentralekin euskara
|
jakitea
ez da erabilgarria, eta autonomia erkidegoan dauden botereekinharremanak izateko euskara jakitea ez da ezinbestekoa.
|
|
Egoera honek oinarri juridikoa du, baina badu bere isla soziolinguistikoa ere. Estatuko boterepubliko zentralekin euskara jakitea ez da erabilgarria, eta autonomia erkidegoan dauden botereekinharremanak izateko euskara
|
jakitea
ez da ezinbestekoa.
|
|
Egoera honek oinarri juridikoa du, baina badu bere isla soziolinguistikoa ere. Estatuko boterepubliko zentralekin euskara
|
jakitea
ez da erabilgarria, eta autonomia erkidegoan dauden botereekinharremanak izateko euskara jakitea ez da ezinbestekoa.
|
|
Egoera honek oinarri juridikoa du, baina badu bere isla soziolinguistikoa ere. Estatuko boterepubliko zentralekin euskara jakitea ez da erabilgarria, eta autonomia erkidegoan dauden botereekinharremanak izateko euskara
|
jakitea
ez da ezinbestekoa.
|